View Full Version : voorste remleiding vervangen
Mk2_power
18-11-2010, 18:50
kan mij iemand uitleggen hoe ik best tewerk ga bij het vervangen van de remleiding vooraan, is dit te doen als je dit nog nooit gedaan hebt?
heb vandaag de remblokken vervangen maar het rempedaal is gelijk een spons, pakt gelijk niet op...
mischatdi
18-11-2010, 19:17
maar met een paar slangen is dat niet verholpen! en remmerij is een serieuze bedoeling. dus als je het niet weet hoe het moet zoek iemand op die het wel weet!
en ontluchten zal je sponsgedrag ook grotendeels oplossen, en zonder het benodige apparatuur is dit niet alleen te doen als je geen ervaring hebt
Mk2_power
18-11-2010, 19:22
maar met een paar slangen is dat niet verholpen! en remmerij is een serieuze bedoeling. dus als je het niet weet hoe het moet zoek iemand op die het wel weet!
en ontluchten zal je sponsgedrag ook grotendeels oplossen, en zonder het benodige apparatuur is dit niet alleen te doen als je geen ervaring hebt
remleidingen moeten sowieso vervangen worden omdat hij niet door keuring was hierdoor.
het sponzig gevoel is er pas gekomen na het vervangen van remblokken ...
Als je de remblokken hebt vervangen heb je als het goed is de zuiger in je remklauw terug gedrukt. Het is normaal dat je remmen eerst sponsig aanvoelen want je moet eerst een paar keer je rempedaal intrappen om er voor te zorgen dat je zuiger weer naar buiten komt en hierdoor e.e.a. weer op druk gaat komen.
Op het moment dat dat niet het geval is heb je toch waarschijnlijk lucht in je remsysteem en moet je ontluchten. Vervang dan eerst even je remslangen en als ik je raad mag geven gooi er dan direct nieuwe remolie in. Daarna de boel goed ontluchten maar haal er wel even iemand bij die er verstand van heeft inderdaad.
Good luck :thumbup:
vento tdi
18-11-2010, 20:08
even een stukje rijden en je remmen voelen vanzelf beter aan....
Mk2_power
18-11-2010, 20:16
Als je de remblokken hebt vervangen heb je als het goed is de zuiger in je remklauw terug gedrukt. Het is normaal dat je remmen eerst sponsig aanvoelen want je moet eerst een paar keer je rempedaal intrappen om er voor te zorgen dat je zuiger weer naar buiten komt en hierdoor e.e.a. weer op druk gaat komen.
Op het moment dat dat niet het geval is heb je toch waarschijnlijk lucht in je remsysteem en moet je ontluchten. Vervang dan eerst even je remslangen en als ik je raad mag geven gooi er dan direct nieuwe remolie in. Daarna de boel goed ontluchten maar haal er wel even iemand bij die er verstand van heeft inderdaad.
Good luck :thumbup:
heb idd de zuiger er weer in moeten duwen, heb paar meter gaan rijden maar bleef sponzig naar 4a5 tal keer remmen
vento tdi
18-11-2010, 20:19
remmen moeten op elkaar inslijten zeker als je alleen de blokken hebt vervangen...
Mk2_power
18-11-2010, 20:35
remmen moeten op elkaar inslijten zeker als je alleen de blokken hebt vervangen...
ok ga morgen eens wat langer rijden en wat meer pompen dat er meer circulatie is
Spierings
18-11-2010, 22:27
ok ga morgen eens wat langer rijden en wat meer pompen dat er meer circulatie is
Circulatie zal er nooit zijn ;)
Gewoon rustig inremmen, pompen is nergens voor nodig.
Mk2_power
18-11-2010, 22:45
Circulatie zal er nooit zijn ;)
Gewoon rustig inremmen, pompen is nergens voor nodig.
dank voor de info :thumbup:
Bumper83
19-11-2010, 15:27
na vervanging van je remblokken hoort je pedaal niet zolang sponzig aan te voelen, je moet eerst idd even doortrappen om je remzuiger weer in oude positie te krijgen maar daarna moet hij gewoon weer hard aanvoelen. Je remfunctie zelf zal in het begin even minder zijn omdat je je blokken idd nog moet inremmen.
