PDA

View Full Version : kever info


bugs
14-02-2005, 16:51
hallo mensen, :D

ik speel met de gedachte om volgend jaar of zo een kevertje aan te schaffen..
De Golf begint een beetje oud te worden vooral de carroserie begint op verschillende plaatsen te roesten :( ook niet zo heel gek na 433000 km :D

maar nu een paar vraagjes:

het is dan de bedoeling dat ik er dagelijks mee ga rijden, ook in de winter..

van velen hoor ik dat je een kever bijna niet warm krijgt in de winter zijn er misschien ombouwsetje voor de kachel te krijgen dat ie gewoon uit en aan kan?
als ik hem dan een goede antiroestbehandeling geef valt het dan mee met het roesten als je vel dor de pekel rijd?

het zal er dan wel 1 worden van eind jaren 60 tot half 70 met 1200 of 1300 motor, maar wat is het verbruik op lange en korte afstanden ongeveer??

als er nog mer dingen zijn waar ik op moet letten en rekening moet houden hoor ik het graag!

groeten Daniel..

volksaddiction
14-02-2005, 17:27
het is dan de bedoeling dat ik er dagelijks mee ga rijden, ook in de winter..
* dat kan heel goed *

van velen hoor ik dat je een kever bijna niet warm krijgt in de winter zijn er misschien ombouwsetje voor de kachel te krijgen dat ie gewoon uit en aan kan?
* keverkachel kan altijd aan en uit, als je kachelpotten maar goed zijn *

als ik hem dan een goede antiroestbehandeling geef valt het dan mee met het roesten als je veel dor de pekel rijd?
*je kan toch met elke auto door de pekel, dus ook met een kever ! *

het zal er dan wel 1 worden van eind jaren 60 tot half 70 met 1200 of 1300 motor, maar wat is het verbruik op lange en korte afstanden ongeveer??
*gemiddeld 1 op 10 *

als er nog mer dingen zijn waar ik op moet letten en rekening moet houden hoor ik het graag!
* Dat ie hard is, neem een kenner mee die de zwakke punten weet van een kever ! *

bugs
14-02-2005, 17:35
thanks! ;) ik ben al een stuk wijzer!

vwwastelands
16-02-2005, 09:00
Vergeet ook niet een ijskrabber te kopen voor in de winter!! Bij goede vorst moet je namelijk wel ook aan de binnenkant krabben.....

Een kever kachel kan idd gewoon heel goed zijn, check dat dus goed bij aanschaf.

Ik weet niet uit welke regio je komt maar in Regio Zeeland is er 12 maart een gratis workshop "de kever voor beginners" waar aandachtspunten mbt het aanschaffen en onderhouden van een kever worden behandeld. Deze workshop is in combinatie met regio Zuid-Holland (Keverfreak en ik). Info over voorgaande workshops zie: http://www.keverclubzh.nl

MVG Dennis

bugs
16-02-2005, 16:54
ik moet ook regelmatig de Golf aan de binnenkant krabben, dus daar ben ik al aan gewend :D
ik kom uit regio Gelderland/achterhoek, zeeland is dus niet echt naast de deur..

SplitBien
17-02-2005, 12:50
s'winters met een kever rijden is best leuk maar koud!! Binnen en buiten krabben, je rijdt 9 van de 10 keer met zwaar beslagen ramen tijdens regen , IN de kever is het kouder dan buiten, alles kraakt, piept, trilt, door de herrie (van de wind en motor) kan je de radio niet meer horen, als je ongeluk hebt slaat ie bij iedere stoplicht af, houdt ie in en raakt je voorverwarming telkens verstopt waardoor je carburateur bevriest, OOK tijdens het rijden.... MAAR verder is het wel een leuke belevenis, vooral als je een ECHTE liefhebber bent en alles voor lief neemt. :p Succes daniel!

user-x
17-02-2005, 12:57
s'winters met een kever rijden is best leuk maar koud!! Binnen en buiten krabben, je rijdt 9 van de 10 keer met zwaar beslagen ramen tijdens regen..........

Mijn god, klinkt als hel!!!
Als ik een kever had, had ik m zeker verkocht!! ;)

SplitBien
17-02-2005, 13:02
Mijn god, klinkt als hel!!!
Als ik een kever had, had ik m zeker verkocht!! ;)

Het is ook HEL maar wel leuk om de winter worstelend door te komen!! :p
Vaste accesoires die je moet hebben: Een hele goeie ruitenkrabber
Een busje ontdooi spray voor de ramen, Een ruitentrekker voor in de auto
Een busje ontdooi voor je slot,ennuh zorgen dat je deurrubbers ingevet zijn tegen het vriezen anders kan je als het gevroren heeft echt NEVER meer naar binnen en als je de deur met grof geweld wel open hebt gekregen dan zijn je deurrubbers aan stront... !! :biggrin:

Tiki Madness
17-02-2005, 19:01
ik heb het nooit koud in de winter,tja de eerste vijf minuten maar als de motor dan warm is is het zo aangenaam.

volksfahrer.nl
17-02-2005, 19:11
ik heb het nooit koud in de winter,tja de eerste vijf minuten maar als de motor dan warm is is het zo aangenaam.

Jij hebt ook niet zo'n HOK als Bien! :wink: