Thomas
05-01-2011, 20:12
Bijna een jaar geleden heb ik mijn defecte AAZ TD omgewisseld voor en manuele 1Z dieselstoof. De gloeibougies met bijhorende aansluitrij heb ik helaas gewoon aangesloten op de originele kabels van mijn TD kabelboom.
Via Bert kwam ik al gauw te weten dat het TDI blok normaal met een "kort gloeisysteem" werkt en het TD blok dus met een "lang gloeisysteem" of hoe je het ook moet beschrijven...
De spiksplinternieuwe gloeiebougies die toch wel wat kosten hebben dus 1 maal, hooguit 2 maal eens goed lang gegloeid en vervolgens dus doorgebrand :D
Nu, ik heb er nog nooit last van gehad. Het blok is zogoed als compleet gereviseerd en zelfs bij een nachtje min 10 wil hij nog starten maar natuurlijk behoorlijk wat moeilijker als normaal.
Ik vroeg mij af als ik nu eenvoudig er een kort gloeisysteem van kan maken.
Ergens een relais en/of weerstand vervangen door die van een TDI?!
Khoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Gegroet!
Via Bert kwam ik al gauw te weten dat het TDI blok normaal met een "kort gloeisysteem" werkt en het TD blok dus met een "lang gloeisysteem" of hoe je het ook moet beschrijven...
De spiksplinternieuwe gloeiebougies die toch wel wat kosten hebben dus 1 maal, hooguit 2 maal eens goed lang gegloeid en vervolgens dus doorgebrand :D
Nu, ik heb er nog nooit last van gehad. Het blok is zogoed als compleet gereviseerd en zelfs bij een nachtje min 10 wil hij nog starten maar natuurlijk behoorlijk wat moeilijker als normaal.
Ik vroeg mij af als ik nu eenvoudig er een kort gloeisysteem van kan maken.
Ergens een relais en/of weerstand vervangen door die van een TDI?!
Khoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Gegroet!