View Full Version : g60 inbouw
Ik heb een golf 1 cabrio uit 1990, 1.8 injectie.
Nu wil er graag een motor uit een golf 2 g60 inbouwen.
Wat moet er allermaal veranderd worden op het blok/ versnelingsbak na ?
Wie heeft er mischien een lijstje voor mij?
Mvg Arjanv
Pewi Vwteam
04-01-2011, 15:48
zoek eens goed op het forum dan gaat er een wereld voor je open, kun je niet beter een 1.8t pakken. een goede g60 is net zo duur als een goede 1.8t.
Jelle-Mk1G60
04-01-2011, 18:07
maar dan heb je het gefluit niet ;) das net de liefde voor G60
GerardMkIIVR6
04-01-2011, 18:17
Niet iedereen gaat voor pk's sommigen voor de sfeer en dan iseen G60 ULTIEM ;)
Pewi Vwteam
04-01-2011, 18:32
das waar jongens, het geluid van een g-lader overtreft niks. maar een g-60 is lang niet zo betrouwbaar als een 1.8t. een g-60is wel betrouwbaar mits de motor fris is en de lader gereviseerd, wat veel geld kost!
GerardMkIIVR6
04-01-2011, 18:47
Ja klopt heb je gelijk in maar een G is zo mooi.
Als ik weer moest ging ik ook voor de G60.
brabomk1g60
04-01-2011, 18:50
das waar jongens, het geluid van een g-lader overtreft niks. maar een g-60 is lang niet zo betrouwbaar als een 1.8t. een g-60is wel betrouwbaar mits de motor fris is en de lader gereviseerd, wat veel geld kost!
Het is kristalhelder...... je bent niet in het bezit van een G60 hart :tongue: ;)
Met goed onderhoud en rijvaardigheden gaat een G60 net zo lang mee als een 1.8tssssssss :)
stel al maar geen budget,want je gaat er toch over
ik ben er met ééntje bezig
heb de offerte van blok revisie net achter de kiezen,nieuwe zuigers,boren,honen,vlakken,alles uitwegen,....
Eind van de maand is hij klaar
Ik kom 2 eindejaarspremies te kort ahahha
Ik ben ook bezig een G60 motor klaar te maken voor mijn Golf 1, en bs-wheels heeft echt gelijk! Ook ik had een budget in gedachte, maar besloot al vrij snel deze te schrappen en de deadline te verlengen:D
oke ik neem een g60 blok van een golf 2 met 180xxx op de tellen met een gereviserde glader
maar wat heb ik nog meer nodig voor de inbauw
en ik neem g60 omdat ik verslaafd ben aan het geluit
brabomk1g60
04-01-2011, 21:55
oke ik neem een g60 blok van een golf 2 met 180xxx op de tellen met een gereviserde glader
maar wat heb ik nog meer nodig voor de inbauw
en ik neem g60 omdat ik verslaafd ben aan het geluit
Heb je de rest ook van de mk2 G60.....
kabelboom, zekeringkast, remmerij?
wat voor versnellingsbak ga/wil je gebruiken?
versnelings bak die aan het blok nog vast zit;) dus g60 bak
en nee heb de rest van de golf niet
moet er veel veranderd worden dan heb nu ook al een 1.8 injectie
remmerij is al aan gepast
mercedes sprinter intercooler
andere shifter,want je gaat van stang geschakeld naar kabel geschakeld
baksteun en motorsteun moet je andere hebben
kabelboom en ECU van de motor
zijn zo de eerste dingen die me binnen springen
Als een blok 180.000km heeft deed ik hem zoiezo open
Je gaat toch geen geld in een project steken en dan uiteindelijk met een blok rondrijden wat je niet kent,ik zou er in ieder geval geen snars vertrouwen in hebben
Ik doe het rustig aan,niet enkel omdat ik weinig tijd heb,maar ook financieel komt er toch wat bij kijken,en er zijn nog andere dingen ook in het leven...
Toen ik pas begon hield ik een word file bij met ELKE aankoop dat ik deed...
Dat filetje ligt al lang in de vuilbak omdat ik elke keer begon op te tellen
haha
Pewi Vwteam
04-01-2011, 23:27
motorsteun van je 1.8 kun je zo overzetten, voorstebaksteun kun je ook weer gebruiken, enkel de achterste en bovenstebaksteun moet je een speciale voor hebben.
aandrijfassen van een scirocco, of nieuw type cabrio, [100mm homokineten]. sprinterintercooler, radiateur van een corrado g60, schakeltoren van een g-60, 180graden bocht voor op je g-lader, spaggetie spruitstuk mk1 8v. t4 koppelingshevel, passat koppelingskabel, schema voor het aansluiten van je digifant1 systeem. was het wel zo ongeveer in grote lijnen.
