Log in

View Full Version : klepdekselpakking vervangen, lekt nu heel veel olie

chris634
06-11-2010, 19:58
Vanmiddag heb ik m´n klepsdeksel pakking vervangen.
De oude kurken pakking (was in 5 stukken gebroken) heb ik er afgehaald, alle restjes voorzichtig verwijderd. Ik heb vervolgens alles goed ontvet.

Ik heb op mijn klepdeksel een beetje vloeibare pakking gedaan, daarop heb ik mijn nieuwe (kurken) pakking gelegd en vervolgens heb ik aan de andere kant van de pakking ook wat vloeibare pakking gedaan.

Vervolgens heb ik alles geleikmatig aangedraaid met een momentsleutel op 10 nm.

Ik ben toen een stukje gaan rijden en opeens begon het te roken en te stinken,toen wist ik genoeg :tongue: : Allemaal olie bij die klepdekselpakking langs.

Ik vraag me nu toch echt af wat ik fout heb gedaan :confused:
Iemand tips?

J-9A-N
06-11-2010, 20:08
Door de vloeibare pakking word het oppervlak van de kurken pakking glad.
Hierdoor knijpt de pakking tussen de kop en het kleppendeksel vandaan.

Je kunt beter iets meer geld uitgeven en een rubberen kleppendekselpakking halen.
Er zijn speciale setjes voor inc. tapeindjes.

Gr Jan.

chris634
06-11-2010, 20:16
Hmmmm:( dacht ik iets een keer goed te doen is het weer niet goed:(

Ik lees ook wel eens slechte verhalen over die rubberen pakkingen. Zijn die terecht?

Maar jij denkt dus als ik er een rubberen pakking + bijbehorende tapeindjes tussen doe dat ie gegarandeerd niet meer lekt? :)

Alberto
06-11-2010, 20:21
Hmmmm:( dacht ik iets een keer goed te doen is het weer niet goed:(

Ik lees ook wel eens slechte verhalen over die rubberen pakkingen. Zijn die terecht?

Maar jij denkt dus als ik er een rubberen pakking + bijbehorende tapeindjes tussen doe dat ie gegarandeerd niet meer lekt? :)
ik heb vorige week bij mijn winterproject de kurk troep vervangen door 1 van rubber ...en , weer prachtig droog en schoon :thumbup:

Mitta
06-11-2010, 20:21
Ik heb ook een rubbere kleppendeksel pakking, op meerdere motoren gehad en echt super! Want als je de boel weer los moet halen, kan je een rubberen pakking vrijwel altijd weer opnieuw gebruiken...

Echt een aanrader!

Mitta
06-11-2010, 20:22
En niet op 10Nm vast draaien, maar gewoon vast = vast...

chris634
06-11-2010, 20:29
Okee okee, ik ben overtuigd! Haha :tongue:

Maar er horen ook apparte tapeindjes bij als ik het goed heb toch?

J-9A-N
06-11-2010, 20:44
REINZ PX1902
Dit is het artikelnummer van de set inc tapeindjes.
Verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak.

Alberto
06-11-2010, 20:46
Okee okee, ik ben overtuigd! Haha :tongue:

Maar er horen ook apparte tapeindjes bij als ik het goed heb toch?
jep die er nu in zitten MOETEN er uit
bij de meeste rubber pakking (ik heb ze nog nooit gemist teminste) zitten ze er wel bij :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
06-11-2010, 20:46
ik gebruik zowel kurken als kunstof pakkingen en heb met alle 2 dezelfde ervaringen.

Als je alles netjes afkuist en aandraait dan lekt er geen enkele.

Pakking hergebruiken doe ik nooit.

Tap eindjes kunnen er bij zitten maar hangt af van merk/verkooppunt/...

chris634
06-11-2010, 20:53
Jongens bedankt voor de info!
Zal maandag even zo´n rubberen pakking ophalen incl. die tapeindjes en hopelijk is ie dan wel mooi dicht:D (zondag zijn de winkels natuurlijk weer niet open he :angryv: )
Ook ff wat olie bijvullen ;)

Zo´n rubberen pakking dus niet vastdraaien op 10 nm.? ..

