Log in

View Full Version : Wat zou je doen....

Neill_s
03-12-2010, 21:39
als je zo bij je auto aan komt lopen.....

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/4/2/IMG_0344.JPG

Gedachten als "ik schop er een deuk in" of "als ie nu aan komt lopen sla ik z'n ogen dicht" komen natuurlijk gelijk omhoog, maar toch eerst eens kijken:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/4/2/IMG_0341.JPG

Volgens mij heeft ie toch er tegen aan gezeten, dankzij het ijs kan ik zien waar, maar ook door het ijs is niet goed te zien of er schade is.
Nu weet ik niet zo goed wat te doen, aangifte? Denk dat de politie een keer lacht en zegt dat het de moeite niet is voor zo'n oude auto. Voordeel is wel dat ik het kenteken duidelijk op foto heb....

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/4/2/IMG_0345.JPG

ook nog duidelijker, incl. reclame van de garage...
Maar goed, ik ben aan de ene kant bang dat stappen ondernemen niks uithaald, meer moeite dan dat het oplevert. Aan de andere kant ben ik zo klaar met zulke klootzakken die geen enkel respect hebben voor andermans spullen dat ik er wel wat aan wil doen. Maar wat...?

Grz Niels

sixpack
03-12-2010, 21:42
kentekenplaat dubbel vouwen, en call it even .... :D

Der Einzer
03-12-2010, 21:44
ik zou alle 4 de banden leeg laten lopen.... zal em leren om zo k*t te parkeren

Tiefleger
03-12-2010, 21:48
Dat is inderdaad niet echt netjes, ik zou er niet teveel op uit doen. Ik denk dat ze inderdaad gaan lachen als je ermee naar de politie gaat. Gewoon nieuwe plaat bestellen en klaar.
Ik had pas geleden in een parkeergarage mijn auto geparkeerd helemaal vrij niemand om mij heen, kom ik terug staat er 1 naast mij met nog geen 10 cm tussen de deuren, ik moest dus via de andere kant mijn auto in. Dat vond ik ook niet echt netjes.

Turbo-Variant
03-12-2010, 21:48
Als de tijd het toelaat wachtte ik hem op en ging verhaal halen. Aan de hand van zijn reactie kan je 3 dingen doen.

1. Z'n ogen dicht slaan.
2. Een set(!) nieuwe kentekenplaten eisen. Uiteraard wel met opgelegde letters, nieuwe plaathouders en nieuwe schroeven. (eventueel ook een nieuw bitsetje voor op je accuschroever)
3. Als het inplaats van een geitenwollensokken-citrofiel toch een enorme kampnek is, heel snel instappen, aftaaien en alsnog aangifte doen. :D

Andere optie is natuurlijk alle 5 de banden lek steken, elke ruit eruit tikken, elk stuk plaatwerk beschadigen, remleidingen doorknippen, sloten forceren, gasbollen saboteren, brandstof eruit zuigen, zand in de tank, enzovoort.
Maar dan ben je natuurlijk net zo fout bezig...

breadfan83
03-12-2010, 21:50
Kentekenplaten d'r af halen en anoniem telefoontje naar de politie. :D

Misha
03-12-2010, 21:54
Als de tijd het toelaat wachtte ik hem op en ging verhaal halen. Aan de hand van zijn reactie kan je 3 dingen doen.

1. Z'n ogen dicht slaan.
2. Een set(!) nieuwe kentekenplaten eisen. Uiteraard wel met opgelegde letters, nieuwe plaathouders en nieuwe schroeven. (eventueel ook een nieuw bitsetje voor op je accuschroever)
3. Als het inplaats van een geitenwollensokken-citrofiel toch een enorme kampnek is, heel snel instappen, aftaaien en alsnog aangifte doen. :D

Andere optie is natuurlijk alle 5 de banden lek steken, elke ruit eruit tikken, elk stuk plaatwerk beschadigen, remleidingen doorknippen, sloten forceren, gasbollen saboteren, brandstof eruit zuigen, zand in de tank, enzovoort.
Maar dan ben je natuurlijk net zo fout bezig...Jonge jonge.. sorry hoor maar :shake:

