PDA

View Full Version : Vergelijk lengte schroef veerpoot achter Golf I / Golf II / Polo 6N


Arne
13-12-2010, 12:10
Hallo allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar de lengte van een schroef veerpoot achter, voor de modellen Golf I, Golf II, en Polo 6N.

Waarom? Op mijn Passat rijd ik momenteel met Raceland achterpoten van een Golf II. Die passen wel, maar zijn eigenlijk net te lang, waardoor de schroefset helemaal onderin staat en erg stug is. Op de vooras zijn verkorte KAW dempers gemonteerd en FK -75mm verlagingsveren, maar de auto is niet in balans.

Ik wil dus voor achter hardheid verstelbare poten kopen, van AP APx, Weitec, Spax RSX, Fk Konigsport of KW Var 2. Nu kan ik wel weer klakkeloos Golf II poten kopen maar ik ben benieuwd of het ook zou kunnen met poten van een I of een 6N.

Bedankt alvast!

Turbo-Variant
13-12-2010, 13:39
Een precieze lengte kan ik je op dit moment niet vertellen.

Wel dat 6N en Golf 1 poten korter zijn. Ook Golf 2 Syncro poten zijn korter.

Sjon
13-12-2010, 18:45
.

Gertjan
13-12-2010, 19:34
Ik zal vanavond eens even m'n nieuwe duimstok die ik gekregen heb van Sinterklaas naast een Golf 1 dempert leggen ;)

Arne
13-12-2010, 22:35
Jep, onderste boutgat tm bovenkant draad, dan heb ik al een idee :)

Sjon
13-12-2010, 22:45
.

Arne
14-12-2010, 06:42
Sjon bedankt! Als 86c idd hetzelfde is als mk1, valt die al af, veel te kort.

Gisteren kwam ik op een Duitse site wel tegen dan een mk2 Syncro poot 4 a 5 cm korter is als een normale. Kan iemand dit nameten en bevestigen?

Graag de maten van hart onderste boutgat tot bovenzijde schroefdraad, en tot veerschotel.

Ik moet het nog ff nameten op de auto, maar ik vermoed dat dat dan de ideale schroefpoot is voor een 32b die echt laag moet!

Sjon
16-12-2010, 13:02
.

Arne
19-12-2010, 18:30
Ik ben ook weer wat verder gekomen. Golf 2 is 60 cm van onder tot boven, Golf 2 syncro ongeveer 50, dat is net zo lang als een mk1 poot. Ik ga toch maar voor een MK2 poot, ik ben bang voor teveel veervoorspanning waardoor t boeltje weer te stug wordt.

Keuze is gevallen op AP (APx) hardheidverstelbaar of DTS RSX, zelfde set als de AP maar dan goedkoper. Specifiek een set voor Golf III voorwielaandrijving, omdat de maximale asbelasting daarvan op 10kg na hetzelfde is als voor een 32b Variant :)

http://img502.imageshack.us/img502/305/kpb190054.jpg

Bijna niet te zien dat t bij KW/Weitec gemaakt wordt :D