View Full Version : 1980 Volkswagen golf cabriolet project
Wij zijn begonnen met een nieuw project.
Het gaat om een volkswagen golf 1 cabriolet, eerste toelating 3 maart 1980!
De plannen zijn op korte termijn om de verlichting en de grill weer origneel te maken.
en sparen voor een lasapparaat, om al het noodzakelijke laswerk te doen!
Qua looks: zoals eerder omschreven wordt alle verlichting weer origineel, ik ga op zoek naar een simpele gti grill (zonder verstralers)
De bbs spoilerpakket gaat eronder weg, en er worden de standaard plastic randen weer gemonteerd.
Ook is de bedoeling om gti bestickering aan de zijkanten te plakken!
Motorisch zijn we er ook nog niet uit, het rf blok met automaat die er nu inligt werkt nog perfect.
en is zuinig ook nog. We zaten aan een dieselblok te denken!
Qua interieur ben ik er nog niet uit, maar het is allemaal toekomst muziek.
Eerst maar eens sparen voor een lasapparaat.
Oja hij is t/m halverwege 2012 apk gekeurd, 1 x per 2 jaar hoeft hij maar gekeurt te worden.
http://img441.imageshack.us/img441/3011/hpim0870u.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/7398/hpim0871.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/9784/hpim08720.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/4743/hpim0873.jpg
Zoals op de foto's te zien, kan hij zo in het autostyle catalogus.
Daar gaat dus verandering in komen.
:thumbup:
Vandaag de eerste aankoop gedaan voor de golf.
Een spucknapf stuur, nu de rest nog haha!
Fototje volgt zodra hij gemonteerd zit.
Zou het stuur nog heel graag willen laten bekleden met leer, iemand een goed goedkoop adressje?
Leuke cabrio ,en zo'n automaatje is wel relaxt cruisen natuurlijk.
Stuur Alberto even een pm over het bekleden van het stuur,hij kan je vast verder helpen.
Succes met je project. :thumbup:
Gr Jan
ps: je oude rode golf GTD bestaat niet meer ,deze heb ik gekocht en gesloopt voor onderdelen :redface:
Laten we het er op houden dat zijn laatste baas hem niet lekker heeft behandeld (lees roest en deuken)
Hey wat jammer dat die GTD niet meer leeft, in de tijd dat ik hem had was hij super! Heerlijk rijden, en superzuinig. Roest had hij toendertijd niet tot nauwelijks. Zwerft nog wel een topic hierover rondt!
Thanx voor de reactie! En voor de bruikbare tip natuurlijk :thumbup:
mooie cabby,maar je bent toch niet van plan de bbs kit eraf te halen he?
zou eeuwig zonde zijn imo.....
Jep gaat eraf, vindt hem vreselijk!
Pewi Vwteam
04-12-2010, 20:27
mooi tdi torretje er in gooien, we zijn nu bezig met een caddy 1 tdi aan het bouwen.
Pewi, zit ik dan niet aan een uitgebreidere keuring?
De regels veranderen per januari toch weer?
Wil eigenlijk zo min mogelijk geld uitgeven aan de rdw.
Dus zoek een cy of een jk dieselmotor.
Vandaag het spoilerpakket eraf gehaald, en ben toch wel verrast.
Hij is nog erg hard voor een 30 jaar oude auto, moet de dorpels wel lassen en de wielkasten achter.
De bandenbak, tankdop etc is allemaal nog helemaal hard.
Nu nog sparen voor een goed lasapparaat!
Sjeesbeest
07-12-2010, 14:41
Toch maar weer een mk1 Cabbie !!....... toppie....... succes met de op/ombouw
Audilimburg
07-12-2010, 23:32
Wat ga je doen met die BBS kit? Heb eventueel wel interesse.
Is het de bedoeling om de auto zo origineel mogelijk te maken of wordt het toch een geheel eigen stijl? Is in ieder geval een nette basis ondanks dat het autostyle gehalte vooralsnog hoog is.
Sjeesbeest, alles goed?
Inderdaad weer aan een mk1, heb er altijd goede herinneringen aan over gehouden.
@Audilimburg, de bbs kit gaat inderdaad weg, dit is wel de variant van polyurethane (is dus flexibel)
Hij wordt als volgt:
Origineel mk1 gti stalen velgen opnieuw gepoedercoat
Originele striping op de zijkanten
Originele grill enkele koplampen
Originele verlichting
Origineel skai interieur incl spucknapf stuur
Maar voordat ik dat allemaal kan doen, moet ik flink gaan lassen.
Met name de dorpels en de wielkasten achter, en in het motorcompartiment zit ook nog wat roest.
Het fijne is wel, dat alle structurele zaken bikkelhard zijn. Daarmee bedoel ik dingen als de versteviging in de dorpel en de binnenschermen achter etc etc.
Binnekort eerst plaatwerk bestellen, en op zoek gaan naar een co2 lasapparaat die in mijn budget past!
Sjeesbeest
08-12-2010, 17:41
Met mij ist goed, met de cabbie kan ik zo geen antwoord op geven die staat al een tijdje stil :P de mk1 gti ben ik mee bezig om te voorzien van R1 carbs en de dagelijkse vervoersmiddelen doen wat ze moeten doen.
Jij gaat dus weer lekker aan de hobby, je vorige wagens waren in een korte tijd ook zeer netjes........ alleen jammer genoeg altijd zo snel weer weg. Je heb nu geluk want je weet wat ze zeggen........... ""met een witte blijf je zitte"" :P hahaha...... die van mij gaat in iedergeval ook niet weg (heb ook een witte)
Ik heb een Cebora 155 Bravo en werkt prima.... mijn maat is al 2 jaar aan het lassen
met zijn eigen Cebora 155 Bravo en het ding werkt echt perfect !! Bij Rustbuster te
Veenendaal kun je ze kopen. Ik heb er toen 1 aangeschaft via een man in Zwanenburg
klik hieroooooo (http://link.marktplaats.nl/392620424) mooi goedkoop en erg nette man.
De omstandigheden waren destijds slecht, dus kon ze ook niet houden hellaas.
Nu is het allemaal anders gelukkig, die van de cebora is een goede tip.