Als je pedaal sponzig blijft aanvoelen, eerst het zaakje kruislings ontluchten (ook achter!! ook al heb je voor wat vervangen), remslangen/remcilinders op lekkage controleren en als je pedaal dan nog steeds sponzig aanvoelt dan zou je moeten gaan zoeken naar een lek in je hoofdremcilinder. Deze o-ringen gaan op den duur ook lekken, maar goed eerst maar eens je remleidingen vervangen. Op zich niet heel moeilijk maar je moet wel gereedschap hebben om die kraagjes op je leidingen te persen, het buigen en monteren stelt verder weinig voor. Vertrouw je jezelf niet, haal er zeker iemand bij die er wel verstand van heeft maar kan geen kwaad om zelf te proberen hoor (ik ga er hierbij wel vanuit dat je enige technische kennis en/of vaardigheden hebt), heb het ook gedaan bij mn golf 2 en ging ook prima.
Succes
Mk2_power
19-11-2010, 17:47
leidingen vervangen, alles ontlucht. als de motor niet draait word pedaal hard vanaf dat motor aan gaat wordt pedaal zachter, je kan hem weer vrij makkelijk induwen
vento tdi
19-11-2010, 18:52
al gereden?
Mk2_power
19-11-2010, 19:50
al gereden?
ja, dus iemand die pompt en iemand die ontlucht. Rempedaal staat dan HARD. Als je dan de motor aanzet valt de druk geleidelijk weg maar blijft toch iets van weerstand op zitten maar niet meer keihard. Dan even gaan rijden en blijft zelfde ...
vento tdi
19-11-2010, 19:57
na de remblokken verbangen en geen nieuwe schijven?
Mk2_power
19-11-2010, 20:55
na de remblokken verbangen en geen nieuwe schijven?
nee geen nieuwe schijven, heb 200km gereden dus zouden al ingesleten mogen zijn he ?
Rallyegek
20-11-2010, 00:09
kan je het pedaal helemaal naar de bodem trappen met een draaiende motor ?
Valt de druk geleidelijk weg ?
Bij het ontluchten het pedaal tot de bodem gedrukt ?
Mk2_power
20-11-2010, 14:45
kan je het pedaal helemaal naar de bodem trappen met een draaiende motor ?
Valt de druk geleidelijk weg ?
Bij het ontluchten het pedaal tot de bodem gedrukt ?
ja pedaal volledig tot bodem gedrukt bij ontluchten, stond keihard.
-> motor doen draaien -> pedaal wordt geleidelijk zachter tot je op gegeven moment pedaal vrij makkelijk kan induwen. met volle kracht kreeg je die wel tegen bodem. motor begon dan ook zowat "plofjes" te laten...
Jel Golf 2 GTI
20-11-2010, 16:43
je vacuumpot is toch niet naar de kl**e??
Mk2_power
20-11-2010, 18:41
je vacuumpot is toch niet naar de kl**e??
het is een benzine he, neemt vacuum uit inlaatspruitstuk ...
of bedoel je de rembekrachtiger?
Jel Golf 2 GTI
20-11-2010, 19:07
het is een benzine he, neemt vacuum uit inlaatspruitstuk ...
of bedoel je de rembekrachtiger?
Ja sorry, bedoelde je rembekrachtiger.
Het is logisch dat hij zakt wanneer je de wagen start maar dan zou hij na een paar keer pompen terug druk moeten opbouwen.
Mss het membraam kapot vanbinnen.
Mk2_power
20-11-2010, 19:12
Ja sorry, bedoelde je rembekrachtiger.
Het is logisch dat hij zakt wanneer je de wagen start maar dan zou hij na een paar keer pompen terug druk moeten opbouwen.
Mss het membraam kapot vanbinnen.
ja denk ook dat het zoiets is, hangt lichtjes olie onderaan de rembekrachtiger maar wil toch eerst alles uitsluiten voor ik daaraan begin en geen onnodige kosten maak ...
wat zou mij dat kosten, nieuw of gebruikt?
Jel Golf 2 GTI
20-11-2010, 19:19
als er onderaan olie aan hangt dan zal hij wel lekken waardoor je remkracht verliest.
Voor welke wagen is het?
Ik heb er nog 2 oude liggen van een 1300cc MK2 en een 1800cc MK2.
Zijn werkend van de wagen gehaald. Liggen een maand of 10 op het schap hier.
Mogen weg voor 20€/stuk.
Mk2_power
20-11-2010, 19:52
als er onderaan olie aan hangt dan zal hij wel lekken waardoor je remkracht verliest.
Voor welke wagen is het?
Ik heb er nog 2 oude liggen van een 1300cc MK2 en een 1800cc MK2.
Zijn werkend van de wagen gehaald. Liggen een maand of 10 op het schap hier.
Mogen weg voor 20€/stuk.
het is een 1800 mk2 carbu. Ga er morgen nog is grondig naar kijken en als ik hem nodig heb laat ik je iets weten :thumbup:
Spierings
21-11-2010, 00:26
Sponzig voelen en/of tot de bodem kunnen trappen zal nooit niet door de rembekrachtiger komen.
Als er olie/remvloeistof uit de rembekrachtiger lekt, zal de hoofdremcilinder lek zijn en dient deze vervangen te worden en de rembekrachtiger gereinigd of vervangen worden.
Lekke hoofdremcilinder kan je klacht veroorzaken.
Mk2_power
21-11-2010, 01:20
Sponzig voelen en/of tot de bodem kunnen trappen zal nooit niet door de rembekrachtiger komen.
Als er olie/remvloeistof uit de rembekrachtiger lekt, zal de hoofdremcilinder lek zijn en dient deze vervangen te worden en de rembekrachtiger gereinigd of vervangen worden.
Lekke hoofdremcilinder kan je klacht veroorzaken.
secundaire cup ofzo die gescheurd zit? Als de motor afstaat kan hij wel mooi op druk komen. Het is pas al de motor draaid dat de druk wegvalt.
In de rembekrachtiger krijgt hij in de eene kant vacuüm en andere kan wordt de atmo druk toegelaten als pedaal ingedrukt waardoor de secundaire cup weggaat van zijn zitting en er zo vloeistof kan vloeien naar de remmen ..
Dus in stilstand als er nog geen vacuüm mee gemoeid is bouwd hij de druk mooi op. Vanaf dat motor draaid wordt er vacuüm gemaakt en lost hij ergens vacuüm waardoor hij niet hard kan komen.
Kan iemand mij volgen en verbeteren ?
Spierings
21-11-2010, 10:14
secundaire cup ofzo die gescheurd zit? Als de motor afstaat kan hij wel mooi op druk komen. Het is pas al de motor draaid dat de druk wegvalt.
In de rembekrachtiger krijgt hij in de eene kant vacuüm en andere kan wordt de atmo druk toegelaten als pedaal ingedrukt waardoor de secundaire cup weggaat van zijn zitting en er zo vloeistof kan vloeien naar de remmen ..
Dus in stilstand als er nog geen vacuüm mee gemoeid is bouwd hij de druk mooi op. Vanaf dat motor draaid wordt er vacuüm gemaakt en lost hij ergens vacuüm waardoor hij niet hard kan komen.
Kan iemand mij volgen en verbeteren ?
De rembekrachtiger is hier niet het probleem, je moet het vacuum verhaal vergeten.
Kijk eerst maar of het remvloeistof is die uit de rembekrachtiger lekt. Kan zijn dat hij mede door de hogere druk in de cilinder (door de bekrachtiging) dat hij bij verder intrappen intern langs de cups gaat lekken (mogelijk dat je hem bij het volledig intrappen kapot hebt getrapt).
Mk2_power
21-11-2010, 11:28
De rembekrachtiger is hier niet het probleem, je moet het vacuum verhaal vergeten.