@Neill_s:
Ik zou je er niet zo druk om maken, nieuw kentekenplaatje erin voor 2 tientjes en klaar ermee als je je eraan stoort.
Al dat stressen en jezelf boos maken om wat? .. komop zeg, dat is het toch allemaal niet waard.. laat lekker gaan ;)

Neill_s
03-12-2010, 21:56
Was vanmiddag in een openbare parkeergarage. Opwachten was geen optie (en te koud :tongue: ) Terugvandaliseren is net zo netjes als zijn actie, en de camera's die daar hangen zien dat wss ook ;) En zoals altijd, de dan wel reagerende agenten zullen zeggen dat hij tegen mijn auto aanzit niet netjes is, maar dat wat ik gedaan heb een misdrijf is. :rolleyes: Het is meer de frustratie, mijn auto is verre van netjes, maar gewoon het feit dat iemand zo iets flikt....
Op de foto niet helemaal duidelijk, maar die deuk in de kentekenplaat zat er wss al, deze heeft het zwarte deel van de bumper te pakken gehad...

@ Misha, het was in Oosterhout, dus pas maar op voor die asociale geitenwollensokkendragende Citroënrijder... :p

breadfan83
03-12-2010, 22:00
Bel anders gewoon effe 'n maat op die hem van voren vast parkeert, en laat hem zo 'n weekje staan. :D

Neill_s
03-12-2010, 22:02
Dan is de auto zeker totall-los, zelfs met het daar geldende tarief van maarliefs 1,60 per uur :p

Turbo-Variant
03-12-2010, 22:17
Jonge jonge.. sorry hoor maar :shake:

@Neill_s:
Ik zou je er niet zo druk om maken, nieuw kentekenplaatje erin voor 2 tientjes en klaar ermee als je je eraan stoort.
Al dat stressen en jezelf boos maken om wat? .. komop zeg, dat is het toch allemaal niet waard.. laat lekker gaan ;)

In de realiteit tref je natuurlijk een fatsoenlijke regeling. Uiteraard vermits deze schade ook werkelijk door degene is aangericht, anders dien je gewoon weg te rijden en er verder geen aandacht aan te schenken.

Lijkt me in zo'n geval niet meer dan redelijk dat meneer een nieuw kentekenplaatje vergoed.

Gewoon wegrijden nadat iemand schade rijdt aan mijn auto zou er bij mij echt niet in gaan. Als iedereen dacht zoals jij, Mischa, kunnen we beter allemaal stoppen met de hobby.
Beetje respect voor andermans spul mag ook van de niet-kenners wel verwacht worden vind ik. :thumbup:

Misha
03-12-2010, 22:29
Nou, ho ho.. als je bumper in mekaar wordt gereden of net wat dan is het een ander verhaal.

Ik heb ook ooit is zoiets gehad, stonden voor het spoor te wachten, was een lichte helling, en zo'n oma voor mij rolde zachtjes naar achter. Ikke toeteren en seinen tot ze met d'r trekhaak in mijn kentekenplaat zat. Niks in de gaten.
Toen zijn we ook achter dr aan gereden tot ze thuis was om te vragen hoe of wat, maar na een kwartier bekvechten dat ik de helling op tegen haar aan was gereden dacht ik toch echt van fuck it... ik duw er wel een nieuw kentekenplaatje in.

Maar schade kan je dit toch niet echt noemen.. dat is wat ik wil zeggen :)

tim_j
03-12-2010, 22:29
het kan aan mij liggen hoor, maar ik zie 0,0 schade ?

Neill_s
03-12-2010, 22:42
Er zit een klein deukje in, door het ijs nauwelijks zichtbaar. Ga er idd verder niks mee doen, haalt niks uit. Het is, zoals al eerder gezegd, meer de frustratie dat mensen zo onrespectvol/onoplettend/whatever met andermans spullen omgaan.
Het hier posten heeft weldegelijk nut, door het "van me af te schrijven" (helpt altijd volgens vele psychologen :tongue: ) is mijn frustratie een stuk minder :thumbup:

Steilheck
03-12-2010, 22:51
Gewoon een aardappel in zijn uitlaat tikken. Altijd leuk! Geen schade, wel lol.

