PDA

View Full Version : Pekelprobleem!!! Graag al jullie ideeën !

The Clauw
01-12-2010, 13:22
Maandag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en met mijn audi coupe op de zomerbandjes ( sp9000 ) naar essen gereden omdat het toch nog niet sneeuwde terwijl de coupe al lang zijn winterslaapje had moeten hebben.

En ja hoor, het begon te sneeuwen en niet zo,n beetje ook.

Hele audi onder de pekel verdomme :mad:

Toen ik thuis kwam natuurlijk gelijk alles afgespoten in de wasbox.

Nu maak ik me toch zorgen om de werking van pekel... ROEST !

Heeft iemand nog ideeën of tips hoe ik de hele Audi pekelvrij kan krijgen voordat ik hem in de stalling zet ??

Insprayen met iets voordat ik hem weer afspuit, heet water, ontvetter of remmenreiniger overal tussen spuiten of het maakt me niet uit...

Het gaat mij voornamelijk om de naden en kieren... alle ideeën zijn welkom !

MipMip
01-12-2010, 13:31
Hoe oud is die auto nu? Hij heeft vast wel vaker winters weer meegemaakt en was toch ook niet meteen een hoop roest de volgende zomer?
Gewoon goed afspuiten en voortaan beter naar het weerbericht luisteren :)

The Clauw
01-12-2010, 14:31
Hoe oud is die auto nu? Hij heeft vast wel vaker winters weer meegemaakt en was toch ook niet meteen een hoop roest de volgende zomer?
Gewoon goed afspuiten en voortaan beter naar het weerbericht luisteren :)

1985

http://album.partyflock.nl/79505961.jpg

En ja ze zijn best roestgevoelig.

Als ik me er geen zorgen over maakte zou ik het topic ook niet plaatsen :)

breadfan83
01-12-2010, 14:37
Die ene dag dat de auto nou meer of minder in de sneeuw is geweest maakt op een 25 jaar oude auto niet zo heel veel uit, dus ik zou me d'r niet al te veel zorgen om maken.

Als je hem wegzet, gewoon goed afspoelen van te voren, en dan zit 't wel goed. Zout vreet zich niet meteen overal in vast. ;) Met warm water zal het makkelijker gaan dan met koud, maar uiteindelijk moet water alleen meer dan genoeg zijn.

richard-polo
01-12-2010, 14:47
1985

Als ik me er geen zorgen over maakte zou ik het topic ook niet plaatsen :)

maar volgens mij maak jij topics aan alsof het boterhamme zijn :rolleyes:

J-9A-N
01-12-2010, 15:54

76 in 9 maanden valt mee toch :screwy:
Attentionwhore? :D

The Clauw
01-12-2010, 16:26
76 in 9 maanden valt mee toch :screwy:
Attentionwhore? :D

Hier staat het grootste gedeelte al mijn topics:

Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites.

Marktplaatsverslaafd he :D

Split52
01-12-2010, 16:28
Misschien werkt het ook voor auto's?

http://www.kennislink.nl/publicaties/tno-ontwikkelt-kansrijke-technologie-voor-het-ontzouten-van-zeewater

The Clauw
01-12-2010, 16:32
Misschien werkt het ook voor auto's?

http://www.kennislink.nl/publicaties/tno-ontwikkelt-kansrijke-technologie-voor-het-ontzouten-van-zeewater

:lmao:

Richard
01-12-2010, 16:33
Leuk Michel, die subsidiëren wij als bedrijf..

Paul GTI 16V KR
01-12-2010, 17:23
op bokjes rijden en schoon spuiten van onderkant met de hogedrukspuit..

Area51
01-12-2010, 18:49
Toch begin ik best wel een beetje nieuwsgierig te worden naar je Audi coupe (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77481) :tongue:

The Clauw
01-12-2010, 19:03
Toch begin ik best wel een beetje nieuwsgierig te worden naar je Audi coupe (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77481) :tongue:

Hahahah die sticker was bedoeld voor op de polo coupe 1985 maar die heb ik ingeruild op een zermatzilveren ly9y audi coupe gt 2.2 5 cilinder.
Dat wordt nu mijn winteraudi :D

Ik zal in dezer dagen wel effe een uitgebreid introductietopic maken met foto's etc :cool:

De Pul
01-12-2010, 19:11
hou op lefty,niet nog een topic.......

;)

The Clauw
01-12-2010, 20:28
hou op lefty,niet nog een topic.......

;)

:chair:

:tongue:

Fryslan
01-12-2010, 22:15
LEFTY!!!

Gedraag je.. en spam niet het forum vol...

Lijkt me duidelijk tog?

(sms of belletje is niet nodig hoor :P)

J-9A-N
01-12-2010, 22:24
Quote:

Koud of lauw water gebruiken bij wassen auto in de winter?

Natuurlijk gebruiken mensen het liefst warm water om hun auto mee te wassen. Maar voor het afwassen van pekel is dat niet handig. Warm water lost het zout namelijk op en daardoor gaat het nog meer in alle kieren en gaten (waaronder de beschadigde gebieden) zitten die een auto al heeft met nog meer schade tot gevolg.

Conclusie: koud water is voldoende! :thumbup:

The Clauw
01-12-2010, 23:33
Quote:

Koud of lauw water gebruiken bij wassen auto in de winter?

Natuurlijk gebruiken mensen het liefst warm water om hun auto mee te wassen. Maar voor het afwassen van pekel is dat niet handig. Warm water lost het zout namelijk op en daardoor gaat het nog meer in alle kieren en gaten (waaronder de beschadigde gebieden) zitten die een auto al heeft met nog meer schade tot gevolg.

Conclusie: koud water is voldoende! :thumbup:

Kijk ! Die tips ben ik naar op zoek !

Plan is dat ik van het weekend eerst effe de audi met koud water een paar keer was en dan met warm... als het ten minste niet al te veel vriest want laatst had ik em afgespoten en stap in om een stukje te rijden en de hele audi piepte en kraakte van alle kanten hahaha

bugs
02-12-2010, 17:57
goed afspuiten in de wasbox of met de hogedruk voor de stalling, dan afzemen, ook deurtjes en klepjes van binnen. dan in een mooie warme stalling wegzetten.
dan kump alles goed!

stufenheckfahrer
02-12-2010, 18:39
Gewoon accepteren dat het maar een auto is, daar kom je al een heel eind mee ;)

Dirk
02-12-2010, 20:17
:goodpost:

The Clauw
03-12-2010, 12:08
goed afspuiten in de wasbox of met de hogedruk voor de stalling, dan afzemen, ook deurtjes en klepjes van binnen. dan in een mooie warme stalling wegzetten.
dan kump alles goed!

Ik heb inmiddels al een stalling maar die is helaas niet verwarmd.... :(

Wel tochtig wat volgens mij ook wel weer goed is zodat al het vocht mooi kan verdampen..

Gewoon accepteren dat het maar een auto is, daar kom je al een heel eind mee ;)

Je hebt auto's en.......... je hebt auto's ;)

Jetta MaNiA
14-12-2010, 19:51
Audi is toch van alu?:D

servowire
14-12-2010, 22:09
Toch snap ik zijn punt. Dat vieze zoute water komt in je dorpels, daar komen zoutkristallen en die vreten je auto op.

Wat ik in de zomer (!) doe is mijn dorpels doorspuiten. RUbberen doppen los en vol met water. Goed doorspoelen en in de wind/zon zetten te drogen. Daarna goede wax behandeling (b.v. Mike Sanders) en je koopt weer wat jaren op de roest.

Soms komt er een stroom bagger uit zetten, dan geloof je bijna niet... Modden/bladeren/takjes/vogelnestjes/insecten/zand...

De Pul
14-12-2010, 22:27
nou lieve vriend ik heb al heel wat dorpels van binnen gezien,maar daar nog nooit takken of vogelnesten gevonden....

at lefty,maak je niet zo druk joh;)persoonlijk interessert het mij geen reet of mijn coupé op de tocht staat,zolang ik het zelf niet sta vind ik het prima.

rutgerz
15-12-2010, 12:30
Die ene dag dat de auto nou meer of minder in de sneeuw is geweest maakt op een 25 jaar oude auto niet zo heel veel uit, dus ik zou me d'r niet al te veel zorgen om maken.

Als je hem wegzet, gewoon goed afspoelen van te voren, en dan zit 't wel goed. Zout vreet zich niet meteen overal in vast. ;) Met warm water zal het makkelijker gaan dan met koud, maar uiteindelijk moet water alleen meer dan genoeg zijn.

Met warm water gaat het zout ook meer in de roest zitten.
beter is koud water.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/49539-zoutstrooien-beschadigt-de-auto.html

tempel
16-12-2010, 01:32
Breng die auto gewoon naar Gosliga , Dinitrolbehandeling , hoef je ook niet druk te maken om een beetje pekel.

staande golf
16-12-2010, 20:05
wat houd dat die behandeling eigenlijk in?

tempel
20-12-2010, 11:52
wat houd dat die behandeling eigenlijk in?
http://www.gosliga.com/