Vossie
11-12-2010, 19:06
Te koop aangeboden Scirocco TDI 1982
Ik had deze auto gebouwd als dagelijks vervoermiddel, toen nog met een 1.9TD, toen deze motor de
geest gaf ben ik hem gaan ombouwen naar TDI. In de tussentijd heb ik een modernere auto gekocht,
en met de kilometers die ik op jaarbasis afleg (zo'n 45.000) vind ik wat extra comfort en veiligheid niet
vervelend.
Ik heb er nog een tijdje over nagedacht om hem er bij te houden als hobby auto, maar ik heb ook
nog een scirocco 1 staan, waar ik eigenlijk al niet genoeg tijd voor vrij kan maken.
Carrosserie
- Bouwjaar 1982 van origine een 1.5 JB, carrosserie heeft ca. 100.000 km gereden
- Staat als diesel op kenteken, alleen dan met een 1.9 TD AAZ (55kW)
- Gewicht op kenteken 940 kg
- Karrosserie is hard, maar heeft wel deukjes en krasjes
- APK tot 10-02-2011
Motor
- 1.9 TDI (1Z) uit golf 3 TDI. Bij uitbouw 280.000 km gelopen, boekjes compleet ingevuld aanwezig
- Motor is uit elkaar geweest, kop nagekenken, lagers vervangen etc. daarna geen 500km gereden
- Waterpomp vernieuwd
- Alle riemen en rollen vernieuwd
- EGR compleet verwijderd
- T4 mechanische koppelingshevel (nu met aangepaste golf 2 1.3 kabel, moet eigenlijk een van een passat op)
- Ander inlaatspuitstuk geplaatst met wat mooiere flow
- Steunen voor 02a bak en alle rubbers vervangen door verzwaarde rubbers van Claus von Essen
- Peugeot 307 IC en Audi 80 radiateur
Uilaat
- Homemade downpipe verlopend naar 60mm
- 60mm Powersprint middendemper
- 60mm Powersprint einddemper
Remmen
- 22mm Scirocco 16v Hoofremcilinder
- Voor 256mm Scirocco 16v remmerij
- Achter schijven met alu Golf 4 klauwen
- Scirocco 16v Remdrukbegrenzers tbv achteras
- 1,5 jaar geleden alle stalen leidingen vervangen door koperen en slangen vernieuwd
Onderstel
- Verlaagd met vaste 30mm KW dempers en veren
- Scirocco 16v stabilisatorstang voor en achter
- Veerpoot onder aan de voorzijde
Aandrijfassen
- Scirocco 16v (100mm bakzijde) 1,5 jaar geleden homikineeten wielzijde vervangen
Elektra
- Basis complete golf 3 kabelboom
- Elektronisch gaspedaal / startblokkering etc overgezet
- Golf 3 zekeringenkast en cockpitje
Interieur
- Vrij bijzonder rood interieur
- Iets verkleurd, maar geen gaten o.i.d.
- Er zit nog wat afwerk-werk aan, zoals pookhoes en kappen om de stuurkolom kan wat netter
Van bijna alle delen en bewerkingen zijn bonnen aanwezig. De carrosserie niet in showstaat,
en er zitten nog wat afwerk klusjes aan. Maar een goedkopere daily is er bijna niet.
Vr.Prijs 2850,-
Motor los is bespreekbaar, wanneer de motor verkocht is mag ook de rest in onderdelen.
(Motor+bak+T4 hevel+steunen+assen+aanbouwdelen+elektra €1350,-)
De auto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PENBYCNC-D.jpg
De motor
http://i287.photobucket.com/albums/ll138/Vossie53/GT-D/TDI_TOP.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll138/Vossie53/GT-D/motorlinks.jpg
Ik had deze auto gebouwd als dagelijks vervoermiddel, toen nog met een 1.9TD, toen deze motor de
geest gaf ben ik hem gaan ombouwen naar TDI. In de tussentijd heb ik een modernere auto gekocht,
en met de kilometers die ik op jaarbasis afleg (zo'n 45.000) vind ik wat extra comfort en veiligheid niet
vervelend.
Ik heb er nog een tijdje over nagedacht om hem er bij te houden als hobby auto, maar ik heb ook
nog een scirocco 1 staan, waar ik eigenlijk al niet genoeg tijd voor vrij kan maken.
Carrosserie
- Bouwjaar 1982 van origine een 1.5 JB, carrosserie heeft ca. 100.000 km gereden
- Staat als diesel op kenteken, alleen dan met een 1.9 TD AAZ (55kW)
- Gewicht op kenteken 940 kg
- Karrosserie is hard, maar heeft wel deukjes en krasjes
- APK tot 10-02-2011
Motor
- 1.9 TDI (1Z) uit golf 3 TDI. Bij uitbouw 280.000 km gelopen, boekjes compleet ingevuld aanwezig
- Motor is uit elkaar geweest, kop nagekenken, lagers vervangen etc. daarna geen 500km gereden
- Waterpomp vernieuwd
- Alle riemen en rollen vernieuwd
- EGR compleet verwijderd
- T4 mechanische koppelingshevel (nu met aangepaste golf 2 1.3 kabel, moet eigenlijk een van een passat op)
- Ander inlaatspuitstuk geplaatst met wat mooiere flow
- Steunen voor 02a bak en alle rubbers vervangen door verzwaarde rubbers van Claus von Essen
- Peugeot 307 IC en Audi 80 radiateur
Uilaat
- Homemade downpipe verlopend naar 60mm
- 60mm Powersprint middendemper
- 60mm Powersprint einddemper
Remmen
- 22mm Scirocco 16v Hoofremcilinder
- Voor 256mm Scirocco 16v remmerij
- Achter schijven met alu Golf 4 klauwen
- Scirocco 16v Remdrukbegrenzers tbv achteras
- 1,5 jaar geleden alle stalen leidingen vervangen door koperen en slangen vernieuwd
Onderstel
- Verlaagd met vaste 30mm KW dempers en veren
- Scirocco 16v stabilisatorstang voor en achter
- Veerpoot onder aan de voorzijde
Aandrijfassen
- Scirocco 16v (100mm bakzijde) 1,5 jaar geleden homikineeten wielzijde vervangen
Elektra
- Basis complete golf 3 kabelboom
- Elektronisch gaspedaal / startblokkering etc overgezet
- Golf 3 zekeringenkast en cockpitje
Interieur
- Vrij bijzonder rood interieur
- Iets verkleurd, maar geen gaten o.i.d.
- Er zit nog wat afwerk-werk aan, zoals pookhoes en kappen om de stuurkolom kan wat netter
Van bijna alle delen en bewerkingen zijn bonnen aanwezig. De carrosserie niet in showstaat,
en er zitten nog wat afwerk klusjes aan. Maar een goedkopere daily is er bijna niet.
Vr.Prijs 2850,-
Motor los is bespreekbaar, wanneer de motor verkocht is mag ook de rest in onderdelen.
(Motor+bak+T4 hevel+steunen+assen+aanbouwdelen+elektra €1350,-)
De auto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PENBYCNC-D.jpg
De motor
http://i287.photobucket.com/albums/ll138/Vossie53/GT-D/TDI_TOP.jpg
http://i287.photobucket.com/albums/ll138/Vossie53/GT-D/motorlinks.jpg