Log in

View Full Version : passat 3b climat control probleem

Kenneth_polo
01-02-2011, 23:23
bij de passat 3b (bj 2000) van mijn pa doet zich het volgende probleem voor:

de climat control schiet af en toe door naar de -50 graden(buitentemp), hierdoor gaat de kachel zelf op maximaal en waaier gaat ook aan.
na ongeveer een kwartier gaat dit wel langzamerhand over, maar komt later weer terug

in de winter kan dit niet zoveel kwaad omdat het dan toch koud is, maar aangezien we van de zomer naar het zonnige spanje gaan, is 26 graden in de auto toch niet zo prettig :screwy:

zijn er nog meer passat bezitters waar dit probleem zich voor doet/deed?

de sensor voor de buitentemperatuur is al vervangen.

wie o wie kan mij vertellen wat dit is of kan zijn?

groeten kenneth

Kenneth_polo
02-02-2011, 13:06
Echt niemand die me kan helpen hiermee?

LuNaTiK
02-02-2011, 13:41
Je moet er even mee naar een dealer gaan. Die kan de climate control bedienunit uitlezen met behulp van allerlei foutcodes. Hierin zal precies aangegeven staan wat er aan de hand is.

Kenneth_polo
02-02-2011, 17:21
Je moet er even mee naar een dealer gaan. Die kan de climate control bedienunit uitlezen met behulp van allerlei foutcodes. Hierin zal precies aangegeven staan wat er aan de hand is.

oke dank voor de tip, volgens mijn pa was die al eens uitgelezen maar ik weet verder niet wat er toen uitkwam, iig hij doet het nog steeds met de temp dus een 2de keer kan geen kwaad

LuNaTiK
02-02-2011, 17:46
Ja precies. Enkel uitlezen lost natuurlijk nog niets op maar het kan altijd een hint in de goede richting zijn.

Kenneth_polo
02-02-2011, 18:05
Ja precies. Enkel uitlezen lost natuurlijk nog niets op maar het kan altijd een hint in de goede richting zijn.

Inmiddels is het probleem opgelost;
de temperatuurvoeler hing los, hier kwam deze tegen de bodemplaat, in het water en waren de stekkers gecorrodeerd, nieuwe sensor erin en probleem is opgelost. tevens uitgelezen daar kwam geen foutcodes uit

thnx voor je advies voor zo ver :thumbup: