View Full Version : Motorfiets injectiesysteem 40mm
Dennis@polo86c.nl
04-02-2005, 21:30
Injectiesysteem van een 2003 Honda CBR900 RR, met gaskleppen van 40mm.
Het vermogen van deze motorfiets is 150 pk, dus voor deze hoeveelheid vermogen zijn de bijgeleverde injectoren minimaal geschikt.
Ideaal voor eigenbouw injectiesysteem, een inlaatspruitstuk is vrij simpel te maken.
De afstand tussen de kanalen is 8 cm (hart tot hart).
Compleet met injectie-rail, en choke-systeem dmv waselement.
In heel goede staat.
Vraagprijs 100 euro.
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-80063-injectie.jpg
Big_Mac_Mark
05-02-2005, 09:47
Waar ligt dit spul?
Dennis woont in 't hoge noorden
heb je daar een comp bij nodig, zo ja welke?
injectie systeem.... computerderij is wel makkelijk dan. ;)
maar wat voor unit moet daar op dan...
wordt zeker ook nog een duur grapje...en nog inlaat laten maken. dan moet er nog een 200 euro bij voordat het werkend is, en dan nog filters.....
of heeft iemand dat ook nog liggen?
zou wel leuk zijn voor de passat...
Dennis@polo86c.nl
05-02-2005, 14:10
Ik woon vlakbij Groningen idd, maar opsturen is geen probleem.
Aansturing is het beste via programmeerbaar injectiesysteem (bijv MegaSquirt) of naar het schijnt met een Digifant 1 systeem, dat ook zelf te herprogrammeren is.
maar wat voor unit moet daar op dan...
wordt zeker ook nog een duur grapje...en nog inlaat laten maken. dan moet er nog een 200 euro bij voordat het werkend is, en dan nog filters.....
of heeft iemand dat ook nog liggen?
zou wel leuk zijn voor de passat...
reken maar dat het bedrag om een complete setup zelf te bouwen en programeren(dus heel veel uitvogelen verder) al met al met dingen proberen en uitvinden tegen de 3 nullen gaat lopen... maar dan heb je ook wat. (Er zijn altijd dingen waar je niet op rekend, of dingen die je achteraf niet had hoeven kopen e.d.)
ja ik heb idd al naar die computer gezocht maar wordt me te duur.
Dennis@polo86c.nl
07-02-2005, 21:53
up!
Allart-Ghetta
09-02-2005, 13:18
Jammer dat ze geen 100mm zijn hart op hart, en ze zijn ook niet deelbaar zoals volgens mij Suzuki gaskleppen. Dus het past niet zomaar op een 16V, of je moet een spruitstuk met scheve buizen maken, niet ideaal.
Maar mensen voor de rest is dit een koopje! Met gaskleppositiesensor.
Zelf heb ik al 40 mm gaskleppen van een Alfa liggen, alleen deze hart op hart afstand is weer te groot dus ik moet ook een scheef spruitstuk fabriceren.
Dennis : je was toch met iets bezig qua inspuit electronica waarvan de prijs redelijk betaalbaar was ?
Michiel86c
09-02-2005, 23:17
Dennis : je was toch met iets bezig qua inspuit electronica waarvan de prijs redelijk betaalbaar was ?
= Megasquirt
Zet er een prijs bij wat de Megasquirt kost en de kopers schrikken wat minder af
Johan Fire and Ice
10-02-2005, 00:15
ik ook wel
misschien wel wat voor op de F&I
Dennis@polo86c.nl
10-02-2005, 11:46
Zet er een prijs bij wat de Megasquirt kost en de kopers schrikken wat minder af
Prijs MegaSquirt-systeem vanaf ongeveer 300 euro, afhankelijk van welke uitgebeidingen je er bij koopt, en of je een bouwpakket koopt of een kant-en-klare module.
Zinvol zou de aankoop van een WideBand lambda-controller+sonde zijn, dit is nauwkeuriger dan een conventionele sensor. Kost ook een paar honderd euro, evtl. iets goedkoper bij zelfbouw pakket.
Ik heb 2 van deze injectie-modules liggen, waarvan er eentje dus weg mag.
VolkswagenRacing
10-02-2005, 15:39
Wat zijn de verschillen met die Megasquirt vergeleken met de veel duurdere DTA?
Dennis@polo86c.nl
10-02-2005, 19:00
Ik ben niet erg thuis in de verschillende motormanagement-systemen, maar ik denk dat megasquirt en een commercieel programmeerbaar systeem elkaar niet veel ontlopen.
Het is wel zo dat je de nodige (elektro)technische kennis in huis moet hebben om het aan de gang te krijgen. Maar dat zal ook gelden voor een ander systeem.
Allart-Ghetta
18-02-2005, 13:55
DTA heeft de mogelijkheid tot grotere mappen dan Megasquirt (momenteel 12X12 brandstof en 12X12 ontsteking).
Van DTA mag je verwachten dat de programmeersoftware (nog) stabieler loopt omdat het een verkoop-product is ipv een gatis product.
Dennis@polo86c.nl
11-05-2005, 16:08
http://www.aslabeled.com/images/orientationlabels/317_up_caution_dv_label.gif
Dennis@polo86c.nl
03-08-2005, 23:18
Up :)
pfff, zal mijn oom eens lief aankijken, of ie het lopend zou kunnen krijgen op een 1600 motor... :D (alleen wordt het motorproject een hele tijd uitgesteld nog)
Dennis@polo86c.nl
04-08-2005, 15:38
Laat het maar weten zodra je er uit bent..
Dennis@polo86c.nl
07-08-2005, 18:11
Verkocht, slotje aub :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.