J-9A-N
06-11-2010, 20:56
De rubberen kun je gerust op 10 NM vastzetten,er zit een stalen strip binnenin waardoor deze er dus niet tussenuit kan knijpen.

chris634
06-11-2010, 21:08
bedoel jij een opstaand randje aan de binnenkant van de klepdeksel?

Want er zaten namelijk ook 2 stalen strips bovenop de klepdeksel onder de moertjes.
Zowel aan de voorkant als aan de achterkant zit een ijzeren stripje en daar draaide ik m´n boutjes op. Die stripjes bedoel je toch niet?

chris634
06-11-2010, 21:10
Dat zal wel kloppen. Als je naar het plaatje kijkt (iets naar beneden scrollen) van de link zie je ook dat ijzeren stripje óp de klepdeksel..

http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii-jetta-vento-problemen-f11/start-probleem-golf-3-1-8-gt-t88035.html

Alberto
06-11-2010, 21:13
nee zitten busjes (ijzer plaatje ) in de rubber pakking zelf .
Daar door past de rubber pakking dus ook niet om jou oude draad eindjes
want daar zit een randje op . en de nieuwe zit dat randje niet op

kan niet mis gaan en gewoon vast is vast :thumbup:

chris634
06-11-2010, 21:14
o okee, super! Vast is vast;) zal het onthouden

chris634
06-11-2010, 21:29
Wat voor olie gaat er eigenlijk op zo´n 1.8?
`t blokje heeft zo´n 220.000 gelopen.

Spierings
07-11-2010, 09:45
10w40 olie

Thomas
07-11-2010, 13:31
Ik gebruik altijd een nieuwe rubberen pakking samen met dichtingspasta.
De eerste paar weken is de nieuwe pakking voldoende maar daarna gaan deze ook altijd lekken...

Als je samen met een nieuwe pakking een goede dichtingspasta gebruikt sluit alles mooie af, zelfs als je met 2 bar laaddruk rijdt :D

Jel Golf 2 GTI
07-11-2010, 14:40
pakkingen zijn normaal gemaakt zodat je geen dichtingspasta of andere rommel dient te gebruiken.

Zoals hierboven al gezegd, draai alles netjes vast en gelijkmatig en dan lekt er niets, of je deksel moest krom zijn natuurlijk :D

jettaracing
07-11-2010, 14:49
Ik gebruik al jaren de gewone kurkpakking ,en heb nooit last van lekkage ........

Thomas
09-11-2010, 19:48
pakkingen zijn normaal gemaakt zodat je geen dichtingspasta of andere rommel dient te gebruiken.

Zoals hierboven al gezegd, draai alles netjes vast en gelijkmatig en dan lekt er niets, of je deksel moest krom zijn natuurlijk :D
Dan mag je mij even mededelen welke dichting jij gebruikt.
Ik heb ze al zowat allemaal geprobeerd, zelfs een originele van vw voor op mijn M-TDI blokje. Enkele weken gaat het goed maar uiteindelijk beginnen ze dan toch weer te lekken. Het zou te maken kunnen hebben met het aantal kilometers dat ik maak, zo'n 1100 per week & de laaddruk waarmee ik rij, zo'n 2 bar piekdruk, maar lekken doen ze uiteindelijk altijd bij mij...

Jel Golf 2 GTI
09-11-2010, 19:59
Dan mag je mij even mededelen welke dichting jij gebruikt.
Ik heb ze al zowat allemaal geprobeerd, zelfs een originele van vw voor op mijn M-TDI blokje. Enkele weken gaat het goed maar uiteindelijk beginnen ze dan toch weer te lekken. Het zou te maken kunnen hebben met het aantal kilometers dat ik maak, zo'n 1100 per week & de laaddruk waarmee ik rij, zo'n 2 bar piekdruk, maar lekken doen ze uiteindelijk altijd bij mij...

gewoon standaard pakkingen of imitatie.

Ik heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad.

Ik vervang ze ook wel om de 2 of 3 jaar maar ze zijn altijd droog.