Log in

View Full Version : Toerenteller probleempje

KJ-Golf
16-01-2011, 15:07
Mijn toerenteller spoort 'm niet meer helemaal. Tijden het rijden springt die gewoon alle kanten op en dan af en toe doet hij het weer even. Maar als je dan optrekt en dus je gaspedaal intrapt, dan vliegt hij vaak alle kanten op.

Beetje vaag probleem.

VwJarnoGT
16-01-2011, 15:17
Als ik jou was zou ik van mijn eigen ervaring uitgaande een ander tellerbakje kopen en je eigen snelheidsmeter overzetten. Dat is makkelijker dan je denkt..
Let bij aanschaf van een ander tellerbakje op de stekkeraansluiting enkel of dubbel. En eventuele MFA ;)

Succes!

sinan
16-01-2011, 17:41
kan ook zijn dat je veerriem niet meer strak zit

Sjeesbeest
16-01-2011, 19:44
stekkertje op je bobine (rood/zwart op klem 1) die niet helemaal lekker meer op de verbinding zit?

jettaracing
16-01-2011, 20:05
Maak er maar de stekker met de groene draad van , die zorg voor het toerentalsignaal

KJ-Golf
17-01-2011, 16:26
Als je voor de auto staat en de motorruimte in kijkt, dan zit dat stekkertje als het goed is een beetje rechts-bovenin, toch? Ik zag daar namelijk een zwart/groen draadje heenlopen en het stekkertje daarvan zat er niet helemaal goed in. Ik hoorde in ieder geval een klikje toen ik hem aandrukte.

Zal dan vanavond of morgen wel even kijken of het probleem verholpen is. :)

Sjeesbeest
17-01-2011, 17:45
Maak er maar de stekker met de groene draad van , die zorg voor het toerentalsignaal

? groene draad is altijd de puls vanaf de ontstekingsmodule :rolleyes:

jettaracing
17-01-2011, 19:35
? groene draad is altijd de puls vanaf de ontstekingsmodule :rolleyes:

Waar denk je dan dat de toerenteller zijn pulssignaal weghaald ..........

Sjeesbeest
17-01-2011, 19:48
die komt van de bobine of van de computer, en aangezien die hier in het mk2 topic gepost is gaat ik ervan uit dat het de rood/zwarte draad is (en die zit 9 van de 10 keer op hetzelfde klemmetje als de groene idd)

maar goed ik zal mijn mond maar houden, ik zal er wel niets van snappen