Scheelt wel heel erg veel t.o.v rustbuster.
Hopelijk verkoop ik mijn borbetjes snel!
Vandaag originele verlichting gemonteerd, oogt een stuk beter gelukkig
Foto's volgen zodra ik een originele grill heb gevonden!
De regels veranderen per januari toch weer?
Als het op de rdw pagina vermeld staat is dit zo. Zo niet, dan is het een broodje aap.
Jammergenoeg, zijn er zoveeeel apenbroodjes verhalen met betrekking tot de rdw.
Thanx voor het reageren erop Richard!
Vandaag de meest cruciale onderdeel voor dit hele project opgehaald, een co2 lasapparaat.
Eindelijk na al die jaren, heb ik er zelf eentje.
Nu nog sparen voor inlasdelen, en dan kunnen we aan de slag
ErikvanBilsen
14-12-2010, 16:49
Wat voor lasapparaat heb je nu gehaald?
Hey Erik
Het is geen cebora geworden, maar een Efri!
Is een duits kwaliteitsmerk, wel een 2de handse maar nog echt perfect.
En gek genoeg vondt ik die prettiger lassen dan de cebora.
Groetjes van Jeroen
Vandaag weer met dit project bezig geweest, er zit niet veel vaart in.
We doen stukje bij beetje er alles aan om er weer een mooie roestvrije golf cabriolet van te maken!
Als het goed is gaan we morgen plaatwerk ophalen.
We hebben ook een andere grill gekocht, moet alleen nog hoekstukjes zien te vinden.
Hella grill met Hella dito breedtestralers:
http://img607.imageshack.us/img607/580/hpim0916.jpg
Op de auto gemonteerd, en hier zitten dan ook Hella koplampen!
(veel beter dan dat heldere spul imho) En uiteraard met originele knipperlichten.
http://img560.imageshack.us/img560/4349/hpim0917.jpg
Het eerste plan was om de wielkasten plaatselijk te lassen, maar omdat de wielkasten toch slechter waren als gedacht. Besloten om de hele rand te vervangen.
Ook zit ik te denken om hier een modificatie aan te doen!
Ik wil het binnenscherm direct vastlassen aan het buitenscherm.
Dus niet door laten lopen naar de omgevouwen rand zeg maar.
Omdat dit dus dan plaat op plaat is en erg roestgevoelig is!
Iedeetje?
Pewi Vwteam
17-12-2010, 22:17
heb je nou eerst de rand er uitgeslepen? zonder dat je al een nieuwe hebt? ik wil niet fitten, maar normaal gesproken klem je de nieuwe er over heen, ff vast zetten met lijm klemmen of plaatwerk klemmen, en dan slijp je de hele handel dubbel door! dan past het 100 procent zonder grote kieren er tussen, die je dan weer dicht moet bakken!
Pewi Vwteam
17-12-2010, 22:21
oja binnen scherm kun je rustig, aan je buitenrand vast lassen zonder die terugzetting.
Dank je voor de uitleg Pewi!
Morgen ga ik al het plaatwerk ophalen bij de keverspecialist.
Het oude verotte stuk heb ik precies op de rand weg geslepen en netjes ook.
Het nieuwe stuk snij ik uit met een knabbelschaar over dezelfde lijn!
Zoals jij het uitlegt kan het ook prima inderdaad (en snel), maar ik vindt dan het nadeel dat je niet ziet wat eronder gebeurt (heb ik in het verleden welleens problemen mee gehad) .
Dus ik doe het liever zo!
Nogmaals bedankt voor de reactie Pewi!
Ik zou de binnenste rand wel door laten lopen tot de rood omcirkelde hoek,omdat het geheel anders wel heel slap word.
Je kunt dan bij wijze van spreken de rand zo naar binnen drukken/omvouwen.
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/hpim0919p.jpg
Pewi Vwteam
17-12-2010, 23:02
hehehe inderdaad, als wij dit moeten doen moet er ook tempo in zitten, maar zoals jij het gaat doen wil ook wel alleen is dit veel meer werk. ps koel de boel goed af na 1a2 cm lassen om te voorkomen dat je zijscherm een golfplaat word, met een compressor of als je die niet hebt een natte doek.
Er komt een nieuw binnenscherm in, wil inderdaad van dat stukkie dubbelplaatwerk af bij de omgevouwde rand. Daarom gaat het dus flink rotten!
Wij willen nog lang genieten van deze cabriolet.
hehehe inderdaad, als wij dit moeten doen moet er ook tempo in zitten, maar zoals jij het gaat doen wil ook wel alleen is dit veel meer werk. ps koel de boel goed af na 1a2 cm lassen om te voorkomen dat je zijscherm een golfplaat word, met een compressor of als je die niet hebt een natte doek.
Thanx, voor de goede tips :thumbup:
Pewi Vwteam
17-12-2010, 23:07
:thumbup:
Vannochtend al het plaatwerk opgehaald, behalve een achterpanneel.
Heb toch besloten om het origineel te laten, binnenscherm ligt er nu uit.
Even meer schoonmaken en dan kunnen we het nieuwe binnenscherm er weer in lassen!
(ff pauze nu)
Binnenscherm zit er in, en de buitenrand zit ook al voor een gedeelte vast gelast.
Het werd te donker buiten dus kon niets meer doen hellaas!
Het is leuk werk, maar je moet er wel geduld voor hebben.
Maandag maar weer verder.
Vandaag weer even bezig geweest, wielrand verder afgelast en lichtjes in de plamuur gezet.
http://img130.imageshack.us/img130/4460/hpim0960.jpg
Volgende keer gaan we verder met de dorpel en het hoekje achter te samen met het achterpanneel (beide moeten we nog aanschaffen)!
Nieuw neusje :smt006
http://img688.imageshack.us/img688/1650/hpim0958n.jpg
Het is ook nog een diesel grill, komt helemaal goed uit want dit word een diesel!
We zoeken alleen nog het diesel embleempje
Dat was het weer!
Vandaag het overige plaatwerk besteld, waaronder een nieuw achterpanneel!
Morgen of overmorgen de dorpel maar aanpakken.
En we hebben besloten om de cabrio te gaan rollen, als al het plaatwerk weer hard is!
Hij wordt gewoon weer wit, en daarna polijsten we de lak op.
Tot nu toe, had ik alle werkzaamheden op de oprit gedaan.
Behalve dat dit hinderlijk is voor onze buren, is het ook nog eens erg erg koud.
Wij wonen bovenop een heuvel, en daar waait het van tijd tot tijd erg hard!
Gelukkig kan ik nu terecht in een mooie schuur met een houtkachel, dus lekker warm slijpen en lassen en slijpen
Gisteren dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en de hele linke dorpel weer netjes gekregen.
Er moesten diverse gaatjes dichtgelast worden (van popnagels) en er moest 3 rotte delen eruit geflext worden.
Om zo nieuw plaatwerk op zijn plaats te krijgen!
Ik hoop dat we deze week de complete linker zijkant klaar te hebben, zodat we volgende week de rechterkant kunnen aanpakken!
Foto's volgen uiteraard.
Vandaag doen we het rustig aan, wel ga ik alle holle ruimte's behandelen met RX5.
ErikvanBilsen
23-12-2010, 15:04
Goed bezig, en een warme schuur is inderdaad wel wenselijk met dit weer.
Thanx Erik, jij bent ook heel goed bezig met jou golfje!
Ben benieuwd naar het einderesultaat.
Gisteren maar weer verder gegaan:
We hebben het achterpanneel eruit geslepen, hij was niet zo heel rot.
Maar aangezien de wielkasten enzo wel nieuw zijn, moest het achterpanneel er ook maar aan geloven!
En aan de linker kant alle holle ruimte's behandeld met RX5, dit moet goed drogen daarna gaat er tectyl ml overheen denk ik!
en we zitten te twijfelen om deze cabriolet weer met de kleine stalen bumpers te gaan maken, ligt er een beetje aan hoe duur we ze kunnen kopen!
Voorbeeldje dit was mijn oude project:
http://img264.imageshack.us/img264/3623/afbeelding2772tg1.jpg
Pewi Vwteam
25-12-2010, 12:44
hey das een bekende! die heb ik nog gesloopt volgens mij, hier zat ook stuurbekrachtiging op ofnie? en heb je ooit ingeruil in nijverdal bij henk en marc.
Dat was een gestrand project hellaas, die heb ik als lijk gegeven aan Marc en Henk idd!
Hun hebben mij toen een aigner verkocht, waarvan na 2000km de motor plofte.
Na flink aan het werk geweest te zijn, zitten beide ielkasten erin.
De binnenwielkast heb ik origineel gehouden.
Nu nog de rechterdorpel en een paar afwerk zaken doen, en dan kunnen we gaan schuren en nadenken over welke type lak we gaan gebruiken voor het rollen.
Hij wordt zowiezo weer wit.
Ik denk dat ik er nog een kleine 2 maand mee bezig ben met die paar dingen.
Foto's komen hopelijk vanavond mits ik het camera toestel aan de praat kan krijgen.
Pewi Vwteam
30-12-2010, 18:33
boten lak halen?! [jachtlak] dit vloei namelijk heel erg mooi uit. [tip]
Daar dachten wij ook al aan!
Zou je die ook kunnen vermengen met verharder?
Het is mij niet gelukt met de foto's dat wordt morgen!
Pewi Vwteam
30-12-2010, 21:01
volgens mij moet dat zelfs vermengd worden met verharder, we hebben dit ooit eens gehaal op de beschadigde b-liner van mijn maat, weer netjes in kleur te zetten, dit hebben we toen der tijd wel gespoten.
Foto's:
Interieurtje, het spucknapf stuur wordt nog met leer bekleed.
En de stoelen worden vervangen door iets customs t.z.t!
http://img34.imageshack.us/img34/7313/hpim0969.jpg
Grilletje:
http://img704.imageshack.us/img704/7420/hpim0964v.jpg
ziet er zo nog niet uit natuurlijk,maar je hebt de roestduivel klein gekregen.
goed bezig:thumbup:
ennuh wat voor diesel komt erin?tdi?
Sjeesbeest
01-01-2011, 10:47
Wel een apparte kleurstelling :)
maar mooi werk !
Ik zou er heel graag een tdi inwillen, maar denk dat het budget er niet voor is.
Het word dus waarschijnlijk een GTD motor of een simpele 1.6D/
De kleurstelling momenteel is apart inderdaad, alles staat dik in de menie!
Wordt pas van het voorjaar dat we hem echt helemaal kunnen strakmaken en rollen in wit!
Even weer een schriftelijke update:
de schroefset gaa eronder uit, komt weer origineel onder!
En er komen golf 1 stalen wieltjes onder 5,5j, die gaan we van de week ophalen.
Foto's volgen dan natuurlijk ook.
Ziet er nog niet uit maar het begin is er...
Kzou echt voor een 1.6/1.9 TD gaan. De blokjes vind je voor een prikkie en dat is al zoveel beter dan zo'n slooooooom diesel blok.
Dat ga je anders spijt van krijgen...
Thomas, het langzame iriteert mij niet.
Dagelijks rij ik in een oude 190 D met welgeteld 70 pk's!
Ik denk persoonlij dat een 1600D prima is voor het gewicht van een cabriolet.
Maarja wie weet kan ik goedkoop een tdi blokkie op de kop tikken!
Vandaag weer wat onderdeeltjes opgehaald voor de cabriolet.
Originele stalen golf 1 gti wielen (zit nog te twijfel m.b.t de doppen chrome of plastic)
Schokbrekers t.v.v de schroefset die er nu onder zit!
Met dank aan R1racer
Binnenkort maar eens de rechterdorpel lassen.
ik heb hier nog wel een tdi voor weinig liggen. en ook nog wel de kabelboom en computer die erbij hoort. moet je alleen nog een versnellingsbak en wat aanbouwdeeltjes erbij zoeken en je bent klaar.
Oja, ik zoek ook nog 1 diesel embleem voor in de grill.
En 4 van die plastic kapjes voor in de golf 1 wielen!
Zijn die nog nieuw te krijgen?
Weer even een updateje
Ik was begonnen met lak rollen, maar ik ben erachter gekomen dat dat niet aan mij besteed is!
