PDA

View Full Version : Brommend geluid polo 6n

topsport
05-12-2010, 19:12
Mijn vriendin heeft een polotje 6n 1.4 uit 96, nu komt er een brommend/trillend geluid vanonder de motorkap als je boven de 70 rijd, wanneer je naar links stuurt is het geluid weg maar op rechte stukken hoor je het duidelijk. Dacht eerst aan een wiellager dus vanochtend even gekeken en het viel me wel op dat er op de rechter aandrijfas een gewichtje heeft gezeten wat er nu niet meer op zat. Ik denk dat dit is om de as uit te balanceren. Kan het dat het brommende geluid daarvandaan komt, en weet iemand hoe dat gewichtje heet? Kon zelf niks voelen aan de wiellagers maar denk dat ik deze zowiezo wel vervang..

gr

Spierings
05-12-2010, 20:21
Klinkt als een defect wiel lager (links), wordt denk ik ook erger als je naar rechts stuurt ? ?

Die gewichtjes op de aandrijfassen hebben geen naam en zijn volgens mij ook niet los verkrijgbaar.
Zou me er niet druk om maken, onbelans veroorzaakt geen bijgeluid (alleen maar trillingen).

topsport
06-12-2010, 17:14
Oke, net wiellager gehaald, van de week zet ik m erin. Het word niet erger als je naar rechts stuurt. Als je naar links stuurt is het weg. Kapot wiellager kan je niet voelen met de hand denk ik he?

Spierings
06-12-2010, 18:54
Oke, net wiellager gehaald, van de week zet ik m erin. Het word niet erger als je naar rechts stuurt. Als je naar links stuurt is het weg. Kapot wiellager kan je niet voelen met de hand denk ik he?
Meestal kun je het wel voelen, maar niet altijd.

Als je hem opkrikt en het wiel rond gooit en op de veer voelt kun je het soms voelen.