View Full Version : wat te best te doen nu?????
aircooled007
25-11-2010, 14:37
heb dus een golf 1 kr 16v.
wil sneller gaan wat kan ik best doen nu????
budget 1500 tot 2000 euro dacht er aan een g60 te steken eventueel.
of is het beter de kr te voorzien van nokken en carbs???
of andere iedeen.
alvast bedankt.
Ik wilde net zeggen: "hard sparen en een vliegtuig kopen".
16V in een mk1 wil toch wel heel behoorlijk van z'n plek dacht ik.
Je zou ook nog een 1.8 20VT kunnen overwegen (al denk ik dat je dat met dit budget niet gaat halen).
Het is een beetje wat je zelf wil. G60 klinkt super en trekt ook bij lage toeren heel erg (dat is bij 16V iets minder), maar G-lader is dan weer wat gevoeliger, etc etc....
breadfan83
25-11-2010, 15:28
Ik zou voor die €2.000,- plus wat extra spaargeld lekker de kop van die KR laten bewerken, ander setje nokkenassen d'r in en een goed uitlaatsysteem kopen.
Voordeel daarmee is dat je het beetje bij beetje bij elkaar kunt kopen.
Andere optie is de auto om te bouwen op carbs met een leuk setje nokkenstokken, daar win je ook goed wat vermogen mee als ze juist zijn afgesteld.
G60 zou ik eerlijk gezegd niet doen als je met een beperkt budget zit. De kosten bij zo'n blok kunnen snel hoger oplopen dan verwacht.
of ,
je doet net als ik .
je brengt je blok naar van kronenburg te geldorp .
andere nokke as . Spaghetti Spruitstuk + de rest van de uitlaat .
Dikke inlaatbuizen . grotere injectoren .
en nog wat kleine dingen ,
en je hebt een ook genoeg pk s om menig auto ff voor bij de gassen
aircooled007
26-11-2010, 16:45
het word denk ik kr er uit abf er in en deze dan voorzien van goede uitlaat en wat kleine veranderingen.
moet gewoon dienen voor sprint ring gebruik.
denk dat dit me het beste resultaat gaat leveren?
De Limburger
26-11-2010, 18:42
Zet dan ook nog een setje scherpere nokken erin en een verstelbaar tandwiel, dan kun je hem
mooi laten afstellen en haal je toch nog net wat extra's pk eruit.
En mischien een chip op maat met die snelle nokken, dan loopt zo'n abf echt mooi hoor.
Gr Ronnie
moet gewoon dienen voor sprint ring gebruik.
Weet niet hoe het gesteld staat met je remmen, onderstel, versnellingsbak...maar ík zou lekker die 140 paardjes erin laten en zorgen voor een goed onderstel, powerflex rubbers rondom, fijne remmen en een sper in de vesnellingsbak....en een kooi, kuipstoelen, en, en.... ;)
Maar misschien heb je dat allemaal al tiptop voor elkaar. Als je dan nog extra vermogen wilt...dan had ik ook een ABF erin gelepeld met software op maar door JD.
Als het niet te veel mag kosten:
9A onderblok
Goed uitlaatsysteem
En een goede afstelling
ABF /uitlaat en een goede chip ga je niet redden voor MAX 2000 euro
aircooled007
16-12-2010, 08:49
ik ga w88 en sparen voor de 20v turbo ! dat gaat de beste oplossing zijn
Polo_coupe
13-01-2011, 21:12
Welke graden en lift is het fijnste voor een KR? Ik ben een beetje informatie aan het zoeken voor mijn KR project. Gr Henri
Pewi Vwteam
14-01-2011, 22:37
ik heb nog een complete 1.8 20v turbo liggen geheel compleet, ik heb zelf ook een 20v turbo in een mk1 dus stukkie mee rijden is geen enkel probleem. ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar de kabelboom kan ik je ook kan en klaar mee doen plug and play. dus dan moet je aardig ver komen mits je zelf handig bent.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.