View Full Version : Pakking Carburator / Spruitstuk / Blok
Stijnie007
11-02-2005, 21:48
Hey Guys !
Nieuw probleem m.b.t. m'n 1800 GL Cabrio (cfr. vorige post ...):
Nu draait ie zonder problemen zoals het hoort, maar eens ie warm staat en ik de motorkap opendoe merk ik dat er rook komt ergens van onder de carburator ???
Enig idee waar ik kan gaan zoeken ? Ik dacht zelf aan ofwel de voetpakking tussen de carb en het spruitstuk, ofwel de pakking tussen het spruitstuk en het blok ... Eigenaardig genoeg ruikt de "rook" precies gelijk naar verbrand rubber of plastic ??? (had benzinegeur verwacht in dat geval ...)
Heeft iemand dit of iets gelijkaardigs al voorgehad ?
Is dit makkelijk te verhelpen ?
Alvast bedankt !
Stijn
(Ik heb nog tijd, het is nog geen mooi weer ...)
Lijkt mij idd verstandig om eens naar je voetpakking te kijken, het kan in elk geval nooit kwaad om die eens te vervangen.
MauSeR35
13-02-2005, 14:41
schrik niet van de prijs, schijnen vrij duur te zijn volgens sommige
Stijnie007
13-02-2005, 18:32
schrik niet van de prijs, schijnen vrij duur te zijn volgens sommige
Mmm ... Wat is duur ? 50 EUR ? Waar kan je die vinden ? enkel bij dealer of ook elders ?
Hoe kan ik trouwens zien of ie stuk is ? (barst ? Scheur ?, ???)
Groeten,
Stijn
ja geloof 70 euro ofzo bij de dealer
dus ebay.de in de gaten houden :wink:
maar rook, geen koelwaterverlies....
zit ook een leuk pakkingkje tussen je inlaatspruitstuk en je kop, in het koelwaterkanaal, die had ik laatst ook helemaal weggerot, lekte er een heeel klein beetje koelwater op de uitlaat, stonk wel.
Stijnie007
13-02-2005, 20:06
maar rook, geen koelwaterverlies....
zit ook een leuk pakkingkje tussen je inlaatspruitstuk en je kop, in het koelwaterkanaal, die had ik laatst ook helemaal weggerot, lekte er een heeel klein beetje koelwater op de uitlaat, stonk wel.
Heb ik ook al aan gedacht, maar gezien de "verbrande-rubber-geur" gok ik op de voetpakking van de carb ... Ik ga 'm er denk ik deze week es afhalen en die pakking bekijken ...
Wat betreft de pakking tussen inlaatspruitstuk en de kop : kan je daar koelvloeistof verliezen ? Ik dacht dat het spruitstuk enkel diende om het brandstofmengsel te verdelen naar de afzonderlijke cilinders en dat dit niks met het koelcircuit te maken had ? (of sla ik als beginner de bal mis ?)
Misschien kan ik, terwijl ik de carb eraf haal, meteen ook het spruitstuk eraf halen en beide pakkingen vervangen, dan is het meteen goed ... Enig idee van prijs voor pakking spruitstuk / blok (blok type EX ...)?
Alvast bedankt !
Stijn
er zit bij mij...bij jou wwet ik niet...maar bij mijn passat 1.8 carb een koelwater cicuit door de inlaat om deze warm te houden en condensatie van de benzine tegen te gaan.
Stijnie007
13-02-2005, 23:43
er zit bij mij...bij jou wwet ik niet...maar bij mijn passat 1.8 carb een koelwater cicuit door de inlaat om deze warm te houden en condensatie van de benzine tegen te gaan.
Damn,
je hebt gelijk, was ik vergeten ... Bij het 1800 EX-blok wordt de inlaat IDD deels verwarmd dmv het koelcircuit, bijkomend met een verwarmingselement in de bodem van het spruitstuk ... Maar de pakking tussen het spruitstuk en het blok heeft hier niets mee te maken, toch ? (maw er is toch geen koelvloeistof-circulatie tussen het spruitstuk en het blok ???)
Hoe zou die pakking dan een verlies van koelvloeistof tot gevolg kunnen hebben? Of vergeet ik alweer iets ?
Alvast bedankt voor de info & mvg,
Stijn
is wel circulatie....
als je je inlaat eraf haalt zit er nog een kanaal boven, das koelvloeistof...
tenminste bij mijn blok
laatst de pakking ertussen vervangen...
ff kijken of ik een fotow kan maken, heb het spul hier toch los liggen
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11860&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11859&mode=normal
Stijnie007
14-02-2005, 12:44
Je hebt gelijk ...
Zal bij mij dan ook wel zo zijn (EX-blok) ... Gek dat ze dat zo gemaakt hebben !? was het niet beter geweest een in/uit te voorzien op het spruitstuk ? (Minder problemen met lekkage ?)
groeten,
Stijn
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.