View Full Version : div vraagjes golf 2 1.3I
vwjohnny
03-01-2011, 16:41
Hallo,
Ik heb zo als de titel al duidelijk maakt een paar vraagjes over mijn 1.3 NZ.
Past een bak van een 1.6 benzine achter mn NZ blok?
of van een 1.8 multipoint? beide van golf 2 ivm dat ik nu een 4 bak heb.
Klopt het dat een uitlaatspruitstuk van een 1.6 td op een NZ kop past?
mvg
vwjohnny
jorg-maashees
03-01-2011, 16:48
Die bakken gaan sowiso niet passen. Een 1.3 is een small-block (voorover gekanteld ) en 1.6 en 1.8 zijn bigblocks ( achterover gekanteld ) dus dat wordt niks.
Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.
Dat spruitstuk durf ik niet te zeggen, maar wat ben je van plan daarmee dan?
vwjohnny
03-01-2011, 16:57
Die bakken gaan sowiso niet passen. Een 1.3 is een small-block (voorover gekanteld ) en 1.6 en 1.8 zijn bigblocks ( achterover gekanteld ) dus dat wordt niks.
Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.
Dat spruitstuk durf ik niet te zeggen, maar wat ben je van plan daarmee dan?
hmm oke ff zoeken dus.
1.3T maken misschien is nog maar een idee maar ff kijken of het mogelijk zou zijn.
Je moet dus zoeken naar een 5 bak die achter een 1300 geleverd is. Of een van een later model polo met een small block.
van een golf mk3 1.4l benzinemotor tot '95 past ook :thumbup:
vwjohnny
03-01-2011, 18:01
oke een bak met code CCK zou dus moeten passen deze is van een golf van 92 met een 1400 motor
floris-jan1
03-01-2011, 18:25
Al deze versnellingsbakken passen op een Golf 2 1.3
Hieronder Golf mk 2 bak die op een 1300 mk 2 past:
8N 085 5-Gang 08/85 - 07/92
Hieronder zijn Golf mk 3 bakken die op een 1300 mk 2 passen:
CEC 085 5-Gang 01/92 - 04/94
CHL 085 5-Gang 08/92 - 04/94
CHX 085 5-Gang 08/92 - 08/93
CKR 085 5-Gang 05/94 - 08/94
CNU 085 5-Gang 05/94 - 08/94
CWM 085 5-Gang 09/94 - 08/95
CWR 085 5-Gang 09/94 - 09/95
Is het wel rendabel om een 1300T te bouwen? Ga dan voor een 1800 KR of een G60! Lijkt me minder werk?!
Is we interessant als dat lukt!
vwjohnny
03-01-2011, 18:43
oke bedankt voor de bak codes.
ja zou ik ook kopen maar die jongen heeft hem smorgens met nieuwjaarsdag total los gereden.
En in het kader van uniek (A)
golf mkII 16v
03-01-2011, 22:28
Let wel op de aandrijfasflenzen
vwjohnny
04-01-2011, 18:58
Let wel op de aandrijfasflenzen
Oke (y)
Weet iemand ook een adress waar ze goedkope bakken hebben. In de achterhoek twente mag ook.
Iemand nog meer info over uitlaatspruitstuk van een td?
vwjohnny
04-01-2011, 21:21
en weet iemand een bedrijf in de achterhoek of twente die de binnen kant van de velgnaaf afkan draaien?
chrissie_golf
04-01-2011, 22:24
1 tip: ga nou niet lopen kloten met velgen... tenminste, als je graag oud wilt worden...
jorg-maashees
05-01-2011, 09:51
En dat td spruitstuk pas sowiso niet op een 1.3, en daarbij kun je de turbo van een diesel ook niet gebruiken. Kortrom, als je sneller wilt zijn kun je beter voor een snel blok kijken. Een 16v o.i.d.
Renegade
05-01-2011, 13:04
Zoek eens wat rond op een polo-forum, zijn er genoeg met een mix van 1300/1400 die met een turbo rijden. Enige antwoord wat je hier helaas zult krijgen is niet doen, koop een KR/G60/20vt !
jorg-maashees
05-01-2011, 17:08
trouwens,ik zag net een 5bakje van een 1300 op MP staan. iets voor jouw?
vwjohnny
05-01-2011, 20:19
trouwens,ik zag net een 5bakje van een 1300 op MP staan. iets voor jouw?
heb je een linkje?
vwjohnny
05-01-2011, 21:56
En dat td spruitstuk pas sowiso niet op een 1.3, en daarbij kun je de turbo van een diesel ook niet gebruiken. Kortrom, als je sneller wilt zijn kun je beter voor een snel blok kijken. Een 16v o.i.d.
oke.
waarom zou ik een turbo van een diesel niet gebruiken? heb je daar argumenten voor?
En die 16v is al naar gekeken. Maar dat is iets wat iedereen al heeft.
jorg-maashees
06-01-2011, 13:12
Een turbo van een diesel is gemaakt voor een laagtoerig blok. Iets wat jou 1300 niet is. Je moet dus een turbo van een benzine motor hebben.
Maar als je iets wil wat niet iedereen heeft, waarom ga je dan die 1300 niet tunen, maar dan zonder turbo?
- korte 5 bak eraan
- kop bewerken
- snelle nokkenas
- licht vliegwiel
- spaghetti spruitstuk + andere uitlaat
- setje cv carburateurs erop of solexen/dellorto 's of webers.
En voila, je heb een heel pittig blokje, en een super geluid.
Ik denk dat je met een goede 1000 euro dit kunt realiseren, en dan heb je ook iets leuks.
vwjohnny
06-01-2011, 22:51
hmm kweet niet maar 5700 toeren belast in de begrenzer vind ik niet bepaald hoog toerig.
laat een diesel een keer 5500 doen.
ja is idd ook leuk maar wil wel eens een keer wat anders. carbs zie je wel vaker.
vwjohnny
07-01-2011, 18:03
Kan iemand mij vertellen waar ik van die bumperbevestigings nokken kan halen voor dikke bumpers?
jorg-maashees
07-01-2011, 18:18
diesel heeft het max vermogen/koppel in een veel lager toerengebied liggen.
vwjohnny
07-01-2011, 19:04
oke dus zelf een spruitstuk je maken en een turbo van een benzine scoren dus.
jorg-maashees
07-01-2011, 19:48
Ja kan, maar je moet ook de rest van het blok + management aanpassen. Trek daar maar gerust een duizend of 3 minimaal voor uit om het allemaal goed draaiend te krijgen.....
vwjohnny
07-01-2011, 20:13
connecties ;) en niet alles hoeft zo als iedereen het doet. een 5de injector (a)
jorg-maashees
07-01-2011, 20:42
succes dan, ben benieuwd hoelang het heel blijft en hoeveel vermogen heft geeft :thumbup:
vwjohnny
08-01-2011, 17:56
zijn ook nog maar ideen. En ik zie van het voor jaar wel weer verder ;)
maar weet iemand waar ik van die bumper montage doppen kan aanschaffen voor dikke bumpers?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.