PDA

View Full Version : Sleutel/Afstandsbediening

Dexizzle
13-01-2011, 00:16
Dag allen,

Heb vandaag een Golf IV gekocht, maar moet hem helaas openen/starten met de reserve sleutel, want de sleutel met afstandsbed. was namelijk al defect. Afstandsbed. reageerd niet goed en sleutel is afgebroken.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Volgens mij is de code gewoon uit te lezen en kan ik daar een nieuwe voor bestellen? Beste bij VW Dealer of wat raden jullie aan?

:thumbup:

Mike--1991
13-01-2011, 17:49
Je kunt een orginele sleutel kopen bij de dealer. Weet niet of het om een klapsleutel gaat of een gewone?
Je kunt de sleutel gewoon laten inslijpen en de afstandbediening kan ingelezen worden in de auto. Maar volgens mij kan de dealer dit alleen doen.

Dexizzle
13-01-2011, 18:09
Je kunt een orginele sleutel kopen bij de dealer. Weet niet of het om een klapsleutel gaat of een gewone?
Je kunt de sleutel gewoon laten inslijpen en de afstandbediening kan ingelezen worden in de auto. Maar volgens mij kan de dealer dit alleen doen.

Okido... ja is een klapsleutel! Dus beste zal ff langswippen bij een dealer zijn dan denk ik hé! :)

Mike--1991
13-01-2011, 18:25
Dat kun je het beste doen. Je moet toch daar alles halen die kunnen je het precies vertellen hoe het zit;)

Martyn
13-01-2011, 19:15
Sleutel moet op chassisnr besteld worden en moet overigens wel ingeleerd worden ;)

Dexizzle
14-01-2011, 00:53
Gaan we doen! Hoort erbij, manueel met sleutel openen zorgt voor krassen, en die moeten we natuurlijk voorkomen!

Dexizzle
16-01-2011, 10:45
Iemand enig idee hoeveel de kosten zijn hiervan? :O

mk1diesel
16-01-2011, 11:30
voor een klapsleutel moet je uitgaan van +/- €130,- euro, daarnaast komen de inleer kosten nog. dit zal ongeveer €50,- euro zijn

Dexizzle
16-01-2011, 13:10
Zo.... goedkoop is anders! Ach ben over 3 weken jarig, gaat goed komen! :P hehe

Edward
18-01-2011, 06:07
klapsleutel kost 58 euri, inleren moet dan nog gebeuren. Heb zelfde probleem en zat gisteren bij de dealer. Nieuwe batterij kan wonderen doen, mijne werkt weer. Ga evengoed terug voor reserver klapsleutel.

riendert
18-01-2011, 10:06
klapsleutel kost 58 euri, inleren moet dan nog gebeuren. Heb zelfde probleem en zat gisteren bij de dealer. Nieuwe batterij kan wonderen doen, mijne werkt weer. Ga evengoed terug voor reserver klapsleutel.

Bijzonder de dealer hier had het al over 150 voor aalleen de sleutel. Werd hier ook erg slecht geholpen.

Edward
18-01-2011, 12:02
Bestellen in hoofddorp dan! Lekker prijsje en aardige lui.
De man achter de balie rijdt jatte type 1, dan is het ijs snel gebroken...

Dexizzle
18-01-2011, 14:19
Ja maar de sleutel is ook nog eens afgebroken. Heb hem zo gekregen van de vorige eigenaar. Wat ik natuurlijk wel kan doen is deze bijelkaar doen en batterijtje vervangen, en hem gewoon starten met de andere sleutel, als ik deze bij elkaar hang is dat geen probleem in princiepe!

Dexizzle
18-01-2011, 14:41
k heb 'm es uit elkaar gedraaid... zitten 2 hele platte batterijtjes op elkaar. Ik kan hem wel openen met de afstandsbed. maar sluiten doet ie niet, dan gaan enkel m'n knipperlichten knipperen, maar hij sluit de wagen niet!

niels hubrecht
18-01-2011, 20:50
is dat niet omdat je op dezelvde knop duwt als om hem te openen?

Martyn
18-01-2011, 22:27
is dat niet omdat je op dezelvde knop duwt als om hem te openen?

