PDA

View Full Version : oldtimer verzekeren als enige auto?!

DeeDub
20-12-2010, 12:16
ik heb zojuist een golf 2 uit 1984 aangeschaft en nou wil ik deze verzekeren als eerste auto.
ik dacht prima even naar www.diksverzekeringen.nl, maar die stoppen met het verzekeren van oldtimers.
weet iemand nog een goedkope oldtimerverzekering, waarbij je dus geen 2de auto hoeft te hebben.dit is namelijk overal waar ik kijk een eis.
ik ben wel ouder dan 24.

guusvandevenne
20-12-2010, 12:49
Ik zit zelf bij unive. Nadeel daarvan is dat de auto niet als oldtimer verzekert is maar als een normale auto, dus ook met een normale premie.
Maar je kan dus wel een oldtimer als enige auto verzekeren.

DeeDub
20-12-2010, 12:53
ik hoop dat het nog ergens mogelijk is tegen lager tarief, dat was scheelde bij diks ook veel per jaar.

guusvandevenne
20-12-2010, 13:11
het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. Zelf ben ik pas vrij kort in het bezig van een rijbewijs en heb dus ook nog geen schadevrije jaren. als 25 jarige betaal ik dus helaas ook 35 euro voor een golf mk1 1.1

Heb zelf dus ook wel belang bij een alternatief!

EelcoB
20-12-2010, 13:55
Ik denk iedereen wel.

breadfan83
20-12-2010, 14:22
Ik betaal bij Bruns en ten Brinck iets van 9 euro in de maand als ik 't goed heb. Enige auto en onbeperkt gebruik.

DeeDub
20-12-2010, 14:41
Ik betaal bij Bruns en ten Brinck iets van 9 euro in de maand als ik 't goed heb. Enige auto en onbeperkt gebruik.

heb net ff gekeken, maar ze eisen een tweede auto voor dagelijks gebruik.
misschien waren de voorwaarden anders toen jij het afsloot?
goedkoopste dat ik kan vinden is via gioadviesgroep almere www.gio.eu
andere suggesties zijn meer dan welkom.

breadfan83
20-12-2010, 14:55
heb net ff gekeken, maar ze eisen een tweede auto voor dagelijks gebruik.
misschien waren de voorwaarden anders toen jij het afsloot?
goedkoopste dat ik kan vinden is via gioadviesgroep almere www.gio.eu
andere suggesties zijn meer dan welkom.

Nope, ik heb geen tweede auto.

De verzekering heb ik toen (maandje of drie geleden?) via Independer.nl afgesloten.

Kijk anders gewoon eens op de site van independer, die berekent je automatisch de goedkoopste. Heb het jaren geleden voor de eerste keer geprobeerd, en sindsdien elke keer naar Independer gegaan. :thumbup:

rutgerz
21-12-2010, 20:49
Ik zit bij ASR verzekeringen. Kost me 8 euro per maand. Geen limiet van kilometers. Zelf rij ik 20.000km+. Ook zo verzekerd. Ik ben 26 en heb 1 schadevrij jaar.