PDA

View Full Version : RNS 510 probleem

onemirrorman
29-11-2010, 15:35
Vriend van me heeft een RNS510 gekocht en aangesloten in zijn golf 5.
Nu blijkt dat deze RNS510 de accu leeg trekt. (lekstroom :confused: )

Heeft iemand hier een oplossing tegen dit probleem, of anderszins iets waar ik mijn vriend mee op weg kan helpen?

Alvast bedankt.

Maurice

VeeDubber
29-11-2010, 16:41
Waarschijnlijk heeft hij een te oude CAN Gateway. Is uit te lezen via VAGCOM, hij moet een versie L of hoger hebben.

onemirrorman
29-11-2010, 21:27
Waarschijnlijk heeft hij een te oude CAN Gateway. Is uit te lezen via VAGCOM, hij moet een versie L of hoger hebben.

Hoi VeeDubber,

Dank voor je reactie. :thumbup:
Ik zal je reactie even vertalen in voor mij begrijpelijke taal:

Hij moet z'n golfje laten uitlezen met VAGCOM
Ergens is er een rubriek Can Gateway
De waarde hiervan moet L of hoger zijn. Hoger bedoel je een volgende letter van het alfabet -> dus L, M, N enz?

Mocht dit niet het geval zijn, kan dit dan ook via VAGCOM op de waarde L of hoger ingesteld worden?

Alvast bedankt.

Maurice

VeeDubber
29-11-2010, 22:23
De CAN Gateway is een stukje hardware wat (zeer waarschijnlijk) boven het gaspedaal zit. De "L" duidt op het onderdeelnummer van de gateway, deze moet dus inderdaad L of hoger zijn (dus M, N of bijv ook AD).

Je kunt met vagcom het onderdeelnummer uitlezen zonder iets te demonteren. Heb je geen vagcom dan kun je natuurlijk ook ff kijken bij de pedalen. De gateway ziet er zo uit:

http://i.ebayimg.com/10/!Bhe8mkg!Wk~$(KGrHqMOKiUErzGbPL,QBLJVdYnT-!~~_35.JPG

Heb je dus een gateway met een nummer lager dan L dan zul je een nieuwe moeten zoeken.

onemirrorman
30-11-2010, 20:34
De CAN Gateway is een stukje hardware wat (zeer waarschijnlijk) boven het gaspedaal zit. De "L" duidt op het onderdeelnummer van de gateway, deze moet dus inderdaad L of hoger zijn (dus M, N of bijv ook AD).

Je kunt met vagcom het onderdeelnummer uitlezen zonder iets te demonteren. Heb je geen vagcom dan kun je natuurlijk ook ff kijken bij de pedalen. De gateway ziet er zo uit:

http://i.ebayimg.com/10/!Bhe8mkg!Wk~$(KGrHqMOKiUErzGbPL,QBLJVdYnT-!~~_35.JPG

Heb je dus een gateway met een nummer lager dan L dan zul je een nieuwe moeten zoeken.

Merci, zal hem informeren.

Martyn
03-12-2010, 20:31
Is hij wel gecodeerd ?

Want als hij hem zo vervangen hebt bijvoorbeeld dan is hij mogelijk niet juist gecodeerd en zal hij ook de accu leeg trekken ;)

onemirrorman
04-12-2010, 12:09
Is hij wel gecodeerd ?

Want als hij hem zo vervangen hebt bijvoorbeeld dan is hij mogelijk niet juist gecodeerd en zal hij ook de accu leeg trekken ;)

Wat bedoel je met gecodeerd?

Martyn
04-12-2010, 14:17
Komt de radio uit een ander voertuig of niet ?

Maakt niet uit maar dan moet de auto weten dat er een rns510 in zit.

Heb het al meerdere malen gehad dat auto's met deze klacht kwamen, en bij uitlezen de foutcode ''radio niet gecodeerd'' aanwezig was.
En die hadden de zelfde klacht van leeg lopende accu.

Is zo gebeurt bij de dealer overigens.

onemirrorman
04-12-2010, 18:55
Komt de radio uit een ander voertuig of niet ?

Maakt niet uit maar dan moet de auto weten dat er een rns510 in zit.

Heb het al meerdere malen gehad dat auto's met deze klacht kwamen, en bij uitlezen de foutcode ''radio niet gecodeerd'' aanwezig was.
En die hadden de zelfde klacht van leeg lopende accu.

Is zo gebeurt bij de dealer overigens.

Aha ik begrijp je.
Ja, de radio komt uit een andere auto.
Er zat wel een radio in deze golf 5, ook nog dubbel DIN, maar geen navi.

Thanx.

Fryslan
05-12-2010, 11:35
Aha ik begrijp je.
Ja, de radio komt uit een andere auto.
Er zat wel een radio in deze golf 5, ook nog dubbel DIN, maar geen navi.

Thanx.

Dat verhaal van die CAN Gateway heb ik nog nooit wat over gehoord, en wij hebben er bij de dealer ook nog nooit 1 om deze reden vervangen.

Niet gecodeeerde radio dat komt wel veel voor, rij ff langs de dealer en dan is het probleem weer opgelost.

onemirrorman
24-12-2010, 14:12
Alleen radio coderen is niet voldoende gebleken.
CAN gateway is inderdaad een versie met een letter lager dan L.

Nu op zoek naar een nieuwe CAN gateway.
Waar moet hij nog meer op letten, behalve een eindletter hoger dan L?

Maurice

VeeDubber
24-12-2010, 16:48
Verder zijn er geen bijzonderheden, buiten het normale dat het allemaal moet werken e.d. ;)

onemirrorman
25-12-2010, 11:00
Ok