PDA

View Full Version : experimentje met golf 2 1800


GolfDimi
20-12-2010, 20:24
ik was aan het denken aan een experimentje met men golf 2 van 1989 1800cc benzine carbu ik dacht er aan om misschiens 4 30mm dellorto carburatorkes van brommerkes te steken zou dit kunnen werken was gewoon even een ideetje wat in me op kwam :p of zou dat niet genoeg benzine leveren per cilinder want had vroeger een 21mm en een 80 sproeier en men brommer verbruikte toch al een liter of 8 dus ja dacht wel als het zou gaan maar zou toch graag jullie mening hebben voor ik miss men motor kapot maak er mee :o

dank bij voorbaat

staande golf
20-12-2010, 21:23
mmm, bedenk wel dat je dan 4 carburateurs los van mekaar moet afstellen op 1 motorblok. Dat zal niet zo simpel zijn!

Marcski
20-12-2010, 21:28
en krijg ze maar eens synchroon..
zou lekker cv carbs van een motor pakken

Spierings
20-12-2010, 22:04
Je kunt ze inderdaad beter van een motorfiets pakken,

deze zijn vaak ook al geschikt dat deze kunnen lopen i.c.m. een bezine pomp omdat vele motor deze hebben echter niet allen.

Ook hebben deze vaak al een stange stelsel om ze sycroon te kunnen stellen en waar de gaskabel makelijk gemonteerd kan worden.

Gerard Polo MK2
20-12-2010, 22:50
Of je pakt een 28mm carb van een brommer, kan je net een 1.0 op laten lopen :d

GolfDimi
21-12-2010, 07:21
bedank allemaal voor jullie reactie nu ik weet dat dat mogelijk zou zijn ga ik er over nadenken om is te zoeken naar carbu's :p als ik er vind voor een mooi prijske xd

Boeie
21-12-2010, 09:24
Ik denk dat ze te klein zijn.

jorg-maashees
21-12-2010, 20:20
gewoon 4 12mm bing carburateurs van een puch maxi, loopt die lekker zuinig :thumbup: en een proma pijpje eronder en gaan met die banaan




:tongue: :tongue: :D

DeeDub
22-12-2010, 13:59
zal nie makkelijk te maken zijn, motorcarbs op een bigblock (1.6 1.8) is een stuk lastiger te maken dan op een smallblock (1.0 1.3) maar het is wel mogelijk.
Martiepartie hier op t forum maakt er volgens mij spruitstukken voor.
Gebruik anders de search eens, er zijn zat topics over :thumbup:

jorg-maashees
22-12-2010, 14:56
Is inderdaad lastig te maken, maar heb al vaker gezien. Gewoon een setje goede grote carburateurs en pompje scoren en aan de slag gaan :thumbup:

sander-ja
22-12-2010, 17:22
Waarom zou je dit willen? Een setje cbr600 carbs (die zijn 36mm als ik me niet vergis) kost zo'n 100 euro. 30mm Dellorto's kosten tweedehands al zo'n €50 per stuk. Je betaald dus meer voor minder.

Daarnaast zijn 30mm's vrij klein voor een 1800. Je kunt met grote sproeiers heel wat opvangen, maar reken iig niet op vermogenswinst.

Wil je toch graag carbs op je 1800 (wat ik met goed voor kan stellen). Dan zou ik een setje 40mm motorcarbs zoeken (yamaha r1, firebird etc). Die worden ook voor bedragen van circa €100 aangeboden.

antoine91
12-01-2011, 20:51
brommer is 2takt, en auto 4 takt, en als ik me het zelf goed herhinderd, zit er wel een verschil tussen die cabba's omdat ik toen de tijd ook geen 4takt cabba op me 2 takt brommer kon doen,
als ik het fout heb laat ff weten dan:P

EelcoB
12-01-2011, 21:01
FOUT!

Elke Benzinemotr heeft een mengsel van lucht en benzine nodig. Maakt in theorie niet uit hoe het erin komt. Als het maat een juste verhouding is.

antoine91
13-01-2011, 17:57
kijk dat snap ik wel, maar volgens mij waren de cabrateurs anders, omdat: een 2 takt krijg elke slag benzine, en een 4 takt om meerdere slagen (dacht 4), dus volgens mij waren de cabrateurs anders,
nogmaals als ik het fout heb, weer laten weten:P

Zollie
13-01-2011, 18:20
kijk dat snap ik wel, maar volgens mij waren de cabrateurs anders, omdat: een 2 takt krijg elke slag benzine, en een 4 takt om meerdere slagen (dacht 4), dus volgens mij waren de cabrateurs anders,
nogmaals als ik het fout heb, weer laten weten:P

Die slag dat 4t geen benzine wil staat de klep ook dicht, dat scheelt ;)

antoine91
13-01-2011, 22:33
maar dan zou hij toch inpresiepe vol lopen, tjaa jullie zullen wel gelijk hebben, haha

groeten