PDA

View Full Version : project golf gti mk2 met audi s8 4.2.360pk motor


Pages : [1] 2

sipkemk1rs2
13-01-2011, 13:33
hey hallo

bij deze hier mij nieuwe project een golf 2 gti met een audi s8 motor met 360 pk fotos die volgen

Edition-Blue
13-01-2011, 13:37
Welkom!

:postpics:

Richard
13-01-2011, 13:46
hee sipke welkom hier!.. loopt het spul al

Larsv5
13-01-2011, 14:03
Nice, ben benieuwd....

bobby-digital
13-01-2011, 14:21
is dit toevallig de Sipke met de golf1 5 RS2?

en welkom btw:)

sipkemk1rs2
13-01-2011, 15:08
is dit toevallig de Sipke met de golf1 5 RS2?

en welkom btw:)
ja dat klop ik ben sipke met golf 1 5 rs2 :)

J-9A-N
13-01-2011, 15:11
Welkom hier Sipke!
Mag ik alvast de foto van S2 Power hier posten?
Is een leuke teaser dacht ik zo.

Gr Jan.

joostvw
13-01-2011, 15:12
Welkom, ben benieuwd naar beide projecten dan.

en word dit golfje twee of vierwiel aangedreven?

Alberto
13-01-2011, 15:24
Daar was Sipke al ...

sipkemk1rs2
13-01-2011, 16:16
Welkom hier Sipke!
Mag ik alvast de foto van S2 Power hier posten?
Is een leuke teaser dacht ik zo.

Gr Jan.
ja tuurlijk mag dat. kon ik zelf niet klaar krijgen :thumbup:

J-9A-N
13-01-2011, 16:19
alstublieft! ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/Foto0048.jpg

DÁ-BRT
13-01-2011, 16:23
Leuk project. Komt bij mijn idiote projecten in de buurt! ;)

Mag ik een welgemeende goede tip geven?

Nee, pech doe ik toch :P

Wat als je een bak en aandrijflijn van een 944turbo pakt. (Ik ben momenteel bezig met een 944 om te bouwen naar 2.5TDI en bijbehorende 6-bak)

De 944 is een transaxle waardoor de bak dus bij de achteras ligt en je de motor dus een heel stuk verder naar achteren kunt bouwen. Bij mijn Audi ligt de TDI ook heel ver naar voren wat het rijden een stuk minder aangenaam maakt.

Hopelijk kan je er iets mee.

sipkemk1rs2
13-01-2011, 16:26
alstublieft! ;)

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/Foto0048.jpg
ja bedank :thumbup:

sipkemk1rs2
13-01-2011, 16:36
Leuk project. Komt bij mijn idiote projecten in de buurt! ;)

Mag ik een welgemeende goede tip geven?

Nee, pech doe ik toch :P

Wat als je een bak en aandrijflijn van een 944turbo pakt. (Ik ben momenteel bezig met een 944 om te bouwen naar 2.5TDI en bijbehorende 6-bak)

De 944 is een transaxle waardoor de bak dus bij de achteras ligt en je de motor dus een heel stuk verder naar achteren kunt bouwen. Bij mijn Audi ligt de TDI ook heel ver naar voren wat het rijden een stuk minder aangenaam maakt.

Hopelijk kan je er iets mee.
ja dit klop wat je zegt bart .hier zat de motor nog niet vast .nu heb ik hem er wel vast in zitten en ligt nu ongeveer 5cm meer naar het schutbord. en bak die ik nu heb kan ik zo in korten als ik wil .maar doe ik eerst nog niet want ik krijg er achter ook nog al wat gewicht bij . :eek:

PimVW
13-01-2011, 16:52
Ruig project, wat is de reden dat je n rechtsgestuurde 2 hebt genomen?

Gr Pim

A.D GOLF1 1976
13-01-2011, 17:01
Of de foto is in spiegelbeeld :D

Alberto
13-01-2011, 17:20
Of de foto is in spiegelbeeld :D
als ik de water tank zie niet ;)

sipkemk1rs2
13-01-2011, 17:42
als ik de water tank zie niet ;)
ja het klop stuur zit rechts ,hier kon ik de motor gemakkelijker in zeten .
anders zat ik met mijn hoofdrempomp .om dat is daar nu een 20v kop heb zitten :D

golf16v
13-01-2011, 17:44
waarom staat dit eigenlijk bij MK1 gedeelte?

J-9A-N
13-01-2011, 17:53
waarom staat dit eigenlijk bij MK1 gedeelte?

Waarschijnlijk een gewoonte van Sikpe ,gezien zijn MK1 verzameling. :D

Alberto
13-01-2011, 18:07
waarom staat dit eigenlijk bij MK1 gedeelte?
Forum Newbee
de man moet nog leren :D

sipkemk1rs2
13-01-2011, 18:11
ja ik heb er nog al us een mij outste is een golf 1974 ls automaat nog maar een van in nedeland .met nog maar 90000km op de teller klok .dan heb ik nog
golf gti 1976 2x origneel nedeland
golf gti 1976 1x duits
golf gti 1977 orig nede
model 77 golf gti 1978 orig nede
golf gti 1978 duits
golf gti 1979 orig nede
golf gti 1980 orig nede
en golf mk 1 gti rs2 1982 orgineel nedelands

TTF
13-01-2011, 18:12
Leuke verzameling zeg, komt bovenstaande project ook op kenteken? of sprint/race only? :thumbup:


en euh :D
:postpics:

knarfmk1
13-01-2011, 18:45
zo dat word een leuk project!
en idd pics spreken boekdelen ;)

SpiderClass
13-01-2011, 20:13
Wow, de hulk is ook donor zie ik en heeft zijn hart afgestaan :D Ben hier ook wel benieuwd naar:

golf mk 1 gti rs2 1982 orgineel nedelands

sipkemk1rs2
13-01-2011, 20:43
Leuke verzameling zeg, komt bovenstaande project ook op kenteken? of sprint/race only? :thumbup:


en euh :D
:postpics:
die met de rs2 motor heb op kenteken de ander met de s8 is ook de bedoeling

bprijs
13-01-2011, 21:51
Kan toch door de moderators wel even verplaatst worden naar het mk2 gedeelte!

Succes met je project :thumbup:

Lennart
13-01-2011, 22:02
Sipke, heb het topic verplaatst naar 'watergekoelde projecten' http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35

sipkemk1rs2
13-01-2011, 22:21
Kan toch door de moderators wel even verplaatst worden naar het mk2 gedeelte!

Succes met je project :thumbup:
ja bedankt dat gaat wel lukken
heb je gezien mijn verzameling gezien ,heb ook nog een hele mooie swallow
tail 74 orgineel nederlander ook een vande eerste en ook nog een automaat

sipkemk1rs2
14-01-2011, 00:02
ja ik heb er nog al us een mij outste is een golf 1974 ls automaat nog maar een van in nedeland .met nog maar 90000km op de teller klok .dan heb ik nog
golf gti 1976 2x origneel nedeland
golf gti 1976 1x duits
golf gti 1977 orig nede
model 77 golf gti 1978 orig nede
golf gti 1978 duits
golf gti 1979 orig nede
golf gti 1980 orig nede
en golf mk 1 gti rs2 1982 orgineel nedelands
dit zijn mijn mk1 zo ongeveer ,dan heb ik ook

scirocco 2x gtx 16v kr een 1986 en 1987
mk2 gti 86 s8
mk2 gti 16v kr 1986
audi 200 5t 1980 orig nede, en nog een ander auto maar dat merk ga ik hier niet zeggen

Richard
14-01-2011, 07:53
een mooie oude opel is hier geen zonde hoor

aal
14-01-2011, 12:57
Mooi project!

Samurai
14-01-2011, 13:11
Mooi project!


En dat allemaal gebaseerd op 1 foto :screwy: :D

Met andere woorden, plaats eens goede en duidelijke foto's van je project.
Want net als ik, zijn er veel mensen erin geintreseerd

:thumbup:

J-9A-N
14-01-2011, 13:27
En dat allemaal gebaseerd op 1 foto :screwy: :D
:thumbup:

Met het andere project kwam het ook goed ,dus heb geduld.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/RS2lumpinMK1.jpg

PimVW
14-01-2011, 13:38
Toevallig nog meer foto's vd snelle 1?

Alberto
14-01-2011, 13:42
lukt het met de foto's sipke ?
anders pleur ik ze er wel ff op :thumbup:

sipkemk1rs2
14-01-2011, 13:49
Met het andere project kwam het ook goed ,dus heb geduld.

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/RS2lumpinMK1.jpg

heb wel nieuwe fotos maar van de golf rs2 j-9a-n ik kan ze hier niet heen bij krijgen staan bij s2power.com weet niet hoe ik ze er weg moet halen .ze staan onder :thumbup:


Toon persoonlijk album van audirs

Alberto
14-01-2011, 14:09
op verzoek ff geplaast :thumbup:

http://94.100.122.3/374750001-374800000/374757001-374757100/374757043_5_R0PN.jpeg

de groene automaat

http://94.100.122.171/374750001-374800000/374757001-374757100/374757049_5_c_KW.jpeg
GTI van 1979

http://94.100.122.159/374750001-374800000/374761801-374761900/374761888_5_58_Y.jpeg
MIJN GOLF TDI 200 PK BESTTIJD15.05 OP@ 402 M DR

http://94.100.116.52/374750001-374800000/374761901-374762000/374761956_5_JDQ6.jpeg
MIJ AUDI 200 5T VAN HET BJAAR 1980

http://94.100.124.140/1120800001-1120850000/1120825901-1120826000/1120825904_5_Ge6i.jpeg

http://94.100.118.78/719300001-719350000/719340701-719340800/719340753_5_39ij.jpeg
en de blauwe natuurlijk

http://94.100.115.208/801750001-801800000/801781901-801782000/801781959_5_NcPe.jpeg

Alberto
14-01-2011, 14:13
http://94.100.114.98/719300001-719350000/719340701-719340800/719340732_5_rbxr.jpeg

oude doos , de man zelf aan de sleutel :D :thumbup:

Alberto
14-01-2011, 14:25
nog wat oude doos foto's

http://www.s2power.com/forum/gallery/image.php?mode=medium&album_id=129&image_id=1162

http://www.s2power.com/forum/gallery/image.php?mode=medium&album_id=129&image_id=1142

J-9A-N
14-01-2011, 14:28
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/IMG000011.jpg

Zat nog onder in de oude doos. :-)

MauSeR35
14-01-2011, 14:33
Mooie projecten, zal met deze ook wel weer lukken dus.

GerardMkIIVR6
14-01-2011, 15:10
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/IMG000011.jpg

Zat nog onder in de oude doos. :-)

DE ultieme einser van toen :thumbup:
Mooie tijden mee meegemaakt zelfs nog met VR6 erin was de eerste NL
Nog mooie foto'en filmpje van.

PimVW
14-01-2011, 15:31
@ Gerard, post die foto's en filmpjes dan ff als je wil...

