View Full Version : Polo klinkt als bestelwagen
Ben_jetta
22-11-2010, 11:45
VW-er's,
Mijn moeder heeft een VW Polo 1.4 (naft) van 98'.
Maar hij rammelt, klinkt echt bijna als een bestelwagen. Dit geluid is bij het starten, stationair, optrekken...continue.
Hij is nog maar kort geleden binnen geweest dus ik begrijp het niet.
Wat er mss iets mee te maken heeft (geen idee). Daarstraks reed ik van turnhout naar huis en bij een afrit (bergop) kreeg ik een flikkerend olielampje, 300m verder sprong dit gewoon weer uit.. :screwy: ?
Alle hulp is welkom!
Olie bijvullen? Misschien een lekje?
Ben_jetta
22-11-2010, 14:51
hij kwam idd wat olie tekort, dit heb ik bijgevuld maar het geluid bleef onveranderd..
ik heb ook de indruk dat de motor veel zweet..
Spierings
22-11-2010, 15:09
Gewoon even bij een monteur langs gaan, daar heb je meer aan dan dat we allemaal gaan raden want een rammeltje kan overal vanaf komen.
Ben_jetta
22-11-2010, 17:12
mja dat is mss het beste..
kon het altijd proberen eh :)
merci!
Is Naft in Belgiƫ benzine of diesel?
Want in oost-europa is nafta diesel...
Lekker handig...
Loopt hij nog wel gewoon op alle vier cilinders?
Jens
Ben_jetta
22-11-2010, 19:48
Benzine (belgiƫ) excuses, maar hier zeggen we het bijna allemaal zo :)
Lijkt me wel, ik voel toch geen vermogenverlies of iets dergelijk..
Zou het aan men kleppen kunnen liggen?
carambole
22-11-2010, 23:55
Wordt hij niet te warm door verkeerde mix van koelvloeistof.Zit er een temp meter op.Bij te hoge temp gaat hij pingelen en wordt de olie te dun zodat de druk te laag wordt.Bij onzekerheid van koelvloeistofmix zou ik het volledig vervangen.Zelfs de rest eruitblazen met perslucht.Misschien nog evtl spoelen met water.Er zijn zijn van die antigels op basis van siliconen en zijn niet mengbaar met water(kookpuntverlaging)
Spierings
23-11-2010, 00:14
Wordt hij niet te warm door verkeerde mix van koelvloeistof.Zit er een temp meter op.Bij te hoge temp gaat hij pingelen en wordt de olie te dun zodat de druk te laag wordt.Bij onzekerheid van koelvloeistofmix zou ik het volledig vervangen.Zelfs de rest eruitblazen met perslucht.Misschien nog evtl spoelen met water.Er zijn zijn van die antigels op basis van siliconen en zijn niet mengbaar met water(kookpuntverlaging)
van verkeerde koelvloeistof gaat hij niet rammelen :screwy:
Bij een te hoge temperatuur staat de meter te hoog en zal en een pieper of lampje afgaan. Neem aan dat je dat wel merkt. Je motor zal niet spontaan gaan pingelen en de olie wordt niet zo dun dat de oliedruk te laag wordt. Is allemaal wel een beetje ver gezocht ;)
Ben_jetta
23-11-2010, 10:57
nee ik denk niet dat het aan de koelvloeistof zou liggen. Gisteren heb die olie ververst en in het begin was er geen verschil, maar nu klinkt hij weer normaal..
Nu het rammelen is opgelost vraag ik me af waarom hij na 3 maanden bijna al zijn olie kwijt was..? dat is toch best vroeg.. (garagist had de olie niet nagekeken)
Ben_jetta
29-11-2010, 16:44
Iemand een idee waarom de polo zo snel olie verliest? (Na 3 maanden was bijna alles weg...)
Paul GTI 16V KR
29-11-2010, 17:03
zijn je pakkingen nog goed? zoals je zelf al aangaf zweet het blok.. of misschien heb je stevig olieverbruik, hoeveel is er gereden in de afgelopen 3 maanden?
Ben_jetta
29-11-2010, 17:46
Ik denk ook wel dat het aan men pakking zou kunnen liggen, maar dan zou ik toch denken dat de garagist dit al lang had moeten zien... Het zweet zelfs meer als men jetta mk2, die toch wel 12jaar ouder is.
In de afgelopen 3 maanden is er wel behoorlijk wat gereden, ik denk zo'n 2000km. Maar als er niet zoveel gereden wordt raakt de olie ook al op na een 4tal maanden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.