Log in

View Full Version : MKII diesel harde herrie

benniegtd
16-02-2011, 16:26
wat me is opgevallen dat mijn mkII diesel hard geluid maakt. Dit was al vanaf het moment dat ik 'm heb. Ik heb een goeie vriend van me die heeft precies hetzelfde en deze maakt of is wat rustiger.

misschien ook voor andere hoe krijg je wat mindere herrie uit het blok

voorbeeld riem op tijd, pomptiming, motorsteunen

ik weet het niet maar het gaat puur om de blok deze maakt echt een herrie :screwy:

Ebut
16-02-2011, 16:44
Olie wel op peil? Mijne heeft dat ook, hoe meer olie eruit lekt, hoe meer herrie hij maakt.

B-ram
16-02-2011, 22:44
nokkenas ofzo. Mja olie is inderdaad ook erg belangrijk. Maar hoogstwaarschijnlijk is het slijtage. Doen die dingen altijd...zolang ie rijdt is het prima toch!

benniegtd
16-02-2011, 23:50
ja moet zeggen hij rijd als een gek maar die herrie oeiii echt niet normaal traktor geluid hihihih

olie is altijd op pijl onlangs grote beurt behalve gloeibougies en verstuivers

misschien dat het aan de verstuivers ligt kan dit. ik lees hier en daar wat over. had begrepen dat iemand hier ze reviseerde of tegen inlevering van oude je een gereviseerde krijgt maar iets met een hogere bar las ik ergens natuurlijk met bijbetaling?

oettinger_18
17-02-2011, 09:14
Is je uitlaat niet ergens lek..? geen openfilter? het kan ook zijn als je motor niet op temparatuur is wilt die ook wel eens meer geluid maken dan normaal dat het aan de verstuivers ligt lijkt me sterk zou je geen filmpje kunnen maken..?:D

DÁ-BRT
17-02-2011, 09:18
Dan zou ik maar heel snel zorgen dat je timing aangepast wordt. Waarschijnlijk staat de pomp veel te vroeg waardoor hij gaat tikken.

Zo loopt je blok stuk. Je zou zelf de pomp los kunnen maken en hem iets verder van de cilinderkop af kunnen draaien. Daarna met meetklok afstellen.

Samurai
17-02-2011, 09:42
Dat noemen ze de dieselklop!

idd op tijd zetten dat ding, en snel ook.

benniegtd
17-02-2011, 19:37
dank jullie allen voor de reacties zo komen we er wel.

Ik denk dat ie te vroeg staat zoals Bert aangeeft. ( morgen ga ik 'm iets verder zetten) Wat ik wel merk is dat ie bij het voluit blazen in zijn 5 of 4 even goed gaat en dan de druk op pedaal verliest waardoor die te snel ingedrukt kan worden en een bepaalde snelheid blijf aanhouden. Het pedaal voelt dan ligt en als je erop gaat trappen gaat het heel snel naar beneden.

Voor de rest merk ik ook als ik de olienavuldop eraf haal er een hoge druk uit komt dus geblaas denk iets met hoge compressie is dit goed of slecht. Want ik denk dat hierdoor ook er meer olie uit de carter probeer te komen door de pakking heen. Zag vandaag dat er wat olie eromheen zit. Ik heb het schoongemaakt en morgen ga ik kijken of het weer terug komt of het wel daar aan ligt.

Graag hoor ik hierop antwoorden zodat ik weer verder kan kijken.

benniegtd
18-02-2011, 09:49
:rolleyes:

DÁ-BRT
18-02-2011, 09:57
Voor de rest merk ik ook als ik de olienavuldop eraf haal er een hoge druk uit komt dus geblaas denk iets met hoge compressie is dit goed of slecht. Want ik denk dat hierdoor ook er meer olie uit de carter probeer te komen door de pakking heen. Zag vandaag dat er wat olie eromheen zit. Ik heb het schoongemaakt en morgen ga ik kijken of het weer terug komt of het wel daar aan ligt.

Slecht, want dit kan een indicatie zijn dat je zuigerveren kapot / slecht zijn. Je kan een cilinder lek / compressie test laten doen.

benniegtd
18-02-2011, 14:26
Oo dat is echt balen als het zo zal zijn. Maar goed niets aan te doen zal ik zeggen. maar voor de zekerheid ga ik een compressietest doen. Hopen dat er niets mee is. ( Misschien dat iemand hier op de forum het voor me kan doen :redface: ) ik hoor het wel hihihih ;)

Heb jij Bert of iemand anders ook misschien een antwoord hierop:

Wat ik wel merk is dat ie bij het voluit blazen in zijn 5 of 4 even goed gaat en dan de druk op pedaal verliest waardoor die te snel ingedrukt kan worden en een bepaalde snelheid blijf aanhouden. Het pedaal voelt dan ligt en als je erop gaat trappen gaat het heel snel naar beneden

DÁ-BRT
18-02-2011, 15:37
Klinkt als een probleem intern in de pomp.

eskobarnas
18-02-2011, 21:23
zou dat ook bij mij kunnen dat de pomp misschien stuk is. Benniegtd ik heb bijna hetzelfde als bij jou ik weet het ook niet meer....

eskobarnas
20-02-2011, 00:50
bij is het nu iets beter heb een beetje met de pomp gespeeld.

