Log in

View Full Version : Cilinderkop kapot 3BG 2002 wat te doen?


LuNaTiK
15-02-2011, 11:00
Beste Forummers,

ik hoop dat jullie mij even van advies kunnen voorzien... Ik heb mijn Passat bij de dealer staan omdat hij behoorlijk wat koelvloeistof nam. Zij hebben de kop er af gehaald en komen tot de conclusie dat deze krom is en niet te herstellen of te vlakken zou zijn. Er zal dus een nieuwe kop op moeten die in onderdelen alleen al 3800 euro moet gaan kosten. :eek:

Wat kan ik het beste doen? Weet iemand een andere kop? of heb ik een betere optie?

Het gaat om een 96kW tDI van 2002.

Gr. Berend.

J-9A-N
15-02-2011, 11:32
Een compleet nieuwe cilinderkop inc. kleppen veren en nokkenas kost in de aftermarket ongeveer €1200,- ex btw. (avf motor)
Aangezien vw (vermoedelijk) de koppen ook niet zelf maakt is €3800 wel veel geld.

arthur
15-02-2011, 11:42
PPffff echt de dealer, maare ik zou zeggen stuur ik een mailtje na

vagtechniek www.vagtechniek.nl
of
VVT www.vvt-motorsport.nl

En vraag daar is een offerte aan.
Veel geld gaat het zeker kosten, maar het moet een stuk goedkoper kunnen dan de dealer.

Arnaud
15-02-2011, 20:49
Aftikken en zien dat je dat schip bij VandenBridge weg krijgt Berend, desnoods zelf een revisiekop regelen (of een goed gebruikte en deze laten afpersen ter controle), morgen ff uurtje snipperen en lekker even om je heen bellen... durf ik te wedden dat jij in een uurtje dik anderhalf roodje hebt "verdiend".

FEMME
15-02-2011, 20:51
Weet ook wel iemand voor je... 3800,- is echt veel geld

LuNaTiK
15-02-2011, 20:52
JA ik heb al wat geprobeerd hier en daar. Een gereviseerde kop is onder de 1k makkelijk te krijgen. Ik zal eens met de mensen gaan praten daar. Voor die prijs mag er wel een RS4 blok in.

Arnaud
15-02-2011, 20:53
Je hebt gretvergeme voor de helft een compleet draaiend gedeelte, gebruikt met 3 mnd garantie...

FEMME
15-02-2011, 20:57
Als je zelf een kop regelt weet ik wel iemand die hem er voor je op kan sleutelen.. Man is chef monteur in een bovag garage die er s'avonds en weekends wat bij sleutelt hahaha..

Ebut
15-02-2011, 21:18
Denk niet dat Berend om een sleutelaar verlegen zit :D

En wat een geld man, daar heb je bijna een andere voor :eek:

Succes! Als ik iets voor je kan doen roep je maar.

LuNaTiK
16-02-2011, 13:37
Ik weet ook al waar de kosten in zitten: 4 verstuivers voor 580 euro per stuk!
Dat verklaart een hoop. We hebben inmiddels bij Morien een gereviseerde kop gevonden waar mijn eigen verstuivers in gaan, dat scheelt gelukkig al een mooie berg geld.

Heeft iemand ervaring met 'ingeslagen' PD-verstuivers?

Fryslan
18-03-2011, 23:41
Ja, maar dat komt maar heel erg weinig tot nooit voor bij jouw type motor..

De Pul
19-03-2011, 12:22
Ja, maar dat komt maar heel erg weinig tot nooit voor bij jouw type motor..
dat dacht je....... :rolleyes:

Fryslan
18-04-2011, 22:11
dat dacht je....... :rolleyes:


Lang niet zo erg als wat we tegenwoordig kennen bij de SDI's...

gurby
19-04-2011, 11:16
Hoe is het ermee, rijdt ie alweer en wat is er nou allemaal aan gedaan ?

LuNaTiK
19-04-2011, 11:24
Er is aan gedaan:
Alleen een gereviseerde kop + kopbouten en nieuwe pakkingset voor de verstuivers en de kop.

Rijdt weer als een zonnetje.