PDA

View Full Version : blanco remschijven


erwinvr6
08-02-2005, 22:12
Las in een ander topic iets over blanco remschijven en ze dan zelf laten boren.
Weet iemand of blanco remschijven voor elk model verkrijgbaar zijn?

Koen is sleeping
09-02-2005, 16:44
Euh, ik neem aan gewoon standaard remschijven? Die zijn zelden geperforeerd toch?

Stijn
09-02-2005, 16:47
erwin,

Ik neem aan dat jij met het zelf boren van blanco remschijven een andere steek wil laten boren zodat je velgen met een afwijkende steek kunt monteren?
Dit gaat prima bij Kevers etc maar bij een Golf kom je er niet ver mee: achter de schijven voor zit een naaf waar de eigenlijke schroefdraad in geboord is. Je zou dan dus ook blanco naven moeten vinden.

erwinvr6
11-02-2005, 20:17
en weet je ook of de schijven van een g60 op een vr6 passen?

Richard
11-02-2005, 20:42
g60 is steek 4x100 en vr6 steek 5x100 dus nee die schijven passen niet.. en erwin een velg zit niet aan een remschijfvast.. maar een velg zit aan een naaf vast..daartussen zit een remschijf...

erwinvr6
11-02-2005, 21:59
hoe zit het dan met wat beetlefreak in dat andere topic zei?

Je kunt nog beter nieuwe, 'blanco' schijven kopen en laat daar 4*130 inboren.
Heb je ook geen extra gaten in de schijf. Lijkt mij het beste toe!
Of keverschijven, maar weet niet of je klauw enzo dan nog past. IVM dikkere flenzen.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7735

erwinvr6
11-02-2005, 22:01
[URL=http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7735[/URL]

Beetlefreak
11-02-2005, 22:19
hoe zit het dan met wat beetlefreak in dat andere topic zei?

Je kunt nog beter nieuwe, 'blanco' schijven kopen en laat daar 4*130 inboren.
Heb je ook geen extra gaten in de schijf. Lijkt mij het beste toe!
Of keverschijven, maar weet niet of je klauw enzo dan nog past. IVM dikkere flenzen.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7735
Daar had ik idd zo snel ff niet over nagedacht! Je zit idd nog met de naaf :(
Excuus voor de verwarring!
Kevervelgen op een 4*100 steek betekent dus adapters of idd herboren!!

Marcski
11-02-2005, 23:13
alle gaten dichtlassen zou ook nog kunnen, en opnieuw boren
tenminste, weet niet of dat mogelijk is, of dat dat de sterkte van materiaal aanpast

dubster.be
12-02-2005, 19:54
hoe zit het dan met wat beetlefreak in dat andere topic zei?

Je kunt nog beter nieuwe, 'blanco' schijven kopen en laat daar 4*130 inboren.
Heb je ook geen extra gaten in de schijf. Lijkt mij het beste toe!
Of keverschijven, maar weet niet of je klauw enzo dan nog past. IVM dikkere flenzen.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7735


dat was dus voor mij, ik heb dat probleem met velgen met steek 4x130 naar 4x100 over te zetten, en moet zeggen heb nog geen waterdichte oplossing gevonden hoor :mad:

Marco
13-02-2005, 14:55
suc6 ermee, ben er ook al eens mee bezig geweest. Enige waar je zonder al teveel geld en moeite mee weg kotm zijn adaptor platen, maar die wou jij volgens mij niet, toch?

dubster.be
15-02-2005, 18:46
suc6 ermee, ben er ook al eens mee bezig geweest. Enige waar je zonder al teveel geld en moeite mee weg kotm zijn adaptor platen, maar die wou jij volgens mij niet, toch?

ja, geen adaptors voor mij liefst, maar helaas is dit idd de enige goede oplossing die er bestaat. binnnen een weekje of 2 ga ik achter de velgen en dan gaan we dat eens goed bekijken, als het niet anders kan worden het toch adaptors, want liever adaptors dan geen velgen :)

dubster.be
01-12-2015, 08:23
dit oude topic nog eens benutten.

ondertussen een 2de set wielen waar ik liever niet met adaptors zou werken, om breedte te sparen;

wie heeft er ervaring met het boren van een andere steek in remschijven/naven vooraan (trommels achteraan)?

auto is 4x100, velgen 5x112

ik weet dat epytec het doet ...
http://www.epytec.de/radnaben-sonderumbau-und-zubehoer/4661/vw-golf-1-2-3-g60-16v-vr6-bremsscheiben-/-radnaben-umbau-5x112-lochkreis-corrado-hinterachse.?c=1865

dat het mogelijk is, ben ik zeker van overtuigd, maar qua veiligheid?

yuli
01-12-2015, 14:12
Mijn inziens als we over ACHTER praten, of dit nu schijven zijn of trommels.

Zolang de bout gaten niet overlappen/overlopen mag het qua bevestiging van de wielbouten toch geen probleem zijn. Het materiaal is even dik en de draad (hopelijk) hetzelfde.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken als remschijf/trommel multisteek wordt dus 4x100 en 5x112 dat er mogelijk een onnatuurlijke balans hebt op de schijf/trommel net zoals een wiel die niet gebalanceerd is. Maar ja dat is dan ook met geperforeerde remschijven het geval..