PDA

View Full Version : sub doet het opeens niet meer

VWGolf3070
18-01-2011, 13:55
Hey, ik heb een versterker en subwoofer op de radio aangesloten in ''test modus''
Dus gewoon even kijken of het allemaal werkte en dat deed het ook.
Maar nu ik alles netjes heb weg gewerkt en alles heb aangesloten doet hij niks meer.. :(
Ik hoor niks uit mijn sub en als ik hem wat harder zet hoor ik uit de normale speakers gekraak.
Ik heb het daarna ook allemaal weer even simpel aangesloten zoals in test modus en dan is er weer gekraak en geen geluid uit de sub.
En als ik de sub en versterker niet heb aangesloten dan komt er gewoon goed geluid uit de speakers.
De sub heb ik alle keren via de versterker aangesloten op een van de speaker uitgangen van de radio.
Wat kan dit zijn?
Het lampje op de versterker brand gwoon dus hij krijgt voeding
En ik heb alles precies hetzelfde aangesloten als de 1e keer toen die het nog deed.. :mad:
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

steef-oo
18-01-2011, 15:00
subje opgerookt?

even de weerstand van de sub meten of die is zoals het hoort.
als je de sub voorzichting ''indruk'' voelt ie stroef aan en maakt ie nare geluiden of niet?

ruikt de subwoofer technisch/ verbrand?

bedrading maybe een kabelbreuk van versterker naar sub of de connector van de sub misschien los?

kan echt van alles zijn zoals je al leest :D maar probeer eerst eens bovenstaande allemaal uit en kijk of je alles kan uitsluiten ;)

martijnvanderh
18-01-2011, 15:35
Check als eerste al je massapunten!!!

VWGolf3070
18-01-2011, 18:11
Heey
Bedankt voor de reacties :thumbup:
Ik heb het probleem verholpen, er was namelijk een draadje geknakt van de radio naar de speaker-ingang van de versterker.
Waarschijnlijk bij het aanleggen gebeurt, want na vervanging deed alles het gewoon weer :D