View Full Version : Krakend geluid bij langzaam rijden
DennieMeister
16-11-2010, 11:01
Als mijn auto een beetje rolt (zoals bij het stoplicht bijv.),
Of als ik over een drempel of een verhoging rijd hoor ik een heel erg krakend geluid. En dat hoor ik ook als ik bijv. op de dorpel ga staan.
Zodra ik een beetje snelheid heb is er niks meer aan de hand.
Vanmorgen toen ik de auto startte en vervolgens gewoon stationair liet lopen hoorde ik dat geluid ook een tijdje (tot ik uit de auto stapte)
Geluid komt van linksachter, iemand enig idee wat dit kan zijn?
lschothuis
16-11-2010, 13:26
hmmm... als je stilstaat en de stationair laat lopen denk ik dat het iets met de uitlaat te maken heeft, misschien het hitteschild dat los zit? rubbers van de uitlaat geknapt? dat zou verklaren waarom je het geluid ook bij het nemen van drempels / verhogingen.
DennieMeister
16-11-2010, 14:49
Wat ik links en rechts lees zijn het wellicht de stabillisatorstang rubbers die dit probleem veroorzaken, zou dit kunnen?
lschothuis
16-11-2010, 15:29
zou ik niet durven zeggen, maar vreemd omdat het van LINKS-achter komt. nja als het de uitlaat zou zijn is dat eenvoudig te ontdekken door de motor stationair te laten lopen en er ff onder te kijken achter, maar ben bang dat het niet zo eenvoudig ligt idd. ff afwachten wat de echte guru's van dit forum er van zeggen ;)
nou het klinkt wel een beetje bekend in de oren :D
Weet neit of je op een schroefset rijd of gewoone vering??
Ik heb het ook zo nu en dan geen idee of het er de hele tijd is hoor maar zodra ik harder rijd is het weg.
Ik ben er voor zover ik heb kunne na gaan achter gekomen dat het waarschijnlijk de schroefset is die een beetje kraakt.
Heb ze een beetje ingesprayed maar niet egt meer opgelet of het er was of niet omdat ik er zogoed als aan gewend ben en het me neit stoort omdat het zo zacht geluid is.
misschien dat dit is wat je zoekt ?:D
ErikvanBilsen
16-11-2010, 18:24
Hij rijd niet op een schroefset dus daar zal het niet aan liggen.
Ofja niet aan de schroefset dan maar wel aan de orginele veering, maar dat zou ik niet weten.
ligt je uitlaat niet te rammelen op je achteras of tegen het hitteschild?
je zegt wanneer je uitstapt hoor je het niet meer. of als je rijd, dus beweging van de achteras.
DennieMeister
17-11-2010, 16:56
ligt je uitlaat niet te rammelen op je achteras of tegen het hitteschild?
je zegt wanneer je uitstapt hoor je het niet meer. of als je rijd, dus beweging van de achteras.
Vandaag is het rubbertje waaraan de uitlaat hangt afgebroken, dus dat zal het zijn geweest.
Even een ghettofix toepassen en dan ga ik asap een nieuw rubbertje halen.
ErikvanBilsen
17-11-2010, 22:37
Als iemand kan bevestigen dat de rubbers van een golf 1 en 2 hetzelfde zijn kan je die van je project misschien gebruiken.
DennieMeister
17-11-2010, 22:40
Als iemand kan bevestigen dat de rubbers van een golf 1 en 2 hetzelfde zijn kan je die van je project misschien gebruiken.
Dingen kosten nog geen 10tje, dus bestel hem gewoon even, zit nu met een tywrap vast en hij maakt geen geluid meer, dus dat was toch de veroorzaker.
nou mooit dat het opgelost is ;)
nou het klinkt wel een beetje bekend in de oren :D
Weet neit of je op een schroefset rijd of gewoone vering??
Ik heb het ook zo nu en dan geen idee of het er de hele tijd is hoor maar zodra ik harder rijd is het weg.
Ik ben er voor zover ik heb kunne na gaan achter gekomen dat het waarschijnlijk de schroefset is die een beetje kraakt.
Heb ze een beetje ingesprayed maar niet egt meer opgelet of het er was of niet omdat ik er zogoed als aan gewend ben en het me neit stoort omdat het zo zacht geluid is.
misschien dat dit is wat je zoekt ?:D
Volgens mij heb je de uitlaat bijna op de achteras liggen.
Volgens mij heb je de uitlaat bijna op de achteras liggen.
Nee pas de auto nog op de brug gehad :D hangt allemaal perfect :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.