Johan1982MK1
05-01-2011, 09:13
motorsteun van je 1.8 kun je zo overzetten, voorstebaksteun kun je ook weer gebruiken, enkel de achterste en bovenstebaksteun moet je een speciale voor hebben.
aandrijfassen van een scirocco, of nieuw type cabrio, [100mm homokineten]. sprinterintercooler, radiateur van een corrado g60, schakeltoren van een g-60, 180graden bocht voor op je g-lader, spaggetie spruitstuk mk1 8v. t4 koppelingshevel, passat koppelingskabel, schema voor het aansluiten van je digifant1 systeem. was het wel zo ongeveer in grote lijnen.
Als je een 1.5 JB hebt zou je dan die radiateur niet kunnen gebruiken? die is ook vrij smal en zit er gelijk geen expansievat meer onder de kap..
Rallye-VR6t
05-01-2011, 09:43
Een goede G60 ombouw vergt nogal wat inspanning. Na 10 jaar Golf 1 G60 heb ik de nodige ervaring, van wat er allemaal mis kan gaan. Het heeft een 3 a 4 jaar gekost voordat alle elende uit de auto was.
De elende begint meestal als je iets meer wilt dan die 160pk/225nm. ;)
Daar kan een Golfje 1 gewoon slecht tegen. Een motor inhangen is één, deze aan de praat krijgen is twee. Betrouwbaar kunnen rijden is drie.
Met 30 graden buitentemperatuur in een file komen. Leuk je auto omgebouwd met een kleine 38 of 43 cm radiateur.
Dan weet iedereen met een Golf 1 G60 waar ik het over heb ;)
ja oke maar ik neem gewoon een standaars g60 blokje met de bedoeling die na een paar jaar opniuwe opbauwen
wil eerst gewoon van mijn 1.8 injectie naar een g60
en wat ik daarvoor nodig ben kan ik vast alle onderdelen bij elkaar verzamelen
Rallye-VR6t
05-01-2011, 10:16
ja oke maar ik neem gewoon een standaars g60 blokje met de bedoeling die na een paar jaar opniuwe opbauwen
wil eerst gewoon van mijn 1.8 injectie naar een g60
en wat ik daarvoor nodig ben kan ik vast alle onderdelen bij elkaar verzamelen
Standaard G60 motor gewoon de 020 bak houden. Een 2Y of 7G. Dan heb je met een goede setup een leuke vlotte auto.
Ik ben ooit in 2001 begonnen met G60 + 020 met een 220pk/280nm, dat was de grens. Maar alle snelle autos uit die tijd, Impreza/Evo5/Sunny-Gtr e.d vonden het niet zo leuk :D
brabomk1g60
05-01-2011, 10:46
Er zullen er hier vast wel een paar zijn die het niet eens met me zullen zijn maar als je wilt kun je ook gewoon met een stangenbak rijden, voordeel hiervan is dat je minder aan hoeft te passen voor het gebruik zoals gaten boren in de carrosserie voor je schakelkabels, T4 koppelingshevel ( bijna niet aan te komen meer)
stangenstelsel kan dus dan behouden worden, zou alleen wel ff een revisiesetje halen hiervoor of een shortshift setje bij vwmk2driver hier op het forum zien te bemachtigen.
Rijd zelf al 9 jaar met een 16V bak (stangen geschakeld) nooit gezeik mee gehad enigste nadeel zijn de hogere toeren maar daarin tegen trekt ie in elke versnelling als een gek :thumbup:
Rallye-VR6t
05-01-2011, 11:33
Een 020 bak gaat goed totdat je die 280-300nm grens bereikt. Dan is het snel over en uit. Bouten door het diff of niet, de lagers houden het niet vol en de boel barst.
Voor het schakelen is een 020 bak met stangen het mooiste. Een goede bak schakelt ook bij 8000rpm nog prima.
Besluit je toch tot ombouw laat dan die oude 02A bakken liggen en stap over op de 02J bakken. Deze schakelen beter, ook in hoog toeren.
maar waarvoor een andere bak ik laat de boel gewoon standaart dat kan het toch makkelijk met de standaart bak
ik hoor nu allermaal andere verhalen wat heb ik nou egt nodig om een standaart g60 blokje in mijn cabrio te leggen??
brabomk1g60
05-01-2011, 23:29
maar waarvoor een andere bak ik laat de boel gewoon standaart dat kan het toch makkelijk met de standaart bak
ik hoor nu allermaal andere verhalen wat heb ik nou egt nodig om een standaart g60 blokje in mijn cabrio te leggen??
