Log in

View Full Version : Belastingvrije golfjes.......

brabomk1g60
28-01-2011, 21:03
Ligt het aan mij of krijgen steeds meer mensen van die rare euro tekens in de ogen als ze in duitsland of belgie een golfje tekoop zien staan van voor '87 voor een bedrag van 500,- of max 750,-
om dan vervolgens in te voeren en na een week of 2 a 3 te koop te zetten voor een 1500,- of 1750,- :screwy: :shake: .......

A.D GOLF1 1976
28-01-2011, 21:16
1. Dat noemt men handel in de Nl-se volksmond.
2. Je bent niet verplicht tot kopen.
3. Je kunt de helft bieden.
4. Of je haalt er zelf ééntje, kan ook natuurlijk.

;)

Mitta
28-01-2011, 21:21
Maar het ligt niet aan jou:D Het gebeurd vrij veel:D

Alberto
28-01-2011, 21:22
das niks komen er voor bij voor 2500 of meer zelfs
reken eens uit hoe lang je dan wel niet moet rijden voor z'n auto uit kan :D

brabomk1g60
28-01-2011, 21:50
Weet ook wel dat dat handel is en dat je zelf bepaald om het voor dat bedrag te kopen maar toch normaal is het niet in mijn ogen,
ik zal dan wel te eerlijk zijn voor deze wereld ik zie het gewoon als oplichterij

sixpack
28-01-2011, 21:53
Moet je eens kijken wat een nieuwe auto voor een winstmarge doet,
Das pas oplichting ;)

Turbo-Variant
28-01-2011, 22:30
En toch valt het vies tegen, even voor 500 euro een Golfje scoren in Duitsland oid.

Ben zelf nu druk op zoek naar een Golf 2 van 83/84/85 wegens schade aan mijn eigen. Iets fatsoenlijks vinden voor een acceptabele prijs valt niet mee.

gti-er
28-01-2011, 23:02
nee, dat komt omdat ze in D ook niet meer gek zijn! ;)
De NL-ers halen de auto's daar allemaal weg! :D

De Pul
29-01-2011, 00:16
is toch net zo met t3's.....heb laatst voor mezelf een beetje rondgekeken,iets dieper dld in vind je zo'n ding in nette staat voor 500-1500euro,kijk je hier kost een rot lijk gewoon 4000...

breadfan83
29-01-2011, 01:13
Moet je eens kijken wat een nieuwe auto voor een winstmarge doet,
Das pas oplichting ;)

En toch valt dat ook wel reuze mee hoor. ;)

De winst wordt naderhand op onderhoud en dergelijke gehaald. De winstmarge op 'n nieuwe auto is vreselijk klein, zeker als d'r nog een beetje gepingeld en gehandeld wordt.

Denk dat sommige van die hobby-handelaren hier op 't forum meer winst maken op 'n oude Golf dan de dealer op 'n Golf 6 binnen haalt. :tongue:

twistile
29-01-2011, 02:47
Tja paar oorzaken kan ik wel bedenken;

Het kost veel tijd om het te gaan ophalen en als je slim bent plan je een route om meerdere auto's te gaan bekijken. Dat kost veel tijd en brandstof, dan moet je nog een auto ambulance regelen of dure export kentekens. Je moet ook nog geluk hebben dat er tegelijkertijd meerdere interessante te koop staan anders moet je alsnog voor 1 auto rijden, of thuisblijven en wachten maar dan is de eerste misschien al weer verkocht.. etc
Dan komt in NL de apk, kenteken etc. Vooral apk kan vies tegenvallen. Dan moet je veel tijd of honderden euro's erbij doen en dan is zo'n auto ineens niet zo lucratief meer.

Dan is er nog vragen en krijgen, ze vragen misschien wel 2500, maar of ze het krijgen... ik betwijfel het. Op marktplaats enzo zijn de kopers echt gigantische zeikerds. Ik had ook ooit een goedkope oldtimer golf uit duitsland. Ik dacht daar kan je je geen buil aan vallen, nou wel dus, je hebt in Nederland een hele hoop 'geinteresseerden', die bellen, mailen, doen toezeggingen, komen(soms) kijken maar ze kopen alleen iets voor de absolute bodemprijs.
Kijk maar eens hoelang die dingen op marktplaats staan, soms meerdere keren 'omdat de koper niet kwam opdagen' etc etc...