J-9A-N
14-01-2011, 15:37
Foto's uit die tijd moeten eerst ingescanned worden denk ik :-)

EelcoB
14-01-2011, 15:41
Foto's uit die tijd moeten eerst ingescanned worden denk ik :-)

Filmpjes ook! :D

jettaracing
14-01-2011, 15:43
Damn , die goede oude tijd ! De Mk2 in twotone grijs kan ik me nog heel goed herinneren , was de 1e vr6 ombouw die ik heb gezien , was erg onder de indruk toen !
Volgens mij reed ik toen nog opel zelfs :D

Wel een leuk project met die S8 ombouw trouwens ! :thumbup:

benny81
14-01-2011, 16:30
Heb ook nog een wat foto's van 1 van de tweeling :D
Dit was in Eemshaven 1996

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AASIFTLF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OKBVPQPV-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6AK7ZF8-D.jpg

Alberto
14-01-2011, 16:52
Heb ook nog een wat foto's van 1 van de tweeling :D
Dit was in Eemshaven 1996


hoe veel schoene dozen heb jij wel niet zitten scannen :D :D

benny81
14-01-2011, 16:55
hoe veel schoene dozen heb jij wel niet zitten scannen :D :D

Ik vind nog wel eens wat :D

De Pul
14-01-2011, 19:49
oef,wat een projecten.....dik hoor!

sipkemk1rs2
14-01-2011, 20:20
Heb ook nog een wat foto's van 1 van de tweeling :D
Dit was in Eemshaven 1996

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AASIFTLF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OKBVPQPV-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6AK7ZF8-D.jpg
ja dit was super daar toen .wie rede ik er toen ook al weer bijna af alberto :D
weet je dat nog wie dat was :D

bolfvariant
14-01-2011, 20:32
weet ik ook nog , heb toen ook nog een x met je mee mogen rijden super :thumbup:

o ja was het niet Jeroen Dik je wou toen nog een x maar hij niet :rolleyes:

Edition-Blue
14-01-2011, 20:40
Idd super die ombouw, ben benieuwd naar het resultaat!
Ook weer sprinten op het vliegveld te drachten???

Alberto
14-01-2011, 20:46
weet ik ook nog , heb toen ook nog een x met je mee mogen rijden super :thumbup:

:
ik ook 1x ...nooit weer :screwy: :D :D :D :D
die 2 km heen en terug was meer dan genoeg

sipkemk1rs2
14-01-2011, 20:48
weet ik ook nog , heb toen ook nog een x met je mee mogen rijden super :thumbup:

o ja was het niet Jeroen Dik je wou toen nog een x maar hij niet :rolleyes:
ja dat klop :thumbup: was jeroen dik en wie ben jij dan

sipkemk1rs2
14-01-2011, 20:56
Idd super die ombouw, ben benieuwd naar het resultaat!
Ook weer sprinten op het vliegveld te drachten???
ja dat is de bedoeling om met deze mee te doen in drachten ,met osl
en als ik sponsors kan krijgen .ga ik ook mee doen met de grote jonges
explosion in drachten en lekker tussen de dikke v8 :thumbup: met mij golfje

Edition-Blue
14-01-2011, 21:02
ja dat is de bedoeling om met deze mee te doen in drachten ,met osl
en als ik sponsors kan krijgen .ga ik ook mee doen met de grote jonges
explosion in drachten en lekker tussen de dikke v8 :thumbup: met mij golfje


Oke ben benieuwd, en dan alle v8 er afrijden :D
Succes nog met het project!

benny81
14-01-2011, 21:52
ja dat klop :thumbup: was jeroen dik en wie ben jij dan

Deze man staat op de 1e foto met je te praten, met de zwarte jas .
:D :D

Reed toen een zilver grijze aprilia :D :D

bivw 16vg60
15-01-2011, 21:17
kijk daar is de mk1 met 5cilinder van toen :wuv:
had jij ook nog iets vd motor gedaan of was die orgineel :confused:
in ieder geval dik project :thumbup:
ben zelf ook met een 5cilinder bezig had die van jou nog altijd goed in mijn geheugen :rolleyes:

sipkemk1rs2
16-01-2011, 00:50
kijk daar is de mk1 met 5cilinder van toen :wuv:
had jij ook nog iets vd motor gedaan of was die orgineel :confused:
in ieder geval dik project :thumbup:
ben zelf ook met een 5cilinder bezig had die van jou nog altijd goed in mijn geheugen :rolleyes:
ja de motor is niet standaard meer ja op de eerste foto nog wel maar dat was is 1997 dit is zo wat ik aan het blok gedaan heb. :thumbup:



2133cc comp 8.5 imsa-kolben en lager schalen. carrillo-rods .adu kop max bewerkt. .arp bouten .Ferrea, Supertech en kleps. cat noks 289 / 279° 255 / 238°13.25 / 11.45mm. bink lmm. holset hx 50 spec Aart Waterweg .4 inchs uitlaat. tilton clutch 7.25 3-plt .2 keer bosch 044 fuel pump. deka 80lb 840 cc motronic ecu 4bar map

BIVWMK3R32
16-01-2011, 14:47
het word steeds gekker
ligt aan het weer buiten..
de mensen hebben te veel tijd om na te denken :thumbup:

succes met de 2 ben benieuwd naar het eindresultaat maar zo te zien zal dit vast wel goedkomen.

bivw 16vg60
16-01-2011, 16:51
ja de motor is niet standaard meer ja op de eerste foto nog wel maar dat was is 1997 dit is zo wat ik aan het blok gedaan heb. :thumbup:



2133cc comp 8.5 imsa-kolben en lager schalen. carrillo-rods .adu kop max bewerkt. .arp bouten .Ferrea, Supertech en kleps. cat noks 289 / 279° 255 / 238°13.25 / 11.45mm. bink lmm. holset hx 50 spec Aart Waterweg .4 inchs uitlaat. tilton clutch 7.25 3-plt .2 keer bosch 044 fuel pump. deka 80lb 840 cc motronic ecu 4bar map

oke op hoeveel zit je rond de 800pk zeker alleen de copressie is vrij hoog 8.5:1 op hoeveel vul druk draai je? de holset met een billet prop?

wiljan
16-01-2011, 17:00
dik project, super sipke

sipkemk1rs2
16-01-2011, 17:41
oke op hoeveel zit je rond de 800pk zeker alleen de copressie is vrij hoog 8.5:1 op hoeveel vul druk draai je? de holset met een billet prop?
hoi
nee 800pk dat heb ik nu niet. ik zit nu rond de 650 pk rij niet met een zo hoge vuldruk 2.1bar .en wat de holset betreft.die heb ik samen met aart samen gesteld vijf jaar geleden en zonder billet wiel.

Thomas
17-01-2011, 01:13
Dikke motoren...echt mooie om te zien dat je, hoe gek je daarvoor ook moet zijn, toch nog met iets origineels uit de kast kunt komen, alé garage...

Geen schrik voor grote onbalans door het gewicht op de voortrein, is toch heel wat in vergelijking met de achterkant van de wagen?!


Succes ermee, kben benieuwd naar het eindresultaat!

Alberto
17-01-2011, 20:38
http://i183.photobucket.com/albums/x201/albertohylco/brommermotoringolf.jpg

brommer motor

http://i183.photobucket.com/albums/x201/albertohylco/golfgti198650pk.jpg

zundapp blok ....

hermano
17-01-2011, 21:23
Is dit die blauwe 1 die ik vroeger (15 jaar terug) als ik van leeuwarden binnendoor ging naar kollumerzwaag altijd zag staan toen zat dat audiblok er ook in toch
hij had in ieder geval toen een radiateur zo groot als een tuinhekje
Zo ja super om jhem weer eens te zien zo

Vincent-Mk1
17-01-2011, 23:29
Dit slaat echt alles,.. geweldig!.... Zulke onderwerpen maakt de hobby nog interessanter.

polonick
18-01-2011, 10:35
deze ga ik zeker volgen (y)

sipkemk1rs2
19-01-2011, 00:02
deze ga ik zeker volgen (y)
bedank voor de mooie Reaksies .maakt mij weer wat gemotiveerd :thumbup:

Golfsburg
23-01-2011, 13:32
Deze man staat op de 1e foto met je te praten, met de zwarte jas .
:D :D

Reed toen een zilver grijze aprilia :D :D

:lmao: nike schoenen en met veel haar haha

sipkemk1rs2
23-01-2011, 21:50
:lmao: nike schoenen en met veel haar haha
en bloemen zeker :D

Pedaalemmer
24-01-2011, 11:37
Dik project!

B-ram
24-01-2011, 13:04
filmpjes van dit beest? vet project man!

sipkemk1rs2
24-01-2011, 23:36
filmpjes van dit beest? vet project man!
zijn er wel :thumbup: maar zijn we nog mee bezig om het om te zetten naar digital :D :D

bolfvariant
27-01-2011, 12:59
en bloemen zeker :D


ja en groenten :D

Ibibi
01-02-2011, 22:24
Lit sipke mar skowe, die komt der wol.

Wederom pracht project kerel :)

Planning, dit jaar op drachten meedoen?

sipkemk1rs2
02-02-2011, 00:17
hey Ibibi
ja is wel de bedoeling om dit jaar meer de doen in darchten .
ben er vandaag maar weer even mee aan de gang geweest .

Zweiter
04-02-2011, 15:17
Zo nu en dan duikt deze auto weer eens op op het vliegveld.
dit is de auto waarvan ik hoop dat hij elke keer aan de startlijn verschijnt.Tijdens Tijdens Explosion rijden zou geweldig zijn, en dan naast de honda van Sneaky Tuning!
Ik kijk nu al weer uit naar de zomer... heerlijk!

Johan1982MK1
04-02-2011, 21:58
Zo nu en dan duikt deze auto weer eens op op het vliegveld.
dit is de auto waarvan ik hoop dat hij elke keer aan de startlijn verschijnt.Tijdens Tijdens Explosion rijden zou geweldig zijn, en dan naast de honda van Sneaky Tuning!
Ik kijk nu al weer uit naar de zomer... heerlijk!


Dat lijkt mij nou ook echt super.
Was zelf een jaar of 20 toen ik deze blauwe golf1 voor het laatst zag. Zo'n 7jaar terug..
Die mk1 diesel 1977 was ook supersnel. En je zag t er niet aan :) :thumbup:

Verheug me erop om dit weer eens te zien!!

sipkemk1rs2
05-02-2011, 15:21
Dat lijkt mij nou ook echt super.
Was zelf een jaar of 20 toen ik deze blauwe golf1 voor het laatst zag. Zo'n 7jaar terug..
Die mk1 diesel 1977 was ook supersnel. En je zag t er niet aan :) :thumbup:

Verheug me erop om dit weer eens te zien!!
ja daar heb ik veel in gelachen in 77 diesel :D

sixpack
05-02-2011, 15:29
ja dit was super daar toen .wie rede ik er toen ook al weer bijna af alberto :D
weet je dat nog wie dat was :D


Ej eemshaven... 96" heel de dag gieten en waaien als een beste?
Heb ik 1e prijs slalom gewonnen :)

Jaa toen had je weinig aan veul pk'sss :D

Alberto
05-02-2011, 15:35
Ej eemshaven... 96" heel de dag gieten en waaien als een beste?
Heb ik 1e prijs slalom gewonnen :)

Jaa toen had je weinig aan veul pk'sss :D
daar was het toen koud .... :screwy: :D

sixpack
05-02-2011, 15:42
Jaa man, ik heb nog aan de organisatie gevraagd of ze die windmolens
wilden uitzetten want we hadden veel last van de harde wind ...

.... :D Ze snapten me toen al niet ...

Alberto
05-02-2011, 15:46
Jaa man, ik heb nog aan de organisatie gevraagd of ze die windmolens
wilden uitzetten want we hadden veel last van de harde wind ...