Het zijn alleen opties en waarschijnlijk maken we het dan alleen maar moeilijker voor je.
-motorblok + bak en alle aanbouwdelen heb je?
Dan hou je voor de rest de uitleg van Pewi Vwteam aan en dan heb je alles wel :thumbup:
Dit dus......
Succes ermee en hou ons op de hoogte :)
oke maar wat bedoel je met neiuwe type cabrio ik heb de nieuwest type 1
maar aan deze uitleg kan ik wat mee gaa zo langzamerhand beginne met delen aan schaffen
in ik maak nog een project pagina aan
brabomk1g60
05-01-2011, 23:40
Oud type aandrijfassen zijn dunner volgens mij, deze had ik in het begin er ook onder zitten maar die rijd je dus echt snel aan gort.
Dus lekker de dikke variant eronder dan komt het wel goed.
Ik ga je project iig volgen :thumbup:
oke altijd leuk om te horen :D ik dacht ik he een leuke basis dus dan maar mijn droom blokje :d
zal morgen eens rusig beginne met project pagina en onderdelen speuren
brabomk1g60
05-01-2011, 23:58
oke altijd leuk om te horen :D ik dacht ik he een leuke basis dus dan maar mijn droom blokje :d
zal morgen eens rusig beginne met project pagina en onderdelen speuren
Zo begint bij iedereen de ellende :D :tongue:
Dannyvw86
06-01-2011, 15:05
een 4t diesel bak is dat wat achter een g60?
Pewi Vwteam
06-01-2011, 17:15
t4 hevel slecht aan te komen? kun je gewoon nieuw kopen hoor 90 euro meen ik. maar inderdaad een 020 bak kan ook prima bij standaard vermogen van een g60.
brabomk1g60
06-01-2011, 17:42
t4 hevel slecht aan te komen? kun je gewoon nieuw kopen hoor 90 euro meen ik. maar inderdaad een 020 bak kan ook prima bij standaard vermogen van een g60.
Maat van me is ook begonnen aan een G60 maar die kon bij de dealer geen t4 hevel meer aankomen, werden niet meer geleverd zeiden ze vandaar mijn reactie daarop.
Pewi Vwteam
06-01-2011, 18:33
carlo leverd ze nog wel www.hulsenturbotuning.nl
brabomk1g60
06-01-2011, 19:41
okee bedankt, dacht eerlijk gezegd dat carlo nix met G60 deed behalve ombouwen van G60 naar turbo.
golfcabriolet
06-01-2011, 22:24
Maat van me is ook begonnen aan een G60 maar die kon bij de dealer geen t4 hevel meer aankomen, werden niet meer geleverd zeiden ze vandaar mijn reactie daarop.
op ebay staan setjes te koop.
kijk heer maar op ebay : 230569973806
Pewi Vwteam
06-01-2011, 23:27
zo t4 hevel past ook op de nieuwe type bakken wat standaard achter een 1.8t zit of achter een golf tdi noem maar op, de werking van de koppeling is allemaal het zelfde.
brabomk1g60
06-01-2011, 23:48
@Golfcabriolet; bedankt zal het doorgeven aan die maat van me :thumbup:
ìk heb toch maar besloten dat ik het meteen goed ga aan pakken meteen wat meer aan pasingen dan duurt het maar langer hoef ik hem er niet meteen weer uit e trekken al ik toch meer pk wil
Rallye-VR6t
07-01-2011, 18:44
een 4t diesel bak is dat wat achter een g60?
Nee. Kort kort kort lang lang. Dat rijd voor geen meter. Dieselbakken zijn geen benzine bakken. Verschil is er niets voor niks.
En 250pk G60 met een dieselbak is nog steeds slooooommmmm te noemen.
250 pk G60 met een Corrado atb bak is ook slooom.
Bak bij motor samenstellen is de manier.
Doe het goed, of het blijft traag :D
Rallye-VR6t
07-01-2011, 18:47
op ebay staan setjes te koop.
kijk heer maar op ebay : 230569973806
Dat is de hevel neem er een koppelingskabel bij van een Engelse Golf 2. Die is langer en kun je heel mooi leiden. Heb je een soepele koppeling zonder dat je de beenkracht van een powerlifter nodig hebt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.