Dus een simpele compressor met spuitpistool aangeschaft voor een paar tientjes.
En lekker aan het "kliederen" geweest!
Eens kijken hoe dat werkt, gelijk iets moeilijks gepakt als in de motorkap!
De kleur wordt gewoon weer L90E wit.
Hier 1 foto in het reinwit (sigmakleur) deze zal ik nog herspuiten in de originele L90E
Je ziet de glans niet op de foto, maar die is er meer als aanwezig :-D
http://img696.imageshack.us/img696/8535/hpim1019.jpg
Hellaas ben ik erachter gekomen dat mijn spatborden voor toch imitatie zijn en ook krokant her en der.
Dus ik zoek bij deze 2 originele spatborden, ze mogen alle kleuren van de regenboog hebben als ze maar roestvrij zijn!
Pewi Vwteam
01-02-2011, 22:18
mark en henk niks meer voor je liggen?! spuiten werkt toch beter he dat rollen is het net niet zeg maar.
Ik had de motorkap wel 4x opnieuw gerold, echt verschrikkelijk resultaat!
Daar begin ik nooit meer aan.
Spuiten met een goedkope compressor en spuit gaat prima, ok wel wat stofjes en kleine druipertjes, maar niks wat je met een beetje waterproof en poetsmiddel weg kan krijgen!
Volgende maand maar eens 2k lak op kleur bestellen!
Mark en Henk had ik nog niet aan gedacht, zal ze eens even bellen Thanx.
Gelukkig, dat gerol ook altijd ;)
Maar Jeroen, mooi werk weer!
ligt er ook aan wat voor lak je gebruikt....heb meerdere keren netjes gerold met 1k lakken,afgelopen jaar de audi gespoten met 2k en resultaat was ook veel minder,vind ik zelf.
Ik denk dat ik te weinig geduld heb voor het rollen van verf!
Nog even een paar foto's van de "vooruitgang"
Motorkap close up (die nog weer overgespoten wordt in de originele kleur):
http://img827.imageshack.us/img827/4788/hpim1034r.jpg
De stalen gti wielen in de hammerrite (niet netjes maar wel beschermd tegen roest:
Originele kapjes voor de wielen:
http://img841.imageshack.us/img841/2074/hpim1030.jpg
En nieuwe banden
http://img196.imageshack.us/img196/7476/hpim1029s.jpg
Vandaag ook een begin gemaakt met de achterklep, ik zoek nog de originele logo's die erin horen!
Ik dacht dat ze de gaatjes hadden dichtgelast, maar ze zaten gewoon dicht geplamuurd!
http://img528.imageshack.us/img528/6656/hpim1028.jpg
Dit weekeinde het onderstel aanpakken, alles gaat eronder weg :tongue:
luchtpomper
03-02-2011, 19:58
Heerlijk deze projecten!!! :thumbup:
Beetje prutsen en het wordt nog mooi en leuk ook! :thumbup:
Ps. had alleen niet de velgen met hammerite ingesmeerd, deze moet je wel weer helemaal kaalzetten als je deze wilt gaan spuiten...
De wielen worden t.z.t (wanneer er budget is) gestraald en gepoedercoat!
Thanx voor de comlimenten en tip man.
Jij bent ook erg goed bezig met jou bus!
Lees ik graag door regelmatig!
Gisteren, 1 liter verharder en 1 liter etsch primer opgehaald.
Zodat de achterklep en de motorkap in de primer kunnen, nadat ik ze strak heb gemaakt!
Ik vindt goede lak best wel prijzig, maargoed je weet wel wat je hebt in ieder geval.
Vandaag heb ik de schuur opgeruimt, en nu ga ik het onderstel onder de golf weg slopen.
Foto's volgen uiteraard nog, mischien vanavond
Motorkap kaal gemaakt, en in de etsch primer!
Nu nog helemaal strak maken, nog 1 x in de gewone primer.
En dan weer in kleur.
http://img153.imageshack.us/img153/7849/hpim1040.jpg
Onderstel is gedemonteerd, dit was nog wel even een klusje.
De automaatbak zit net voor de bout van de draagarm, dus moest 2 motorsteunen los schroeven om ruimte te creeren!
http://img638.imageshack.us/img638/3973/hpim1042.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/1742/hpim1037.jpg
Zodra er tijd is, worden de schokerbrekers en veren samen met de wielen gepoedercoat!
Draagarmen worden t.z.t vervangen.
Dit was hem weer ...
riendert
07-02-2011, 17:18
Leuk project maar waarom coaten en dergelijke als het low budget moet?
Gedane werk is wel strak hoor, je vorige projecten ook voorbij zien komen zag er ook goed uit.
Hey riendert, bedankt voor de leuke reactie!
Dit project is gewoon een bezigheidstherapie, pak steeds kleine dingen aan.
M.b.t het onderstel, willen wij graag netjes gecoat hebben omdat het dan veel langer netjes blijft.
We willen graag lang kunnen genieten van deze cabriolet!
Morgen ga ik verder met de motorkap, en maak ik een begin aan de achterklep.
riendert
07-02-2011, 20:59
Daar is idd wat voor te zeggen! keep up the good work :thumbup:
Zal ik doen Riendert!
http://img152.imageshack.us/img152/6784/hpim1176.jpg
Zo is het idee met de logo's (foto van mijn 190D) :-D
http://img85.imageshack.us/img85/5057/achterkant10.jpg
Even een updatje, heel wat plaatwerk opgehaald bij R1racer.
Hij heeft dit project weer nieuw leven ingeblazen
:thumbup: voor R1racer.
Wat werkzaamheden die de afgelopen tijd gedaan zijn:
Deuren vervangen, omdat deze rot waren, groen getint glas gemonteerd!
Wat wij erg mooi vinden.
Wat willekeurige foto's van werkxzaamheden.
Pootjes van de spiegels waren behoorlijk geoxideerd, die kaalgeschuurt:
http://img515.imageshack.us/img515/8504/hpim1183.jpg
Daarna in de etch primer gezet, en daarna een laagje steenslag zwart.
