View Full Version : Bumper hang scheef, hoe recht hangen?
jorg-maashees
11-01-2011, 20:07
Zoals de titel al zecht.
De voorbumper van mijn jetta hangt aan een kant af, waardoor de kier tussen de gril lijst ( stukje plaatwerk ) aan een kant strak aansluit aan de bumper en aan de andere kant een kier van 1.5cm heeft. Wat kan de oorzaak zijn? en wat kan ik er het beste aan doen?
alvast bedankt :thumbup:
ps: het betreft een dikke bumper
even eraf halen, en overnieuw er op zetten! :thumbup:
waarschijnlijk is hij van de de bumpersteun af die op het scherm zit. Of van de bumper is de steun uitgeleuterd dat kan ook!
jorg-maashees
11-01-2011, 21:06
Door het laagrijden hebben de bevestigingen inderdaad het een en andere geleden. Maar nu het volgende, hoe haal ik de bumper eraf? Heb er ooit met een smalle bumper op een mk2 al mee ligge k*tten, maar dat was geen succes.
Dus vraag ik het aan de ervaringsdeskundigen :thumbup:
dikke bumpers heb ik zelf nooit gehad, maar ik neem aan dat ze op dezelfde manier vastzitten als de dunne bumpers! :thumbup:
iemand die dit kan bevestigen? :thumbup:
Dutch_Jetta_GT
11-01-2011, 22:22
Onder de auto bij voorste dwarsbalk, daar zitten 6 bouten, 4 grote, en 2 kleinere daar tussen,..
Let erop dat je alleen de 4 grote los neemt anders dukelt de draagbalk ook nog mee naar beneden..
4 bouten los? Richtingaanwijzers even los pakken en je kunt zo de hele bumper met steun naar voor eraf schuiven..
Dik of dun, USA of Euro,.. principe en bouten zijn t zelfde
jorg-maashees
11-01-2011, 22:38
Oke, ga ik daarmee aan de slag en kijken of ik hem recht kan hangen. Is het makkelijk om dit op de brug te doen? of kan het ook op de krik?
Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:
wat ik ooit bij de G60 van mijn broertje heb gedaan:
de achterbumper zat ook scheef, was niet te stellen dat lukte echt niet.
heb ik carroserie ringen op de bumper balk gelast waar je later de originele bouten door heen schroeft.
en anders....
met een hamer past alles................... ;)
jorg-maashees
12-01-2011, 16:06
Ik zal eventueel ook nog te denken om aan een kant de krik onder de bevestigingsbalk te zetten en omhoog te krikken, maar of dat de manier is? :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.