View Full Version : Vocht
Hallo allemaal,
Zoals sommige misschien wel weten heb ik een golf 2 td uit '85. Nu het weer herfst is begin ik flink last te krijgen van vocht in de auto. Toen ik de auto kocht was alleen de mat achter de bijrijders stoel zeer vochtig. Ik heb toen de isolatie mat er onderuit getrokken en dat hielp eigenlijk al heel veel. Maar sinds een weekje zijn eigenlijk al mijn matten vochtig. Paravan bak is schoon en niets is meer verstopt. De meeste vocht ligt ook achterin, wat eigenlijk een plas begint te vormen.
Nu ben ik al flink aan het zoeken gegaan en heb uiteraard mijn gezonde verstand ook al gebruikt om te bedenken waar dit vandaan komt. Gaten in de bodem, deurrubbers(zijn volgens mij nog is fatsoenlijke staat).
Ik neem aan dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad. Ik vroeg me af wat bij jullie het probleem was en hoe jullie het opgelost hadden?
Mvg Remie
- Lekke kachelradiateur
- Lekken onder het voorruitrubber in de hoeken (zitten onzichtbare gaten die vaak roesten)
- Kapotte folie in de deuren
- Lek langs antennekabel en motorkaphendel
Gewoon bij elk van die punten even voelen of het vochtig is en dan zo hoog mogelijk zoeken. Het komt trouwens altijd achter de voorstoelen terecht want dat is het laagste punt.
Achterlichten, kofferkleprubber, gat in de bodem/wielkas. Keertje op de brug kijken?
golf mkII 16v
06-11-2010, 19:22
Achterlichten, kofferkleprubber, gat in de bodem/wielkas. Keertje op de brug kijken?
:thumbup:
Ga dat ind maar na
Spierings
06-11-2010, 19:32
Gewoon even van alles loshalen zodat je de eventuele oorzaak kan zien en in de auto gaan zitten terwijl een tweede persoon de auto goed nat spuit. Waarschijnlijk heb je het probleem dan in no time gevonden.
Golf1Fan
07-11-2010, 00:29
De grote boosdoener van lekkage in een Golf 2 is het loszitten of ontbreken van de folie achter de deurpanelen.
Het is echt van belang dat de folie hermetisch is afgesloten.
Je moet maar eens checken of je deurpanelen aan de onderkant vochtig zijn.
Ik had hetzelfde probleem.
Succes!
bedankt voor de reacties! Dat folie verhaal zou best eens kunnen! Ik heb in het vakje van mijn deur altijd een sponsje liggen voor beslagen ramen. Die was onlangs ook zijknat zonder hem gebruikt te hebben. De deur leek toen inderdaad ook nat aan de onderkant nu ik terug denk. Ik ga van de week alles even na lopen.
VwJarnoGT
07-11-2010, 13:12
Dus jij weet al waar je moet zoeken.. :thumbup:
Waarschijnlijk is je raamrubber kapot of er mist een stuk door het krimpen waardoor dus water in de deur komt. ook die vervangen, (lees dwijlen met de kraan open:D)
iemand nog een adres waar je die raam rubbers kunt bestellen? De mijne zijn ook gekrompen en wil ze ook z.s.m. vervangen
De dealer al geprobeerd? (niet meer leverbaar dacht ik)
Of regelmatig de sloop bezoeken en een mooi exemplaar pakken.
als je een 4 deurs hebt kun je die van een 3 deurs inkorten (j.v.g)
De dealer al geprobeerd? (niet meer leverbaar dacht ik)
Of regelmatig de sloop bezoeken en een mooi exemplaar pakken.
als je een 4 deurs hebt kun je die van een 3 deurs inkorten (j.v.g)
Yup klopt heb ik ook gedaan met de achterdeuren van me Jetta gewoon die van een 3 deurs opmaat slijpen en de rubbers netjes afknippen dan zit het weel allemaal op ze plek en oogt het ook weer mooi :D Niet dat ik lekkage had o.i.d. maar de lijste waren verrot en rubbers niet mooi meer :tongue:
mischatdi
14-11-2010, 20:02
idd folie , standaard kwaal
IK heb helaas een 3 deurs, moet ik toch maar even de sloop in de gaten houden.
Voor de geïnteresseerden, de folie was nergens te bekennen. Alleen nog resten dat het er gezeten had. Netjes nieuwe folie geplaatst nu kijken of het werkt!
Na een rit in een flinke regenbui even alle rubbers aan de binnenkant gechecked, maar nergens kon ik een 'lek' ontdekken.
dan moet het nu wel waterdicht zijn, mits je raamrubbers helemaal sluiten natuurlijk :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.