View Full Version : WTF marktplaats gezeik :S
Golfzilla
17-02-2005, 09:06
sooooo wat een gezeur, iemand hier al eens ervaring mee gehad???
wij zagen een advertentie op marktplaats van iemand die iets aanbood, laten wij nu ditzelfde product hebben dat voor minder dan het hoogste bod weg zou mogen.
dus wij mailen de persoon die het hoogste bod gedaan had (wat onderaan de advertentie staat van diegene die het echt aanbied) en zeggen dat hij het mag hebben voor 10 euro lager dan zijn bod bij die andere persoon.
nu krijgen we toch een hoop gezeik terug van die persoon, dat hij het daar niet mee eens is, en hij ver in ons "bestand" kan kijken of wat dan ook (welk bestand?? die email met reply's :confused: ). en dat hij onze gegevens door gaat geven (aan wie dan en welke gegevens :confused: )
wat is dit allemaal man, als we zo niet zouden mogen reageren van het MP beleidt op een bod wat op een advertentie is gedaan wat niet van ons is zegmaar waarom zit die optie dan op MP???
sorry moest het even kwijt hoor..........
Golfzilla
17-02-2005, 10:13
jah idd zoiets denken we ook nu :D
SplitBien
17-02-2005, 10:24
Dan nog belachelijk!
MP geeft de mogelijkheid om een bieder te mailen, dat is voor iedereen toegankelijk..... Dus ik zie het probleem ook niet zo....
DE bieder zal de verkoper idd wel zijn geweest anders reageert hij niet zo heftig... Een "echte" bieder zou blij moeten zijn met jou aanbod!
JK Le Mans
17-02-2005, 10:52
ik doe dat ook regelamtig met fietsen als mensen ergens op bieden gewoon mailen mijn artikel ! nog nooit problemen mee gehad alleen fietsen mee verkocht !
SplitBien
18-02-2005, 15:24
Jij bent altijd al gek geweest....... ;)
Jij wilt je artikel verkopen en denkt de bieder ook een handje te helpen door hem geld te besparen... heel normaal in mijn ogen.
Ben blij als een verkoper dat bij mij zou doen, bespaart je wel geld!
Ben ik nou gek... of zijn jullie gek?
In mijn optiek ben je gewoon a-sociaal bezig als je bieders gaat mailen met de boodschap 'pssst... ik heb 't zelfde liggen, maar dan goedkoper!'
Zit er nou een wokkel in mijn hoofd, of lijkt dat maar zo..
Ja naja zo eet je wel de kaas van iemand anders zn boterham he, dat is eigenlijk wel wat aso
SplitBien
18-02-2005, 15:26
Ja naja zo eet je wel de kaas van iemand anders zn boterham he, dat is eigenlijk wel wat aso
Wat als jij de bieder was en 50 euro geboden had ergens op, je krijgt een mailtje dat iemand precies hetzelfde heeft voor 35 euro, ben je hem dan niet dankbaar wou je zeggen??
Jawel tuurlijk ben je daar blij mee! Zeg ik toch ook niet :)
Maar het is natuurlijk wel lullig als jij iets wil verkopen en iemand anders pakt je klanten af zeg maar.
Maar ja de wereld is hard en misschien werkt het spelletje "verkoop" ook wel zo
volksaddiction
18-02-2005, 15:33
Niks mis mee, flik het zelf ook regelmatig !!
Bieden ze op een onderdeel van een kever, terwijl ik een bak vol van die zooi heb en het voor de helft kwijt wil :)
ook als iemand iets probeert te slijten voor veel te veel geld, zo staat er nu een Jetpipe (lelijke uitlaat voor de keverkenners) op MP voor 50 euro, bruin van het roest.
ding kost 40,- bij paruzzi nieuw......mailtje naar de aanbieder gestuurd met de paruzzi adv. erbij :biggrin:
SplitBien
18-02-2005, 15:44
Psies, t'is niet dat je iemand de grond in wil trappen maar
je attendeert hem er gewoon even op dat ze nieuw goedkoper zijn
zodat hij zijn vraagprijs aan kan passen..
Wat ik pas flauw vind is als ze iets te koop zetten, 2 kever deuren om precies te zijn, ze zetten erbij "bieden", dus je stuurt een mail en vraagt hem wat zijn vraagprijs is en je krijgt een mail terug dat je moet bieden. Dus je brengt een bod uit wat jij ervoor wilt geven.... Eerste bod dus je begint wat lager, wie weet mag het voor dat bedrag weg. Krijg je een botte mail: "hey eikel, denk je nou echt dat ik ze voor dat geld weg doe??? Daar heb je er nog niet eens 1 voor!!!!" En dan kan ik je verklappen dat het bod 300 euro was......