Mischien dat ik het ooit nog eens mooi hoogglans zwart spuit!
http://img405.imageshack.us/img405/9898/hpim1191.jpg
Deur gemonteerd en glas erin gezet, alleen stom dat ik de ijzeren raamrandjes kwijt ben :roll:
http://img24.imageshack.us/img24/5917/hpim1190.jpg
Nu weer even uitpuffen :lol:
Ik hoop ook dat het helemaal goed gaat komen met deze oldie!
Gisteren en vandaag mijzelf heel erg boos gemaakt op 1 bout van de schokbreker achter, die zat wel zo muurvast.
Zo vast dat ik hem hellaas moest losslijpen.
Verder ook nog wat laswerk vericht aan de vulopening van de tank, de tankhals was verrot en had een stukje carroserie meegenomen.
Dit is weer helemaal hard gelukkkig.
Alleen nog 1 nieuw gaatje boren voor de bevestiging van de vulhals.
Motor ligt er inmiddels ook uit, en heb wat laswerk vericht in de motorruimte.
Nu ben ik echt helemaal kapot, lig nu plat op de bank in de zon.
Kan bijna niet meer lopen, maarja als je wat wilt bereiken dan moet je doorzetten he!
Dat was hem weer
Vandaag weer wat kunnen doen, rustig aan gedaan op een stoeltje :)
Alleen wer wat tegenslag gehad, had een nieuwe spankabel gehaald.
En omdat het binnenkort weer gaat regenen, had ik het idee om hem maar te monteren!
Waarschijnlijk heb ik weer iets fout gedaan met de montage, want hij knapte helaas
Weg centjes, en nog geen waterdichte cabby hellaas.
Maarja soms horen die dingen er nu eenmaal bij, alleen komt het zo ongelegen.
Wel nieuwe remmerij achter gemonteerd, ik had nog z.g.a.n remschoenen en remcilinders liggen.
Dus die maar even gemonteerd:
http://img23.imageshack.us/img23/7643/hpim1196j.jpg
De rest wat mist op de foto zit er ook al weer onder hoor! :tongue:
Weer wat leuks gedaan aan de cabriolet:
Het CL lipje opgeknapt, ik heb het in steenslagzwart gespoten.
En na het drogen weer gemonteerd, voorfront ook wat netjes gemaakt.
Zie foto:
http://img687.imageshack.us/img687/1573/hpim1197.jpg
Tankvulhalsopening :tongue: bijgeslepen na het lassen, nog even een nieuw gaatje boren en het gat mooi rond vijlen. Staat nu tijdelijk in de blanke tectyl!
http://img560.imageshack.us/img560/9950/hpim1202.jpg
Dat was hem weer :wow:
Ik heb een probleempje, mischien dat iemand er een oplossing voor weet.
Het kniestukje van de stuurbekrachtiging komt niet overeen met mijn stuurpen.
De stuurpen heeft een fijne vertanding en is rond, het kniestuk van de stuurbekrachtiging is ook rond maar heeft 2 vlakjes erin.
waardoor de stuurpen dus niet past.
Iemand hier eravring mee?
Het probleem is inmiddels opgelost, Dank u ow edele heer R1racer
Morgen gaan wij een motorblok ophalen, een kadootje van mijn lieve vrouwtje
Het is een 1.6 D motor geworden, hij heeft 114.000 km gedraait.
Het is ook de bedoeling om leker te gaan cruisen met de cabrio!
Voor echt ruwe snelheid hebben we de 190D met welgeteld 75 pk ofzow
Morgen foto's ook van het inbouwen, want we monteren hem meteen!
leuk project kerel! :thumbup:
wel aardig van je vrouwtje om een 1.6d te doneren aan jou! :D
zal vast goedkomen met deze! ;)
Dank u GTI-er, mijn vrouwtje is bijzonder lief!
klein verslagje (hellaas zonder foto's) van vandaag.
Eerst de paarden buiten gezet, daarna hup gelijk een aanhangertje geleent om het motorblok op te halen.
Was een kilometertje of 70 in totaal, de verkoper had hem netjes in een kruiwagen gezet.
En hebben we met een geleende takel, de motor in de aanhanger gelegt!
Hellaas miste er 1 steun (van de bak), dus die hebben wij samen met een filterhouder op de terugweg van de sloop opgehaald.
Ik kon niet wachten om die superkrachtige diesel erin te zetten, alleen toen ik de motorsteun distributiezijde ging controleren bleek die kapot te zijn!
Dat is een flinke klus om die te vervangen, om de hele steun eraf te krijgen moet je dus de complete distributie eraf halen.
Hellaas kon niemand mij een rubber leveren die daarin hoort, dus maandag even proberen bij de dealer.
Na 3 uur werk om de steun te demonteren, en het oude rubber eruit te zagen.
Was ik wel weer toe aan iets leuks, dus heb ik de motor er maar ingehangen, de steun die kan ik er achteraf nog redelijk simpel erop bouwen.
Hellaas ben ik deze keer te ver over mijn grenzen heen gegaan, ben behoorlijk door mijn rug gegaan!
Hopelijk doet het morgen minder zeer.
Probeer anders eens DMH Parts in Winschoten voor het rubber :)
Rene, bedankt voor de tip.
Maar niemand kan los het rubber bestellen.
Zelfs de vw dealer niet, die dkan alleen de complete steun leveren!
Maar gelukkig kost die 40 euro, en niet b.v 140 euro.
Dus die is onderweg vannuit Duitsland!
Voorlopig staat het project even stil, vanwege wat fysieke klachten.
Zodra er weer wat te melden is over de cabriolet, dan plaats ik het weer hiero!
Bedankt
De Limburger
28-02-2011, 15:50
Beterschap!
De motor hangt er nu fatsoenlijk in, we konden alsnog een rubber krijgen.
I.p.v een complete steun zoals de lokale vw dealer beweerde.
Ze hadden ook de verkeerde steun besteld, volgens mij hebben ze daar geen verstand meer van oude auto's
:smt005
http://img10.imageshack.us/img10/888/hpim1207n.jpg
Nu maar weer sparen, budget is helemaal op!
Zal later nog foto's posten van de motorsteun.
Hier nog een sfeerpic van de "werkplek"
http://img16.imageshack.us/img16/8176/hpim1211.jpg
Hier nog wat foto's van de motorsteun:
De complete distributie moet eraf, incl het tandwiel van de pomp.
Kleine 2uur werk, omdat de boutjes bijna onbereikbaar zijn!
http://img4.imageshack.us/img4/1081/hpim1205fs.jpg
Het oude rubber, met veel pijn en moeite eruit gekregen.
En het nieuwe rubber op zijn plekkie:
http://img41.imageshack.us/img41/699/hpim1206x.jpg
Het staat echt compleet stil het project, lig thuis plat.
Spierscheuring in mijn rug = auw!
Lichtelijk uitgedrukt, ik heb mijn rug ook gebroken gehad.
Dus dubbelop kut.
klinkt niet best
maar beterschap
dus de spankabel op je cabby zetten duurt dus nog ff
mvg Henrie
Hey Henrie, idd duurt nog wel even.
De doktor heeft nadrukkelijk gezegd dat ik het wat rustiger aan moest doen!
Maarja dat kan ik niet he ...
vorige weekeinde hadden wij een ander kapframe gekocht, eigenlijk voor de onderdelen (rubbers en kaphaken etc)
Nu hadden we wat geld nodig dus mijn huidige dak te koop gezet, en vrij snel verkocht.
Dus moesten we het aangekochte frame (met slecht dak) weer erop zetten.
wat blijkt nu, hier zit een groen getinte ruit in gemonteerd.
Die miste we nog (in het oude dak zat blank glas)!
Ben weer even superblij met deze meevaller
Nu nog even sparen voor een mooi nieuw rood dakje!
Voor de problemen met mijn rug, nog wat aan de spatborden kunnen doen (loop achter met foto's in het topic)
Deze zeer voordelig spatborden afkomstig van DE Jeroen, hadden wat last van de roestduivel.
Ze hadden de randjes namelijk omgeslagen, dus ik heb de randjes eraf geslepen.
Daarna behandeld tegen roest, en de opgeknapte spatbordverbreders weer gemonteerd!
Ik moet ze alleen nog helemaal astzetten, maar dat kan pas als ik weer beter te pas ben.
Weer netjes in de wrinkle finish, en het spatbord bijgespoten!
http://img811.imageshack.us/img811/6207/hpim1217.jpg
Bumper ook in de wrinkle finish:
http://img97.imageshack.us/img97/8747/hpim1218q.jpg
He voorruit de ruiterwisserarmen ook:
http://img534.imageshack.us/img534/9066/hpim1219d.jpg
Ik zal nog wat foto's later platsen van onderdelen die ik verzamelt heb door de jaren heen.
Dan is alles weer up to date.
Mbt mijn rug, er is een spier gescheurd door overbelasting.
weekje rust dan moet het weer beter zijn!
Hierbij een spypic van het interieur, het is een interieur on a budget en het is nog incompleet!
http://img821.imageshack.us/img821/4701/hpim1221j.jpg
Vandaag even op slooptocht geweest.
Een diesel dynamo, gaskabel en embleempjes mee genomen voor weinig!
Komen we weer een stapje dichterbij starten.
Gisteren even bij R1racert, wat spulletjes opgehaald.
Waarvoor mijn grote dank!
Dus vandaag aan het hobbyboppen geweest!
Kabelboompjes
http://img84.imageshack.us/img84/8755/hpim1239.jpg
Motorkabelboom en zekeringskast had ik er al ingemaakt, en vandaag maar eens de rest erin gebouwd.
Natuurlijk om te kijken hoe de motor draait!
Kabelboompje voor de koelfan en de dynamo moet ik zelf nog zien te maken.
Even kijken hoe dat moet.
Het koelsysteem ook weer compleet gemaakt, heb het plastic rommelflens vervangen voor de metale van de 1600carb
De oude plastic ding
http://img251.imageshack.us/img251/9876/hpim1240.jpg
De "nieuwe" metalen
http://img828.imageshack.us/img828/1726/hpim1241.jpg
Toen een jerrycan diesel met een paar ledingkjes erbij neergezet, omdat ik de vulhals etc nog moet monteren!
Eerst met een spuit een gezonde dosis diesel ingespoten.
En toen starten, de startmotor is helaas defect.
Maar de motor draait echt als een zonnetje, hier een filmpje van de eerste start:
http://www.youtube.com/watch?v=2VMHNLNqKA8
Vandaag de voorpijp en de middendemper gemonteerd.
Qua achterdemper moet ik even goed bekijken zoeken welke er beste op past!
Het verschilt nog wel per bouwjaar, qua ophangpunten etc.
Foto's volgen nog wel een keer!
Oja mijn olielampje en tempmeter doen niks.
Het olielampje gaat aan bij contact, maar ok weer direct uit.
De tempmeter loopt gelijk helemaal vol op als je de auto op contact hebt staan!
Ik ben wel van de oude type zekeringen gegaan naar steekzekeringen.
Dit is nog de tellerbak van de de benzine die erin lag.
De kabelboom van de motor is van een diesel, de zekeringskast ook.
De overige kabelboompjes zijn allemaal van een benzine!
Iemand enig idee?
Wat foto's:
Close upje van het stuurtje:
http://img718.imageshack.us/img718/8513/hpim1246y.jpg
Motorruimte is wat voller nu:
http://img405.imageshack.us/img405/3306/hpim1244n.jpg
Even lekker gewassen na al die maanden gesleutel/ge las!
http://img853.imageshack.us/img853/918/forumfoto11.jpg
Ik heb er ook maar een uitlaat onder gemaakt:
Hier een filmpje van de motor nu met uitlaat:
Hij klinkt nog zwaar omdat de buis nog mist van het luchtfilter
http://www.youtube.com/watch?v=P9p9u2PBGXk
Nu nog de tellerbak werkend zien te krijgen, en moet nog allerlij kleine dingen aansluiten en aanschaffen, we gaan rustig verder!
dit was hem weer :thumbup:
ook hier goed bezig Jeroen
Gr Jeroen
Sjeesbeest
25-03-2011, 07:18
Zo alles lekker snel voorelkaar gekregen man. Top
Heb je ook een roetfilter gemonteerd?
Nee geen roetfilter, die dingen werken niet!
Na alle harde harde werkzaamheden, vandaag een kleine 20 km test gereden.
Best wel vreemd, ook omdat er nog geen compleet interieur in zit!
Rijdt goed, moet alleen de toplagers vervangen want die knakken hellaas.
Iedereen bedankt maar weer voor de toffe reactie's, wordt ik weer blij van dat mensen dit lezen en er wat aan hebben!
Nu ga ik lekker weekeind houden.
goed bezig jeroen
hoop dat je snel weer normaal kunt rijden met je cabby
mvg Henrie
Ik heb hem mogen horen lopen vanavond en moet echt zeggen : ding loopt erg netjes
Tot zaterdag Jeroen
Was weer ff tof bij jullie daar, was alleen hondsmoe van al het sleutelen de afgelopen tijd!
We zien je Zaterdag Jeroen, en echt mega bedankt voor alle goede hulp.
Groetjes van Jeroen
zie ik hier een nieuw sleutel team :D :D
Ik zal nooit tot hun elite clubje behoren Henrie, daar is mijn motorruimte te zwart voor!
:D
Ik zal nooit tot hun elite clubje behoren Henrie, daar is mijn motorruimte te zwart voor!
:D
zwartwerker :D :D :D
Vandaag weer mooie dikke tegenslag gvd!!
Was aan het pielen om de verlichting van de lichtschakelaar en handremlampje werkend te krijgen.
Zet de auto op cantact, dikke rookwolk onder het dashboard vandaan!
De zwart witte draad is compleet gesmolten, iemand enig idee hoe dit komt?
Mooie domper weer kutzooi
(sorry ff schelden af en toe lucht op)
Waarschijnlijk sluiting in de verlichtingsschakelaar, komt vaker voor. Heb het ook gehad bij mn Golf.
Hij is aardig doorgebrand, de hele kabelboom ligt er nu weer uit.
Zekeringskast vertrouw ik ook nier meer, heb er nog wel 1 liggen van een vroeg model golf 2, die zijn hetzelfde toch?
Erg balen allemaal dit, gelijk maar op zoek gaan naar een andere!
Zodat we zaterdag nog ermee weg kunnen, anders wordt het de Mercedes.
Weer een domper hellaas ...
:(
ErikvanBilsen
31-03-2011, 17:54
Erg klote zoiets.
Vorig jaar begon ik ineens iets te stinken in mijn auto.
Snel gestopt en auto uitgezet, bleek het ook de lichtschakelaar te zijn.
Gelukkig was dit bij mij het enige.
Succes ermee.
Jazekers R1racer!
We zijn bij jou langs geweest, om de blauwe kap te monteren!
Wat overigens erg gezellig was.
En de bekabeling bijna in orde gekregen, alleen het voorgloeilampje functioneerd nog niet.
Morgen zal ik even foto's maken.
Ben net klaar, met alles dus nu is het relax tijd met vrouwjte thuis!
http://i185.photobucket.com/albums/x204/r1racer/IMG_0416.jpg
Poe he, even weer een paar update's!
Vandaag even flink bezig geweest met het interieur, van de week een golf 2 edition interieur opgehaald.
Zit lekker, en de prijs was goed :D
Alleen het was erg erg vunzig, en 1 wang (niet de stof) moest gerepareerd worden.
Gelukkig had ik nog 1 goede cabrioletstoelzitting :tongue: liggen, dus daarvan het schuim overgezet.
De achterbank van een golf 2 past natuurlijk niet, dus die heb ik ook pasgemaakt, alleen nog afwerken.
Verder alles even goed gewassen :D
Want dat was NODIG!
Zo was de stoel:
http://img846.imageshack.us/img846/3116/hpim1268.jpg
Zo is hij geworden na vervanging van het schuim, en een groene seep beurt:
http://img199.imageshack.us/img199/8591/hpim1271h.jpg
Achterbank is zo geworden, alleen nog het schuim en de stof van de zitting vast zetten (vandaar dat het bol staat), ik had er geen zin meer in vandaag hellaas:
http://img832.imageshack.us/img832/9985/hpim1274c.jpg
Hemeltje even gewassen met groene zeep, die is eignelijk nog witter dan de buitenkant haha:
http://img543.imageshack.us/img543/1240/hpim1277.jpg
Dashboardje:
http://img860.imageshack.us/img860/717/hpim1298.jpg
Gewassen en met kappie van R1racert:
http://img151.imageshack.us/img151/6143/foruma1.jpg
Gewassen 2:
http://img848.imageshack.us/img848/9944/hpim1295.jpg
FILMPJE:
http://www.youtube.com/watch?v=acoFZIrwBAQ
Oja ook nog de nokkenaskeering vervangen:
http://img96.imageshack.us/img96/1303/hpim1259.jpg
Nu nog keuren, lassen, spuiten.
En lekker onbezorgt rijden de komende tijd!
Thanx for watching :thumbup:
goed bezig jeroen
ga zo door wordt nog wel wat de cabby
Thanx Henrie!
Gisteren, nieuwe banden die ik nog had liggen gemonteerd.
Ik heb ze zelf vervangen, en gebalanceerd bij een DHZ garage.
Ook hadden we de auto laten uitlijnen, omdat hij mega verkeerd stond.
Dus naar een kwik fit filiaal gereden, kortom de auto trekt erg naar rechts en het stuur staat scheef naar links.
hahaha erg hoor, die jongen wist niet eens waar je het camber kon afstellen.
Hij zat panish te zoeken onder de motorkap, toen ik hem vertelde waar je het aan kon afstellen geloofde hij mij eerst niet!
Gelukkig hoefde ik er niks voor te betalen, omdat ik vroeger nog voor de werkplaatschef heb gewerkt.
Dus straks maar even opzoek naar een goede uitlijner hier in Overijssel.
Vandaag de auto op bokken gezet om de wiellagers vervangen.
Alles gedemonteerd, alleen had ik mij verkeken op wat wiellagers koste tegenwoordig!
Skf lagers zitten op 80 euro per stuk potverdorie, dat is een hoop geld.
Gelukkig heeft R1racer nog 2 goede fusee's liggen, die morgenavond maar eens ophalen en, dan kunnen we weer rijden!