.... :D Ze snapten me toen al niet ...
:D :D :D
ik was toen met de golf 1 . hele discussie of het een GTI was of niet :screwy:
zelfs dat snapten ze niet ... :D :D

sipkemk1rs2
08-02-2011, 00:27
:D :D :D
ik was toen met de golf 1 . hele discussie of het een GTI was of niet :screwy:
zelfs dat snapten ze niet ... :D :D
ja dat weet ik ook nog wel als ze daar over zatten zeuren :D

Ibibi
10-03-2011, 21:49
Hee Sipke hoe lieket t mei dit project? :)

skywalker38
10-03-2011, 23:32
diep respect,een heel apart project :thumbup:

sipkemk1rs2
12-03-2011, 11:58
Hee Sipke hoe lieket t mei dit project? :)
ja ben al mooi opgeschoten.heb inmindels de heele auto verbouwd aan de ondekan. zo heeft hij nu een quattro op hanging achter . deze heb ik zo verander dat ik weer de zelfde spoorbreedte heb als eerst :thumbup:
als ik tijd heb ga ik even wat foto,s er van maken .

Koudijs
12-03-2011, 12:00
yes please :thumbup:

Zweiter
13-04-2011, 08:46
ik heb het al eens eerder in dit topic gezegd, maar wat zet jij toch unieke apparaten in elkaar! Als je ooit eens wat aardige foto's zou willen, dan stuur je maar even een pm'etje. Ik wenje yn'e buurt dus dot is wol te regeljen...

karretje
13-04-2011, 17:23
Gaaf dit...Netjes bouwen en dan ook gewoon op kenteken,dat is helemaal lache! :D

sipkemk1rs2
13-04-2011, 17:33
ik heb het al eens eerder in dit topic gezegd, maar wat zet jij toch unieke apparaten in elkaar! Als je ooit eens wat aardige foto's zou willen, dan stuur je maar even een pm'etje. Ik wenje yn'e buurt dus dot is wol te regeljen...
.ja bedank. ik ga er morgen weer mee aan de gang .mooie scirocco heb je .
heb zelf ook twee scirocco type 2 gtx 16v.ik ga kijken als ik morgen wat beter fotos kan maken heb een nieuwe camera dus dan gaat het wel goed komen . en wer wennest don

sipkemk1rs2
14-04-2011, 22:53
nou ik heb wat fotos gemaakt ga ze er morgen bij zetten als dat lukt

sipkemk1rs2
15-04-2011, 16:16
nou ik heb wat fotos gemaakt ga ze er morgen bij zetten als dat lukt
zal wel goed komen alberto :thumbup:

Alberto
15-04-2011, 18:41
zal wel goed komen alberto :thumbup:
ah daar is het topic


http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golf8v.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golfv6.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golf1sipke.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golfv9.jpg

en wat sander zegt Sipke , als je wil wil ik ook wel even foto schieten
kunnen we in overleg samen wel even wat plaatjes er op zetten :thumbup:

sipkemk1rs2
15-04-2011, 19:08
ja doen we als ik hem klaar heb :thumbup:

Alberto
15-04-2011, 19:10
ja doen we als ik hem klaar heb :thumbup:
nou hup in 't hok dan .... :D

sipkemk1rs2
15-04-2011, 19:11
nou hup in 't hok dan .... :D
ja morgen weer jongeeee :thumbup:

sipkemk1rs2
16-04-2011, 11:02
en wat sander zegt Sipke , als je wil wil ik ook wel even foto schieten
kunnen we in overleg samen wel even wat plaatjes er op zetten :thumbup:
vind filmen veel mooier .met een heele snele tijd op de @402m
alberto.

Alberto
16-04-2011, 11:41
ze zijn hier foto geil Sipke

sipkemk1rs2
16-04-2011, 12:16
ze zijn hier foto geil Sipke
ja weet ik .ik ben @402 m geil :spankit: :spankit:

sipkemk1rs2
30-04-2011, 16:50
ah daar is het topic


http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golf8v.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golfv6.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golf1sipke.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/golfv9.jpg

en wat sander zegt Sipke , als je wil wil ik ook wel even foto schieten
kunnen we in overleg samen wel even wat plaatjes er op zetten :thumbup:
:drive:

Alberto
30-04-2011, 17:13
:drive:
rijd ie ?
test ritje richting Feanwalden niet vergeten he :D

sipkemk1rs2
30-04-2011, 20:17
rijd ie ?
test ritje richting Feanwalden niet vergeten he :D
nee nog niet maar :D

api
01-05-2011, 12:27
hey sipke moar wurk jonge.
Heb je nog ruimte onder de kap voor een hx50? :D

sipkemk1rs2
01-05-2011, 22:22
hey sipke moar wurk jonge.
Heb je nog ruimte onder de kap voor een hx50? :D
ja past er nog wel bij .maar ga ik niet voor.
ik ga voor DIRECT PORT.vind ik zelf beter voor drag. ik ga eerst 200 pk bij spuiten .en stap voor stap wat meer. :thumbup:

italiano
02-05-2011, 08:24
:postpics:

Dokter D
02-05-2011, 19:22
Mooi wurk Sipke!
Ga zo door.

api
02-05-2011, 20:25
itb's? vrij programmeerbaar? shot in fasen? :cool:

sipkemk1rs2
02-05-2011, 22:11
itb's? vrij programmeerbaar? shot in fasen? :cool:
ja dat is wel het mooiste. en komt er ook wel op denk ik .maar hij moet eerst maar even rijden.en dan maar even kijken hoe en wat . :thumbup:

dafour
03-05-2011, 09:32
Vet hoor,ben benieuwd naar het resultaat.

sipkemk1rs2
03-05-2011, 19:50
Vet hoor,ben benieuwd naar het resultaat.
ja ben zelf ook erg benieuwt wat hij gaat doen op de kwartmijl.
denk dat het wel een lage 10 seconden auto wordt. :thumbup:

sipkemk1rs2
04-05-2011, 22:48
Vet hoor,ben benieuwd naar het resultaat.
ja bedankt :thumbup:

Edition-Blue
04-05-2011, 22:50
Machtig project dit, ben benieuwd wat die voor tijd neer zet in drachten!
Succes verder nog!

sipkemk1rs2
04-05-2011, 22:53
Mooi wurk Sipke!
Ga zo door.
ja ga ik zeker doen :thumbup:

Zweiter
05-05-2011, 13:23
Denk je dit jaar al te gaan sprinten @402?
Monsterachtig: zo'n v8 drag golf mk2 :)

sipkemk1rs2
05-05-2011, 22:34
Denk je dit jaar al te gaan sprinten @402?
Monsterachtig: zo'n v8 drag golf mk2 :)
is wel de bedoeling ,maar zeker kan ik het niet zeggen.
zijn nog wat andere dingen waar ik ook nog mee bezig ben. :thumbup:

polonick
11-05-2011, 06:24
super dik en ik heb het nog nooit gezien deze combi :thumbup:

gevledder
12-05-2011, 08:29
Wat een werk, dik respect hoor...

sipkemk1rs2
12-05-2011, 09:16
Wat een werk, dik respect hoor...
ja bedankt .maar dan heb ik er straks ook wat voor .hier kan ik wel even verder mee.
500 a 600 pk is een lachertje voor dit blok. :thumbup: een vier cilnder staat als gou op springen met dit vermogen. :thumbup:

gevledder
12-05-2011, 09:42
Dat valt mee hoor als je een 20v turbo pakt, die houden het erg lang uit, mijn maat rijdt al een paar jaar met 604 pk en loopt nog steeds als een zonnetje.
Dit is gewoon een hele andere insteek dan de meeste en daar hou ik wel van...
Ik blijf je topic ook zeker volgen.

Richard
12-05-2011, 11:39
604 pk uit een 20v.. dat zijn er maar weinig die dat gered hebben. En ken er geen een die dit als daily gebruikt. dus ben benieuwd wie je maat is ( ik neem aan dat je melchior bedoelt, maar die is niet echt daily en is toch al een paar keer gestorven)

picasso_16v
12-05-2011, 15:39
http://www.hurricaneracing.nl/motorenturboNED.htm

630pk en 700nm:P

als daily niet erg geschikt lijkt mij

Richard
12-05-2011, 15:47
ja das melchior.;)

Ron mk1
12-05-2011, 17:52
ja das melchior.;)

En dood....;)

Maar daar komt verandering in , en nog beter en meer vermogen.

Alles is aanwezig en grotendeels in elkaar . :thumbup:

sipkemk1rs2
12-05-2011, 17:53
Dat valt mee hoor als je een 20v turbo pakt, die houden het erg lang uit, mijn maat rijdt al een paar jaar met 604 pk en loopt nog steeds als een zonnetje.
Dit is gewoon een hele andere insteek dan de meeste en daar hou ik wel van...
Ik blijf je topic ook zeker volgen.
meesten van die motoren zijn tijd klokken.600 pk delen door 4 is toch nog wel een hoop hoor per cilindere . voor zoon motorblokie.

sipkemk1rs2
16-05-2011, 17:22
ja das melchior.;)
ja die had toen dat brandje toch in drachten [richard]

gevledder
16-05-2011, 17:33
Nee het is niet Melchior maar ook een maat van Melchior, Ron Zomerdijk en hij gebruikt hem niet als daily maar het zal je verbazen hoe "rustig" je kan rijden.

Back on-topic

Richard
16-05-2011, 17:42
ok heeft ron nu wat aanpassingen gedaan? Hij het destijds een "stukje" minder dan melchior.

gevledder
17-05-2011, 10:31
Volgens mij had dat met zijn uitlaat te maken.... Is alweer even terug nl...

sipkemk1rs2
17-05-2011, 10:45
Volgens mij had dat met zijn uitlaat te maken.... Is alweer even terug nl...
de golf 1 van mij heeft ook 600 pk .als je daar een normale koppeling in zet kan je die ook wel gebruiken als daily. moet je er wel rust mee rijden want anders is hij zo weer stuk. :thumbup:

Zweiter
24-05-2011, 07:50
sipke, heb jij met de mk1 wel eens gereden met dikke brede zachte slicks? Ik meen me te herinneren dat je altijd vrij veel problemen met grip had (desondanks wel bijna altijd de snelste tijden). Of ben je bang dat je de boel niet heel houdt met meer grip?

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Streetlegal%20juni%202009/DSC_6082.jpg

sipkemk1rs2
24-05-2011, 23:11
sipke, heb jij met de mk1 wel eens gereden met dikke brede zachte slicks? Ik meen me te herinneren dat je altijd vrij veel problemen met grip had (desondanks wel bijna altijd de snelste tijden). Of ben je bang dat je de boel niet heel houdt met meer grip?

http://i280.photobucket.com/albums/kk171/Zweiter/Streetlegal%20juni%202009/DSC_6082.jpg
hey Zweiter
nee die had toen niet .ik reed met Mickey Thompson en dan gewoon een normaale maat ongeveer 205 -45-15. ik had toen ook altijd een slechte 60 ft.
die zat tussen 2.4 /2.5 .als ik die naar 1.8 had gekregen. had ik toen dat was in 2003 al in de 10 sec kunnen rijden.ja en ik heb nu zo veel veranderd aan mijn golf 1.dat ik nu niet meer. als ik mee doe met de golf1 dan met gewone straat banden .want anders ben ik bang dat ik maar een keer kan rijden.

