View Full Version : 1-2-3 knipper
niels hubrecht
16-12-2010, 22:27
heb hier ergens op het forum gelezen over een 1-2-3 knipper
maar kan iemand mij eens zeggen wat dat presies is of doet
http://i246.photobucket.com/albums/gg96/stoern/gwn/100603-01.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg96/stoern/gwn/100603-02.jpg
Een keer tikken is 3x knipperen.
niels hubrecht
16-12-2010, 22:34
wat bedoel je dan
als je de pinker aanlegt dat hij maar 3 maal kniperd of nog iets anders
niels hubrecht
16-12-2010, 22:39
ahn ok maar zie ijndelijk het nut er niet van in
Vooral bij inhalen op de snelweg erg 'komfortabel'
van baan wisselen op de rijksweg.
in plaats van knipperhendel doorduwen, even 1 tikje op de hendel geven. dan knippert ie niet 1 keer maar 3 keer. Luxe auto's hebben dat.
als je m aanzet knippert ie gewoon, maar als je m even aantikt knippert hij 3x. makkelijk bij bijvoorbeeld van baan wisselen op de snelweg, als je stuur niet vanzelf het knipperen uitzet :)
ahn ok maar zie ijndelijk het nut er niet van in
tot je het een keer ervaren hebt :cool:
breadfan83
16-12-2010, 22:52
tot je het een keer ervaren hebt :cool:
In 't begin word je er alleen maar knettergek van. :D
Tik je per ongeluk tegen dat ding, gaat je knipperlicht naar links tikken. Uit reflex zet je hem uit, waardoor ie naar rechts gaat knipperen, en met de volgende reflexbeweging gaat ie weer naar links knipperen tot je hoofd je handen effe 'n signaal geeft dat dat ding vanzelf uitgaat als je er maar effe met je knoken van af blijft. :D
Het setje kost een euro of 40 bij de dealert... nummer 000 998 229 voor een universele set of 000 998 229 A kant en klaar voor Bora/Golf/Passat. Compleet met ombouw handleiding. Dan heb je in de kerstvakantie ook wat te doen.
Als je het nou nog niet snapt:
http://www.youtube.com/watch?v=0SuYJBQuwUk&feature=related
niels hubrecht
16-12-2010, 23:07
ja ksnap het maar ik denk dat het me inderdaat meer gaat iriteren dan dat ik er iets aan zal hebben... maar dat is mijn mening natuurlijk
Dat wil ik ook in mijn Golf.
dragracer
17-12-2010, 00:04
In onze Golf Plus zit die functie en in de Crafter waar ik voor m'n werk in gereden heb ook.....werkt perfect
Het wordt pas weer lastig als ik in mijn Golf 1 stap.....of de Renault Traffic waar ik nu veel in rondrij.........daarzit die functie niet op....... :cool:
Ik vind het ook een hele fijne functie, denk dat ik dit ook ga installeren in mijn golf...
ja is super... als ik soms es een passatje ofzo van m'n werk mee krijg mis ik het wel weer in mijn jetta 2... dus nu de vraag, kun je gewoon je normale knipperlicht relais eruit halen en vervangen door deze? (in een golf/jetta 2)
ja is super... als ik soms es een passatje ofzo van m'n werk mee krijg mis ik het wel weer in mijn jetta 2... dus nu de vraag, kun je gewoon je normale knipperlicht relais eruit halen en vervangen door deze? (in een golf/jetta 2)
Nee, komt over je orrgiinele knipperlicht relais heen.. Heb hem zelf ook op de MK4 ingebouwd en werkt perfect!
Hij houd gewoon een bepaalde tijd de stuurstroom van je schakelaar op je knipperlicht relais..
Met handleiding van de MK4 was het nog best kut aansluiten.. maar het zit er in! (Y) We kunnen wel eens kijken dat we het op de Jettoe krijgen ;)
ah duidelijk, wel iets voor de lupo en de bus
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.