PDA

View Full Version : Chippen gti 16v kr ??


Paul GTI 16V KR
01-12-2010, 17:04
http://www.tuningchips.nl/a-9277104/golf-ii/golf-ii-gti-18-16v-139-pk-zonder-katalysator

Iemand ervaring met deze chip, of een dergelijke chip in een gti kr?

Meende dat een gti kr niet te chippen was :confused: maar volgens hun zit chip gesoldeerd en is deze te vervangen wat resulteert in een vermogenswinst van 12 a 13 pk.

Mot
01-12-2010, 17:06
Lijkt me niet want je verlegt alleen je toerenbegrenzer

erik bloemberg
01-12-2010, 17:16
een 16v kr kan je niet chippen

Paul GTI 16V KR
01-12-2010, 17:17
Lijkt me niet want je verlegt alleen je toerenbegrenzer

heeft nooit een toerenbegrenzer gezeten in mijn kr, volgens mij.

golf mkII 16v
01-12-2010, 20:28
heeft nooit een toerenbegrenzer gezeten in mijn kr, volgens mij.
Motorelectronica regelt de toerenbegrenzing
De regelunit in de waterbak/parafan[bestuurderskant]die is voor de ontsteking en regelt de toerenbegrenzing

Turbo-Variant
01-12-2010, 20:38
Leuk bedrijf... Chipt ook Golfjes 3 1.9d en 1.9td met mechanische pomp. :screwy:

Zou die de socket en adapterkabelboom voor de chip dan erbij leveren, aangezien deze geen ECU hebben waar je de chip eventueel in zou kunnen zetten. (misschien in het ABS regelapparaat?)

De Pul
01-12-2010, 21:23
whahaaha,wat een giller....75euro om je 1.9d te chippen.

bolku
02-12-2010, 00:35
KR kan idd gechipt worden, maar is linke handel.....enige wat je kan veranderen is het ontstekingskenveld en de toerenbegrenzer.
Meestal werkt dit dus met hele agressieve ontstekingscurves en zal je echt minimaal 98 octaan moeten gaan tanken.

Gerard Polo MK2
02-12-2010, 01:07
Aanrader is het dus niet begrijp ik de laatste post?

Paul GTI 16V KR
02-12-2010, 14:00
KR kan idd gechipt worden, maar is linke handel.....enige wat je kan veranderen is het ontstekingskenveld en de toerenbegrenzer.
Meestal werkt dit dus met hele agressieve ontstekingscurves en zal je echt minimaal 98 octaan moeten gaan tanken.


Komt dit op het zelfde neer als je ontsteking verstellen zodat hij te vroeg staat bijv. 12 graden voor ontsteking ipv de 8 die hij mag hebben?

J-9A-N
02-12-2010, 15:19
Dit is inderdaad voor die laatste paar pk's het risico niet waard.
Als je (om wat voor reden dan ook) een motor hebt die hoger in de compressie zit dan normaal (bv door een gevlakte kop/onderblok)
loop je het risico op "pingelen" en daardoor gaat je motor serieus naar de kloten.
Niet doen dus :shake: