PDA

View Full Version : Ruitenspoeirers voorruit doen het niet

Syncro86
04-12-2010, 22:49
Hallo allemaal,

Sinds nu ongerveer een maand heb ik de Pierburg vervangen voor een Weber DMTL 32/34. Alles ging prima, maar sinds die tijd werken de sproeiers niet meer op de voorruit :screwy:

Op de achterruit doet hij het dus wel. Als ik de hendel naar me toe trek (model '86) hoor ik ook geen pompje. Kan dit door een zekering komen? Zo ja, welke? Ik heb er naar gekeken, maar werd er niet wijzer van.

Kan iemand mij helpen? Ik begin het nu echt te missen met dat strooizout op de weg :wow:

Alvast bedankt!

sinan
05-12-2010, 00:10
of je pompje is defect
of je ruitenwisserhendel werkt niet meer zo goed
ik had die probleem ook
dus heb ik ze beiden vervangen en probleem was opgelost
het is geen zekering probleem

Mitta
05-12-2010, 00:26
Ik zou beginnen met het pompje:D

De Pul
05-12-2010, 00:37
ik zou eerst gaan meten,maargoed....

René
05-12-2010, 00:42
ik zou eerst gaan meten,maargoed....

:goodpost:

Beetje raar om van achter een PC te zeggen dat `t niet aan de zekering ligt...

Arnaud
05-12-2010, 11:11
De boel niet gewoon bevroren? Weet dat de eerste Golf's2 een los reservoir achterin de kofferbak hadden voor de achterste ruitensproeier, weet niet wanneer het omslagpunt is geweest.

tim_j
05-12-2010, 11:25
Denk dat je iets hebt losgetikt, kan niet anders.

J.v.G
05-12-2010, 11:34
Slangetjes bevroren?
Pompje kapot?
Zekering eruit?
Hendelcontactje schoonmaken?

Zoek en gij zult vinde :D

VWJYI
05-12-2010, 11:45
slangetje voor de voorkant los. Voor en achter worden door hetzelfde motertje gebruikt.

tim_j
05-12-2010, 11:51
pompje gaat ook niet aan met de hendel, of het stekkertje gammel aan de pomp of plots de hendel overleden. (lijkt me)

arthur
05-12-2010, 12:08
zou is beginnen met simpel meten of het pompje spanning krijgt. dan zijn we al een stuk verder.

Het is vaak in de hendel

sinan
05-12-2010, 12:46
:goodpost:

Beetje raar om van achter een PC te zeggen dat `t niet aan de zekering ligt...

als het aan de zekering ligt zal de achterste ook niet sproeien
er is maar 1 zekering voor de pomp :rolleyes:

sinan
05-12-2010, 12:47
Hendelcontactje schoonmaken?

Zoek en gij zult vinde :D[/QUOTE]

dat klopt
kan je contactspray gebruiken

tim_j
05-12-2010, 13:36
Helder moment, Zit er knik waar de slang langs de motorkapscharnier naar boven loopt?

ik haak even in:

bij mij sproeit de achterste sproeier niet, wel hoor je de pomp tekeer gaan.
en na een poosje pompen stinkt het in de auto naar Zeepsop, hoe loopt de leiding naar achteren toe? ik vermoed een lek in het traject.

Jel Golf 2 GTI
05-12-2010, 14:04
Helder moment, Zit er knik waar de slang langs de motorkapscharnier naar boven loopt?

ik haak even in:

bij mij sproeit de achterste sproeier niet, wel hoor je de pomp tekeer gaan.
en na een poosje pompen stinkt het in de auto naar Zeepsop, hoe loopt de leiding naar achteren toe? ik vermoed een lek in het traject.

loopt langs de passagierskant door het casco. Komt er ongeveer terug uit in de koffer ter hoogte van je achterlicht.
Daar zit ook meestal het koppelstuk dat loskomt :D

Gerard Polo MK2
05-12-2010, 14:05
Lekt ie niet onder de moterkap ergens? heb ik al verscheidene keren gehad met zowel polo als golf

joebaloe
05-12-2010, 14:12
je kunt je pompje testen voor de kabels op het pompje een keer om te draaien. als je dan de sproeier voor achter bediend moet de sproeier voor het doen. doen deze het niet dan is je pompje kapot, doet hij het wel dan licht het aan je hendel. :thumbup:

Syncro86
05-12-2010, 15:14
Bedankt voor de vele reactie. Ik heb in mijn auto 1 grote tank voorin, achter de accu zeg maar. Ik zou de kabels is omdraaien. Misschien dat hij het dan voor wel doet.
Hij deed het ook niet toen het nog niet vroor, maar omdat ik de auto zo weinig gebruik heb ik het toen ook niet gemist.
Het kan dus niet aan de zekering liggen. Misschien is me hendeltje kapot, of heb ik een draadje los gemaakt per ongeluk. Kan zo maar zo zijn, want het was niet makkelijk op een gat voor de handchoke te vinden van binnen naar buiten.
Ik zou er zo snel mogelijk naar kijken. En laat het jullie weten!

tim_j
05-12-2010, 17:36
Lekt ie niet onder de moterkap ergens? heb ik al verscheidene keren gehad met zowel polo als golf
Bij mij lekte de leiding op de pomp, beetje jammer, de hele boel onder de zeep

Syncro86
11-12-2010, 15:36
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag eindelijk de kans gehad ernaar de kijken. Ik heb de leidingen door gekeken. Het lekt niet. Wat me verbaasd is dat als ik de hendel naar me toe trek, er helemaal niets gebeurd. Dus de ruitenwissers doen ook niets!
Nog een keer alle zekeringen na gekeken. Alles ziet er heel uit. Zou mijn hendeltje kapot zijn? Voor de rest werkt ie wel. Dus achterruit sproeier werkt, ruitenwissers voor ook. Iemand nog een idee?

golf mk2 90
11-12-2010, 17:22
hoi,

bij een oud model golf gaan (correct me if i'm wrong) de wissers bij het pompen niet heen en weer.

haal de slangetjes eens los bij de sproeier en kijk of hij het dan doet, anders een andere hendel proberen.