PDA

View Full Version : Digifiz zelftest

Djdewit
13-11-2010, 12:32
Beste vwguru´s :D ,

Ik wil al gelangere tijd een digifiz set in mn mk2 inbouwen. Nu zou ik 'm wel graag willen testen voordat ik er eentje koop. Op internet heb ik al het een en ander gevonden aan aansluitschema's:

- 2 Kabel zum (+) Pol der Batterie oder des 12V-Gleichstom (DC) Netzteils :
SKT 9/4 & SLT 9/7

- 2 Kabel zum (-) Pol der Batterie oder des 12V-Gleichstom (DC) Netzteils :
WLT 7/4 & SKT 9/5

Maar at kan ik gebruiken als stroombron? Ik dacht in eerste instantie aan een labvoeding via conrad.nl. Deze dingen zijn best prijzig en hebben elk een ander VOLT en AMPERE bereik. Ik dacht zelf aan 12V en 15A, vanwege de zekering in de zekeringkast. Maar punt is, dat ik het dus niet zeker weet :shake: .

Daarnaast las ik dat je deze zelftest kon uitvoeren dmv een normale autoaccu. Weet iemand hoe dat zit? Je zou toch zeggen dat een accu veel te veel ampere geeft? Iniedergeval alvast bedankt :thumbup:

Daan de Wit

staande golf
13-11-2010, 13:09
ken het hele apperaat niet, maar normaal gesproken is het zo dat een accu een spanning (volt) geeft, en een stroom (ampere) kan geven. Anders om krijgt een verbruiker, in jou geval de digi set, een spanning aangeboden, en vraagt een stroom.

gj-x8rs
13-11-2010, 13:34
Inderdaad, zoals hierboven beschreven klopt het. Je kan een auto accu hier prima voor gebruiken.
Een accu van 50 A kan 1 uur lang een stroom leveren van 50A, maar ook 10 uur een stroom van 5A of 100 uur 0.5A

Zo'n tellerbak zal vast niet meer als 1A vragen dus is dat niet het geen probleem zijn.

VeeDubber
13-11-2010, 14:16
Tip van de dag: Heb je een accuschroefmachine in de range van 11 tot 14 Volt, dan kun je deze gebruiken.

Met een normale voertuig-accu kan het ook. De verbruiker neemt slechts af wat ie nodig heeft. Voor de zekerheid zou e er een zekering tussen kunnen zetten.

Djdewit
13-11-2010, 16:36
Wauw! Iedereen bedankt voor de vele reacties die ik heb gekregen :D. Al mn vragen zijn beantwoord. Ik ga morgen kijken bij iemand van marktplaats, nu maar hopen dat alles t doet :rolleyes:. Tot zover ieder nog een goed weekend :thumbup:!

gr. Dirkie