View Full Version : water in m'n auto!
Gemballa
13-01-2011, 00:37
met alle regen komt er water in me jetta! de auto komt uit 1991. Ik dacht eerst dat mijn afvoerputje onder motorkap verstopt zat. Er komt water aan de bestuurderskant binnen. Heb het gaatje doorgeprikt net zo lang dat ik er met mijn vinger goed in kon. Het lijkt alleen nu erger te worden. In het begin had ik alleen last van dat mijn relais een beetje nat werden en dat bijvoorbeeld de ruitenwissers nog maar op 1 stand konden (heel snel). Nu wordt de vloer ook behoorlijk nat. Hoever gaat dit putje? Wat kan ik het beste doen en zijn er misschien nog andere dingen die niet goed zitten bij deze auto?
bedankt
floris-jan1
13-01-2011, 01:00
Heb je geen gat in de parafaanplaat? Daar waar de ruitenwissers zich ook bevinden? Dit was bij mij wel de oorzaak..
Heb je geen gat in de parafaanplaat? Daar waar de ruitenwissers zich ook bevinden? Dit was bij mij wel de oorzaak..
Dat bleek bij mijn Golf ook de oorzaak!
Dacht eerst dat m'n schuifdakje lekte.
Gemballa
13-01-2011, 09:37
Het lijkt wel van t putje bij de bestuurderskant te komen weet iemand hoe t afwateringsgebeuren daar achter zit? Het is ook nat bij mijn relaiskast op ongeveer dezelfde hoogte heb net de paravan bekeken maar zie niks raars.. Weet iemand hoe dit kan??
Groetjes
Heb je al je bekleding eruit gehad en gekeken? Misschien heb je ergens een gaatje of iets anders?
Gemballa
13-01-2011, 11:34
ik heb zojuist binnenscherm eraf ghaald om te kijken hoe het daar achter zit met het afwateringsgebeuren. Hier ook niks bijzonders gevonden. Het komt van helemaal links boven... Onder de motorkap kon ik ook niks vinden.. Heb de relaiskast verwijdert en de bekleding weggetrokken ook hierachter niks kunnen vinden behalve water. Het komt van links boven maar wat kan dat zijn?
Groetjes
Hoi
Je kan het rubber die in de parafaan zitten er beter uithalen. Heb je minder kans op verstopping. Bij mijn MK1 cabrio zitten ze er ook niet meer in en sindsdien is de parafaan altijd mooi droog.
Ik denk dat het probleem bij jou eraan ligt dat het water wat in de parafaan zit op je kabels druppelt eronder. Door een slecht rubber / geen rubber in je schutboard loopt het water zo je auto in. Dit verklaart ook dat je zekeringkast nat/vochtig is.
Als ik jou was zou ik een nieuw rubber installeren of het gewoon goed afkitten.
Laat maar weten of dit t was.
RutgerZ
ErikvanBilsen
13-01-2011, 11:40
Bij mij was het ook 1 kabel waar iemand met een 1 tuinslang het waterdicht had proberen te krijgen en 1 kabel was ook laterna erin gekomen, wel door het rubber laten lopen maar het rubber niet in het gat geduwd.
Dus zoals rutgerz al aangeeft, kijk eens naar de rubbers in je schutbord.
rubber waar de kabel van de motor kap naar binnen gaat lek of de plaat rot er om heen ?
Gemballa
13-01-2011, 11:50
er zit wel een gat in 1 van de rubbers.. Hier loopt een versterker kabel (?) doorheen het is een dikke rode kabel en gaat naar de accu. Maar ik heb hieraan gevoeld maar het voelt daar niet echt vochtig. En ziet er ook niet vochtig uit. Ik zal deze toch maar dichtmaken voor de zekerheid! Het rubber van de paravan zal ik ook vervangen! Bedankt voor alle reacties als er nog meer ideeen zijn hoor ik dit graag!
jorg-maashees
13-01-2011, 12:22
Bij mijn golf heb ik toen ook alles geprobeerd, later bleek het water naar binnen te komen op de plaats waar de kabel van de motorklep bediening doorheen gaat. Dat had iemand met kaugom dicht proberen te smeren. Heb het nu met speciale rubberkit dichtgekit, en het is opgelost.
probleem kan ook roestvorming zijn onder ruitrubber in de hoek waardoor het water binnensijpelen kan.
wat ook kan, en ik spreek uit ervaring, is dat hij lekt onder de ecu.
Gemballa
16-01-2011, 02:58
Onder de ecu heb ik inderdaad ook gekeken maar daar is alles nog heel hard en ook bij de raamrubbers is nergens een teken van roest te bekennen. Ik heb zelf het vermoeden dat het in de kier tussen het zijscherm en de deur zit waar het water uit de dakgoot doorheen zou moeten lopen.. Het is komt ook een beetje uit de zijkant van links dus dat gaan we eerst maar eens bekijken! Andere ideeen altijd welkom ik wil dit zo snel mogelijk oplossen! Bedankt voor alle reacties!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.