Mensen erop wijzen dat hetgeen waar ze op bieden te duur wordt aangeboden is erg netjes. Mocht je zelf het onderdeel ook te koop hebben en het zo kunnen verkopen is dat je beloning voor je goede gedrag. Als de verkoper daar een probleem van maakt dan lijkt het me toch echt zijn probleem. De bieder is je vaak dankbaar en dat is toch wat telt? Wat ik niet trek is gasten die onder een andere username op hun eigen spullen gaan bieden om de prijs op te krikken. Dat is zo zielig. Zet er dan gewoon een vraagprijs bij.
En er op een forum voor uit komen dat je het doet is net zo zielig. (als je het meende dan..)
volksaddiction
18-02-2005, 15:55
Krijg je een botte mail: "hey eikel, denk je nou echt dat ik ze voor dat geld weg doe??? Daar heb je er nog niet eens 1 voor!!!!" En dan kan ik je verklappen dat het bod 300 euro was......
hahahaha, daar heb je bij mij 6 deuren voor !!
:D
volksaddiction
18-02-2005, 16:01
Deze uitlaat dus:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondvolkswagen/182008.htm?ret=%2Fmarkt%2Fautodiversen%2Fondvolkswagen.htm%3Fzoek%3Duitlaat%26fo%3D1%26rv%3D30%26submit%3DZoek%26order%3Dprijs%26oudei%3D30%26js%3D1
Paruzzi:
product nummer : 00001032 categorie : 45
Jet Pipe
8/55» (except injection engines)
€ 39.95
SplitBien
18-02-2005, 16:02
hahahaha, daar heb je bij mij 6 deuren voor !!
:D
Deuren voor een 66'er?
SplitBien
18-02-2005, 16:02
En er op een forum voor uit komen dat je het doet is net zo zielig. (als je het meende dan..)
1-0 voor Oskar! Mee eens!
volksaddiction
18-02-2005, 16:04
Deuren voor een 66'er?
Nope...........'68 en later !
Bussie komt zo
18-02-2005, 16:18
Wat ik niet trek is gasten die onder een andere username op hun eigen spullen gaan bieden om de prijs op te krikken. Dat is zo zielig. Zet er dan gewoon een vraagprijs bij.
En dat gebeurt GVD wel erg vaak op Marktplaats. maar is redelijk makelijk te achterhalen. gewoon even een mailtje sturen vanaf 2 e-mail adressen.
1 naar de laatst geboden en 1 naar de aanbieder. vragen naar zijn directe mail en dan hebbie ze meestal.
SplitBien
18-02-2005, 16:22
@skywalker; okee dat is logisch... Dan willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. Dat is heel irritant!!!!!!!
SplitBien
18-02-2005, 16:23
Gekke is trouwens dat een kennis van mij (die biedt ook 1/3 van de vraagprijs) soms wel de spullen gewoon mee krijgt voor zijn bod, komt zelden voor maar het wil toch wel eens gebeuren! Ik vind dat je moet bieden wat je ervoor over hebt maar wel een bedrag wat redelijk is tegenover de vraagprijs.
Tja, als er een vraagprijs bij staat is het wel erg bot om er gewoon veel minder op te bieden. Als er bieden bij staat, biedt ik ook wel eens schofterig weinig. Heb zo veel spullen voor weinig kunnen kopen.
Iemand nog een mondo demper over?
SplitBien
18-02-2005, 16:42
WTF is dat? Heb namelijk nog een demper over maar weet niet wat jij bedoelt en hoe de mijne heet, soepel he??
polopower
18-02-2005, 16:50
Gekke is trouwens dat een kennis van mij (die biedt ook 1/3 van de vraagprijs) soms wel de spullen gewoon mee krijgt voor zijn bod, komt zelden voor maar het wil toch wel eens gebeuren! Ik vind dat je moet bieden wat je ervoor over hebt maar wel een bedrag wat redelijk is tegenover de vraagprijs.
En ik vind, dat wanneer het bedrag wat je er voor over hebt in geen verhouding staat tot de verkoopprijs je gewoon niet moet reageren. Een redelijkerwijs te laag bod kan knap irritant zijn aangezien het uitlokt tot een reeks van overbiedingen die ook allen te laag zijn. Wanneer je kan aantonen dat de prijs daadwerkelijk te hoog is dan kan je de verkoper hier altijd op een discrete manier op wijzen in plaats van zomaar een bod op het internet te plempen...
Om nog maar niet te spreken over mensen die de term 'vaste prijs' maar niet kunnen begrijpen.
Niet aanvallend bedoeld en slaat ook grotendeels niet op jou of jouw kennis, al moet ik stiekem wel zeggen dat ik een bod van 1/3 van de vraagprijs wel wat krenterig vind.
