View Full Version : Golf 3 en 2 Recaro vraag
Ik vroeg me af of iemand weet in hoeverre de stoelen van een Golf 3 Recaro interieur en die van een Golf 2 Recaro interieur van elkaar verschillen qua vorm?
Ik wil namelijk 2 Recaro stoelen hebben waarvan de wangen en de achterkant van de rugleuning zwart zijn, maar van de Golf 2 vind ik ze alleen maar in blauw (edition one), grijs en bruin. Golf 3 zijn meestal wel zwart. Het zitgedeelte (waar je kont en rug tegenaan zit) wil ik dan eventueel vervangen voor de stof van een MK2 Recaro stoel.
En past een Recaro achterbank van een Golf 3 in een Golf 2? Of zijn daar aanpassingen voor nodig?
golf 3 achterbank past er zo in. Hoeverre een recaro van mk2 verschilt van mk3 weet ik helaas ook niet.
Jacksters
19-11-2010, 09:14
Ik heb Recaro's in mij Mk3 & in mijn Mk2
Zo heel veel verschillen zijn er volgens mij niet.
In mijn Mk2 zijn ze elektrisch in de Mk3 niet.
De vorm van de hoofdsteunen is anders.
De rugleuning van de 2 is iets breder ten opzichte van de 3.
En het zit vlak is iets anders.
Over de rails durf ik niks te zeggen want daar heb ik mij nog nooit in verdiept.
Ook zijn de hendels voor de stoel vooruit doen anders.
Maar zoals ik al zei zo heel veel verschil is er volgens mij niet.
Koop gewoon een Mk3 interieur en maak die pas.
jettaracing
19-11-2010, 09:29
De stoelen en frame's zijn compleet anders hoor ,ik heb ze ook beide , zowel deMk2 als de Mk3 , ze lijken kwa zittingen en rugleuning wel op elkaar,maar de frame's zijn anders .
Bij de Mk3 recaro is het frame één geheel met het onderstel , en bij de Mk2 kun je het onderstel van het frame afdraaien .
En natuurlik zijn de maten kwa railbreedte anders , maar dat is wel in tekorten van een Mk3 naar een Mk2 maat .
Ik heb een normale MK2 stoel met een bepaalde stof op het zitgedeelte/rugleuning en wil deze op een Recaro stoel hebben. Een stoffen Recaro stoel met zwarte wangen.Ik had begrepen dat dit sowieso mogelijk is op een MK2 Recaro stoel, maar als een MK3 stoel dus anders is qua afmeting, dan zal het wel niet mogelijk zijn...
Achterbank van een MK3 past er dus zo in? Dan kan ik iig daar de stof van de achterbank op doen van wat ik in gedachten heb.
Misschien iemand die het stofgedeelte van het zitgedeelte (waar je kont en rug tegenaan zit) kan opmeten van zowel de MK2 Recaro als de MK3 Recaro stoel?
Zodat ik zeker weet of er verschil in zit of niet.
Dus.......... Zou iemand de maat kunnen opmeten van het stof op het zitdeelte van de rugleuning? Ik bedoel dan de breedte (van wang tot wang en de lengte. Ik heb hieronder een foto als voorbeeld:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/KJ-JvG/Extra/maatstoel.jpg
Dus van naad tot naad bij de breedte. Dus niet de gehele breedte van de stoel, maar het gedeelte waar je rug tegenaan zit, de Edition stof.
Ik wil namelijk de stof van een MK2 stoel gebruiken om die op een MK3 Recaro stoel te naaien (alleen het zitgedeelte), omdat de MK3 Recaro stoel zwarte wangen heeft en de MK2 Recaro stoelen ik in deze kleur niet kan vinden.
Ik wil dus weten of ze qua afmeting ongeveer hetzelfde zijn. Het liefst gemeten op dezelfde plek als waar de pijlen staan.
Als de stof van een MK2 stoel erop past, dan kan ik een MK3 Recaro interieur gebruiken.
jettaracing
29-11-2010, 22:52
Ga je dan de stof van 'normale' cl stoelen gebruiken ? want die is veel te klein kwa oppervlakte iig .
Van een Mk2 recaro naareen Mk3 recaro moet wel lukken ,maar dan moet ik het dezeweek eens opmeten als ik er even tijd voor heb .
Ik heb voor de mijne speciaal nieuwe stof ervoor gekocht ,omdat ik met de normale stoelen stof te kort kwam om de recaro's ermee te bekleden .
Ik wil idd de stof van een MK2 stoel gebruiken. Niet van een CL-stoel, maar van een stoel met de "iets" dikkere wangen, zoals de stoelen van een MK2 GTI interieur (met hokjes, edition, f&i, lederen).
Die hebben iets dikkere wangen, maar zijn nog geen Recaro. Zou willen weten of dit zou passen op een MK3 Recaro stoel.
jettaracing
30-11-2010, 09:26
past niet , heb je te weinig stof
Ah, damned..! :( Past het wel op een MK2 Recaro stoel? Of past het op geen enkele Recaro stoel?
jettaracing
30-11-2010, 23:31
Mk2 recaro's en Mk3 recaro's hebben nagenoeg dezelfde afmetingen , ik heb ook al langer met dit idee rond gelopen om de stoelen met originele stof van een 'gti' stoelte gaan bekleden ,maar dan heb je minimaal een setstoelen EN een achterbank nodig voor de stof .
Ik kon toen nog aan een aantal meters originele stofkomen van mijn auto .
Zie het verschil maar eens in lengte van de stof tov de originele Gti stoelen
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/1/DSC02448.jpg
Renegade
30-11-2010, 23:59
Ah, damned..! :( Past het wel op een MK2 Recaro stoel? Of past het op geen enkele Recaro stoel?
Ik denk geen enkele Recaro, de Recaro stoelen hebben "hogere" wangen dan de gewone gti stoelen ;)
HannoverEdition
01-12-2010, 00:00
een RECARO Fire&Ice interieur is wel errug gaaf Juliën :rock:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/7/6/0/recarofireice.jpg
Dit moet wel te doen zijn volgens mij met zo'n voorbeeld :rolleyes: ,en op de F&I Meeting op 1 Mei 2011 moet dit zeker klaar zijn,dan ben je de enige....;) :thumbup:
:D:D
Was idd zoiets van plan, Guido.. :D
Ik denk geen enkele Recaro, de Recaro stoelen hebben "hogere" wangen dan de gewone gti stoelen ;)
Ben daarom ook van plan om alleen het zitgedeelte te bekleden. De wangen niet. ;)
HannoverEdition
01-12-2010, 10:00
Was idd zoiets van plan, Guido.. :D
Goedzo Kerel! ;) GAAAF!! :thumbup:
Stuur Mike (mverh85) eens een PM,hij wist waar je nog F&I stof op rol kon krijgen ;)
hou ons op de hoogte. :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.