View Full Version : Golf 4 GTI 1.8 20v T 3 foutcodes, anyone?
17705 - P1297
Connection charger to throttle valve: pressure dropped,
17608 - P1200
Recirculating valve for turbocharger -N249: mechantical malfunction,
16396 - P0012
A camshaft position (Bank 1) timing over-retarded,
kan iemand mij helpen met hoe en wat dit inhoud, want zoals ik het zie is me auto een beetje retarded :screwy:
Heerlijk zon GTI je fixt 1ding en dan gaan er 3 andere dingen moeilijk doen. :wow:
Anyone ?
Je fixt 1 ding wat heb je dan gefixt ?
Je fixt 1 ding wat heb je dan gefixt ?
naja zat eerst een foutmelding in van dat me gasklephuis niet goed sloot,
dus die hebk schoongemaakt en opniew op 0 laaten zetten, en nu hebk dese fouten die bovenste hebk al tijdje,
patjetta
07-02-2011, 18:08
En als je ze wist komen ze gelijk terug?
Hier kun je alle foutcodes opzoeken: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
Vaak staan er ook tips/uitleg bij wat er aan de hand kan zijn en hoe het gemaakt kan worden.
Hier kun je alle foutcodes opzoeken: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
Vaak staan er ook tips/uitleg bij wat er aan de hand kan zijn en hoe het gemaakt kan worden.
Dankje die site kende ik nog niet, wel handig heb ze alle 3 opgezocht en ga eens kijken of ik het zelf kan vinden, vind het namelijk beetje jammer om naar VW te gaan en daar de hoofd prijs te betaalen :screwy:
Dankje die site kende ik nog niet, wel handig heb ze alle 3 opgezocht en ga eens kijken of ik het zelf kan vinden, vind het namelijk beetje jammer om naar VW te gaan en daar de hoofd prijs te betaalen :screwy:
Je hoeft niet persee naar VW te gaan. Er zijn ook universele bedrijven die de uitgebreide versie van vagcom hebben. Die kunnen bijna net zo veel uitlezen als de dealer. Zeker zulke storingen. ;)
Die 2de foutcode is je Diverter Valve. (je dump valve)
Die werkt niet goed meer.
Dus of een nieuwe bij de dealer bestellen of anders 1 van Forge Motorsport bestellen.
patjetta
08-02-2011, 21:02
Hoezo moet het bij de dealer de hoofdprijs zijn?
Uitlezen doen ze 9 van de 10 keer gratis.
marcel--46
09-02-2011, 13:22
De n249 klep zit onder je inlaatspruitstuk is een electronisch gestuurde klep die de dumpvalve aanstuurt en zo te zien is die kapot. ik heb deze problemen ook gehad met een audi tt 1.8t 180pk uitvoering.
mvg,
Marcel
Pewi Vwteam
09-02-2011, 17:50
dumpvalve bij de dealer met korting 25 euro als deze kapot is resoneer hij heel erg in het luchtfilter bij over schakelen.
dumpvalve bij de dealer met korting 25 euro als deze kapot is resoneer hij heel erg in het luchtfilter bij over schakelen.
25eu hoe kom je an die prijs ik was in almere bij de vw dealer geweest en die gast zij mij datie rond de 80eu zou zijn en dat ik vorzichtig met me ouwe moest doen omdat tie snel stuk ging ofsow,
De n249 klep zit onder je inlaatspruitstuk is een electronisch gestuurde klep die de dumpvalve aanstuurt en zo te zien is die kapot. ik heb deze problemen ook gehad met een audi tt 1.8t 180pk uitvoering.
mvg,
Marcel
oke, en wat heb jij er toen aan gedaan en wat waaren hiervan de kosten,?
mvg vedran
marcel--46
10-02-2011, 21:43
Ik heb de N249 klep vervangen de kosten van de n249 klep durf ik je niet te zeggen daar kan je dealer je meer over vertellen. En gebruik ook google eens door te zoeken naar N249 klep of n249 mod.
mvg,
Marcel
Pewi Vwteam
10-02-2011, 22:26
80 euro?????????? mijn maat werkt bij de dealer dus zodoende kom aan de prijs van 25 euro.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.