View Full Version : Alle info over 16v PL
stinne#82
28-11-2010, 14:26
Ik ben op zoek naar ELEKTRISCH SCHEMA van 16v met motorcode PL.
Alle info wat de PL betreft is ook steeds welkom.
Wordt de STK bijvoorbeeld door een stuurdoos aangestuurd?
Mijn blok is een PL. Ik heb er ooit een injectie van een KR laten opsteken, maar de sensoren en STK van de PL zijn gebleven.
De STK van PL heeft 3 pinnetjes.
Se STK van KR heeft 2 pinnetjes.
Mijn STK blijft voortdurend openstaan en geeft dus voortdurend extra lucht, waardoor de motor veel te hoog draait als hij warmer wordt.
Alvast bedankt.
stinne#82
28-11-2010, 14:44
Ik heb hem al een PB gestuurd, met de link naar dit topic. ;)
stinne#82
16-01-2011, 14:05
Ik ben op zoek naar een volledige kabelboom met stuurdozen van een 16v KR. Nieuw type zekeringdoos.
stinne#82
17-10-2011, 07:13
Upje
stinne#82
24-10-2011, 18:56
Up
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/MKII/GolfJetta_MKII_ServiceManual.pdf
Best raar dat je een KR injectie hebt, en een STK van een PL. STK word door meerdere dingen aangestuurd. Lambasonde, Temperatuur voeler, Nullast schakelaar, enz. Hoor je de STK zoemen als je de auto op contact zet?
Heeft hij het van te voren wel altijd gedaan? Heb je de STK al eens schoongemaakt van binnen?
stinne#82
26-10-2011, 18:48
Misschien heb je hier wat aan.
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/MKII/GolfJetta_MKII_ServiceManual.pdf
Bedankt. Ik heb deze afgedrukt en ben hem eens aan het doornemen.
stinne#82
26-10-2011, 18:56
Best raar dat je een KR injectie hebt, en een STK van een PL. STK word door meerdere dingen aangestuurd. Lambasonde, Temperatuur voeler, Nullast schakelaar, enz. Hoor je de STK zoemen als je de auto op contact zet?
Heeft hij het van te voren wel altijd gedaan? Heb je de STK al eens schoongemaakt van binnen?
Origineel is het ook een PL, maar door problemen in het verleden heb ik er een paar jaar geleden een KR-injectie laten opzetten. Het was een oplossing voor mijn probleem toen, maar ondertussen heb ik ondervonden dat dit geen blijvende oplossing biedt. zoals je zelf zegt, de STK wordt onder andere aangestuurd door de lambdasonde en die is afgekoppeld. Dit is natuurlijk vragen om problemen.
De STK van een PL heeft trouwens 3 pinnetjes en is veel dikker dan die van een KR (2 pinnetjes).
De KR heeft 1 ECU, de PL heeft er 2.
Vandaar dus dat ik graag ook de kabelboom zou willen ombouwen van PL naar KR.
Het probleem is dat de STK voortdurend blijft openstaan ook bij warme motor. (omdat ze niet wordt aangestuurd) Daarom heb ik deze afgesloten.
Voorlopig is alles afgestemd op 1000 toeren (stationair) bij warme motor, wat wil zeggen dat er met een koude motor dus niet valt te rijden omdat de motor steeds afslaat.
Ik hoor de STK weldegelijk zoemen. Hoe kan je deze juist reinigen misschien?
Dat is inderdaad vragen er om :tongue: Dan zou ik me ook niet eens de moeite doen om hem te reinigen.
Zo ver ik weet gaat de PL in noodloop als er een van de voelers nier goed is. Dus zoals bij jou de lambasonde. Dan stuurt hij dat kastje aan de zijkant van de spinnenkop constant aan met 10mA. Dus dan gaat hij ook meer verbruiken.
Nu weet ik niet of dat hetzelfde werkt als bij de KR injectie wat jij er op hebt. Omdat deze deels mechanisch is.
Om een lang verhaal kort te maken. Zoals je zelf al zegt. Zou ik hem helemaal ombouwen naar KR. Dan heb je ook alles direct goed zitten. Want die 3 pins stk op een KR injectie zal nooit 100% gaan werken. En je zult er altijd wel wat mankementen mee blijven houden.
stinne#82
26-10-2011, 19:16
Klopt !
Maar blijkbaar is het vinden van zo'n KR-kabelboom (nieuwe type) niet zo makkelijk. :mad:
hmm, dat is minder, terwijl ze toch de laatste tijd meer worden gesloopt dan in zen heel worden verkocht. jammer genoeg.
stinne#82
26-10-2011, 20:10
Heb ik ook de indruk van.
Moest je iets weten liggen, laat het me zeker weten. ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.