Aan de andere kant zolang de overheid niet ineens de oldtimer vrijstelling afschaft zal zo'n Golfje 2 amper in waarde dalen.

Ik heb nu een '88 diesel, betaal 60 euro per maand belasting, 720 euro per jaar dus. Ik heb dan wel geen afschrijving (goedkoop gekocht) maar op een goede oldtimer hoef je ook weinig af te schrijven, echter wel weer te onderhouden vaak... Dat kost meestal ook wel een paar honderd per jaar.

Ik vind juist dat er amper meer goedkope golfjes te vinden zijn in Dld. Het lijkt erop dat de prijzen steeds hoger worden omdat er zoveel vraag is.

Lieuwe
29-01-2011, 11:23
Je kan net zo goed een nette benzine Golf halen uit '87/'88 hier in Nederland voor een paar centen.

Net zoals Alberto zegt, voor je die extra 1000/1500e terug hebt moet je behoorlijk lang door rijden :D

In het geval van een diesel gaat het iets sneller :)

breadfan83
29-01-2011, 11:27
't Kost veel tijd, bespaar me die klets! Het gaat hier om Duitsland, niet Zuid-Oost Azië of het meest oostelijke puntje van Rusland!

Je rijdt er heen met 'n kar, koopt dat ding, gooit hem op de kar en gaat naar huis, De invoer is ook niet meer dan 'n ochtendje werk, en klaar ben je.

En dat geneuzel over dat de apk zo'n probleem is... je hebt OF zo'n enorm wrak gekocht dat in aanschaf geen drol kostte en naderhand wat meer geld, werk en tijd kost om door de apk te krijgen. Of je hebt met de aanschaf iets meer uitgegeven en dat ding fietst zo door de apk heen.

't Gaat verdomme om 'n Golfje 2, je weet wel, dat ding waar er nog miljoenen van op de wereld rond rijden. Niet om 'n Bugatti Atlantic of iets dergelijks.

Je haalt zo'n apparaat op voor 't zelfde als hier een Golfje kost, betaalt de kar (€50,-)en invoer (€100,-), en je bent klaar.

En voor diegene die zo zit te azen op 'n belastingvrije mk2 onder de duizend euro, stuur me maar effe 'n PB. ;)

kiwi-gti
29-01-2011, 12:26
Ach waar je je druk om maakt, die paar honderd euro winst op een auto.

Heb laatst bij de domeinen op een auto geboden die aan een ander gegund is, die staat nu op marktplaats voor 11.000 euro meer dan de beste man er voor betaald heeft, als hij dat voor elkaar krijgt heeft iemand in ieder geval een goede maand...

brabomk1g60
30-01-2011, 19:45
Ach waar je je druk om maakt, die paar honderd euro winst op een auto.

Heb laatst bij de domeinen op een auto geboden die aan een ander gegund is, die staat nu op marktplaats voor 11.000 euro meer dan de beste man er voor betaald heeft, als hij dat voor elkaar krijgt heeft iemand in ieder geval een goede maand...

linkje naar mp? :tongue: :D

Mister Cool
31-01-2011, 00:27
Tsja, en zolang er lui zijn die de prijzen gewoon blijven betalen blijven ze ook duur. Dat is gewoon handel, als je er moeite mee hebt kan je ze beter laten staan. Als je de melk in de c1000 te duur vind ga je ook lekker naar de skraldi. Er moet tenslotte ook geld verdiend worden om weer uit te geven, en sommige mensen putten hun inkomen uit opbrengsten uit handel (in principe de eerder genoemde supermarkteigenaar ook, dus de halve wereld draait op handel)
Het probleem geld ook niet alleen voor golfjes die belastingvrij worden, maar ook voor vele vintage accesoires of leuke setjes velgen. Alleen daarover daar zeurt men niet over.
Anderzijds is het niet zo erg als een dieseltje bv. eens 1000 euro meer kost als hij belastingvrij is, de mijne kost 72 euro per maand. Dus de extra aanschaf is dan ook vrij snel terug verdiend.
Als ik niet wil dat iemand geld aan me verdiend wandel ik gewoon lekker verder. In drachten staat nog een jetta 2 diesel voor 4500 euro, en ik zou het niet erg vinden als iemand dat voor de auto zou betalen als ie van mij was.

B-ram
31-01-2011, 01:07
Tja raar he. Vraag en aanbod verhaal. Wrm zou je iets voor 1000 verkopen...als het ook voor 2000 kan. Ik zie het probleem niet! Ik maak me eerder druk om dingen als vaste lasten, zoals zorgverzekering. Je betaald wel meer. Maar de zorg wordt niet opeens beter. En je loon stijgt ook niet genoeg om die verhoging op te vangen!