Kijk eerst maar of het remvloeistof is die uit de rembekrachtiger lekt. Kan zijn dat hij mede door de hogere druk in de cilinder (door de bekrachtiging) dat hij bij verder intrappen intern langs de cups gaat lekken (mogelijk dat je hem bij het volledig intrappen kapot hebt getrapt).
mss door het terugduwen van de zuiger in de remklauw ...?
Spierings
21-11-2010, 12:00
mss door het terugduwen van de zuiger in de remklauw ...?
Waarschijnlijk eerder door het pedaal helemaal intrappen na vervangen remblokken.
Mk2_power
21-11-2010, 12:27
Waarschijnlijk eerder door het pedaal helemaal intrappen na vervangen remblokken.
nja zou kunnen, wat kost zo een hoofdremcilinder ongeveer 2de hands?
Jel Golf 2 GTI
21-11-2010, 12:35
die zit er bij mij ook bij.
Spierings
21-11-2010, 17:40
Waarom besparen op zo'n belangrijk onderdeel ? ?
Voor 50 euro heb je een nieuwe.
Mk2_power
21-11-2010, 17:47
Waarom besparen op zo'n belangrijk onderdeel ? ?
Voor 50 euro heb je een nieuwe.
probeer al de ganse dag te kijken op h-base maar lukt maar niet.
dacht dat een hoofdremcilinder wel wat meer koste ...
Spierings
21-11-2010, 19:46
probeer al de ganse dag te kijken op h-base maar lukt maar niet.
dacht dat een hoofdremcilinder wel wat meer koste ...
Kwam H-base ook niet op maar op volkwarenhaus.de staan ze voor 50, dan komt er alleen verzendkosten bij.
Net op h-base gekeken en doet het nu wel, kost daar bruto 92 euro.
Maar als je je materialenzaak goed kent kun je hem vast goedkoper krijgen ;)
Mk2_power
24-11-2010, 09:16
hoofdremcilinder is vervangen maar lost probleem niet op. wat ik nu wel ontdekt heb is dat de remkrachtverdeler aan de achteras niet 100% werkt (denk ik)
de veer die eraan hangt staat niet altijd op spanning en hangt gewoon los,...
Jel Golf 2 GTI
24-11-2010, 14:25
hoofdremcilinder is vervangen maar lost probleem niet op. wat ik nu wel ontdekt heb is dat de remkrachtverdeler aan de achteras niet 100% werkt (denk ik)
de veer die eraan hangt staat niet altijd op spanning en hangt gewoon los,...
Heb je de remkrachtverdeler van de achter-as opengezet tijdens he ontluchten??
Deze moet bekrachtigd zijn om volledig open te staan tijdens het ontluchten.
Dus ff 5 zakken cement in de koffer zo dat ie helemaal doorhangt en dan zou hij volledig ingedrukt moeten zijn.
Dan pas ontluchten, anders krijg je nooit alle lucht uit de leidingen.
Grtz Jel :thumbup:
Rallyegek
24-11-2010, 15:33
en als je bij een stilstaande motor volledige remdruk houdt, blijft dit ook als je het pedaal langere tijd goed stevig ingetrapt houdt ?
Omdat de sponzigheid gekomen is na het vervangen van je remblokken......
Remdruk verdeler richting achteras drukken en met een spijker ofzo iets blokkeren ( zit een gaatje in )
Mk2_power
24-11-2010, 15:49
ontluchten was goed gedaan, was dus die veer die slap hing aan remkrachtverdeler. iets gemaakt dat past tussen de 2 gaatjes aan voorkant zodat veer gespannen stond en dan remde hij zoals het moet
Jel Golf 2 GTI
24-11-2010, 16:44
ontluchten was goed gedaan, was dus die veer die slap hing aan remkrachtverdeler. iets gemaakt dat past tussen de 2 gaatjes aan voorkant zodat veer gespannen stond en dan remde hij zoals het moet
super :thumbup:
Rallyegek
24-11-2010, 19:24
heb je er een foto van ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.