Log in

View Full Version : blauwe sensor op injectie rails 16v pl welke kleur draden ??

all show no go
12-01-2011, 12:05
hallo mensen

ik ben met mijn golf mk2 1990 bezig engine swap van 1.3 i naar 1.8 16v pl
dit is gerealiseert nu heb ik hem zover dat de benzine pomp draait vonkt en bijna zelf loopt als ik een + en - op de blauwe sensor op de injectie rails doe dan blijft hij wel lopen dan hoor je dat blauwe ding ( koude start sproeier is mij verteld ) tikken maar nu wil ik graag weten welke kleur draden dit zijn die daarop zitten op die sensor aangezien mijn kabelboom nogal verknipt was en meeste stekkers weg zijn :shake: dus als iemand even op zijn 16v kan kijken welke kleur draden hierop zitten kan ik dit gaan bekijken op de kabelboom alvast

DragonGr Dragon
12-01-2011, 13:18
Zwart en Groen/Wit
De Groen/Witte draad gaat naar de thermotijdschakelaar en de zwarte gaat naar de startmotor

all show no go
12-01-2011, 14:56
okey super bedankt kijken of deze te vinden zijn in het doolhof :(

DragonGr Dragon
12-01-2011, 15:00
is de schakelaar al wel aangesloten anders doet ie het alsnog niet...

all show no go
12-01-2011, 17:51
heel eerlijk gezegd als ik een + en - erop zet dan blijft de motor wel lopen dus ja dat lijkt me dan wel maar ja ik zal kijkenn of ik eruit kom en anders reageer ik weer ff

DragonGr Dragon
13-01-2011, 06:59
heel eerlijk gezegd als ik een + en - erop zet dan blijft de motor wel lopen dus ja dat lijkt me dan wel maar ja ik zal kijkenn of ik eruit kom en anders reageer ik weer ff

Dat zegt helemaal niets. De schakelaar zorgt er juist voor dat er een spanning op de injector komt te staan kort na het starten en voor een bepaalde tijd afhankelijk van temperatuur...