aaronb
08-01-2011, 20:34
Hallo allemaal
vande week gestrand met kapotte stroomverdeler. Totaal uitgelubberd rotoraslagertje. Ok dus een nieuwe onsteking (merk x) gehaald, erin gezet en meteen merk ik dat hij regelmatig een tik laat horen en slaat over. Nou ja denk je, zal wel verkeerde timing zijn. Thuisgekomen (ja 100km zo gereden, niet fijn) ff strobo lamp gepakt en correct afgesteld. Wordt er niet beter van! Verdelerkap er maar even afgehaald (zat nieuw op de verdeler) en bekeken, niets vreemds. Netjes terug gemonteerd en afscherming (metalen ontstoorhuls) maar even weggelaten.
Prompt loop het beter en kan ik hem ook mooi afstemmen. Maar als hij dan een paar minuten loopt dan begint het weer maar wel erg veel minder. Tijdens het rijden houd hij soms even in(slaat over) en schiet de toerenteller zeer snel omhoog (korte piek). Dit is ongeacht of je accellereerd of niet.
Dus de vraag;
-is deze merkloze rotor+kap slecht (na hermonteren veel beter) of
-is het toeval en heeft de bobine schade opgelopen doordat ik een tijd heb gereden met defecte/slechte ontsteking) of
-is alles toeval en zou er een hoogspanningslek zijn (kan ik niet zo snel vinden (geaarde schroevendraaier langs kabels gehaald) of
-is het mogelijk dat de (nieuwe) hall-sensor van inferieure kwaliteit is?
Via vagcom uitgelezen maar geen fouten....
wie kan me helpen? Ervaring gezocht!
vande week gestrand met kapotte stroomverdeler. Totaal uitgelubberd rotoraslagertje. Ok dus een nieuwe onsteking (merk x) gehaald, erin gezet en meteen merk ik dat hij regelmatig een tik laat horen en slaat over. Nou ja denk je, zal wel verkeerde timing zijn. Thuisgekomen (ja 100km zo gereden, niet fijn) ff strobo lamp gepakt en correct afgesteld. Wordt er niet beter van! Verdelerkap er maar even afgehaald (zat nieuw op de verdeler) en bekeken, niets vreemds. Netjes terug gemonteerd en afscherming (metalen ontstoorhuls) maar even weggelaten.
Prompt loop het beter en kan ik hem ook mooi afstemmen. Maar als hij dan een paar minuten loopt dan begint het weer maar wel erg veel minder. Tijdens het rijden houd hij soms even in(slaat over) en schiet de toerenteller zeer snel omhoog (korte piek). Dit is ongeacht of je accellereerd of niet.
Dus de vraag;
-is deze merkloze rotor+kap slecht (na hermonteren veel beter) of
-is het toeval en heeft de bobine schade opgelopen doordat ik een tijd heb gereden met defecte/slechte ontsteking) of
-is alles toeval en zou er een hoogspanningslek zijn (kan ik niet zo snel vinden (geaarde schroevendraaier langs kabels gehaald) of
-is het mogelijk dat de (nieuwe) hall-sensor van inferieure kwaliteit is?
Via vagcom uitgelezen maar geen fouten....
wie kan me helpen? Ervaring gezocht!