Als je een goede uitlijner wilt moet je ff naar Van Aalderen in Vriezenveen, is ook nog in de buurt :thumbup:
Zal ik doen, bedankt voor de tip! :thumbup:
Nog een beetje aan het poetsen geweest, de motorkap had wat schade van opslag:
http://img690.imageshack.us/img690/3584/hpim1186x.jpg
Behoorlijke diepe krassen zaten erin dus, gelukkig nog enigzins kunnen redden:
(zoals je kan zien is die vreselijke antenne ook foetsie, ben nog opzoek naar een originele)
http://img808.imageshack.us/img808/8974/hpim1307.jpg
Moet nog in de glaze sealant en wax :)
Nieuwe banden gemonteerd op het gti staal!
Ik ben gegaan voor de plastic naafkapjes, de chromen vindt ik minder mooi.
http://img683.imageshack.us/img683/1025/hpim1324s.jpg
Totaalplaatje tot nu toe:
http://img13.imageshack.us/img13/6088/forumfo1.jpg
Ik zat nog te denken om gti striping en a-stijl kapjes te monteren.
http://img863.imageshack.us/img863/9012/forumfo2.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/4550/forumfo3.jpg
De eerste 2000km shake down zit erop, heeft zich prima gehouden.
Motortje is echt superfris, met nog maar 115.000 km's erop.
De 4 bak is prima te doen, verbruik is bizar laag tot nu toe!
Nu gaan we eerst maar eens sparen voor de overige onderdelen, want de portomonee is gewooweg leeg!
En natuurlijk een afspraak maken met de rdw voor het omkeuren naar diesel
goed bezig jeroen
lekker tuffen in je cabby zo
Weer even een update over deze cabriolet!
Vanochtend de brandstofpomp opgefriste, hij lekte diesel langs de gashendeldinggeval.
:tongue:
Hier wat impressiefoto's:
Alles gedemonteerd, heel goed kijken hoe je het loshaalt!
http://img31.imageshack.us/img31/9143/hpim1338f.jpg
Oude koperen busje er met beleid eruit getikt:
http://img96.imageshack.us/img96/2180/hpim1339j.jpg
Oud vs nieuw:
http://img691.imageshack.us/img691/2776/hpim1340w.jpg
Nieuw asje is er ook ingegaan net zoal alle rubbertjes en ringetjes, hellaas zijn die foto's verloren gegaan!
Bijna alles weer in elkaar, en het draait nog beter allemaal en is lekvrij :thumbup:
http://img25.imageshack.us/img25/1099/hpim1347h.jpg
hee
ik heb nog wel leuke 13 inch velgies voor je liggen zal je wel even een foto doen
mvg Henrie
Ik wacht met smart op de foto's Henrie!
Vandaag voor het eerst de olie bijgevuld, nu ongeveer 4500km gereden.
En 0.2l olie bijgevuld, is dit een beetje normaal voor een diesel?
Vandaag leuk tourritje gedaan, 600km in totaal en nog een halve tank over!
Ook nog even een diesellogotje opgehaald voor in de grill:
Super bedankt nog daarvoor Jurjen, bijzonder gaaf golfje heb je!
Fototje van de grill met logo:
http://img847.imageshack.us/img847/1159/hpim13541.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/454/hpim1352u.jpg
hoe lekker is dat 600 km en halve tank over? :cool:
logootje zit er netjes op iig! :thumbup:
Dank u Gti-er
Hij is heerlijk zuinig, zal jij ook wel merken met die bora!
Nou vandaag was de dag dat al mijn werk gekeurd is door de RDW.
Ondanks mijn zwarte smerigie motorruimte, is de cabrio goedgekeurd dus is het nu oficieel een golf 1 cabrio diesel!
Erg blij, en nu maar het project helemaal afronden. :thumbup:
Wij zijn erg blij in ieder geval!
Gisteren op de a28 na een rit van 400km was het even minder leuk!
Er plofte een koelslang, dikke walmen onder de motorkap.
Sta je dan lekker, geen lid van de anwb o.i.d.
Gelukkig had ik nog wat tape liggen, dus de slang dik ingetapet.
Water erin gedaan, de dop van het expansievat eraf gelaten.
En toen heerlijk weer naar huis getourt!
Hellaas zag ik wel dat de koppakking olie zweet, dus dat gaan we maar eens oplossen!
Zware 2 weken achter de rug, dus ik dacht even mijn zinnen te verzetten en mij te storten op de wielkasten achter, gelukkig had ik alle materialen al bij elkaar gespaard!
Deze keer heb ik 2 originele randen erin gelast, al met al een kleine 3 dagen bezig geweest met alleen het lassen!
Daarna even gekliederd met tin, het moet nog wel iets strakgemaakt worden Hellaas heb ik er geen geduld voor!
Toen alles goed in etsh primer gezet, en undercoating. De buitenkant voor het oog met universele witte lak gespoten ook als extra bescherming!
Nu maar sparen om het proffi te laten spuiten/strakzetten.
Ook nog even de brandstofpomp op tijd gezet, netjes op de originele waarde!
impressiefoto's:
http://img824.imageshack.us/img824/8175/hpim13681.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/130/hpim1363.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/2732/hpim13662.jpg
Weer een stappie dichterbij, heb alleen de papieren nog niet binnen van de rdw. Heb wel een tijdelijk kenteken van ze gekregen!
Hellaas was er dringend geld nodig voor een ziektekostenrekening.
Dus deze is verkocht!
Maarja wie weet bouw ik er weer 1, maar de moed is mij even weg bij mij ...
Pewi Vwteam
28-05-2011, 21:24
daar ben je toch voor verzekerd neem ik aan!?
tsja... ze dekken tegenwoordig niet alles meer, je betaalt je eigen scheel aan de zkv en dan moet je af en toe nog geld betalen! :screwy:
maar goed wel jammer kerel, maar reden hiervan vertelt al genoeg toch! :thumbup:
Pewi Vwteam
28-05-2011, 23:40
ja klopt maar eigen risico van een x aantal 100 euro s en de rest betaald de verzekering toch!?
hechten is trouwens ook niet goedkoop 3 hechtingen 830 euro:thumbup: waarvan ik zelf nog ff 150 eigen risico moest betalen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.