PDA

View Full Version : Probleem met mijn Golf II 16v


mapsmitzz
07-02-2011, 16:30
Beste forummers,

Allereerst is er een GTI blok (16v KR) in mijn Golf gebouwd recentelijk.
Hij heeft ook een paar weken prima gelopen, tot een week of wat geleden...
Het probleem trad de eerste keer ineens op. Hij startte maar nadat we gas gaven wilde de motor gelijk uitvallen.... dat deed hij ook na paar keer gas geven. Vreemd.... Hij wilde daarna dus ook niet meer starten!!

De dingen die we toen nagelopen hebben zijn:

- Brandstofpomp controle, genoeg benzine..
- Vonk, geen probleem prima vonk
- Bij kajetronic (schrijf je dat zo??) hebben we ook brandstof.
- Alles rondom kajetronic en blok los gehaald en weer vastgemaakt. Vacuum slangen e.d.
- weger e.d. is volgens ons ook goed.
- Slangen allemaal nagelopen.
- Stekkers nagelopen..
- ik vergeet vast nog wel iets wat we al hebben nagekeken...

Afgelopen vrijdag startte hij ineens weer, nadat we alles los en vastgezet hadden. Ik ben en stuk gaan rijden, het viel me op dat bij hard remmen het net leek of de auto wilde uitvallen, maar niet helemaal. Tevens als ik koppeling intrap dan valt hij af en toe onder z'n toeren, maar dan net niet uitvallen.

Gisteren ging ik rijden, koude start geen probleem zonder gas te geven. Rij nog net niet de straat uit, wacht even op passerende auto's, niets aan de hand, en wil gas geven: gelijk uit!!! Met geluk aangekregen door te poken op het gaspedaal tijdens het starten, duurde wel even...

Mijn vraag is dus eigenlijk kan iemand me vertellen waar we het eventueel moeten zoeken?? Vacuum ergens?? Misschien kunnen we wat meten oid?? Als het blok loopt, is er helemaal niets aan de hand, loopt echt super. Maar dit is wel echt vervelend.

Hopelijk kan iemand ons op de goede weg helpen, zou helemaal super zijn.

Alvast hartelijk dank hiervoor.

gr,
Martijn

mk2 td driver
07-02-2011, 17:57
Is je verdelerkap nog droog van binnen?

De keerring in de ontsteking wil nog wel eens gaan lekken...

veerzes
07-02-2011, 22:45
Als de verdelerkap evt met olie zou zitten zou die niet of slecht vonken maar Marijn geeft aan dat ie prima vonkt volgens mij!

mapsmitzz
08-02-2011, 16:17
Niemand een ideetje nog???? Snik snik.. Haha

sinan
08-02-2011, 16:54
als ik het goed lees is het vooral bij remmen en koppeling induwen
ik denk dat je in de richting van vacuum moet kijken
ik zou alle slangen en t-koppeling nakijken en misschien het best vervangen
want dat is allemaal 1 gesloten circuit

Sjaakie
08-02-2011, 18:07
je gasklephuis ook netjes schoon? dat wil dat met afremmen en de koppeling intrappen onder de toeren vallen ook nog wel eens het probleem zijn

veerzes
17-02-2011, 07:32
Alles aan dit blok is 3 maanden geleden vernieuwd, vacuum slangen alles!
Het gekke aan alles is dat alles is nagelopen wat betreft het slangenwerk, starten deed hij gister weer direct maar zodra je het gas aanraakt kapt ie er gelijk mee en wil echt niet meer aanslaan.
En na van alles te hebben geprobeerd is die dan verzopen en lukt t helemaal niet meer.
DUS !!! wel benzine, wel vonk maar geen ontbranding!!! WATH THE FUCK!!!!!!

joske2
17-02-2011, 12:45
CO gemeten? \Mischien krijgt hij te veel/weinig benzine.

succes!

