PDA

View Full Version : Is het echt dit geld waard?

gti-er
02-12-2010, 22:21
http://link.marktplaats.nl/399580077

http://link.marktplaats.nl/393230781

ja of nee?

sixpack
02-12-2010, 22:23
Vraag-aanbod-productie..

De vraag is meer: heb jij het er voor over ?

gti-er
02-12-2010, 22:30
Vraag-aanbod-productie..

De vraag is meer: heb jij het er voor over ?

weet ik, en vragen kun je altijd maar krijgen is het 2de! :thumbup:
ik geef het er niet aan uit iig! :D
maar d'r zullen ongetwijffeld mensen die het er aan uitgeven.
Nu is de vraag zou jij het doen? :D

MKII Vr6
02-12-2010, 22:33
Ik weet dat je het wel nieuw kunt kopen

front met gril met embleem 810 euro

Embleem (http://suspensionsupplies.us/cfb.asp?pg=products&specific=jpcmdqcnipi0&lg=de&vehg=27&veh=1&cso=0)

Front met gril zonder embleem 849 euro

Zonder embleem (http://suspensionsupplies.us/cfb.asp?pg=products&specific=jpcmrnjqpmj0&lg=de&vehg=27&veh=1&cso=0)

gti-er
02-12-2010, 22:44
ja dat is wel immitatie denk ik! Aangezien ze al heel lang niet nieuw gemaakt wordt! Koplampen herinner ik mij ook dat die als immi's gekocht kunnen worden! :thumbup:

GerardMkIIVR6
02-12-2010, 22:45
Die klopt al jaren niet meer MKIIVR6 zei leveren het front niet meer ja soort van backorder :S
Heb ze jaren terug al eens gebelt.

Rick
02-12-2010, 22:47
Jezus! En dan denkt nog iedereen dat je een Jetta grill hebt...

Is dit niet iets?
http://cgi.ebay.de/Rallye-Golf-Kuhlergrill-ohne-Emblem-Front-/280595738189?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4154cf2e4d

Maarja dan moet je ook nog ergens koplamen vandaan zien te halen...

MKII Vr6
02-12-2010, 22:48
Die klopt al jaren niet meer MKIIVR6 zei leveren het front niet meer ja soort van backorder :S
Heb ze jaren terug al eens gebelt.

Dat wist ik niet, maar ik heb het ook al 1x op ebay gezien bij een of ander bedrijf.
Maar 2de hands 900 euro vind ik toch wat aan de hoge kant.
Er zullen zeker mensen zijn die dat ervoor betalen, maar ik zou het dan kopen op ebay in Duitsland daar gaan ze voor minder weg.

J-9A-N
02-12-2010, 22:50
Jezus! En dan denkt nog iedereen dat je een Jetta grille hebt

Volgens mij ga jij met de verkeerd VW liefhebbers om :D

Rick
02-12-2010, 22:54
Ik bedoelde ermee te zeggen dat de niet VW liefhebbert het verschil amper ziet. :thumbup:

Jan-Jelle
02-12-2010, 23:00
de niet volkswagen liefhebber ziet ook geen verschil tussen bbs en lenso, of tussen een golf 1 en 2... daat heb je met alles, het voordeel is dat je je auto niet voor de niet-liefhebber bouwt maar voor jezelf!

GerardMkIIVR6
02-12-2010, 23:02
Ik heb er in de tijd (13jaar terug) bij vw 2400gulden voor betaalt. :eek: :screwy:

Jan-Jelle
02-12-2010, 23:03
Ik heb er in de tijd (13jaar terug) bij vw 2400gulden voor betaalt. :eek: :screwy:

dan was die wel nieuw..;)

wat een geld zeg! :eek:

gti-er
02-12-2010, 23:10
en 13 jaar terug, kun je nagaan hoe waardevast ze zijn! :D

sixpack
02-12-2010, 23:13
weet ik, en vragen kun je altijd maar krijgen is het 2de! :thumbup:
ik geef het er niet aan uit iig! :D
maar d'r zullen ongetwijffeld mensen die het er aan uitgeven.
Nu is de vraag zou jij het doen? :D

:D de grill past niet in mijn bora,golf1 of spijlbus dus helaas moet ik zeze aanbiedingen laten schieten ... :D

gti-er
02-12-2010, 23:46
tsja.... dat wordt zeker lastig monteren. :D
jammer man, had hem graag in de spijlbus van je gezien! :D

jetta mk1 '82
03-12-2010, 00:16
:D de grill past niet in mijn bora,golf1 of spijlbus dus helaas moet ik zeze aanbiedingen laten schieten ... :D

het past echt wel peter, als je maar wil :D

sixpack
03-12-2010, 08:47
Nehh, ik zal het eerlijk zeggen: ik vind ze te duur :)

sanderz
03-12-2010, 10:23
arie is niet goed bij z'n kanarie

breadfan83
03-12-2010, 18:10
Als de ene 900 euro kost en de ander 1200 euro, is die laatste sowieso al 300 euro te duur. Lijkt me logisch.

Maar als er nog steeds complete setjes hier op 't forum, op MP en op EBay langs komen voor stukken minder (al vind ik 700 euro voor 'n frontje nog veel geld) zijn ze alletwee veel en veel te duur.

Dus nee, ze zijn het niet waard. Eentje minstens 200 euro te duur, de ander 500. :screwy:

Dasher
03-12-2010, 19:58
spul is in Duitsland nog nw te bestellen. Laatst voor kennis ook nog compleet front besteld. Totaal € 823,60 incl mwst.

En nou maar blaten dames; dat kan niet en het is niet meer te leveren. :tongue: Het is wel te leveren.

Spul is nog nw te bestellen, levertijd is wel 4 weken. Het wordt wel minder. Maar die €900 of € 1200,- is gewoon debiel voor 2 koplampen, stukje blik en grilletje.

vdWal.
03-12-2010, 20:38
de grill van 1200 heb ik met eige oge bekeke toen ik daar was en was echt zeer zeer netjes, hella's met echt geen pitje in het glas gril in nieuwstaat en orgineel xenon

tja 1200euro is duur maar als ik het over heb komt er toch echt nog een keer zo'n mooi grilletje in mijn G60

andere grill van 900 zal dan dus ook wel minder mooi zijn? prijzen die arie heeft zijn idd soms wel hoog mja het blijft een handelaar he..

Misha
03-12-2010, 20:47
Origineel xenon?

jettaracing
03-12-2010, 20:50
orgineel xenon..............

prijzen die arie heeft zijn idd soms wel hoog mja het blijft een handelaar he..

Er is toch nooit origineel Xenon geleverd in een rallye koplamp.........

En 1200 is wel erg extreem ,ik kan me nog herinneren dat zulke sets verkocht werden voor 6 a 700 ,en dan ook in perfecte staat een paar jaar terug ,...........maar ja die extreem hoge prijzen dat schijnt tegenwoordig zo te horen met zeldzame dingen :screwy:

vdWal.
03-12-2010, 21:02
dat is althans wat hij mij vertelde, zat allemaal heel erg netjes in de achterzijde van de koplampe gebouwd

richard-polo
03-12-2010, 21:23
Als de ene 900 euro kost en de ander 1200 euro, is die laatste sowieso al 300 euro te duur. Lijkt me logisch.

Maar als er nog steeds complete setjes hier op 't forum, op MP en op EBay langs komen voor stukken minder (al vind ik 700 euro voor 'n frontje nog veel geld) zijn ze alletwee veel en veel te duur.

Dus nee, ze zijn het niet waard. Eentje minstens 200 euro te duur, de ander 500. :screwy:

er is een verschil tussen het niet waard zijn of het er niet voor willen uitgeven ;)

ik denk dat jij het laatste bedoelt :)

Misha
03-12-2010, 21:27
Ja dat blijft moeilijk bij die gasten, dat verschil inzien :D

breadfan83
03-12-2010, 21:30
er is een verschil tussen het niet waard zijn of het er niet voor willen uitgeven ;)

ik denk dat jij het laatste bedoelt :)

Als je eentje op de zelfde site kunt krijgen voor 3/4 van die 1200 euro issie die 1200 euro niet waard, zo simpel is 't.

Misha
03-12-2010, 21:47
Mwa.. dr zijn altijd mensen die de waarde niet weten van iets. Ik ken iemand die in de tijd van de 92-er vento grilletjes voor 150 euro zon grilletje op de kop tikte voor 35 euro.. en toch vlogen ze 'de winkel uit' voor anderhalve meijer.

Nou gaat die vlieger in dit geval niet echt op, want 900 euro is nog steeds een hoop geld.. maar om even aan te geven dat er uitzonderingen zijn en jou stelling dus (imo) niet klopt.

breadfan83
03-12-2010, 21:54
Mwa.. dr zijn altijd mensen die de waarde niet weten van iets. Ik ken iemand die in de tijd van de 92-er vento grilletjes voor 150 euro zon grilletje op de kop tikte voor 35 euro.. en toch vlogen ze 'de winkel uit' voor anderhalve meijer.

Nou gaat die vlieger in dit geval niet echt op, want 900 euro is nog steeds een hoop geld.. maar om even aan te geven dat er uitzonderingen zijn en jou stelling dus (imo) niet klopt.

Precies... maar blijkbaar zijn het altijd "die anderen".

Ik zeg ook dat jij de waarde niet weet van 'n mk2 Jetta als je hem voor 3k te koop zet. En als je zegt dat ie 't wel waard is omdat ie voor dat geld verkocht is, zeg ik toch gewoon dat de koper de waarde ook niet kent. ;)

Misha
03-12-2010, 21:56
Ja ... dan moet je dat vooral vol blijven houden, net een aapje in een kooi jij ;)

breadfan83
03-12-2010, 21:57
Ja ... dan moet je dat vooral vol blijven houden, net een aapje in een kooi jij ;)

maar blijkbaar zijn het altijd "die anderen".

;)

breadfan83
03-12-2010, 21:59
Misha, je kunt toch niet in alle eerlijkheid zeggen dat iets van 1200 euro z'n geld waard is als je precies hetzelfde op dezelfde site kunt krijgen voor 300 euro minder!

En ze komen soms voor NOG 200 euro minder voorbij... Kortom, veel meer geld voor hetzelfde product. Het gaat om cijfertjes, niet om puur en alleen 'n mening. :screwy:

jettaracing
03-12-2010, 22:02
En daar gaan we weer ............. :D

breadfan83
03-12-2010, 22:03
En daar gaan we weer ............. :D

:D

Turbo-Variant
03-12-2010, 22:10
Het ene rallyefront is het andere niet, dat wordt nogal eens vergeten.

Slotplaat is netjes of niet netjes, klaar. Grilletje geldt hetzelfde voor, alle klipjes eraan of de helft missend.

Het grote verschil zit hem in de lampen. Deze zijn peperduur, en erg gevoelig. Een écht goede lamp levert in de praktijk makkelijk 300 euro op. Per kant welteverstaan, dames.
Een lamp met veel steenslagpitten, scheur in het glas, afgebroken steunen, gesmolten H2 fitting, losgelaten chroomlaag van reflector en meer dan dies zij levert uiteraard minder geld op. (de standaard probleempjes zeg maar, een écht goede lamp ís nu eenmaal erg zeldzaam)

Vraag en aanbod bepaalt de vraagprijs, niets anders, ook niet het ellenlange gezeur op dit forum. Ik heb onlangs ook 250 euro betaald voor 2 mistlampjes van zo'n uitgebouwd Golfje. Dat setje ziet er echt niet uit, lijken wel gezandstraald. Maar bij gebrek aan beter doe je vreemde investeringen...
Dat de prijzen van een en ander best iets lager mogen, dat zal ik niet ontkennen. :D

Misha
03-12-2010, 22:14
Misha, je kunt toch niet in alle eerlijkheid zeggen dat iets van 1200 euro z'n geld waard is als je precies hetzelfde op dezelfde site kunt krijgen voor 300 euro minder!
Ik ben d'r niet wezen kijken, maar dat prijsverschil zal 'm vast wel ergens inzitten.. zie reactie hierboven.

Maar dan nog kan je er een goudzoeker tussen hebben zitten, of iemand die dat front ergens heeft gevonden en de waarde niet weet. Als er nou morgen een kerel van in de 70 een rallyefront uit de schuur haalt en te koop zet voor 250 euro omdat hij niet weet wat het is en er vanaf moet.. zijn dan opeens alle rallye-fronts maar 250 euro waard? Dat is namelijk wat je nu beweerd ..

vwmk2driver
03-12-2010, 22:17
als je der een front van 900 euro inzet, en je krijgt een aanrijding dan is je golfje van 1990 direct totall los, "meneer het front kost alleen al 900 euro, dan de rest nog."

ik vind het wel erg veel geld, maar zolang mensen het blijven kopen zal het alsmaar duurder worden.

breadfan83
03-12-2010, 22:29
Ik ben d'r niet wezen kijken, maar dat prijsverschil zal 'm vast wel ergens inzitten.. zie reactie hierboven.

