KJ-Golf
22-11-2010, 19:54
Volgend probleem heb ik al sinds de aanschaf van de auto (maart 2010):
Bij een koude motor start de auto goed, bij een warme motor eerst slecht en tegenwoordig zelfs helemaal niet meer. Ik ben er al wel achter, dat het iets met het inspuitsysteem te maken heeft. Bij een warme motor spuit hij te veel benzine in. Je ruikt dan namelijk, tijdens het starten, een hele sterke benzine lucht en de motor slaat niet aan. Start wel, maar slaat niet aan.
Op de koude-start sproeier (blauw ding) zit een blauw stekkertje. Wanneer dit stekkertje erop zit zoals het hoort, heb ik bovenstaand probleem. Wanneer hij eraf is, is het probleem opgelost. Alleen nu het wat kouder begint te worden, loopt hij bij een koude motor een klein beetje slechter. Hij zal dan normaal gesproken waarschijnlijk meer benzine ingespoten moeten krijgen, maar dat kan dus niet, omdat ik het stekkertje eraf heb.
Nu heb ik de koude-start sproeier, waar het stekkertje op gaat, al vervangen. Het meest aannemelijke leek me namelijk dat deze kapot was, maar na vervanging bleek het probleem dus niet opgelost te zijn.
Kan het zijn dat hetgene wat bepaalt hoeveel benzine er in gespoten moet worden, dat daar iets mee aan de hand is? Ik snap namelijk niet waar het aan zou moeten liggen...?
Bij een koude motor start de auto goed, bij een warme motor eerst slecht en tegenwoordig zelfs helemaal niet meer. Ik ben er al wel achter, dat het iets met het inspuitsysteem te maken heeft. Bij een warme motor spuit hij te veel benzine in. Je ruikt dan namelijk, tijdens het starten, een hele sterke benzine lucht en de motor slaat niet aan. Start wel, maar slaat niet aan.
Op de koude-start sproeier (blauw ding) zit een blauw stekkertje. Wanneer dit stekkertje erop zit zoals het hoort, heb ik bovenstaand probleem. Wanneer hij eraf is, is het probleem opgelost. Alleen nu het wat kouder begint te worden, loopt hij bij een koude motor een klein beetje slechter. Hij zal dan normaal gesproken waarschijnlijk meer benzine ingespoten moeten krijgen, maar dat kan dus niet, omdat ik het stekkertje eraf heb.
Nu heb ik de koude-start sproeier, waar het stekkertje op gaat, al vervangen. Het meest aannemelijke leek me namelijk dat deze kapot was, maar na vervanging bleek het probleem dus niet opgelost te zijn.
Kan het zijn dat hetgene wat bepaalt hoeveel benzine er in gespoten moet worden, dat daar iets mee aan de hand is? Ik snap namelijk niet waar het aan zou moeten liggen...?