Benniegtd misschien moet je is ook proberen om met de pomp te spelen dus heen en weer bewegen tot het wel goed klink..

Samurai
20-02-2011, 09:46
Spelen ??

Afstellen met een micrometer bedoel je?

eskobarnas
20-02-2011, 22:56
nee spelen met de pomp, tot het wel goed komt.

heb jij misschien een micrometer. Misschien kun jij het voor hem doen. Bij mij lukt het niet met de micrometer, anders kon ie bij mij wel langs komen, had ik 'm wel voor hem afgesteld.

vwmk2driver
20-02-2011, 23:17
sowieso heeft zon diesel een hele andere "sound"dan je bijvoorbeeld, gewend bent van de nieuwe tdi's

zware geluiden horen er ook wel bij.. je wilt niet weten hoe mijn diesel klinkt als ik hem koud start, tijdens het afstellen van mijn diesel " race " motor stond ik vaak met oordoppen op,het geluid is gewoon niet prettig om aan te horen als hij koud is etc..

ik zou gewoon iemand zoeken die de pomp timing kan afstellen, inprincipe zou elke garage dit moeten kunnen, dat is een beetje basis kennis voor een monteur.

en over de compressie zou ik me niet te druk maken, het is vast geen nieuwe diesel meer .
maar heb genoeg van die oude diesel's gezien met 4 a 5 ton die prima draaide.

benniegtd
21-02-2011, 11:31
hai hai daaar ben ik weer. Nou dat is een goed punt dat de auto herrie maakt en het wel normaal kan zijn ( ouder diesel golf 2) maar ik hoor echt dat ie niet goed klink. Ik heb zelf meerdere tdi's gehad en weet dus het verschil tussen normale diesel en tdi hihihi

Maar het zou wel fijn zijn als iemand hier op de forum mijn pomptiming kan doen, zo leer ik het ook zelf kan ik later die ding halen snappie, bij de garage mag je er niet eens bij staan. Ik wil wel weten wat ze aan mijn motor doen snappie

Ik wacht het nog even af kom uit vianen Ut misschien dat iemand in de buurt zit bv nieuwegein utrecht ga zo maar door.

tot gauw allemaal :thumbup:

DÁ-BRT
21-02-2011, 11:33
Zoals jij het omschrijft is het ook niet goed, maar de conclusie kan je pas trekken als er na gekeken is.

Je mag wel even bij mij komen buurten. Ik woon in Beuningen, maar ben tot na dinsdag niet in NL.

lschothuis
22-02-2011, 09:12
heb zelf ook een golf 2 1.6 diesel met inmiddels 410k op de teller, uit mijn blok komt ook een hoop kabaal. Maar komop het zijn diesels. Je moet je pas zorgen gaan maken als ie geen geluid meer maakt. En olie? een goed dieselblok hoort te zweten :)

DÁ-BRT
22-02-2011, 09:37
een goed dieselblok hoort te zweten

Als ik dat tegen mijn klanten zeg kan ik weer op zoek gaan naar andere klanten ;)

lschothuis
22-02-2011, 09:55
haha oke, maar is het niet een beetje wishful-thinking om een blok dat 350k+ heeft gelopen weer geheel 'zweet-loos' te maken? of is dat nog redelijk te doen?

je hebt trouwens een behoorlijk wagenpark bij de deur staan bart :D haha wel gaaf spul allemaal.

maargoed we dwalen af van het topic :)

DÁ-BRT
22-02-2011, 09:58
Dat is goed te doen, alle afdichtingen naar de buitenwereld zijn te vervangen.

Alleen moet je je afvragen of het wenselijk is om een koppakking te vervangen.

benniegtd
23-02-2011, 11:06
Zoals jij het omschrijft is het ook niet goed, maar de conclusie kan je pas trekken als er na gekeken is.

Je mag wel even bij mij komen buurten. Ik woon in Beuningen, maar ben tot na dinsdag niet in NL.

Hai bert, ik kom als jij het niet erg vind een keer buurten, Kun je even naar mijn pomp kijken en deze misschien op tijd zetten als het nodig is. Misschien nog tips en adviezen aan het blok als je deze hebt gezien. ik pm je wel tegen die tijd wanneer ik van plan ben om langs kom, als ik daar ergens moet zijn in de buurt. :thumbup:

DÁ-BRT
24-02-2011, 08:47
Naar een pomp kijken kan ik altijd, vind ik ook wel leuk..... ;)

benniegtd
26-02-2011, 12:21
Mooi dan kom ik als ik in de buurt ben. Ik bel je of sms je dan om te kijken of je dan tijd hebt, kun jij mij je nummer pmén dan kom ik gauw langs

greetz :thumbup:

DÁ-BRT
26-02-2011, 12:25
06 11 33 05 04