Een mondo demper is van het merk bugpack. Het is de losse demper die op het spaghettispruitstuk komt en schuin rechts onder de auto hangt. Je hebt ze in het zwart en ceramisch gecoat. Aangezien het ff tijdelijk is om mijn 1200 te laten brullen wil ik liever geen nwe kopen. Er komt over een poosje toch een andere motor en een andere uitlaat.
SplitBien
18-02-2005, 16:54
Tuurlijk is dat krenterig, dat zeg ik zelf ook, zou zelf het lef ook niet eens hebben om ze weinig te bieden! Heb je een auto te koop staan met een vraagprijs erbij, zijn er nog mensen (om ff niert te discrimineren) die met die dingen naar turkije willen en er 250 euro voor bieden (het geval bij mijn 91'er golf II die te koop stond voor 1750 euro), dan kan ik de pc wel in elkaar meppen! (nee ik wordt nooit boos..... :p) ik vind laag bieden alleen reeeel als iemand er geen vraagprijs bij heeft staan, als er een vraagprijs staat dan vind ik dat je een bod moet doen wat redelijk is tegenover de vraagprijs en t'ja vasteprijs lijkt mij logisch..... Mee eens dus!
SplitBien
18-02-2005, 16:55
Een mondo demper is van het merk bugpack. Het is de losse demper die op het spaghettispruitstuk komt en schuin rechts onder de auto hangt. Je hebt ze in het zwart en ceramisch gecoat. Aangezien het ff tijdelijk is om mijn 1200 te laten brullen wil ik liever geen nwe kopen. Er komt over een poosje toch een andere motor en een andere uitlaat.
Degene die ik onder mijn kevertje heb?
SplitBien
18-02-2005, 16:56
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9546&mode=normal
DEES?
volksaddiction
18-02-2005, 16:56
als we het toch over krenterig hebben !
Ik bied bij deze een gratis motorblok aan :D
Begin maar met bieden :p
volksaddiction
18-02-2005, 16:57
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9546&mode=normal
DEES?
das een hide out !!
SplitBien
18-02-2005, 16:58
350 euro! oh heb ik daar alleen de dynamo voor? :D :D
Yep, dat is een hide out. Is ook leuk, alleen ben ik bang dat die niet helemaal lekker zal passen. Ik heb nogal brede banden achter en dat gaat denk ik net niet passen.
Leon? Weet jij het? Ik heb 205's achter en hij is redelijk laag. Ach je weet wel welke auto het is.
Wil je er graag vanaf dan Sabine?
Golfzilla
18-02-2005, 17:01
wow wist niet dat mijn "ervaring" zulke reacties zou krijgen, ik ging meer uit van de 1e reactie :D
Haha, dan is de bieder waarschijnlijk dezelfde als degene die het produkt aanbied.
Doe ik ook wel eens om een redelijk bod te krijgen (niet verder vertellen hè? ;))
Kortom, je niet druk om maken!
maargoed, ik heb dus niks meer gehoord van die gozer (verwacht(te) ik ook niet verders hoor) maar vond zijn reactie beetje erg overdreven, om meteen te gaan "dreigen" met gegevens etc (wat natuurlijk onzin is in mijn ogen)
in het begin was ie nog netjes met meer info vragen en om fototje of ik het wel echt had enzo, dus ik mailde netjes terug, maar toen ie in de gaten kreeg dat ik het meende sloeg de stemming ineens om :D, maarja lig er verders niet wakker van.
de optie van "bussie komt zo" is nog niet zow stom
En dat gebeurt GVD wel erg vaak op Marktplaats. maar is redelijk makelijk te achterhalen. gewoon even een mailtje sturen vanaf 2 e-mail adressen. 1 naar de laatst geboden en 1 naar de aanbieder. vragen naar zijn directe mail en dan hebbie ze meestal.
die onthou ik :D:D
als we het toch over krenterig hebben !
Ik bied bij deze een gratis motorblok aan :D
Begin maar met bieden :p
Wow! Vette sjit. Een extragratis motorblok. Ik bied 1/3e oke? ;)
SplitBien
18-02-2005, 17:03
Yep, dat is een hide out. Is ook leuk, alleen ben ik bang dat die niet helemaal lekker zal passen. Ik heb nogal brede banden achter en dat gaat denk ik net niet passen.
Leon? Weet jij het? Ik heb 205's achter en hij is redelijk laag. Ach je weet wel welke auto het is.
als de et waarde maar goed is va nje wielen...
Mijn boxters kwamen tegen mijn uitlaat aan, maar de fuchsen komen verder maar buiten dus daar redt ik het wel mee....
