Log in

View Full Version : Advies golf 1 '80er

rutgerz
08-01-2011, 15:37
Beste VW liefhebbers,

Vandaag ben ik gaan kijken naar een golfje mk1 uit 1980. De voorschermen waren rot, het voorfront en achterfont was niet zo mooi meer (is een beetje aan het verteren op de hoeken), de krikpunten waren verbogen, maar niet rot. Onder de voorruit zit een grote roestplek die aan t doorrotten is! Links achter onder de zijruit begint de roest ook!

Bij de achterschokdepers (in de kofferklep) is het gelast en verder geen roest te zien. De reservewiel bak zag er gewoon perfect uit.
Een hoedenplank mist. Verder liep de motor goed, maar het interieur zag er matig uit. DE hemel was wel mooi.

Wat zouden jullie hiervoor geven met 2 jaar keuring? Hebben jullie nog tip als ik de auto zelf wil gaan opknappen (een rijdend project), en wat denken jullie wat dit gaat kosten om het gewoon mooi te krijgen?
Graag jullie advies en mening

Rutger

vwcrazy
08-01-2011, 16:04
Wat voor een blok ligt er in?

de punten die je op noemt zijn eerlijk gezegd wel de bekende plekken voor een golf 1

Plaat werk is nog aardig veel van te krijgen en de prijzen daarvan vallen reuze mee.
Het is alleen het werk wat je er mee hebt.
Wat moet de auto ongeveer kosten want het vragen wat een ander er voor wil geven is moeilijk als je de auto nog nooit gezien hebt.

En de kosten om hem helemaal mooi te maken is ook zo moeilijk zeggen.
Want de 1 heeft bijvoorbeeld een kennis die spuiter is of kan veel zelf en een ander moet heel veel laten doen.
En het op bouwen naar je eigen smaak verschild ook aardig in prijs.
Dus een budget kun je daar ook niet aan verbinden.

GolfMania
08-01-2011, 16:47
een aanvulling op vwcrazy. als je de golf als daily wil gebruiken moet je niet vergeten dat hier wel een paar maanden werk in zit, misschien nog wel langer. de duur is niet alleen afhankelijk van de auto, maar ook van jou kennis en kunde en het verkrijgen van onderdelen.

het verkrijgen van onderdelen is in het algemeen idd niet zo moeilijk, alleen zijn sommige dingen best duur. ff een voorbeeldje: alleen al een chromen randje in je grill kost je ongeveer 90 euro in duitsland. daarentegen is plaatwerk vaak wel weer goedkoop in verhouding. je kunt je project natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.

heb je niet wat foto's zodat wij ons een beeld kunnen vormen??

golf1gti83
08-01-2011, 19:14
kleine achterlichten?
geen gti?
500 euro

Rutger
08-01-2011, 22:01
Moeilijk om zo over te oordelen, maar als ik je verhaal zo lees zou ik ook denken aan een bedrag als hierboven genoemd. Maar zoals met iedere auto.. Als je er een goed gevoel bij hebt, ben je ook bereid wat meer te betalen. Tenminste zo gaat dat bij mij.. Leuke naam heb je trouwens (ik heet Rutger Zweers:D)

rutgerz
09-01-2011, 12:04
Wat voor een blok ligt er in?

de punten die je op noemt zijn eerlijk gezegd wel de bekende plekken voor een golf 1

Plaat werk is nog aardig veel van te krijgen en de prijzen daarvan vallen reuze mee.
Het is alleen het werk wat je er mee hebt.
Wat moet de auto ongeveer kosten want het vragen wat een ander er voor wil geven is moeilijk als je de auto nog nooit gezien hebt.

En de kosten om hem helemaal mooi te maken is ook zo moeilijk zeggen.
Want de 1 heeft bijvoorbeeld een kennis die spuiter is of kan veel zelf en een ander moet heel veel laten doen.
En het op bouwen naar je eigen smaak verschild ook aardig in prijs.
Dus een budget kun je daar ook niet aan verbinden.

Hoi,

Het is een 1.5 LS, orgineel NLer. Ik ben van plan om er mee door te rijden en m als een rijdend project te gebruiken. Het probleem is dat ik het laswerk sowieso niet zelf kan. Dat is vervelend want er moet nog redelijk veel aan gelast worden. Daarnaast heb ik ook geen opslag voor m.

De auto staat nu te koop voor €750, met twee jaar APK.
Ik zal eens kijken of ik ff een foto kan fixen.

rutgerz
09-01-2011, 12:13
Hoi,

Het is een 1.5 LS, orgineel NLer. Ik ben van plan om er mee door te rijden en m als een rijdend project te gebruiken. Het probleem is dat ik het laswerk sowieso niet zelf kan. Dat is vervelend want er moet nog redelijk veel aan gelast worden. Daarnaast heb ik ook geen opslag voor m.

De auto staat nu te koop voor €750, met twee jaar APK.
Ik zal eens kijken of ik ff een foto kan fixen.