Hij is toch niet simpel hoop ik :D

Edward
19-01-2011, 05:51
gewoon ff een nieuwe sleutel halen, klaar!

Dexizzle
19-01-2011, 14:29
Goedemorgen,

Bedankt voor uw aanvraag, de kosten zijn € 213,- incl btw en het inleren van de overige sleutels.

Voor de afstandbediening is het van belang of het ovale of rechthoekige knoppen zijn.

Indien u wenst om te bestellen graag het chassienummer van de auto.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Auto Salimans,

Lucien Rutten
-----------------------------------------------------------

Ja joh, ff halen! Jezus wat een geld! Dit moet toch goedkoper kunnen?

maniacmark
19-01-2011, 15:02
misschien ff Wealer in Roermond contacten....

Dexizzle
19-01-2011, 15:27
misschien ff Wealer in Roermond contacten....

Jep heb Wealer ook ff gevraagd om een price request... idem voor AutoArena in Venlo/Panningen

Edward
19-01-2011, 17:50
Goedemorgen,

Bedankt voor uw aanvraag, de kosten zijn € 213,- incl btw en het inleren van de overige sleutels.

Voor de afstandbediening is het van belang of het ovale of rechthoekige knoppen zijn.

Indien u wenst om te bestellen graag het chassienummer van de auto.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groeten,

Auto Salimans,

Lucien Rutten
-----------------------------------------------------------

Ja joh, ff halen! Jezus wat een geld! Dit moet toch goedkoper kunnen?

zo dan! die info had ik ff niet. inleren is dan lekker duur. zijn ze toch geen uren mee bezig?

Dexizzle
19-01-2011, 17:55
zo dan! die info had ik ff niet. inleren is dan lekker duur. zijn ze toch geen uren mee bezig?

Naja ik weet het ook niet! Vind het een dikke prijs, heb ondertussen even price request gedaan bij 2 VW dealers in de buurt. Nog geen reactie gehad, maar denk dat dit toch goedkoper moet kunnen! :screwy:

Dexizzle
21-01-2011, 15:34
Goedemiddag,

De sleutel zelf kost € 60,99 incl. BTW. Deze moet op chassisnummer besteld worden. Ik heb hiervoor kopie papieren en kopie rijbewijs nodig.

Ook vragen we een aanbetaling, omdat het al veel is voorgekomen dat mensen de sleutels/sloten niet zijn komen ophalen.

Als de sleutel dan aangekomen is moet deze nog ingeleerd worden. Dit kost €50,12 incl. BTW.

Hiervoor heeft de receptie een kopie geldig legitimatie (identiteitskaart of paspoort) nodig van degene die komt inleren, de auto en alle sleutels die in bezit zijn.
Dus het totale plaatje kost €111,11 incl. BTW.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd!

-------------------------------

Kijk dat is al andere koek! ;) De helft als bij mijn vorige prijsopgave bij een ander autobedrijf!

brabomk1g60
04-07-2011, 19:49
Jezus,

Hoe ken dat toch dat het per VW dealer zo verschilt....
Moet toch niet kunnen in mijn ogen....

De nieuwe golf 6 GTI in eindhoven bij de dealer kan toch ook niet duurder zijn als dezelfde golf in Den Helder? :screwy: :shake:

Rare praktijken vindt ik het maar..

Maar blij dat je het goedkoper heb gevonden scheelt een aardige duit :thumbup:

patjetta
05-07-2011, 18:58
Het gaat vaak zo bij elke zaak.
Als je zegt dat je van een garage bent krijg je meestal nog 20% korting ook en ze controleren dat niet eens.

brabomk1g60
05-07-2011, 23:28
Het gaat vaak zo bij elke zaak.
Als je zegt dat je van een garage bent krijg je meestal nog 20% korting ook en ze controleren dat niet eens.

AFZETTERS!!!! :shake:

patjetta
08-07-2011, 20:33
Het is zo dat je als dealer een minimale percentage moet afnemen bij de fabriek.
Daarover worden advies prijzen gegeven.
En de dealer kan daar altijd nog wat aan doen.