Zweiter
25-05-2011, 06:44
ja precies, dat dacht ik dus ook. Je liet naar mijn gevoel in de eerst 60ft wel wat tijd liggen, omdat je daar heel veel wielspin had. Ook geen wonder met zoveel vermogen op de vooras natuurlijk. Ik was nieuwsgierig of je het wel eens had geprobeerd, want je ziet die dikke zachte slicks steeds vaker opduiken bij de streetlegals. Snerpend k*tgeluid komt daar van af :)

Hoe gaat het de v8? Verwacht je die dit jaar nog op de strip te krijgen? Laat het hier in je topic tegen die tijd even weten wanneer je mee denkt te kunnen sprinten, ben ik van de partij :)

sipkemk1rs2
25-05-2011, 19:20
ja klopt ,dat wist ik toen ook niet van die dikke slicks .Don zij toen tegen mij dat ik de Mickey Thompson moest hebben .om dat die het besten waren .die organiseerede het toen in drachten. wat de ander golf betreft weet ik nog niet wanneer ik hem klaar heb .wil hem ook goed klaar hebben .en wil niet met een ding aan de straat staan wat nog niet klaar is .nou klaar is zoon auto nooit nartuurlijk. want je verander later toch weer dingen.

Dokter D
13-06-2011, 18:59
Hoe stiet t dr mei Sipke?

sipkemk1rs2
14-06-2011, 19:05
Hoe stiet t dr mei Sipke?
gaat stap voor stap,doe geen overhaste dingen.
maar het schiet als wel op :thumbup:

Audi1981
14-06-2011, 19:53
Damn jullie in het noorden! jullie hebben drachten :D:D:D

Wij hebben hier een oude veerpont oprit die we er niet voor mogen gebruiken :mad:

Ziet er goed uit en hoop hem een keer op de foto te mogen zetten bij een evenement e.d. :thumbup:

sipkemk1rs2
19-06-2011, 10:52
ja en wij hebben hier veel regen

sipkemk1rs2
19-06-2011, 10:56
Damn jullie in het noorden! jullie hebben drachten :D:D:D
ja en wij hebben hier veel regen :D
Wij hebben hier een oude veerpont oprit die we er niet voor mogen gebruiken :mad:

Ziet er goed uit en hoop hem een keer op de foto te mogen zetten bij een evenement e.d. :thumbup:
:thumbup:

MelG60
19-06-2011, 14:36
@ Richard, die foto's zijn van de motor van Ron. mijn oude 1.8 had 677pk en 844Nm bij 2.4 bar boost (motor en turbo kon nog een stuk meer hebben maar dit was grens van brandstofpompen en injectors) Die motoren van mijzelf hadden idd wel vaak schade maar ik probeer alles maximaal uit zodat ik precies weet wat alles kan hebben (en met succes volgens mij want is er al iemand in NL die dikkere 20kleppers maakt dan ik? :) Ron rijd al een hele tijd met die motor (met oude nokkenassen,cylinderkop en versnellingsbak van mij) en laat zien dat het gewoon heel blijft als je er normaal mee doet.

600pk gedeeld door 5 cyl: 120 pk per cyl.
600pk gedeeld door 4 cyl: 150 pk per cyl. verschil valt wel mee toch?

Dik project trouwens.

DutchWilco
19-06-2011, 17:29
Na het lezen van deze thread, wilde ik toch even reageren.

Momenteel zijn de 2 (wereld) snelste VW straatlegale sprinters voorzien van de 1.8T motor. Deze ken ik toevallig omdat deze klant van mij, en ik heb hier de 4MOTION aandrijflijn voor klaar gemaakt. De snelste voor wat ik weet is een griek (Georgios) met een 800pk sterke 1.8T emt 2.0TFSI krukas en GT40 turbo, Qauife dogbox en 4MOTION en rijd 9.7sec op de 400m.
http://www.youtube.com/watch?v=9PZ4JX_hZPw&feature=related

De tweede is een mk1 van AK-Bodykraft en is ook een 1.8T met Qauife dogbox en 4MOTION en heeft inmiddels 9.89sec gereden op de 400m
http://www.youtube.com/watch?v=k9gFJjOCPxc

Wat ik wil proberen uit te leggen is dat alleen pkaas niet voldoende is. Het is logische dat een 4cyl met 800pk is in staat om snellere tijden neer te zetten dan een V8 met het zelfde vermogen. Dit omdat er veel minder inwendige wrijving is, en hierdoor de motor sneller in toeren kan klimmen en met een groter toerenberijk. Daarnaast zijn er genoeg mensen die veel pkaas uit een motor kunnen halen, maar er zit veel meer achter als: versnellingsbak (overbrenging) tractie, koppel enz. Het is de kunst om alles perfect op mekaar af te stemmen om zo snelle tijden neer tekunnen zetten. Een b.v. v8 wat veel vermogen heeft op een kort toerenberijk zal een keer meer schakelen moeten, en dat scheelt weer een seconde, om maar 1 voorbeeld te noemen. De Dragracers rijden met een V8 met 2000+pk en een bak met maar 3 versnellingen. Je kan wel raden hoeveel kracht er op deze bak komt te staan als je met heel veel vermogen met zulke lange versnellingen gaat sprinten.

DMV ander zuigers, drijfstangen en een grote turbo kan iedereen veel vermogen uit zijn motor halen, maar ik probeer alleen maar uit te leggen hoe moeilijk het is om een goede sprinter te bouwen.

Carlo zijn nieuwe motor zit momenteel over de 800pk en is echt een Nederlander ;) Zijn tijden willen niet omdat een goede bak en aandrijflijn heel veel geld kost, maar wel heel belangrijk zijn voor goede tijden.

Ik ben momenteel druk bezig met de nieuwe 2.5 5-cilinder omdat deze alle eigenschappen heeft van de 4 cyl, maar toch met 1 extra cilinder en meer inhoud. Iedereen zo zijn eigen mening natuurlijk, maar dit is de mijne :)

Een Audi V8 kan werken omdat je meer cilinders en inhoud hebt, maar je zal er heel veel vermogen uit moeten halen, en nog heel druk zijn om alles perfect op elkaar afgestemd te krijgen om sneller te zijn dan het geen wat al rond rijd denk ik.

MelG60
19-06-2011, 21:22
Als het echt zo makkelijk was om veel vermogen te halen zouden er wel meer rondrijden met 600+ pk's Er komt nog best veel bij kijken en bovendien kost het veel geld, de slijtage is hoog en je moet niet piepen als er weer wat kapot gaat, de meesten geven het al snel op. Dat je er met alleen veel vermogen nog niet bent klopt helemaal, met 677pk en standaard fwd 02m bak reed ik 1/4 van 14.3, dat red je ook met een kwart van dat vermogen! Sipke rijd trouwens gewoon in de 10 seconden met een voorwielaangedreven Golf wat ik zeer knap vind!

Richard
19-06-2011, 21:39
Na het lezen van deze thread, wilde ik toch even reageren.

Momenteel zijn de 2 (wereld) snelste VW straatlegale sprinters voorzien van de 1.8T motor. Deze ken ik toevallig omdat deze klant van mij, en ik heb hier de 4MOTION aandrijflijn voor klaar gemaakt. De snelste voor wat ik weet is een griek (Georgios) met een 800pk sterke 1.8T emt 2.0TFSI krukas en GT40 turbo, Qauife dogbox en 4MOTION en rijd 9.7sec op de 400m.
http://www.youtube.com/watch?v=9PZ4JX_hZPw&feature=related (http://)

De tweede is een mk1 van AK-Bodykraft en is ook een 1.8T met Qauife dogbox en 4MOTION en heeft inmiddels 9.89sec gereden op de 400m
http://www.youtube.com/watch?v=k9gFJjOCPxc

Wat ik wil proberen uit te leggen is dat alleen pkaas niet voldoende is. Het is logische dat een 4cyl met 800pk is in staat om snellere tijden neer te zetten dan een V8 met het zelfde vermogen. Dit omdat er veel minder inwendige wrijving is, en hierdoor de motor sneller in toeren kan klimmen en met een groter toerenberijk. Daarnaast zijn er genoeg mensen die veel pkaas uit een motor kunnen halen, maar er zit veel meer achter als: versnellingsbak (overbrenging) tractie, koppel enz. Het is de kunst om alles perfect op mekaar af te stemmen om zo snelle tijden neer tekunnen zetten. Een b.v. v8 wat veel vermogen heeft op een kort toerenberijk zal een keer meer schakelen moeten, en dat scheelt weer een seconde, om maar 1 voorbeeld te noemen. De Dragracers rijden met een V8 met 2000+pk en een bak met maar 3 versnellingen. Je kan wel raden hoeveel kracht er op deze bak komt te staan als je met heel veel vermogen met zulke lange versnellingen gaat sprinten.

DMV ander zuigers, drijfstangen en een grote turbo kan iedereen veel vermogen uit zijn motor halen, maar ik probeer alleen maar uit te leggen hoe moeilijk het is om een goede sprinter te bouwen.

Carlo zijn nieuwe motor zit momenteel over de 800pk en is echt een Nederlander ;) Zijn tijden willen niet omdat een goede bak en aandrijflijn heel veel geld kost, maar wel heel belangrijk zijn voor goede tijden.

Ik ben momenteel druk bezig met de nieuwe 2.5 5-cilinder omdat deze alle eigenschappen heeft van de 4 cyl, maar toch met 1 extra cilinder en meer inhoud. Iedereen zo zijn eigen mening natuurlijk, maar dit is de mijne :)

Een Audi V8 kan werken omdat je meer cilinders en inhoud hebt, maar je zal er heel veel vermogen uit moeten halen, en nog heel druk zijn om alles perfect op elkaar afgestemd te krijgen om sneller te zijn dan het geen wat al rond rijd denk ik.


er zijn meerdere die sneller zijn dan je genoemde auto's.
9.7 door der renner 3( straatlegaal)
http://www.youtube.com/watch?v=16wrq37e22A

t is leuk hoor veel vermogen, 4 motion etc, maar de rijder is op een sprint minstens zo belangrijk.

staat buiten kijf dat de golf 1 van Sipke echt een van de meest snelle voorwielaangedreven(!) golfjes is geweest op de strip.

Al had ie de motor moeten dumpen voor een 4rotor ;) maar dat weet sipke wel :D

DutchWilco
19-06-2011, 22:16
Als het echt zo makkelijk was om veel vermogen te halen zouden er wel meer rondrijden met 600+ pk's Er komt nog best veel bij kijken en bovendien kost het veel geld, de slijtage is hoog en je moet niet piepen als er weer wat kapot gaat, de meesten geven het al snel op. Dat je er met alleen veel vermogen nog niet bent klopt helemaal, met 677pk en standaard fwd 02m bak reed ik 1/4 van 14.3, dat red je ook met een kwart van dat vermogen! Sipke rijd trouwens gewoon in de 10 seconden met een voorwielaangedreven Golf wat ik zeer knap vind!

MELG60

Jij snapt em ;)


Richard

Het ging mij niet om wie de snelste is. Het gaat er om dat je er niet bent met alleen een dikke motor of turbo. De personen die deze tijden rijden hebben al 5+ motoren gebouwd en 2+ versnellingsbakken voor dat ze iets hebben wat heel blijft, en de grenzen kennen en de juiste combi gevonden hebben. Ook zijn zij al jaren bezig met 1 type auto om deze zo ver door te kunnen door-ontwikkelen en verfijnen. Wat zij allen met elkaar gemeen hebben is de versnellingsbak (dogbox) en de 4MOTION op de 10sec na wat heeel erg knap is. Ik weet wat de kosten zijn om deze tijden te kunnen rijden, en is voor heeeeel weinig mensen weggelegd. Ook de rijder speelt een rol en behoort bij de combi: Motor, Bak, aandrijflijn, rijder en te besteden geld, kennis en ervaring enz. Uiteindelijk draait het om het geld, want ook kennis en ervaring is te koop ;)
Om deze reden is de optische tuning erg populair omdat deze nog te betalen is. Op het moment dat je het motorsport induikt kom je er al gauw achter dat alles duur is en je er oneindig veel geld in kan steken, met altijd de achterliggende gedachte dat je ook beter had kunnen kopen als je maar meer geld had want er is altijd beter.

Je kan een auto klaar maken met 300pk voor 10K maar een WRC met 300pk gaat naar de miljoen euro en kost 200Euro per km als er niets stuk gaat, en dit is niet voor niets. Ik geef dit aan omdat de meeste er veel te makkelijk over denken, en vergeten hoe belangrijk de fijnetuning en een mooi koppelkromme en de juiste overbrenging enz is.

Ik vind het leuk om wat te sparren met ideën en meningen, maar ik zal mij hier verder niet in mengen. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en vind het gewaagt om een Audi V8 te gebruiken omdat hier nog weinig mee gedaan wordt, en ben benieuwd wat hij straks zal doen.

Zweiter
21-06-2011, 14:25
ga je vrijdag ook met de mk1 rijden, sipke?
(zou voor mij weer een extra reden zijn om te gaan kijken ;))

sipkemk1rs2
22-06-2011, 09:55
ga je vrijdag ook met de mk1 rijden, sipke?
(zou voor mij weer een extra reden zijn om te gaan kijken ;))
hey
is wel de bedoeling om mee te gaan doen .als het weer mee zit :thumbup:

Richard
22-06-2011, 13:37
MELG60

Jij snapt em ;)


Richard

Het ging mij niet om wie de snelste is. Het gaat er om dat je er niet bent met alleen een dikke motor of turbo. De personen die deze tijden rijden hebben al 5+ motoren gebouwd en 2+ versnellingsbakken voor dat ze iets hebben wat heel blijft, en de grenzen kennen en de juiste combi gevonden hebben. Ook zijn zij al jaren bezig met 1 type auto om deze zo ver door te kunnen door-ontwikkelen en verfijnen. Wat zij allen met elkaar gemeen hebben is de versnellingsbak (dogbox) en de 4MOTION op de 10sec na wat heeel erg knap is. Ik weet wat de kosten zijn om deze tijden te kunnen rijden, en is voor heeeeel weinig mensen weggelegd. Ook de rijder speelt een rol en behoort bij de combi: Motor, Bak, aandrijflijn, rijder en te besteden geld, kennis en ervaring enz. Uiteindelijk draait het om het geld, want ook kennis en ervaring is te koop ;)
Om deze reden is de optische tuning erg populair omdat deze nog te betalen is. Op het moment dat je het motorsport induikt kom je er al gauw achter dat alles duur is en je er oneindig veel geld in kan steken, met altijd de achterliggende gedachte dat je ook beter had kunnen kopen als je maar meer geld had want er is altijd beter.

Je kan een auto klaar maken met 300pk voor 10K maar een WRC met 300pk gaat naar de miljoen euro en kost 200Euro per km als er niets stuk gaat, en dit is niet voor niets. Ik geef dit aan omdat de meeste er veel te makkelijk over denken, en vergeten hoe belangrijk de fijnetuning en een mooi koppelkromme en de juiste overbrenging enz is.

Ik vind het leuk om wat te sparren met ideën en meningen, maar ik zal mij hier verder niet in mengen. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en vind het gewaagt om een Audi V8 te gebruiken omdat hier nog weinig mee gedaan wordt, en ben benieuwd wat hij straks zal doen.


weet niet of je een beetje mijn geschiedenis kent, maar ben juist bekent met het dragracen en het kwartmijlverhaal. Uiteraard sneuveld er veel, maar dat hoort erbij. Tevens is de drivability belangrijk. Kijk een enorme turbo monteren met een powerband tussen de 6500 en 7500 toeren schiet geen fluit op.
Leuk sommige vermogens, maar hoe de pk's op het asvalt komen is minstens zo belangrijk. En daar valt de 4 motion haldex systemen al gelijk af bij mij. Ben meer de man van van de achterwielaandrijvers en de quattrosystemen.

Op king of europe oa komen de mannen met een der renner er echt niet aan te pas. Die halen de finale niet eens. In australie( het sprintland op dit moment!) halen ze uit 4 rotors( 20b) een kleine 700pk en die drukken in oude rx7's een mid 7 op de kwartmijl( straatlegaal). Als je hier in Nederland een mid 7 rijd dan word Lex Joon zenuwachtig met zijn topfuel.

Als je wat snels wilt kijk dan eens naar 4 rotors of een oude 20v 5 pitter.

Als het aan mij lag had hier al lang een GMC typhoon gestaan met een holset hx40. Dan was het lage 9's all day long.

Een snelle auto is 1, een goede rijder is de andere 70%

DutchWilco
22-06-2011, 16:09
weet niet of je een beetje mijn geschiedenis kent, maar ben juist bekent met het dragracen en het kwartmijlverhaal. Uiteraard sneuveld er veel, maar dat hoort erbij. Tevens is de drivability belangrijk. Kijk een enorme turbo monteren met een powerband tussen de 6500 en 7500 toeren schiet geen fluit op.
Leuk sommige vermogens, maar hoe de pk's op het asvalt komen is minstens zo belangrijk. En daar valt de 4 motion haldex systemen al gelijk af bij mij. Ben meer de man van van de achterwielaandrijvers en de quattrosystemen.

Op king of europe oa komen de mannen met een der renner er echt niet aan te pas. Die halen de finale niet eens. In australie( het sprintland op dit moment!) halen ze uit 4 rotors( 20b) een kleine 700pk en die drukken in oude rx7's een mid 7 op de kwartmijl( straatlegaal). Als je hier in Nederland een mid 7 rijd dan word Lex Joon zenuwachtig met zijn topfuel.

Als je wat snels wilt kijk dan eens naar 4 rotors of een oude 20v 5 pitter.

Als het aan mij lag had hier al lang een GMC typhoon gestaan met een holset hx40. Dan was het lage 9's all day long.

Een snelle auto is 1, een goede rijder is de andere 70%

Hoi Richard, De GMC waar je het over hebt, is er ook maar 1 van die deze tijden rijd. Deze man heeft deze auto al jaren en heeft al veel motoren en turbo's uitgewisseld voor dat hij zo ver was.

Natuurlijk is een dragracer met een korte achteras met 80cm brede banden beter. Waarom dan ook niet meteen een LSX V8 enz. Als je verstand hebt van dragracen, zou je moeten weten dat de bestuurder een verschil kan maken van tienden, de techniek zal de rest moeten doen. Als je voorin mee wil draaien heb je heeeeel veel geld nodig om de bijbehoorende techniek aan te kunnen schaffen. Ik zie alle auto dan ook in verschillende klasse. Als iemand met 15K te besten, een auto kan bouwen met 400pk en onder de 11 kan komen vind ik dat knap. Als een paar miljoen te besteden hebt, kan je een dragracer kopen en beneden de 4sec gaan rijden. Heb ze zelfs sneller gezien in Las Vegas:
Las Vegas 2009 (http://www.dutchbuild.com/index.php?option=com_content&view=article&id=63&Itemid=73&lang=nl)

Ik denk dat je deze dingen uit elkaar moet halen. Een dikke dragracer bouwen is 1, maar om een VW of Audi zo snel mogenlijk te krijgen met de VAG-techniek is 2. Ik noemde de renner ook niet in mijn eerste verhaal om de reden die je zelf al aan gaf. De andere 2 VW's zijn zeer snel en blijven redelijk heel.
De echte VW/Audi liefhebbers wil dikke VW/Audi techniek zien en geen Chevy V8 zoals in de al wel bekende Audi Coupe en Corrado dragracers. Dit zijn buizenframe's met Chevy motor enz, geen echte auto's meer en kan ook straatlegaal zijn.

Ik heb een Porsche 944 waar ik een LS2 voor gekocht heb. Is erg mooi, betrouwbaar en al veel pk standaard, maar het doet veel mensen zier om een GM motor in een Porsche te zien ;)
Porsche 944 => LS2 V8 Project (http://www.dutchbuild.com/index.php?option=com_igallery&view=igcategory&id=17&Itemid=102&lang=nl)

De powerband is tegenwoordig veel beter geworden door de veel betere turbo's, maar daar moet je dik geld voor neertellen (Precision 6762 ball bearing turbo met bullet wheel: 2300 Dollar). Ben nu een 2.0TFSI aan het bouwen met een l tussen de 650 en 750 pk voor een klant in Madagascar.
Let wel dat deze motor begroot is op 35K Euro met een bak van 9K. Voor dit geld heb je dan wel een motor met een mooie powerband en dry-sump enz, maar niet iedereen heeft dit budget. Voor dit zelfde geld kan je ook een LSX met 2 turbo's klaarmaken met maar liefst 2000+ pk.

Het gaat er dan ook om, wil je een snelle (snelste) VW/Audi of een snelle dragracer ongeacht wat voor merk enz ;) Ieder voor zich toch?
Ik perssonlijk zie liever een VW Golf met VAG techniek 5e worden dan een Golf met Chevy techniek eerste, maar dat is persoonlijk.

skywalker38
22-06-2011, 16:37
even kort reagerend op het feit dat Joon zenuwachtig zou worden van een mid 7sec auto,betwijfel ik ten zeerste ik meen dat zijn topfuel al een tijd van 3.95 met een eindsnelheid van een goede 500 km/h op de kwart neerzet een knappe jongen die hem het moeilijk zou maken
Maar genoeg hierover,ik hoop dat mijnheer sipke een leuk resultaat zal neerzetten,en hoe snel en hoeveel peekaas zal mij echt niet boeien het gaat erom dat hij er plezier mee zal beleven
dus kerel succes ermee :thumbup:

sipkemk1rs2
22-06-2011, 16:52
Hoi DutchBuild
Met wat voor auto rij je.
ja skywalker de tijd zal het leren .

DutchWilco
22-06-2011, 18:24
Hoi DutchBuild
Met wat voor auto rij je.
ja skywalker de tijd zal het leren .


Goedeavond Sipke, Je kan mij gewoon aanspreken als Wilco hoor ;)

Ik zelf heb een Golf mk2 met 1.8T met GT3071R met 450Pk en 650Nm, Qauife 6-speed Dogbox en 4MOTION. Ik heb deze niet gebouwd om te sprinten, maar om te bouwen ;) Mijn Werk en hobby is bouwen, daarna is de lol er een beetje vanaf helaas. Ik bouw veel voor mensen wereldwijd die wel veel sprinten, en daar leer ik het meeste van. Ik heb voor mijzelf ook maar een beperkt budget en ik bouw voor klanten vaak duurdere dingen als wat ik voor mij zelf zou kunnen. Je kan de bouw zien op de volgende link (als je op de pijltjes naar links klikt zie je hoe hij er nu bij staat):
Projecten (http://www.dutchbuild.com/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=102&lang=nl)

Deze blauwe Golf is bijna klaar en er worden over 3 weken foto's gemaakt voor in de VWperformance.
Ik ben nu bezig met een mk2 voor de time attack en misschien een keer een sprintje ;) Dit project staat op dit forum:
Golf mk2 2.5 DSG 4MOTION (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86325)

Ik hoop niet dat je mijn reactie's ziet als vervuiling, want dat is niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen laten weten dat het allemaal niet zo simpel is als wat de meeste denken. Wat jij aan het bouwen bent is heel veel werk en ik vind het leuk om te zien hoe andere mensen dit soort projecten bouwen. Je zal veel problemen moeten overwinnen en daar heb ik veel respect voor :thumbup:

Richard
22-06-2011, 19:24
Hoi Richard, De GMC waar je het over hebt, is er ook maar 1 van die deze tijden rijd. Deze man heeft deze auto al jaren en heeft al veel motoren en turbo's uitgewisseld voor dat hij zo ver was.

Natuurlijk is een dragracer met een korte achteras met 80cm brede banden beter. Waarom dan ook niet meteen een LSX V8 enz. Als je verstand hebt van dragracen, zou je moeten weten dat de bestuurder een verschil kan maken van tienden, de techniek zal de rest moeten doen. Als je voorin mee wil draaien heb je heeeeel veel geld nodig om de bijbehoorende techniek aan te kunnen schaffen. Ik zie alle auto dan ook in verschillende klasse. Als iemand met 15K te besten, een auto kan bouwen met 400pk en onder de 11 kan komen vind ik dat knap. Als een paar miljoen te besteden hebt, kan je een dragracer kopen en beneden de 4sec gaan rijden. Heb ze zelfs sneller gezien in Las Vegas:
Las Vegas 2009 (http://www.dutchbuild.com/index.php?option=com_content&view=article&id=63&Itemid=73&lang=nl)

Ik denk dat je deze dingen uit elkaar moet halen. Een dikke dragracer bouwen is 1, maar om een VW of Audi zo snel mogenlijk te krijgen met de VAG-techniek is 2. Ik noemde de renner ook niet in mijn eerste verhaal om de reden die je zelf al aan gaf. De andere 2 VW's zijn zeer snel en blijven redelijk heel.
De echte VW/Audi liefhebbers wil dikke VW/Audi techniek zien en geen Chevy V8 zoals in de al wel bekende Audi Coupe en Corrado dragracers. Dit zijn buizenframe's met Chevy motor enz, geen echte auto's meer en kan ook straatlegaal zijn.

Ik heb een Porsche 944 waar ik een LS2 voor gekocht heb. Is erg mooi, betrouwbaar en al veel pk standaard, maar het doet veel mensen zier om een GM motor in een Porsche te zien ;)
Porsche 944 => LS2 V8 Project (http://www.dutchbuild.com/index.php?option=com_igallery&view=igcategory&id=17&Itemid=102&lang=nl)

De powerband is tegenwoordig veel beter geworden door de veel betere turbo's, maar daar moet je dik geld voor neertellen (Precision 6762 ball bearing turbo met bullet wheel: 2300 Dollar). Ben nu een 2.0TFSI aan het bouwen met een l tussen de 650 en 750 pk voor een klant in Madagascar.
Let wel dat deze motor begroot is op 35K Euro met een bak van 9K. Voor dit geld heb je dan wel een motor met een mooie powerband en dry-sump enz, maar niet iedereen heeft dit budget. Voor dit zelfde geld kan je ook een LSX met 2 turbo's klaarmaken met maar liefst 2000+ pk.

Het gaat er dan ook om, wil je een snelle (snelste) VW/Audi of een snelle dragracer ongeacht wat voor merk enz ;) Ieder voor zich toch?
Ik perssonlijk zie liever een VW Golf met VAG techniek 5e worden dan een Golf met Chevy techniek eerste, maar dat is persoonlijk.

zijn naast Robert Pothorcki ( die bedoel jij) rijd onder andere team dunlop ( VTG- ook bekent van de 900pk audi s4) die tijden.
Precision is mooi, maar ben zelf meer liefhebber van de comp turbo ( triplebearing).

Dat van de rijder ben ik het volledig niet mee eens. Zo ken ik een bekende s2 (Ilmars Zausajevs 1140hp 1000+Nm 1991 5Cyl Trendab's engine Audi S2 Coupe ) die vorig jaar met gemak 9 laag reed. De nieuwe eigenaar krijgt dat ding in geen mogelijkheid onder de 10.

Ben het wel met je eens over de kosten en de bouw en probeerstadia, heb enorm veel respect voor het werk en zie graag ook op de sprint veel VAG voorbijkomen.

En dat van Lex is natuurlijk gekscherend, maar de potentie ligt niet altijd in de stokoude v8'en, maar ook wel in de rotorblokjes

Richard
22-06-2011, 19:45
BTW ik val je niet aan Wilco, geniet er juist van de stukjes die je schrijft ( ook in dit verhaal) en je passie voor de vw groep. Jullie projecten zijn prachtig en hoop dat de verwachtingen een beetje waar kunnen worden. Heb de afgelopen jaren teveel "snelle" internetauto's gigantisch zien falen op de sprint. Maar denk dat het bij jullie wel goed zit.

hier weer wat kijkplezier:
http://www.youtube.com/watch?v=wlMJ_T9_0Wk
http://www.youtube.com/watch?v=VSuzOPX-7do&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=LD2sWD3FcK8&feature=related

DutchWilco
22-06-2011, 23:00
BTW ik val je niet aan Wilco, geniet er juist van de stukjes die je schrijft ( ook in dit verhaal) en je passie voor de vw groep. Jullie projecten zijn prachtig en hoop dat de verwachtingen een beetje waar kunnen worden. Heb de afgelopen jaren teveel "snelle" internetauto's gigantisch zien falen op de sprint. Maar denk dat het bij jullie wel goed zit.

hier weer wat kijkplezier:
http://www.youtube.com/watch?v=wlMJ_T9_0Wk
http://www.youtube.com/watch?v=VSuzOPX-7do&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=LD2sWD3FcK8&feature=related


Hoi Richard, Je begint al aardig in de buurt te komen van wat ik probeerde uit te leggen ;) Een auto kopen die al 10sec rijd is al een waarde waar veel mensen alleen van kunnen dromen. De laatste tienden's (van 10 naar laag 9 zijn tienden) bepaald de rijder. En idd ook deze laatste tienden zijn belangrijk natuurlijk.

Mooie filmpjes trouwens :thumbup:

Dan ken je deze ook wel denk ik, alleen het geluid al :)
http://www.youtube.com/watch?v=wT1QQhHmjKc

Het is helaas zo dat de top alleen nog maar bestaat uit de oldsmobile V8 met blower en veel nitro. Ik was in 2009 in Las Vegas bij de wereldkampioenschappen Dragracen. Op een gegeven moment gingen alle mensen ineens staan en begonnen te juichen. Ik vroeg aan een Mexicaan naast mij wat er aan de hand was en kreeg het antwoord, dat het voor het eerst was dat er een V8 met 2 turbo's de halve finale haalden. Kan je nagaan hoe moeilijk het is om met iets nieuws (wat allang niet meer nieuw is voor ons) de top te bereiken.
Ik vind het heel erg vervelend om te moeten zeggen, maar ik persoonlijk denk dat de elektromotor steeds meer terrein wint helaas om eenvoudige reden. Je hebt hier voor maar hele korte, maar krachtige stroom voor nodig. Verder geen versnellingen enz. alleen een dikke elektromotor. Ik hoop dat het er nooit van zal komen, want ik rijd nog liever met paard en wagen :D

Ik heb wel zin om weer eens in drachten te kijken, want ben er al lang niet meer geweest. Let wel dat ik geen sprinter ben, maar een bouwer. Ik ben veel te zenuwachtig van te voren en ben er bijna ziek van als ik weet dat er mensen staan te kijken. Ik zie liever iemand anders rijden met iets wat ik gemaakt hebt om deze reden. Ik ben een Auto voor de time-attack aan het bouwen omdat ik het dan beter zie zitten om zelf te leren rijden met publiek, dus misschien komt het ooit nog goed ;)

sipkemk1rs2
22-06-2011, 23:11
Hoi Richard, Je begint al aardig in de buurt te komen van wat ik probeerde uit te leggen ;) Een auto kopen die al 10sec rijd is al een waarde waar veel mensen alleen van kunnen dromen. De laatste tienden's (van 10 naar laag 9 zijn tienden) bepaald de rijder. En idd ook deze laatste tienden zijn belangrijk natuurlijk.

Mooie filmpjes trouwens :thumbup:

Het is helaas zo dat de top alleen nog maar bestaat uit de oldsmobile V8 met blower en veel nitro. Ik was in 2009 in Las Vegas bij de wereldkampioenschappen Dragracen. Op een gegeven moment gingen alle mensen ineens staan en begonnen te juichen. Ik vroeg aan een Mexicaan naast mij wat er aan de hand was en kreeg het antwoord, dat het voor het eerst was dat er een V8 met 2 turbo's de halve finale haalden. Kan je nagaan hoe moeilijk het is om met iets nieuws (wat allang niet meer nieuw is voor ons) de top te bereiken.
Ik vind het heel erg vervelend om te moeten zeggen, maar ik persoonlijk denk dat de elektromotor steeds meer terrein wint helaas om eenvoudige reden. Je hebt hier voor maar hele korte, maar krachtige stroom voor nodig. Verder geen versnellingen enz. alleen een dikke elektromotor. Ik hoop dat het er nooit van zal komen, want ik rijd nog liever met paard en wagen :D

Ik heb wel zin om weer eens in drachten te kijken, want ben er al lang niet meer geweest. Let wel dat ik geen sprinter ben, maar een bouwer. Ik ben veel te zenuwachtig van te voren en ben er bijna ziek van als ik weet dat er mensen staan te kijken. Ik zie liever iemand anders rijden met iets wat ik gemaakt hebt om deze reden. Ik ben een Auto voor de time-attack aan het bouwen omdat ik het dan beter zie zitten om zelf te leren rijden met publiek, dus misschien komt het ooit nog goed ;)
Hoi Wilco
ik had je auto,s gezien en ziet er goed uit :thumbup:

DutchWilco
22-06-2011, 23:21
Hoi Wilco
ik had je auto,s gezien en ziet er goed uit :thumbup:


Dank je wel, ik hoop jullie een keer te ontmoeten bij een meet of zo, praat wat makkelijker en lijkt mij gezellig ;)

Zijn er al weer wat foto's? Ik had al begrepen dat je niet zo van de foto's bent, maar ik ben erg benieuwd. Ik had al een paar VW's gezien met een motor over lang, en heb het zelf ook al eens wat uitgedacht, maar is niks van gekomen. Ben erg benieuwd hoe je het gaat doen met het stuurhuis en carter en achteras :)

sipkemk1rs2
22-06-2011, 23:52
Dank je wel, ik hoop jullie een keer te ontmoeten bij een meet of zo, praat wat makkelijker en lijkt mij gezellig ;)

Zijn er al weer wat foto's? Ik had al begrepen dat je niet zo van de foto's bent, maar ik ben erg benieuwd. Ik had al een paar VW's gezien met een motor over lang, en heb het zelf ook al eens wat uitgedacht, maar is niks van gekomen. Ben erg benieuwd hoe je het gaat doen met het stuurhuis en carter en achteras :)
stuur huis is al klaar. heb ik gewoon werkend. en achteras heb ik er ook al onder
carter heb ik gewoon origineel audi S8

sipkemk1rs2
23-06-2011, 11:04
Hey Richard
En een mengelmoes turbo van holset wat vind je daar van dan :D

DutchWilco
23-06-2011, 11:29
Hey Richard
En een mengelmoes turbo van holset wat vind je daar van dan :D

Ik weet dat het voor Richard bedoeld is, maar hier even een lijstje met de Holset turbo's met bijbehoorende info ;)
http://kms.vankronenburg.nl/turbo.html

Ik vind ze betaalbaar, kwalitatief goed en doen het goed in topvermogen (boven in de toeren). Onderin laten ze wat liggen en zijn er niet met ball bearing en zijn behoorlijk zwaar. Zijn luchtgekoeld wat de laatste tijd mijn voorkeur heeft ivm de grote hoeveelheid heet water wat een watergekoelde weer terug in het koelsysteem gooit. Ik heb hierdoor mijn koelwater steeds aan de te hete kant (104gr) en moet hier mee aan de slag.
Is een goede keuze voor als je niet meer dan 1000 Euro wild besteden en toch iets goed wilt.

Ben benieuwd wat Richard zijn mening is,

sipkemk1rs2
23-06-2011, 14:09
Ik weet dat het voor Richard bedoeld is, maar hier even een lijstje met de Holset turbo's met bijbehoorende info ;)
http://kms.vankronenburg.nl/turbo.html

Ik vind ze betaalbaar, kwalitatief goed en doen het goed in topvermogen (boven in de toeren). Onderin laten ze wat liggen en zijn er niet met ball bearing en zijn behoorlijk zwaar. Zijn luchtgekoeld wat de laatste tijd mijn voorkeur heeft ivm de grote hoeveelheid heet water wat een watergekoelde weer terug in het koelsysteem gooit. Ik heb hierdoor mijn koelwater steeds aan de te hete kant (104gr) en moet hier mee aan de slag.
Is een goede keuze voor als je niet meer dan 1000 Euro wild besteden en toch iets goed wilt.

Ben benieuwd wat Richard zijn mening is,
ja ik ken hem Wilco deze turbo.Heb nu ook weer wat anders samen gesteld vaneen stuk of drie holset,s . voor mij golf 1 .ga hem er vandemiddag op zetten .en dan kijken wat hij doet morgen in drachten . :D

Johan1982MK1
23-06-2011, 14:19
Morgen ook maar ff kijken dan!! :)

Richard
23-06-2011, 16:07
Ik weet dat het voor Richard bedoeld is, maar hier even een lijstje met de Holset turbo's met bijbehoorende info ;)
http://kms.vankronenburg.nl/turbo.html

Ik vind ze betaalbaar, kwalitatief goed en doen het goed in topvermogen (boven in de toeren). Onderin laten ze wat liggen en zijn er niet met ball bearing en zijn behoorlijk zwaar. Zijn luchtgekoeld wat de laatste tijd mijn voorkeur heeft ivm de grote hoeveelheid heet water wat een watergekoelde weer terug in het koelsysteem gooit. Ik heb hierdoor mijn koelwater steeds aan de te hete kant (104gr) en moet hier mee aan de slag.
Is een goede keuze voor als je niet meer dan 1000 Euro wild besteden en toch iets goed wilt.

Ben benieuwd wat Richard zijn mening is,

heb hier nog op de plank liggen een:
- nieuwe HX40 met Billet 54 mm compressorwiel en 16 cm#2
wastegate turbinehuis (actuator staat vast op 1.86 bar)

bij Aart Waterweg vandaan.

(En ik heb de bon gezien Sipke dus houd hem, was een koopje)

Richard
23-06-2011, 16:15
en hier nog een filmpje over kwaliteit van het materiaal belangrijk is
http://www.youtube.com/watch?v=pBYNbovODbE&feature=player_embedded

sipkemk1rs2
23-06-2011, 17:07
heb hier nog op de plank liggen een:
- nieuwe HX40 met Billet 54 mm compressorwiel en 16 cm#2
wastegate turbinehuis (actuator staat vast op 1.86 bar)

bij Aart Waterweg vandaan.

(En ik heb de bon gezien Sipke dus houd hem, was een koopje)
Ja geef niet ik heb al wat ander,s gemaakt heeft Aart voor mij uitgerekend.
Nu heb ik een mengemoes van drie turbo,s :thumbup:

Richard
23-06-2011, 17:15
ben erg benieuwd( ben een holset fan)

was toen ook aan het brainstormen over aan een 54 mm Billet compressor kant ook wel een 60 mm exducer turbinewiel knopen met een A type voet 12 cm#2 turbinehuis, daar staat deactuator op 1,65 bar. Dan werd het dus een HX35-54billet/60/12A.

spoelt wat sneller op

sipkemk1rs2
25-06-2011, 21:16
Morgen ook maar ff kijken dan!! :)
Nou ik hoop dat je niet bent wezen kijken in drachten :( . ik kon vorig jaar nog sneler met mij origineel gti 8v :rolleyes:

René
26-06-2011, 09:15
Heb hem vrijdag even bekenen op `t rennerskwartier...indrukwekkend blok :)
Heb je ook gesprint dan? Vrij vroeg dan zeker?

Lieuwe
26-06-2011, 10:08
Heb de auto ook gezien, maar niet zien rijden. Niet al te beste tijd gereden begrijp ik? Stond ook wel op een paar gare Pirelli banden :)

sipkemk1rs2
26-06-2011, 15:20
Heb hem vrijdag even bekenen op `t rennerskwartier...indrukwekkend blok :)
Heb je ook gesprint dan? Vrij vroeg dan zeker?
Ja ik heb wel gesprint.En had de eeste prijs gewonen geloof ik.
Met 402 wielspin :D

sipkemk1rs2
26-06-2011, 15:30
Heb de auto ook gezien, maar niet zien rijden. Niet al te beste tijd gereden begrijp ik? Stond ook wel op een paar gare Pirelli banden :)
Lieuwe merk band maakt niet meer uit .met gewone straat band wil het niet meer rijden.op de strip als ik wat wil moet ik er m&h om doen.anders word het nicks meer. Dus als je even wildt kijk vandeweek als je die ook kan krijgen :thumbup: .

sipkemk1rs2
27-06-2011, 18:36
Hier de film Street legal drag racing @ Drachten 24-6-2011






www.youtube.com/watch?v=-a6S1F_IYWQ

Richard
27-06-2011, 20:36
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b0s0p0

voorbeeld;
195/50/15 r888 medium = £62.50 each
195/50/15 r888 soft = £73 each
205/50/15 r888 medium = £75 each
205/50/15 r888 soft = £85 each

mrtyremotorsport.com leveren ook de Dunlop direzza's

http://s13.invisionfree.com/OSLracing/ar/t2152.htm

sipkemk1rs2
27-06-2011, 23:29
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m12b0s0p0

voorbeeld;
195/50/15 r888 medium = £62.50 each
195/50/15 r888 soft = £73 each
205/50/15 r888 medium = £75 each
205/50/15 r888 soft = £85 each

mrtyremotorsport.com leveren ook de Dunlop direzza's

http://s13.invisionfree.com/OSLracing/ar/t2152.htm
Denk dat ik volgen de keer met de m&h ga rijden Richard :jacks:
ben er wel een beetje klaar mee .met deze tijden :lick:

Richard
28-06-2011, 07:28
zie onderste link..

sipkemk1rs2
28-06-2011, 09:16
zie onderste link..
die passen niet toch

sipkemk1rs2
05-07-2011, 16:24
http://www.youtube.com/watch?v=j0p5a-i_dJk&feature=related

hier weer een filmpje
van drachten 27-08-08

sipkemk1rs2
05-07-2011, 16:50
http://www.youtube.com/watch?v=j0p5a-i_dJk&feature=related

hier weer een filmpje
van drachten 27-08-08
En hier nog een van Sneaky Tuning @ Drachten 27-06-08
met gewone straat banden wat ook niet wou geloof ik :screwy:



http://www.youtube.com/watch?v=9BcAlPvpWp8&feature=related

Richard
23-07-2011, 19:17
was weer een hele beleving..hahaha

sipkemk1rs2
23-07-2011, 19:30
was weer een hele beleving..hahaha
Ja dat zeker met drie wielen over de finish :D heb je er ook nog een foto van :D

Richard
23-07-2011, 19:30
Karim wel...Zal eens kijken op de telefoon

sipkemk1rs2
23-07-2011, 20:23
Karim wel...Zal eens kijken op de telefoon
Ja ik heb hem ook op de tel kan hem er niet bij krijgen hier :screwy:
Maar er staan ook mooie fotos op het Osl forum bij
Foto's van evenementen lukt dat jou Richard] .om ze daar weg te plukken :thumbup:

Richard
23-07-2011, 20:42
http://i31.photobucket.com/albums/c355/audicoupe/IMG_7644-border.jpg

http://www.novosite.nl/editor/assets/booster/IMG_8121-border.jpg

Richard
23-07-2011, 20:47
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHLCT4MQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YD8D4WQS.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRPDTFAG.jpg

sipkemk1rs2
23-07-2011, 21:14
http://i31.photobucket.com/albums/c355/audicoupe/IMG_7644-border.jpg

http://www.novosite.nl/editor/assets/booster/IMG_8121-border.jpg
Mooie bedankt Richard :thumbup:

René
23-07-2011, 22:30
Op 3 wielen over de finish?
Zijn er ook filmpjes gemaakt?

sipkemk1rs2
24-07-2011, 10:41
Op 3 wielen over de finish?
Zijn er ook filmpjes gemaakt?
Die zulen er wel zijn .Maar ik weet niet wie ze zo heeft :D

Zweiter
28-07-2011, 09:12
heb je (ondanks de drie wielen? :)) toch nog goede tijden kunnen rijden op de dragslicks?

sipkemk1rs2
28-07-2011, 23:17
heb je (ondanks de drie wielen? :)) toch nog goede tijden kunnen rijden op de dragslicks?
Nee was niet een goede tijd :angryv: En ik had ook nog een ander probleempje
maar is nu op gelost .Dus we gaan zien wat hij de volgende keer gaat doen. :thumbup: Misschien als ik mij op geef voor eXplosion maar dat is nog niet zeker.

RubenD
28-07-2011, 23:47
Even iets groter:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YHLCT4MQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YD8D4WQS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WRPDTFAG.jpg

sipkemk1rs2
30-07-2011, 19:06
poe deze foto,s zijn wel erg groot

sipkemk1rs2
31-07-2011, 14:19
Hier even weer een filmpje van Street legal drags Drachten 22-07-2011. This is a daily



http://www.youtube.com/watch?v=IoNW61l3tjY&feature=youtu.be

Zweiter
03-08-2011, 10:26
godverdikke, 10.6@402m is een beste tijd, laat staan voor een daily! komt al dicht bij de 10.02@402m van de oranje crx in de buurt...

sipkemk1rs2
03-08-2011, 14:19
godverdikke, 10.6@402m is een beste tijd, laat staan voor een daily! komt al dicht bij de 10.02@402m van de oranje crx in de buurt...
Ja klop maar die liep op c16 .En deze heeft hij op e85 .Maar daily weet ik niet hoor. Hij had hem ook op kenteken zeiden ze maar is ook niet zo. is gewoon een 1.5 met 66 kw op kenteken.met een blok van 40.000 euro
gebouwd in amerika.maar toch een hele prestatie. :thumbup:

polonick
03-08-2011, 18:19
je filmpjes zijn nu aan het uploaden dus morgen staan ze der zeker op
moet je gewoon zoeken onder: DHRA drachten 22-07-2011
ik heb het simpel gehouden :thumbup:

sipkemk1rs2
03-08-2011, 19:28
je filmpjes zijn nu aan het uploaden dus morgen staan ze der zeker op
moet je gewoon zoeken onder: DHRA drachten 22-07-2011
ik heb het simpel gehouden :thumbup:
Oke mooi bedankt :thumbup:

Wim.
03-08-2011, 20:31
Word het niet eens tijd voor wat foto's van een Golf MK2 met een v8?

polonick
03-08-2011, 20:57
http://www.youtube.com/watch?v=3QwqgL_A8Io

http://www.youtube.com/watch?v=I5ev01PMGfA

http://www.youtube.com/watch?v=fG_mtNY73bM

alsje

passatgt16vg60
03-08-2011, 22:05
@ sipkemk1rs2 ,

ik zou graag weten welke versnellingsbak
jij gekoppeld hebt aan de 2.2T ?

sipkemk1rs2
03-08-2011, 23:00
http://www.youtube.com/watch?v=3QwqgL_A8Io

http://www.youtube.com/watch?v=I5ev01PMGfA

http://www.youtube.com/watch?v=fG_mtNY73bM

alsje
leuke filmpjes :thumbup:

polonick
13-09-2011, 09:02
ga je nog naar drachten vrijdag?
moet ik die wastegate nog meenemen?

gr nick

sipkemk1rs2
13-09-2011, 23:28
ga je nog naar drachten vrijdag?
moet ik die wastegate nog meenemen?

gr nick
Ja ik ga er heen en ik ga mee doe natuurlijk :D
ja je mag hem wel meenemen :thumbup:

polonick
15-09-2011, 08:39
komt goed zie je morgen

sipkemk1rs2
17-09-2011, 12:54
ga je nog naar drachten vrijdag?
moet ik die wastegate nog meenemen?

gr nick
Hey nick
Ik heb nooit mee bij de wastegate stil gestaan met alle drukte :screwy:

sipkemk1rs2
17-09-2011, 20:33
Hier een filmpje van Drachten Street Legal Night 16-9-2011 :thumbup:




http://www.youtube.com/watch?v=aOv36aYlHAw

Wim.
18-09-2011, 12:36
Kan je niet beter een topic aanmaken van je MK1? Ik ben wel benieuwd naar de vorderingen van je MK2 maar telkens als ik kijk gaat het alleen maar over je MK1..

antoine91
18-09-2011, 13:33
wat wim zeg, en zo weinig foto's van auto, blok & de rest? ben best benieuwaar ALLES...

Domi
18-09-2011, 14:51
Kan je niet beter een topic aanmaken van je MK1? Ik ben wel benieuwd naar de vorderingen van je MK2 maar telkens als ik kijk gaat het alleen maar over je MK1..


:iamwithst
De Golf 1 kent inmiddels iedereen wel. Of iedereen denkt de golf 1 wel te kennen :D

polonick
19-09-2011, 06:42
hey sipke ja ik zag jou naast de baan staan en ik was vrolijk aan het doorrijden toen ik uitgeschakeld was was jij al weg
ga je zondag nog naar super sunday op zandvoort?
1/4mile voor de laatste keer dit jaar

sipkemk1rs2
21-09-2011, 19:06
hey sipke ja ik zag jou naast de baan staan en ik was vrolijk aan het doorrijden toen ik uitgeschakeld was was jij al weg
ga je zondag nog naar super sunday op zandvoort?
1/4mile voor de laatste keer dit jaar
hey nick
Nee daar ga ik niet heen. Ik heb het dit jaar wel een beetje gehad met het sprinten. Als ik wel nog ga sprinten dit jaar ,Ga ik de laatste keer bitburg rijden. :thumbup:

Joentje
22-09-2011, 09:49
Wanneer is de laatste sprint op bitburg dan?

sipkemk1rs2
22-09-2011, 11:05
Dit weekend is er nog een , en volgendeweek is de laatste hebben ze mij vertelt.

Lieuwe
22-09-2011, 11:24
Dit weekend is er Das Drag Day. Mooi evenement met veel luchtgekoelde VW's die ook in de 10 rijden :)

Afgelopen 3 jaar heen geweest, maar ik sla dit jaar even over.

polonick
24-09-2011, 08:26
oke das jammer naja volgend jaar beter
die wastegate weet je altijd tevinden anders neem ik hem volgendjaar mee

zou graag ook naar bitburg rijden maar de afstand is mij tever :P

sipkemk1rs2
05-11-2011, 20:59
Ha ha vandaag 613pk bij Van Vught Tuning op de tesbank met mij golf mk1 [QUOTE]

René
05-11-2011, 21:00
613???:eek:

Richard
05-11-2011, 21:10
mooi mooi

sixpack
05-11-2011, 21:14
Wtf... :eek:

sipkemk1rs2
05-11-2011, 21:45
Ja ging best goed bij 1.8 bar turbo druk, En 98 ongelood en dan al dit vermogen

Richard
05-11-2011, 21:47
blijft een leuk turbootje.. maar dat had ik al 100 keer gezegt..;) ben benieuwd wat ie gaat doen..(is de liefde voor de wagen weer een beetje terug? ;))

sipkemk1rs2
05-11-2011, 21:52
blijft een leuk turbootje.. maar dat had ik al 100 keer gezegt..;) ben benieuwd wat ie gaat doen..(is de liefde voor de wagen weer een beetje terug? ;))
Ja maar heb een ander turbo nu geen holset meer Richard :D

sipkemk1rs2
05-11-2011, 21:54
Wtf... :eek:
En jij was er bij toch vandemmidag bij johan mer je golf 4 :thumbup:

sixpack
05-11-2011, 22:07
Ik in elk geval niet .. :)

sipkemk1rs2
06-11-2011, 11:40
Ik in elk geval niet .. :)
Oke dat dacht ik sorry daar voor :thumbup: sixpack
Nee Richard ik heb geen holset meer :D

Nick_J
06-11-2011, 14:18
Nee dat was ik met mijn Golf 4. Maar dat waren serieuse cijfers daar op de bank!
Ik probeer zo snel mogelijk die filmpjes en foto's te uploaden.

sipkemk1rs2
06-11-2011, 17:14
Nee dat was ik met mijn Golf 4. Maar dat waren serieuse cijfers daar op de bank!
Ik probeer zo snel mogelijk die filmpjes en foto's te uploaden.
Hoi oke mooi .Dan zie ik ze wel hoop ik ,want ik heb zelf geen goede filmpjes om dat ik tedruk was met de auto je mag ze ook op you tube als dat lukt :thumbup:

sipkemk1rs2
06-11-2011, 23:22
hier is al een kort filmpje bij Van Vught Tuning op de testbank 613pk :thumbup:

www.youtube.com/watch?v=-Ps0CHYla38&feature=feedu

Alberto
07-11-2011, 07:59
frond zit los .. :D goed bezig Sipke .

Johan1982MK1
07-11-2011, 09:04
Onvoorstelbaar wat een vermogen in zo'n auto. :eek: Gaaf hoor!

sipkemk1rs2
07-11-2011, 10:39
frond zit los .. :D goed bezig Sipke .
Hey Alberto
Dat is het frond niet hoor .De motor tilt op, normaal heb ik een paar trekstangen onder aan de auto zitten maar die had ik er nu niet op .De motor heb ik er stijf in heb zitten.op de weg schut de heele auto heen en weer :D
als hij in de toerenbegrenzer gaat :D

sipkemk1rs2
07-11-2011, 18:29
hier is al een kort filmpje bij Van Vught Tuning op de testbank 613pk :thumbup:


http://www.youtube.com/watch?v=-Ps0CHYla38&feature=feedu

vdWal.
07-11-2011, 18:43
heerlijk :cool:

Nick_J
09-11-2011, 19:20
ik heb ze op youtube geplaatst. Geen hd camera kwaliteit... Maar voor het idee en geluid!!

http://www.youtube.com/watch?v=mC-olBlftX0

http://www.youtube.com/watch?v=xZwAzpt-jH4

Groeten Nick.

VwJarnoGT
09-11-2011, 20:27
Holy shit.. :D

Domi
09-11-2011, 21:05
de vonken komen onder de wagen vandaan :eek:

Alberto
09-11-2011, 21:23
Hey Alberto
Dat is het frond niet hoor .De motor tilt op, normaal heb ik een paar trekstangen onder aan de auto zitten maar die had ik er nu niet op .De motor heb ik er stijf in heb zitten.op de weg schut de heele auto heen en weer :D
als hij in de toerenbegrenzer gaat :D

word in het filmpje geroepen ,was wel humor
zag ook dat de hele auto heen en weer gaat , raar he in een Golf 1 met dit geweld :D .
Maar goed bezig man , mooi dit beeld matriaal :thumbup:

sipkemk1rs2
09-11-2011, 23:44
ik heb ze op youtube geplaatst. Geen hd camera kwaliteit... Maar voor het idee en geluid!!

http://www.youtube.com/watch?v=mC-olBlftX0

http://www.youtube.com/watch?v=xZwAzpt-jH4

Groeten Nick.
Hey Nick Bedankt> :thumbup:

HannoverEdition
10-11-2011, 00:06
godverd#mme-motherf#cker wat een geweld,en wat een pk's....WOW F#cking niet normaal! maar wel erg leuk :D :thumbup:

gefeliciteerd met dit resultaat!! ;)

fabbi
10-11-2011, 20:07
Iets zegt mij dat deze filmpjes nog heel veeel bezoekers gaan krijgen, tering wat een geweld man..:-)

variant110
10-11-2011, 20:33
is weer eens wat anders sipke dan een 20vt of g60 in een 1 en dan ook nog zoveel pk's

kon de auto wel al een tijdje maar dat er zoveel geweld in zat had ik niet door!!

waar komen die vonken vandaan dan?

vdWal.
10-11-2011, 20:53
wat me ik dan afvraag, zulk vermoge is natuurlijk wel gwoon echt dik :thumbup:
maar krijg je dat nog een beetje de straat op?

sipkemk1rs2
11-11-2011, 00:56
is weer eens wat anders sipke dan een 20vt of g60 in een 1 en dan ook nog zoveel pk's

kon de auto wel al een tijdje maar dat er zoveel geweld in zat had ik niet door!!

waar komen die vonken vandaan dan?
Ja die vonken komen niet van mij auto hoor.Het komt om dat hij twee weken terug een bmw m5 met gelijk 400nm 380 pk op de testbank heeft gehad. En die had de testbank een beetje verschoven . En natuurlijk om datde golf wat meer power heeft als een normale auto :D druk hij de onderplaat tegen de rol aan vandaar die vonken

AD G60
11-11-2011, 09:49
Zoooo het zou verboden moeten worden... :) Wat ik me echter nog steeds afvraag, wat voor bak heb je aan deze motor gekoppeld? En past de 5-cilinder + bak een beetje goed in de golf 1 carrosserie?

sipkemk1rs2
11-11-2011, 21:08
wat me ik dan afvraag, zulk vermoge is natuurlijk wel gwoon echt dik :thumbup:
maar krijg je dat nog een beetje de straat op?
Op straat is nog wel tedoen met wat wielspin :D Maar op de drag baan is het moeilijk :mad:

variant110
11-11-2011, 21:11
mooi ingebouwd in iedergeval

oke nu snap ik de vonken ja

ik moet maar eens denken aan een windmolentje voor men vr6

Sjeesbeest
11-11-2011, 21:46
Loopt wel lekker zeg :)

mooi project !

Domi
11-11-2011, 21:59
Hoe staat het eigenlijk met het project waar dit topic voor was bedoeld ;)

sipkemk1rs2
12-11-2011, 10:44
Hoe staat het eigenlijk met het project waar dit topic voor was bedoeld ;)
Ben ik nog niet veel veder mee .Denk dat ik hem stracks in de verkoop ga gooien maar dat is nog niet zeker :thumbup:
Ik had je geprobeerd terug te mailen {Grolsch} maar dat wou niet. als je mij op nieuwe mail stuurd {Grolsch} Dan zal ik zien als het wel lukt jij had wat vragen over mij auto toch . {Grolsch }Laat maar even weten :thumbup: