Turbo-Variant
14-12-2010, 22:31
Omdat ik zelf redelijk krapjes in de tijd zit, en het bovendien verre van warm is bij mij in de garage, hoop ik dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Mijn probleem: Golfje (1H G60) staat al heel lang stil. Wel sinds een half jaartje redelijk frequent laten lopen en een paar meter naar voor en achter gereden. (garage in en garage uit :D ) Vorige week maandag nog maar eens de tank in de auto gezet om de auto te laten lopen. (deze ligt eronder uit wegens laswerk)
Slangen aangesloten, opvoerpomp aangesloten, sleutel omgedraaid en de motor sloeg direct aan en liep weer als vanouds. Deze vervolgens een flinke tijd stationair laten warmtokkelen en beetje gasgegeven. Uiteindelijk de wagen weer terug binnen gezet en uitgezet.
De volgende dag sloeg de wagen niet meer aan, en doet dat tot op heden nog niet. Bij het starten lijkt de wagen even aanstalten te maken, maar na die paar hikjes draait alleen de startmotor nog maar en hoor je niks meer gebeuren. Stoppen, even wachten en weer lijken er wat tekenen van leven te komen, maar leven zit er helaas niet in.
Anyway, motor slaat dus niet meer aan. Brandstofpompen draaien beide (ook al rechtstreeks aangesloten zodat ik zeker weet dat brandstofdruk behouden blijft tijdens starten) Bougies vonken ook.
Starten zonder blauwe sensor helpt niet, zonder luchthoeveelheidsmeter ook niet.
Auto ruikt naar benzine tijdens het starten dus denk dat de Digifant werkt en de injectoren aanstuurt.
Iemand wellicht tips om naar te kijken of dingen die ik kan testen, zodat ik mijn trial-and-error tijd in de garage met deze kou tot een minimum kan beperken? :D
Wie weet overigens hoevaak het bij de G60 voorkomt dat de krukasbout losloopt? (en dus de boel van tijd af kan geraken)
Dit wil ik overigens spoedig even controleren. Alsmede de brandstofdruk testen. (al wordt er wel ingespoten, dus vermoed dat deze in orde is)
Mijn probleem: Golfje (1H G60) staat al heel lang stil. Wel sinds een half jaartje redelijk frequent laten lopen en een paar meter naar voor en achter gereden. (garage in en garage uit :D ) Vorige week maandag nog maar eens de tank in de auto gezet om de auto te laten lopen. (deze ligt eronder uit wegens laswerk)
Slangen aangesloten, opvoerpomp aangesloten, sleutel omgedraaid en de motor sloeg direct aan en liep weer als vanouds. Deze vervolgens een flinke tijd stationair laten warmtokkelen en beetje gasgegeven. Uiteindelijk de wagen weer terug binnen gezet en uitgezet.
De volgende dag sloeg de wagen niet meer aan, en doet dat tot op heden nog niet. Bij het starten lijkt de wagen even aanstalten te maken, maar na die paar hikjes draait alleen de startmotor nog maar en hoor je niks meer gebeuren. Stoppen, even wachten en weer lijken er wat tekenen van leven te komen, maar leven zit er helaas niet in.
Anyway, motor slaat dus niet meer aan. Brandstofpompen draaien beide (ook al rechtstreeks aangesloten zodat ik zeker weet dat brandstofdruk behouden blijft tijdens starten) Bougies vonken ook.
Starten zonder blauwe sensor helpt niet, zonder luchthoeveelheidsmeter ook niet.
Auto ruikt naar benzine tijdens het starten dus denk dat de Digifant werkt en de injectoren aanstuurt.
Iemand wellicht tips om naar te kijken of dingen die ik kan testen, zodat ik mijn trial-and-error tijd in de garage met deze kou tot een minimum kan beperken? :D
Wie weet overigens hoevaak het bij de G60 voorkomt dat de krukasbout losloopt? (en dus de boel van tijd af kan geraken)
Dit wil ik overigens spoedig even controleren. Alsmede de brandstofdruk testen. (al wordt er wel ingespoten, dus vermoed dat deze in orde is)