Ik MOET er niet vanaf maar straks op de 1600 pleur ik er een andere op, deze blijft overal achter haken omdat ik laag lig en de drempels hier hoog zijn dus ik haal hem er vanaf voordat ik hem in 3000 stukken rij!
Die bieders op marktplaats kun je niets mee.
Als je ergens interesse in hebt bel je toch
.....voordat ik hem in 3000 stukken rij!
Kan je m wel in 3000 losse delen verkopen op marktplaats........
Maar ff serieus, als je een prijs in je hoofd hebt, stuur me dan ff een pm.
Ik heb brms en ga vanavond ff kijken of er nog ruimte is voor een hide out.
volksaddiction
18-02-2005, 17:08
ff tussendoor, dit is een Mundo (zelf gemaakt volgens mij)
http://www.volksaddiction.nl/haarlem/DSCF0026.JPG
volksaddiction
18-02-2005, 17:10
Wow! Vette sjit. Een extragratis motorblok. Ik bied 1/3e oke? ;)
VERKOCHT !!
Wanneer kom je m halen !?
http://static.marktplaats.nl/fotos/autodiversen/ondoldtimers/72532.jpg
volksaddiction
18-02-2005, 17:13
Moet kunnen, rij zelf met 195x65x15 met dezelfde uitlaat.
Ik weet welke kever van jou is, die fully loaded witte kever !
;)
Hier met cupvelgen, met 205x45x16 !
Ken net :D
http://www.volksaddiction.nl/leon/klaar/Dscf0035s.jpg
uhmmm, Leon. Dat van die motor, daar hebben we het nog wel eens over. :rolleyes: Jezus, wat een kale bende zeg. Maar dank je voor de banden info. Ik wacht ff af wat sabine er voor wilt hebben. Misschien is een hide out ook wel leuk dan.
Oh en ik heb nu nog meer sjit op mijn kever. Ben van plan om helemaal over the top naar budel te gaan. Gewoon net ff te veel acessiores erop.
Cabby 82 TDi
20-02-2005, 13:36
Die kun je toch gewoon verwijderen
Berserker
20-02-2005, 14:10
Mijn vader heeft ook eindelijk het internet gevonden en verkoopt zijn oude troep op marktplaats, tlukt hem heel aardig en heeft al enkele dingen met succes verkocht. Hij doet het volgens het principe eerst geld overmaken dan goederen opsturen en dat gaat goed.
Krijgt ie opeens een mailtje:
hoi voor 15euro mag u ze zonder bijkomende kosten franco sturen met dien verstande dat ik als ik ze thuis heb per omgaande aan u betaal op een manier die we afspreken b.v per bank maar geen rembours of vooruit!! vertrouwt u het niet?? als u mij niet vertrouwt wat moet ik dan ?? als dat zo is gaat het over !! gr gerrit.
dit stuurde mijn vader terug:
Hallo Gerrit,
>
> Ik heb je bericht onrvangen ik snap alleen niet waar je het over hebt en
> over welke advertentie je het hebt.
> Ten aanzien van betalen wanneer het geld op mijn rekening staat stuur ik
de
> bewuste spullen op, dit is tot nu toe tot ieders tevredenheid gegaan en
> blijft ook zo gaan simpel he.
>
> mvg
> Dirk.
en dit kreeg hij weer terug:
hoi ik had het over de hijs haken waar u er 2 van had ik kan niet helpen dat
u zo veel artikelen op mp hebt te verkopen dat u niet weet waar ik het
over heb maar u mag ze als udat wilt best houden zo nodig hoeft ik ze niet.
gr gerrit
nog vraag ik je toch, wat een rare gast :confused:
volksaddiction
20-02-2005, 14:13
@ Berserker:
Zulke figuren heb je er altijd bij op MP.....
Niet te veel tijd insteken, verkopen op MP gaat in goed vertrouwen, en graag of niet hoor!
serge pot
21-02-2005, 14:35
marktplaats is bellen veel beter .en iemand die mij via een zijweg in het oor fluistert via mail als een kampert dat ie goedkoper is kan voor mij ff op dat moment gewoon kapot vallen .ik doe op dat moment zaken met de 1e aanbieder ,komen wij er niet uit dan zal ik met die kampert gaan handelen ,maar dan ook echt wel over muizenkorrels .want als jij het dan zo goedkoop kan aan bieden ,kan ik ook scherp handelen .
weet je wat een spassbieder op ebay is .juist zo'n hufter die op zijn eigen advertentie bied om de prijs op te krikken ,kan ook gewoon kapot vallen
met zaken doen ben ik heel rechtlijnig en eerlijk ,wie het eerst komt wie het eerst geholpen wordt
Tiki Madness
21-02-2005, 17:47
das de enige manier Serge
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.