PDA

View Full Version : golf 1 diesel automaat

airwolf
12-01-2011, 13:17
Luchtgekoeld heb ik veel kaas van gegeten maar van waterkokers nog niet zo veel.....
Loop al geruime tijd met plannen naar het ombouwen van mijn golf1 1500 automaat bwjr 82.
Echter wil ik wel de automaat bak behouden.
Heb al wat gezocht op de forums maar echt duidelijk is het niet. Misschien is deze poll dan de opzet voor een howtodo op het technische vlak op dit forum.
Wat zijn de probleemstellingen?
1. kan een 40kw 1600 diesel gewoon achter de bestaande bak die ik nu in de auto heb.
2 welke aanpassingen moet ik doen?
3 welke bestaande onderdelen kan ik blijven gebruiken? (tank, radiateur)
4 welke precieze onderdelen heb ik nodig.(ander dashboard)

Wat ik dus wel weet is dat ik de benzine leidingen moet vervangen van 6mm naar 8 mm. Ook dien ik de bekabeling een beetje aan te passen.

Ik wil dus eingelijk een mooi lijstje maken waar anderen ook wat aan hebben.
Alle duidelijke input is dus van harte welkom.

Melvin
12-01-2011, 13:34
Ik denk dat je TOTAAL niet gaat uitkomen met de verhoudingen van de bak. Ik heb nog wel een diesel-automaatbak liggen (zeldzaam), incl. startmotor...

Dat zal beter uitkomen, ik denk anders dat je niet hard kunt rijden :)

Radiateur kan behouden blijven, je hebt alleen een dieselfilter, de motor en kabelboom (ivm gloeirelais en stopklep op de pomp) nodig, de rest is wel hetzelfde volgens mij!

Zollie
12-01-2011, 15:52
ik zou wel voor een dieselautomaatbakje gaan dan, verhoudingen en E stand lijkt me beter voor je blok!

Leidingen en tank enzo lekker laten zitten! ik heb al 5 ombouwen gedaan, van 1.6 en 1.3 naar D of TD. Altijd leidingen laten zitten, en heel veel kilometers met die bakken gereden!

kabelboom en dash vervangen is goede optie als je er makkelijk aan kan komen. Je kan ook je kabelboom wat aanpassen, gloeirelais ergens onder je kap gooien en eenoranje ledje ergens in je dashboard frutselen, werkt ook prima natuurlijk!

succes!