Ik heb net ff de foto's geupload naar Mijnalbum: Klik http://www.mijnalbum.nl/Album=XRMR3NPN

De rode cirkels zijn punten waar de auto slecht is. Kijken jullie ff mee?

Bedankt

staande golf
09-01-2011, 12:29
voorschermen is niet zo'n probleem, dat zijn gewoon geschroefde delen. Roest onder de voorruit is geloof ik een vrij lastige klus

golf1gti83
09-01-2011, 12:36
500 euro niet meer
laswerk zit er genoeg aan, dit zijn de plekken die in het zicht zijn
de rest zit er ook nog genoeg denk ik.

nog een vraagje, om de twee jaar apk , moet een auto dan 30 jaar oud zijn?

vwcrazy
09-01-2011, 13:14
@ golf1gti83

Het is er toch 1 van 1980 dus die is dan toch 30 jaar oud.

@ Rutgerz

Het zijn wel de bekende plekken voor de mk1 en de delen zijn nog wel aan te komen.
Schermen zou je zo van een cabrio kunnen nemen maar kan je ook imi nog nieuw krijgen.
En de inlas stukken voor bij het voorraam kun je ook nog wel bestellen.
Dus dat is redelijk te doen.
Als je zelf niet kunt lassen (wat ik ook niet kan) moet je kijken of iemand in je vrienden kring dat kan of een beunhaas proberen te vinden.
En over de aanschaf waarde tja het is maar net wat je het zelf waard vind.
In mijn zoek periode naar een mk1 ben ik wel auto's tegen gekomen voor meer geld en die er slechter aan toe waren.

rutgerz
09-01-2011, 14:25
@ golf1gti83
Ja auto's van 30 jaar of ouder moeten maar 1 keer in de 2 jaar naar de APK.

De auto is voor mij gereserveerd tot maandag. Ik denk dat er nog redelijk wat werk aan de auto zit. Een rijdend project zal het dus niet snel kunnen worden.
Ik zal nog eens gaan rondvragen of iemand mij kan helpen met het lassen!
De schermen zullen idd geen probleem zijn. Deze zijn overal nog te krijgen.
Het voor en achterfont: Hoe staat het daarmee? Zijn de dorpels ook nog te krijgen?

Ik ga er nog ff een nachtje over slapen, en laat die man morgen weten wat ik doe!

smotz
09-01-2011, 15:25
en dit zijn de slechte plekken die zichtbaar zijn ! ga je zon auto uitelkaar halen dan kom je nog wel meer tegen .

Rutger
09-01-2011, 16:37
Zou als ik jou was iets meer uitgeven aan een golf waar niet of minder aan gelast (en gespoten!) hoeft te worden. Ook omdat je zegt geen plaats te hebben voor opslag o.i.d. Bedenk goed hoeveel je aan het uitbesteden van het plaat- en spuitwerk kwijt zult zijn. Kost altijd meer dan waar je van uitgaat.

gizmo98
09-01-2011, 17:13
plaatwerk kokers achterkant voorfront is nog vrijgemakkelijk te krijgen

kokers wiel randen allemaal nieuw te bestellen alleen het in lassen moet je wel kunnen of hulp van iemand die er genoeg kaas van heb gegeten zeg maar

golf1gti83
09-01-2011, 20:31
alles nog nieuw te krijgen en origineel
http://www.vw-classicparts.de/shop/

GolfMania
11-01-2011, 18:06
@ rutgerz, vwcrazy en golf1gti83
weten jullie zeker dat de apk niet eerder al 1x in de 2 jaar verplicht is? mijn '83 gti is oktober 2010 goedgekeurd en de keurmeester zei toen dat ik pas over 2 jaar weer terug hoefde te komen

ErikvanBilsen
11-01-2011, 18:27
Vanaf 30 jaar hoeft de auto nog maar 1x in de 2 jaar gekeurd worden, alles ervoor moet gewoon jaarlijks.

vwcrazy
11-01-2011, 20:38
Inderdaad auto's van 30 jaar en ouder mogen 1 x in de 2 jaar voor de apk.
Omdat deze auto's gezien worden als hobby auto's en niet als dagelijks gebruikt
bestempeld worden.

@rutgerz

Is het nog wat geworden met die golf 1?

rutgerz
12-01-2011, 14:22
Inderdaad auto's van 30 jaar en ouder mogen 1 x in de 2 jaar voor de apk.
Omdat deze auto's gezien worden als hobby auto's en niet als dagelijks gebruikt
bestempeld worden.

@rutgerz

Is het nog wat geworden met die golf 1?

@ GolfMania
Dat zei ik toch ook. 1x in de 2 jaar!

@ vwcrazy
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Er zat gewoon te veel werk aan. Aangezien ik de auto nergens kan stallen. Anders was het misschien nog wel de moeite. Helaas, maar ik blijf gewoon verder zoeken naar een mooie mk1.
Het liefst heb ik een mk1 5 deurs dieseltje.
We keep searching....

Bedankt voor al jullie advies.

Rutgerz