patjetta
17-02-2011, 23:35
Verstuiven je injectoren wel goed?
En zit je slang van je carterontluchting wel goed aan de inlaatspruitstuk aan de onderkant?
Ik heb precies het zelfde probleem alleen iets erger want hij start helemaal niet meer.
Ik heb benzine tot me verstuivers daarna niet meer.
En eerst verzoop hij ook elke keer omdat de verstuivers niet goed verstuiven.

mapsmitzz
18-02-2011, 21:07
Gisteren startte ik de auto, hij sloeg direct aan, zonder gas te geven.
Heb ik m zonder gas te geven 10 minuten aan laten staan. Thermostaat was nog niet open, maar ben toen gaan rijden.. Eigenlijk niet zoveel problemen, alleen dat hij na loslaten van het gas onder de toeren valt. Auto slaat dan ook af. Grappig is dan wel dat hij dan wel start?? Bij koude motor issie dan niet meer aan te krijgen... Wel als de motor dan warm aan het worden is loopt ie een beetje te dansen qua toeren.... En als het blok helemaal warm is danst hij niet meer.

Zou het iets met koudestart zijn ofzo?? Iemand misschien op basis van deze bevindingen een idee?

Lees: auto liep warm echt helemaal super!! Lekker kunnen knallen op de snelweg. Heeeerlijk.

mapsmitzz
18-02-2011, 21:17
Verstuiven je injectoren wel goed?
En zit je slang van je carterontluchting wel goed aan de inlaatspruitstuk aan de onderkant?
Ik heb precies het zelfde probleem alleen iets erger want hij start helemaal niet meer.
Ik heb benzine tot me verstuivers daarna niet meer.
En eerst verzoop hij ook elke keer omdat de verstuivers niet goed verstuiven.


Thanks voor je reply,

Slang ga ik controleren!!
Verstuivers zijn goed, die zitten er pas in. Heb ze gezien toen ze met olie getest werden. Was helemaal super.

jorg-maashees
18-02-2011, 21:32
Waarschijnlijk je koude start injector dan, had mijn gti toen ook. En die van een kennis ook :thumbup:

mapsmitzz
18-02-2011, 21:35
Ja daar zaten wij ook aan te denken... Dat geeft wel deze klachten??

mapsmitzz
18-02-2011, 21:39
Iemand btw nog iets liggen :-)

patjetta
19-02-2011, 12:09
En je temperatuur zenders?
Zijn die nog wel goed?
Die regelen natuurlijk ook de koud start sproeier

mapsmitzz
19-02-2011, 20:27
Tja, die zijn al wel vervangen... Maarja zegt niet alles natuurlijk..
Vandaag pakte ik de Golf, weer gekijk starten en daarna geen centje pijn. Ging helemaal perfect??? Blijft een raar verhaal, vertrouwen doe ik het nu niet.

Kan het kloppen dat als de motor draait en we halen de stekker naast de STK (niet stk zelf, dan slaat hij gelijk af), de twee stekkers onder het gasklephuis los dat de motor gewoon blijft lopen?? Zelfs met gas geven..?? Dit vroeg ik me eigenlijk even af. Had aantal stekker losgemaakt om misschien wat meer te weten te komen of iets misschien niet goed werkt ofzo... maar had niet echt verwacht dat alles bleef draaien :-). Misschien hoort dat wel zo hoor.. iemand??

Danilo
12-03-2011, 18:07
Hallo
Heb je eens geprobeerd om de ralentieventiel schoon te maken? Hier zet zich namelijk wat olie in en hierdoor valt de motor gewoon uit en blijft het niet stationair draaien!
Deze kan je met perslucht, nadat je deze hebt schoongemaakt met wasbenzine, proper blazen.
Succes!

De Limburger
13-03-2011, 00:38
Blauwe temp sensor wil vaak voor problemen zorgen. Zit op de kop in die flens, die regelt ook je koudstart.
Misschien is die stuk.
Gr Ronnie

Ralph
13-03-2011, 09:40
Ik zeg met 99% zekerheid je regelapparaat