Denk ook niet dat de twee bovengenoemde verkopers halverwege met elkaar hebben afgesproken om de grilletjes effe naast elkaar te leggen en te zien welke hoeveel waard is. ;)

D'r wordt gewoon 'n prijs bedacht, en die wordt neergezet. En als d'r één gek is die zich niet de moeite doet om effe te zoeken en het geld ervoor uitgeeft denkt die hele verkopende kudde schapen dat hun zooi ook gelijk zoveel waard is. En als iedereen lekker d'r achteraan gerend is komt d'r weer eentje die de prijs effe net wat boven de rest zet waardoor het hele verhaaltje weer van voren af aan begint.

't Zou eens andersom moeten werken. :D

Maar dan nog kan je er een goudzoeker tussen hebben zitten, of iemand die dat front ergens heeft gevonden en de waarde niet weet. Als er nou morgen een kerel van in de 70 een rallyefront uit de schuur haalt en te koop zet voor 250 euro omdat hij niet weet wat het is en er vanaf moet.. zijn dan opeens alle rallye-fronts maar 250 euro waard? Dat is namelijk wat je nu beweerd ..

Zolang er eentje voor 3/4 van de prijs te koop staat? Ja. ;)

'n Beetje logisch nadenken kun je toch ook nog hè Mish...

Misha
03-12-2010, 22:36
Da's één van m'n kwaliteiten ja, dank je.

Maar ik vind nog altijd dat je een érg vreemde gedachtegang hebt. Net als een paar posts hierboven van je:
En als je zegt dat ie 't wel waard is omdat ie voor dat geld verkocht is, zeg ik toch gewoon dat de koper de waarde ook niet kent. ;)Als ik dat dan lees dan vraag ik me wel af of je nou een serieuze discussie wil voeren of niet. Dat is namelijk wel een erg makkelijk antwoord wat nergens op slaat.. er wórden jetta's verkocht voor 2500 euro, er wórden rallye-fronts verkocht voor 800 euro, er wórden .. nou ja, ga maar door. Wie ben jij dan om te zeggen dat het niet klopt terwijl constant het tegendeel wordt bewezen?

Maar goed, ik had me eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren :D

Arnaud
03-12-2010, 22:36
Wel grappig dat er steeds over 2 verkopers geblaat wordt terwijl het toch 1 en dezelfde Arie is die ze aanbiedt...;)

Trusten! :)

breadfan83
03-12-2010, 22:50
Als ik dat dan lees dan vraag ik me wel af of je nou een serieuze discussie wil voeren of niet. Dat is namelijk wel een erg makkelijk antwoord wat nergens op slaat..

Bij jou schijnt het andersom wel perfect te werken, al enige tijd. ;)

@ Arnaut: :lmao:

Misha
03-12-2010, 23:02
Mwa, niet echt.. ik heb ook 'al enige tijd' niks meer verkocht als het daarover gaat. Maar ik zie dat je net als altijd de inhoud van de discussie weer omzeilt en wederom wat oude, uitgeloeide koeien uit de sloot weet te takelen.

Maar goed, ik schei ermee af :)

Dasher
04-12-2010, 11:00
Maar je bent toch een superdebiel als je iets gebruikt koopt voor € 1200,- terwijl het nw te krijgen is voor net even over de € 800,- :screwy:

Tis toch te zot voor woorden :screwy:

Misha
04-12-2010, 11:08
Ja, maar dan moet je dat wel weten. D'r komen hier een een slag liefhebbers voorbij die er geen idee voor hebben.. iemand die van plan is 1200euro voor zon grilletje neer te tellen die zal daar dan al helemáál geen idee van hebben.

Rallye-VR6t
04-12-2010, 14:14
Maar je bent toch een superdebiel als je iets gebruikt koopt voor € 1200,- terwijl het nw te krijgen is voor net even over de € 800,- :screwy:

Tis toch te zot voor woorden :screwy:

Mijn Duitse Rallye vrienden kunnen de koplampunits niet meer nieuw krijgen bij VW. Wel imitatie maar die zijn slecht.
Weet niet wanneer je het gekocht hebt ik wil zo wie zo wel 2 setjes koplampen nieuw origineel VW hebben.

Dasher
04-12-2010, 14:19
2 maand geleden. En het zijn originele Hella's.

Maar als je het netjes vraagt bij een VW-dealer in D zijn ze vaak bereid om even te zoeken.

Setje wat ik besteld heb was bij zijn dealer ook niet meer te krijgen. En bij de dealer waar we onze Golf gekocht hebben zijn ze even gaan zoeken en bellen en na 2 dagen bericht dat pakket vanaf Hannover onze kant opkwam.

Suspekt
04-12-2010, 17:54
Nee ... 1200 euro :shake: