PDA

View Full Version : verlagings dillema


Matheo
19-01-2004, 15:23
:? Kheb een beetje een verlagingsdillema :?

Ik rij in een golf 2 1.3, gewoon met standaard onderstel (nog).
Nou heb nog liggen: 4cm veren voor een golf 2 1.3/1.6 (2de hands jamex, zo te zien nog in goede staat)
Maar ik kan ook nog: een vaste verlaginsset halen (dan denk ik aan weitec), maar dit golfje mag niet teveel gaan kosten.
Omdat ik waarschijnlijk toch golf2 blijf rijden (hierna gti, hoop ik) wil ik best wa geld neerleggen voor een goeie verlagingsset. maar dan moeten ze dus wel onder een gti passen (is dat zo bij een weitec set???).
Van die 4cm veren, scheelt dat toch wel een beetje? (ik ken niemand met alleen veren verlaagd, niet voor niks waarschijnlijk)
Wie kan er mij weer wat wijzer maken?

niels_g60-power
19-01-2004, 19:03
ik zou in jou geval die veren er onderzetten een nieuwe set kopen als je een gti hebt. Kan je daaronder mooi vers spul schroeven.

Black Devil
19-01-2004, 19:54
Ik denk niet dat veren/schokdemper set voor een 1.3 ook geschikt zijn voor een gti dus, ik sluit me aan bij Niels

Golfzilla
19-01-2004, 21:15
ik had mijn 1.3 ook verlaagd gehad met verlagingsveren (40 mm voor en achter) dit werkte perfect en gewoon op de standaard dempers, ik heb ze in de 3 jaar dat ze eronder zaten nooit lek gereden de dempers (ik geloof dat het Koni veren waren die ik had, maar weet ik niet zeker) het ziet er ook meteen een stuk beter uit en het kost niet zoveel als een schroefset.

ik had er toendertijd 15" velgen met 195/50 banden erop en het vult mooi de kassen, hij werd er (bij mij dan) ook flink stugger van.

een schroefset kun je volgens mij onder elke golf2 plaatsen, of het nu gti of 1.3 is, dit DENK IK tenminste van wel, maar er zijn er hier vast die dit zeker weten, maar volgens mij maakt dit niks uit, het past altijd

Heleen
19-01-2004, 21:29
Daar zou ik niet te hard van uit gaan... zit nog wel eens verschil in, gewoon eerst vragen aan de persoon die er verstand van heeft (degene van wie je de schroefset gaat kopen weet er hopelijk meer van, anders zou ik ze niet bij hem kopen ;) ) Met alleen veren verlagen die 1.3 wil prima, had ik ook, zag er super uit, en het leukste is: hij gaat elke maand een stukje verder onderuit.... dat was tenminste bij mij wel zo, schijnt aan de naam Jamex te liggen. Let wel op dat je bij het keuren je oude veren er weer onder zet of toch verlagingsschokdempers, anders kom je er niet door. En als je er wel door komt, heb je een oen als keurmeester. Maar dat mag ik eigenlijk helemaal niet zeggen :D Voor de rest sluit ik mij bij de eerste reactie aan, pas iets nieuws kopen als je die GTI hebt, anders blijf je bezig en zonde als je die schroefset aan str*** rijd met een 1.3, toch? Succes!

Bas
19-01-2004, 21:43
Let wel op dat je bij het keuren je oude veren er weer onder zet of toch verlagingsschokdempers, anders kom je er niet door.

Is dat nieuw :?:
Misschien dat het bij verlaging verder dan 60 mm aan te raden (lees verstandig) is om andere dempers te monteren, maar bij de APK kijken ze volgens mij alleen maar of de veren niet los zitten.

Golfzilla
19-01-2004, 21:52
Let wel op dat je bij het keuren je oude veren er weer onder zet of toch verlagingsschokdempers, anders kom je er niet door.

Is dat nieuw :?:
Misschien dat het bij verlaging verder dan 60 mm aan te raden (lees verstandig) is om andere dempers te monteren, maar bij de APK kijken ze volgens mij alleen maar of de veren niet los zitten.

en volgens mij ook of de dempers lek zijn, maar bij mij 40 mm setje vroeger werd hij gewoon goed gekeurd op de originele dempers, no problems

Matheo
19-01-2004, 22:24
Nou das duidelijk, dan kan ik aan de slag eej! wordt weer een dagje sleutelen.
en volgens mij kijken ze daar ook niet naar bij de keur.

Antera
19-01-2004, 23:34
er zit verschil in tussen de 1.3 en de gti aangezien de gti aanzienelijk zwaarder weegt dan de 1.3 de dempers/veren zijn zeker niet geschikt voor de gti daar zal je cht een nieuw setje voor moeten aanschaffen wil je geen problemen tegen komen

RedJet
20-01-2004, 00:08
Maar die geschikt zijn voor GTI, gaan die dan wel op een 1.3?

Matheo
20-01-2004, 20:05
ik had er toendertijd 15" velgen met 195/50 banden erop en het vult mooi de kassen, hij werd er (bij mij dan) ook flink stugger van.


kheb 185/60, echt van die kwik-fit fietsbanden :( maar ik moet toch nieuwe banden gaan leggen binnenkort. wa voor fatsoenlijke banden zijn een beetje betaalbaar? en welke maat? 185/50 ofzo? kheb geen verstand van banden, nog niet veel in ieder geval ;) .

Tommy
20-01-2004, 20:12
195/50/R15 is over het algemeen een goedkope maat... 195/45/R15 wat platter, dus mooier in mijn ogen, maar iets duurder. 185/50 bestaat niet meende ik... 185/60 is de platste in die breedte geloof ik.

MauSeR35
20-01-2004, 20:30
HE heb je die ver en er nou nog nie onder? ik dacht dat je dat van de zomer al ging doen. Maar ja ik sluit me verder aan bij wat hier wordt gezegd. sucses er mee

RedJet
20-01-2004, 20:50
De banden

185/60/ 14
185/55/ 15
195/50/ 15
195/45/ 16

zijn allemaal evengroot en geven geen tellerafwijking. Kijk eens op http://www.autobandenmarkt.nl/start.html

Matheo
20-01-2004, 22:17
gracias! en maus... ze liggen er nog nie onder :? kzat er nog een beetje tegenaan te hikken. maar kben er wel uit nou denk :D nou alleen nog tijd vinden.. zaterdagje vrij nemen van de BB denk ;)

Heleen
21-01-2004, 16:57
Let wel op dat je bij het keuren je oude veren er weer onder zet of toch verlagingsschokdempers, anders kom je er niet door.

Is dat nieuw :?:
Misschien dat het bij verlaging verder dan 60 mm aan te raden (lees verstandig) is om andere dempers te monteren, maar bij de APK kijken ze volgens mij alleen maar of de veren niet los zitten.

Werd bij mij meteen gezegd.. als ik het zo zou laten kwam ie niet door de keuring.. toen heb ik em maar weggedaan :P

John
21-01-2004, 19:38
Als je veren niet los zitten en je auto kan de brug op dan is er niks aan de hand met de apk.