De Pul
03-12-2010, 22:53
klinker bovenop het wiel in de wielkas leggen.wel blijven wachten tot ie wegrijd.....

breadfan83
03-12-2010, 22:57
Er zit een klein deukje in, door het ijs nauwelijks zichtbaar. Ga er idd verder niks mee doen, haalt niks uit. Het is, zoals al eerder gezegd, meer de frustratie dat mensen zo onrespectvol/onoplettend/whatever met andermans spullen omgaan.
Het hier posten heeft weldegelijk nut, door het "van me af te schrijven" (helpt altijd volgens vele psychologen :tongue: ) is mijn frustratie een stuk minder :thumbup:

Ach, je moet zo denken: die kerel is al genoeg gestraft met het feit dat ie zo'n Fransoos moet rijden. :D

bekirvr6
03-12-2010, 23:05
zulke mensen zijn echt triest, eigenlijk zou je gewoon moeten opwachten

Archiebald
04-12-2010, 06:41
Ik heb dit ook een keer gehad, aantal jaar terug met mn vorige auto (die wel erg netjes was), iemand strak naast me geparkeerd, deukje en gebarste lak door zijn/haar deur... toen ook foto's gemaakt en een beetje "de schade opgenomen", toen ik op stond met een muntje even een kras terug gezet..

Frustratie?, oog om oog..? nu zou ik het niet meer doen, maar toen voelde het goed....

Rutger
04-12-2010, 11:34
Ik vind dat je zo niet omgaat met andermans bezit, ongeacht hoe groot de schade is. Persoonlijk zou ik een briefje achterlaten op zijn/haar auto met de boodschap dat je een deuk in je kentekenplaat hebt en het bewijs dat hij/zij de veroorzaker is op foto hebt en een nieuwe plaat wil. Dan de keus; of jou bellen voor een oplossing, of een aangifte.

Rick
04-12-2010, 18:07
Luchtbalgen lek prikken en kentekenplaten meenemen. :D

chris
04-12-2010, 18:16
Naar de politie gaan....en dan? Toon jij maar eens aan dat jij niet tegen hém aangereden bent..

Klant van mn werk gister,op een rotonde geraakt door een andere auto die doorreed..met kenteken en voertuigomschrijving naar de politie gegaan.Politie naar de 'dader' toe...duidelijk schade aan de auto,maar 'dader' ontkent alles en zegt getuigen te hebben dat ze daar niet gereden heeft....en meer kon de politie niet doen..

Jan-Jelle
04-12-2010, 19:38
Ik snap het probleem niet hoor, misschien is die persoon perongeluk tegen jouw auto aangereden?? Is inderdaad wat onhandig van die persoon, shit happens!

Als je fiets in de stalling is omgevallen en er ligt een fiets bovenop, dan ga je toch ook niet wachten en zeggen dat die persoon zijn fiets niet goed had neergezet?

spijlbus_dot_tk
04-12-2010, 19:44
Ik snap het probleem niet hoor, misschien is die persoon perongeluk tegen jouw auto aangereden?? Is inderdaad wat onhandig van die persoon, shit happens!

Als je fiets in de stalling is omgevallen en er ligt een fiets bovenop, dan ga je toch ook niet wachten en zeggen dat die persoon zijn fiets niet goed had neergezet?

een auto en fiets is geen vergelijking.

Misha
04-12-2010, 19:58
Idd.. tegenwoordig is een beetje fiets een stuk duurder dan een Golf mk3 :D

Jan-Jelle
04-12-2010, 20:07
een auto en fiets is geen vergelijking.

Beiden zijn een vervoersmiddel, gebruiksobject, heilige koe.. hoe je het wilt noemen,

Zoals Misha zegt, een beetje fiets is net zo duur, al dan niet duurder als een mk3.

Daarbij gaat het niet om financiële waarde, maar om emotionele waarde, voor een hoop mensen is hun fiets wat misschien voor jou je auto/motor is.

Suspekt
04-12-2010, 21:39
Ach, je moet zo denken: die kerel is al genoeg gestraft met het feit dat ie zo'n Fransoos moet rijden. :D
Dacht ik anders ook :D

De Pul
04-12-2010, 22:51
een fiets die meer gekost heeft dan een gemiddelde mk3,heb ik nog nooit in een stalling zien staan.iig geen stalling waar de kans groot is dat er een andere fiets bovenop ligt bij terugkomst.

geizer
06-12-2010, 19:47
Dan is de auto zeker totall-los, zelfs met het daar geldende tarief van maarliefs 1,60 per uur :p

parkeer beheer bellen, nummer staat op zo'n betaal automaat, zo moet je tegen je wil in betalen, en kunnen zij het verder afhandelen.....

hoef je ook geen extra parkeer geld te betalen......

DoriDaan
06-12-2010, 20:03
Gewoon bij een BX de linkerkoplamp eruit stelen en de motorkap openen met het kabeltje wat achter deze koplamp loopt en zijn bougiekabels stelen.... kleppie dicht en koplamp er weer in zetten... goh waarom doet ie het niet......

Nee zonder gekheid.. is klote dit verhaal veel mensen zien een auto als en "vervoermiddel" A<->B thats it.. en geloof mij de gemiddelde BX rijder boeit het niet wat je rijdt.. anders had hij wel een coole VW gereden..

succes met het verhaal.,.

DoriDaan
06-12-2010, 20:15
Luchtbalgen lek prikken en kentekenplaten meenemen. :D

Veel geluk Rick luchtbalgen lek prikken :screwy: 150 bar druk in een metalen veerbol... ken je klassiekers... :D

richard-polo
06-12-2010, 20:19
een fiets die meer gekost heeft dan een gemiddelde mk3,heb ik nog nooit in een stalling zien staan.iig geen stalling waar de kans groot is dat er een andere fiets bovenop ligt bij terugkomst.

Jij hebt wel meer niet gezien of geweten ;)
dus dat wil helemaal niks zeggen!!

De Pul
06-12-2010, 20:21
Jij hebt wel meer niet gezien of geweten ;)
dus dat wil helemaal niks zeggen!!
liever dat jij het zegt als iemand waar je wat van op kan steken.

(dubbele knipoog)

Rick
06-12-2010, 20:54
Veel geluk Rick luchtbalgen lek prikken :screwy: 150 bar druk in een metalen veerbol... ken je klassiekers... :D

Ooo :rolleyes: Doe dan maar de bandjes :thumbup:

Johan1982MK1
06-12-2010, 22:07
Gemeente bellen en zeggen dat er 5liter olie onder de BX ligt.. :D
vieze lekbakken.. :screwy:

breadfan83
06-12-2010, 22:14
Gemeente bellen en zeggen dat er 5liter olie onder de BX ligt.. :D
vieze lekbakken.. :screwy:

Of 't zelf er overheen mieteren. :D

stufenheckfahrer
06-12-2010, 22:54
Wat een stelletje zeikmatrassen zijn jullie zeg :screwy:

Er zit misschien wel of niet een deukje in een nummerplaat, dat zat er misschien voorheen al wel of niet, en daar lullen jullie 2 pagina's over!

Get a fucking life! Wankers!

Onvoorstelbaar dat ik hier ook nog op reageer :wow:
Als iemand een deukje in mijn nummerplaat rijdt, is 'ie me nét voor.

B-ram
07-12-2010, 17:11
Mijn vraag is. Kon je er gwn uitkomen? Was er achter je wel ruimte? Zo ja what's the problem!

Ik had laatst nog iets mooiers. Parkeerde half in een bocht langs de stoep. Eigenlijk iets te dicht bij het kruispuntje. Maar niet druk daar en ruimte zat om er omheen te komen.

Dus ik parkeer heel dicht achter de auto voor me, ik wist dat ik eerder wegging dan hem! Kom ik trg. Staat er iemand achter me geparkeerd op 1 cm net als ik aan de voorkant. Kon ik er dus niet uit. Nou die meneer heeft nu dus ook een deukje in zn nummerplaat, want ik heb een trekhaak. Gwn heel voorzichtig ff een stukje achteruit geduwt. Hopelijk leren ze het af. Lompe parkeerders die alleen aan zichzelf denken!

@ Stufenheckfahrer!

Toffe onderschrift:P