Misschien wordt het tijd voor grote demonstraties als in Egypte en Tunesie: Vanaf nu betalen wij helemaal nergens meer voor (c) New Kids!

Misha
31-01-2011, 08:51
Ik snap opzich dat mensen het doen, maar ikzelf zou er echt nooit mee beginnen.. je moet zoieso tijd en zin hebben om zo'n ding te zoeken en halen, dan moet je 'm invoeren, beetje opkalefateren (wassen, wat puntjes op de i zetten, etc.). Nou dan ben je tussen al je werk door weer 2 weken verder plus knaken voor aanschaf, ophalen, trailer, kleine kosten, uurloon ;) .. en dan kan je er na 4/5 weken geouwehoer (als je geluk hebt) een paar centen opverdienen, maar rijk wordt je er echt niet van. Dan bespaar ik me liever de moeite én het risico dat je loopt.. het is namelijk niet vanzelfsprekend dat je zomaar een rooitje kan verdienen met zo'n wagentje.. wat iedereen hier al zegt, 't zijn gewoon flinke prijzen die er dan gevraagd worden dus het is niet gek als je er een tijdje mee blijft zitten of je winstmarge wel érg klein wordt bij uiteindelijke verkoop.

Ik denk ook dat er veel mensen die bereid zijn zulke bedragen te betalen voor zo'n auto écht niet zitten te wachten op bv zo'n nieuw kenteken. Dat is dan wel weer een discussie los daarvan, maar ik denk dat er al wel een groot deel van de potentiële kopers afvalt.. ikzelf zou het namelijk niet moeten, terwijl ik voor een fatsoenlijke basis altijd wel bereid was om wat extra's neer te leggen.

B-ram
31-01-2011, 12:21
Ja dat is te begrijpen Misha. Maar er zijn genoeg werklozen die op deze manier wat extra knaken verdienen bovenop hun uitkering die wij voor ze betalen. Dus dan profiteren ze dubbel van ons als hardwerkende mens!

Misha
31-01-2011, 14:04
Als jij die wagens niet koopt dan help je hem toch niet? Ik denk overigens dat als je thuis zit met een uitkering, dat je je geld dan wel anders gebruikt dan voor het handelen van Golfjes.. eerder voor gas, water, licht, boodschappen en dat soort shit :)

Arne
31-01-2011, 14:06
Zou je er niet al te druk om maken. Handel is nou eenmaal handel. Gelukkig leven wij niet in een land waar zulke zaken door de overheid gereguleerd moeten worden.

B-ram
31-01-2011, 16:45
Daar verkijk je je nog op denk. Veel mensen die een uitkering hebben verdienen meer met handel dan dat ze aan hun uitkering binnenkrijgen! Zijn vaak de mensen die niet perse thuis hoeven te zitten maar dat toch graag doen!

breadfan83
31-01-2011, 16:54
Daar verkijk je je nog op denk. Veel mensen die een uitkering hebben verdienen meer met handel dan dat ze aan hun uitkering binnenkrijgen! Zijn vaak de mensen die niet perse thuis hoeven te zitten maar dat toch graag doen!

Ik zal het beestje maar niet bij naam noemen hè. :D

Hans (http://www.youtube.com/watch?v=d5b3nSgSAp8) doet dat wel. :D

B-ram
31-01-2011, 19:51
Precies waar ik ook aan dacht!

Mister Cool
31-01-2011, 22:33

Is ook niet zo moeilijk om meer te verdienen dan een uitkering oplevert :rolleyes:

B-ram
01-02-2011, 18:41
Nee psies. Kan het me aan de ene kant wel voorstellen. Maar ik doel meer op de lui die wel kunnen werken...maar het gewoon vertikken en liever van de harde werkers profiteren!

Mister Cool
05-02-2011, 18:35
Nee psies. Kan het me aan de ene kant wel voorstellen. Maar ik doel meer op de lui die wel kunnen werken...maar het gewoon vertikken en liever van de harde werkers profiteren!

Ik ken toch echt wel redelijk veel handelaren, die waarschijnlijk vele uren meer per dag draaien dan een gemiddelde werknemer bij wat voor bedrijf dan ook... Echt rijk word je er meestal ook niet van :screwy: