View Full Version : Zacht of hard dashboard?
ViperCat
26-01-2011, 22:25
Een vraagje aan de kenners :screwy: ;
Zit er verschil in het kunststof front van een hard en een zacht dashboard van een golf II?
Ik kan er namelijk een kopen, maar dacht dat er wel verschil in zat, in ieder geval in het uiterlijk, of heb ik het mis?
floris-jan1
26-01-2011, 22:29
Zacht en een hard dashboard zijn allebei gelijk, ze zijn beide keihard! Ik denk dat meerdere mensen dit ook vinden.
Maar de 'zachte' versie is luxer, ziet er net wat mooier uit (gladder). De bevestiging is voor allebei hetzelfde.
Heb zelf ook de 'zachte' versie ziet er gewoon wel strakker uit!
Succes met inbouwen!
Turbo-Variant
26-01-2011, 23:17
Zijn niet beiden gelijk, floris-jan.
Verschil zit hem in het dashboardkastje. Die is bij een harde versie in 1 geheel ingegoten en bij de zachte versie demontabel geloof ik. In ieder geval is bijvoorbeeld een airco niet te combineren met een hard dash.
floris-jan1
26-01-2011, 23:58
Zijn niet beiden gelijk, floris-jan.
Verschil zit hem in het dashboardkastje. Die is bij een harde versie in 1 geheel ingegoten en bij de zachte versie demontabel geloof ik. In ieder geval is bijvoorbeeld een airco niet te combineren met een hard dash.
Ik had het alleen over het materiaal, net zoals ViperCat z'n vraag ;)
M.b.t. het dashboard kastje kan je wel gelijk hebben.. Weet ik niet. Maar je kunt ze wel zo overzetten! Daar gaat het volgens mij om.. :rolleyes:
breadfan83
27-01-2011, 00:21
De harde is hard gegoten plastic. Het dashboardkastje zit er in gesmolten zeg maar, kunststoflassen.
Het zachte dash is meer 'n samengeperst karton met daar 'n nep-leren laag overheen geplakt. Is net zo goed keihard, maar ziet er wat mooier uit. Is wel ongeveer drie keer zo zwaar. Voordeel is dat je hiermee minder piepjes en kraakjes hebt.
Een airco is net zo goed met een hard dash in te bouwen. Je moet dan alleen het dashboardkastje er uit smelten en dat van een zacht dash er in fabriceren.
Turbo-Variant
27-01-2011, 00:34
Ofwel gewoon een zachte erin monteren...
Chriskee.
27-01-2011, 10:22
Dan weet ik niet wat ik fout deed, maar ik kreeg het dashboardkastje er niet uit, bij mijn GTI (zacht dash)? :confused:
breadfan83
27-01-2011, 14:03
Dan weet ik niet wat ik fout deed, maar ik kreeg het dashboardkastje er niet uit, bij mijn GTI (zacht dash)? :confused:
Toen 't uitgebouwd was niet?
Als het helemaal ingebouwd is lukt dat volgens mij ook niet helemaal. Ik heb altijd het kastje los gehaald, en dan het dash los geschroefd. Als je dan het dashboard een beetje naar je toe trekt kun je het kastje er schuin naar beneden toe uit halen. Echt handig is 't niet gemaakt, maar ok.
Chriskee.
27-01-2011, 18:15
Oké. Ja ik had het dashboard toen niet helemaal los, dus zal wel ergens geklemd gezeten hebben.
breadfan83
27-01-2011, 20:48
Oké. Ja ik had het dashboard toen niet helemaal los, dus zal wel ergens geklemd gezeten hebben.
Ja, dat kastje klemt dan tegen dat verwarmingskanaal dat aan die kant loopt.
Ben er ook op de vervelende manier achter gekomen, toen ik alles op dat kastje na weer terug had ingebouwd. :tongue:
ViperCat
27-01-2011, 21:07
Bedankt voor jullie reacties en discussies :thumbup:
Nu komt de volgende vraag:
Het plastic front wat je er los in moet klemmen, waar de cockpit, schakelaars en de kachel regelaar zit. Dat heeft volgens mij ook een verschillend uiterlijk in een zacht of hard dash? :screwy:
Dat was eigenlijk mijn vraag.... :rolleyes:
breadfan83
27-01-2011, 21:15
Nee, dat is het zelfde.
Alleen klem je dat er niet los in, maar het zit er in geschroefd met 'n stuk of 5 schroefjes. ;)
Turbo-Variant
27-01-2011, 23:59
Bij een US dash overigens wel geklikt. ;)
ViperCat
28-01-2011, 14:32
Bij een US dash overigens wel geklikt. ;)
Yess...Turbo-Variant u make my day! :thumbup: :thumbup:
Ik heb inderdaad een US volkswagen, het hierboven beschreven front is stuk en ik kan er een kopen via marktplaats maar dat zal wel een europese variant zijn. Ik ga er vanuit dat dit een europees front niet in een US dash past. Toch? Heb je daar ervaring mee? En volgens mij ziet hij er ook iets anders uit? :screwy:
floris-jan1
28-01-2011, 14:39
Is wel pas te maken denk ik zo!
breadfan83
28-01-2011, 15:29
D'r was hier afgelopen week iemand op zoek naar iemand die wat handiger was met internet dan hij zelf, om zo'n Amerikaans framepje te kopen voor 'm.
Misschien een idee dat jullie je er samen twee bestellen op die site. ;) Ze kostten geloof ik niet al te veel geld.
ViperCat
28-01-2011, 20:13
D'r was hier afgelopen week iemand op zoek naar iemand die wat handiger was met internet dan hij zelf, om zo'n Amerikaans framepje te kopen voor 'm.
Misschien een idee dat jullie je er samen twee bestellen op die site. ;) Ze kostten geloof ik niet al te veel geld.
Net even de zoekfunctie gebruikt, maar kan hem of haar niet nog niet vinden... Welk topic was het?
breadfan83
29-01-2011, 00:38
Net even de zoekfunctie gebruikt, maar kan hem of haar niet nog niet vinden... Welk topic was het?
Voila:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80373
ik zoek het sluitwerk van zo`n kastje zacht dash
wie kan me blij maken alvast bedankt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.